Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
nils schreef:heeft orijen ook specijl maine coon kattenvoer?
!) Een kat is een kat hoor qua spijsverteringstelsel, hoe ze er van buiten ook uit zien. Natuurlijk kunnen ze gevoeliger zijn voor het een of het ander, maar je kunt ook niet een heel ras over 1 kam scheren, je hebt in elk ras 'kwakkelende' dieren. nils schreef:ook geen kittenvoer?
Remember schreef:nils schreef:heeft orijen ook specijl maine coon kattenvoer?
Waaróm zou een Maine Coon ander voer nodig hebben?!?! (trouwens wél weer een schoolvoorbeeld van hoe de marketingacties van RC aanslaan!) Een kat is een kat hoor qua spijsverteringstelsel, hoe ze er van buiten ook uit zien. Natuurlijk kunnen ze gevoeliger zijn voor het een of het ander, maar je kunt ook niet een heel ras over 1 kam scheren, je hebt in elk ras 'kwakkelende' dieren.
Orijen is kwalitatief zéér hoogwaardig voer en dan maakt het echt niet uit aan wat voor kat je het voert.
Remember schreef:nils schreef:ook geen kittenvoer?
Orijen is ook geschikt voor kittens, alleen zul je het dan even wat kleiner moeten maken
LCharlotte schreef:Natvoer is meer een treat, worden katten snel dik van. Bovendien is het droogvoer
goed voor het gebit.
).
, wat ze deels ook wel weer wegkauwen door de brokjes, maar echt goed voor de tanden kun je het niet noemen. Ze kunnen zich beter uitleven op een kippenekje, kippevleugeltje, en bijv. runderriblap waar ze écht op moeten knagen, dat zijn de natuurlijke tandenborstels! nils schreef:Remember schreef:
Orijen is ook geschikt voor kittens, alleen zul je het dan even wat kleiner moeten maken
is dat brok zo groot dan?
crossmonster schreef:Hun voeders zijn goed afgestemd op de verschillende rassen.
nils schreef:Remember schreef:
is dat brok zo groot dan?
Chubby schreef:Een kitten kan overigens prima een groot brokje de baas hoor! Ze eten ook gewoon grote stukken vlees zodra ze daar aan toe zijn..
, die natuurlijk met 4 weken hier kwam (ondervoed, onder de teken, mama-loos). Daarmee ben ik met vast voer begonnen door brokjes wat fijn te stampen en ze zachter te maken met kittenmelk. Die had echt nog niet zo'n brokje kunnen verorberen hoor! Chubby schreef:Op die leeftijd zou de moeder voornamelijk nog melk geven en evt. het eten voor haar kittens (of pups) voorkauwen. Pas vanaf een week of 6 kunnen kittens echt goed knagen en kauwen..
, ik betrok het een beetje teveel op mezelf haha! Een kitten is normaal gesproken wel ouder als ze echt aan de brokken beginnen natuurlijk, maar ik kreeg het advies om het zo te doen om toch de achterstand wat in te lopen. Alleen melk was ietsje karig, helemaal omdat het natuurlijk geen moedermelk was!
, tot ik een keer wat las over BARF (dus complete rauwe verse voeding, absoluut geen brokken!) en dat eigenlijk wel héél erg logisch vond. Ben me er toen wat meer in gaan verdiepen en ben er eigenlijk van geschrokken wat me met z'n allen maar aannemen als 'goed' voer!
? Een kat is op en top carnivoor, zal misschien eens wat grassen eten of via zijn prooidier wat groenvoer binnen krijgen, maar heb er nog nooit eentje gezien die een maiskolf aanvalt hoor
. Daarnaast is het beetje vlees wat erin zit zo bewerkt (o.a. gekookt) dat al het goede dat in het vlees zit inmiddels kapot gekookt is. Ook staat het stijf van de geur/kleur en smaakstoffen, dit is een van de redenen dat katten vaak moeilijk over te zetten zijn op ander voer, vers vlees ruikt gewoon niet sterk en lekker in vergelijking met de brok (kat z'n reuk is beter dan z'n smaak).
! Verder ontlopen ze elkaar qua kwaliteit niet echt, de RC en de 'goedkope' merken, inhoudelijk gezien!
), neem eens een visje mee voor ze (liefst vettige vis, zoals tonijn, makreel, forel, zalm). Je kunt vanalles proberen, behalve varkensvlees (kunnen ze een bep. ziekte van krijgen, kans is héél klein tegenwoordig en zeker als het vlees uit Nederland komt, maar die zekerheid heb je niet altijd). Als het maar niet gekruid en/of gekookt gebakken is, rauw en onbewerkt dus!
, nog een mooie bijkomstigheid!
. Goede site hiervoor is bijv. http://www.barfplaats.nl , hier kun je echt heel veel informatie vinden! Let wel, de meeste mensen op dat forum zijn echt héél erg antibrok en die-hard barf haha, maar dat neemt niet weg dat je er echt heel veel wijzer kunt worden over dit onderwerp
, er zijn spelende rondedansjes omheen gemaakt met dikke staarten en uiteindelijk is 'ie bijna helemaal opgegeten

Heb ook kipkarkasjes en -voeten en vanaf maandag eendagskuikens te koop...