Ouders overhalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

Re: Ouders overhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:29

Sorry als jullie me een slechte invloed vinden op TS, ik kom er voor uit dat dat waar kan zijn.

Ik ben 18 trouwens, PlukenKrul.

Als de ouders van TS argumenten hebben waar TS geen beloftevolle oplossing op kan vinden, vind ik niet dat ze een hond in huis mag nemen. Misschien liet ik te veel merken dat ze er zomaar één mag nemen als ze wil, dat was niet mijn bedoeling.

Wat ik precies bedoelde, is dat er vele ouders zijn, die vertellen wat niet mag, terwijl op al hun tegenargumenten een oplossing is te vinden. Maar hiervoor start ik beter een ander topic, denk ik.

Heb ik jullie verontwaardiging om mijn mening opgelost? Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:34

wie ben jij om te zeggen dat de regels van je ouders zinloos zijn? en om te bepalen dat je zo maar een huisdier neemt?

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:36

Ik vind het onverantwoordelijk als je zomaar een huisdier in huis neemt terwijl je ouders (in hun huis neem ik aan) er op tegen zijn. Persoonlijk vind ik dat je het er allemaal me eens moet zijn als je een dier aanschaft.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:49

Musetta schreef:
Sorry als jullie me een slechte invloed vinden op TS, ik kom er voor uit dat dat waar kan zijn.

Ik ben 18 trouwens, PlukenKrul.

Als de ouders van TS argumenten hebben waar TS geen beloftevolle oplossing op kan vinden, vind ik niet dat ze een hond in huis mag nemen. Misschien liet ik te veel merken dat ze er zomaar één mag nemen als ze wil, dat was niet mijn bedoeling.

Wat ik precies bedoelde, is dat er vele ouders zijn, die vertellen wat niet mag, terwijl op al hun tegenargumenten een oplossing is te vinden. Maar hiervoor start ik beter een ander topic, denk ik.

Heb ik jullie verontwaardiging om mijn mening opgelost? Lachen

nee niet bepaald maar mijn mening heb ik je al in je eigen topic verkondigt
waar je overigens zegt dat dit topic er niks mee te maken heeft maar jij ze zelf door elkaar heen laat gaan en dus wel degelijk betrekking op elkaar krijgen...

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:42

Het gaat niet alleen om uitlaten. Bijna iedereen heeft wel tijd om 3 keer per dag een hond uit te laten. Maar de rest van de dag? Je zegt dat je op school zit dus ben je best vaak hele dagen weg. Dan zitten je ouders met de hond. Dan moeten zij het ook leuk vinden toch?
En hoe wil je het later doen als je werkt?

Iedereen geeft hier gewoon dingen aan waar je op moet letten. Dat dat niet is wat je wilt horen betekend niet dat iedereen hier maar stom reageert. Er zitten immers al genoeg honden in het asiel van mensen die er ook allemaal heel erg veel zin in hadden toen ze als pup kwamen. Als het allemaal zaken zouden zijn waar je al aan hebt gedacht en een oplossing voor hebt zou je het hier gewoon kunnen vertellen in plaats van zo aangevallen te reageren Verward

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:53

naadje24 schreef:
Musetta schreef:
lastige ouders overhalen helpt niet. als je ouders hebt zoals de mijne (ik weet niet of jij het ook zo moeilijk hebt als ik), dan neem je gwoon een pup in huis en luister je niet naar wat ze zeggen

sorry maar dit vind ik echt een domme onverantwoordelijke zet
want wat als het nou echt niet mag? dan moet het diertje de deur weer uit
een hond kost bij een fokker gemiddeld een paar honderd euro en de pup zoek je zorgvuldig uit
het is geen caviaatje wat je in een dierenwinkel koopt en maar terug kan brengen als het jouw zo uitkomt!en niemand gaat een paar honderd euro uitgeven voor een pup met hoognodige risico's en hem vervolgens een rotschop naar het asiel geven..

en stel je neemt een "gratis" pup...een marktplaats geval...( met alle risico's van dien,ziektes,wormen enz enz)
als het niet mag eindigt het diertje in het asiel

niet bepaald fair he?

hier merk ik uit op dat je een cavia beter kan terug brengen dan een hondje.? sorry vind dit een beetje raar over komen.. zo van een cavia breng je beter terug dan de hond.. ja sorry ik ben zot van cavia's enz.. ook sorry als ik dit helemaal verkeerd op vat Lachen maar geen 1 dier moet je terug brengen.. een dier heb je zelf voor gekozen jij bent degene die ervoor wil zorgen niet het diertje wil mee omdat je toevallig langs komt Lachen

maar ik begrijp helemaal je reactie.! een hondje zomaar mee nemen terwijl het niet mag kan natuurlijk niet Lachen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 17:41

Ik zou mijn cavia ook nooit weg brengen.. Scheve mond Toen ik 'm net had zat ik in groep 7, durfde 'm niet terug in zn hokje te zetten omdat ie dan met z'n voetjes begon te spartelen en mij dan klauwde. dus zeiden m'n ouders: Als je er bang voor blijft moet ie weg.. Ik helemaal overstuur, en dat vind ik ook niet eerlijk tegenover de cavia. Ik wilde een cavia, dus ik zorg daar ook voor.

Zelf ben ik het ook niet met Musetta eens, ik zou nooit een pup nemen als mijn ouders er tegen zijn. Zo zit ik niet in elkaar, ik luister wel naar m'n ouders. Knipoog

@ Lysette: Ik weet dat het niet alleen om het uitlaten gaat, m'n ouders vinden een hond verder wel leuk hoor.. Hun argumenten zijn júist tegen het uitlaten.. Knipoog Daarom heb ik 't daar t meeste over. Dat het iets is wat ik niet wil horen, is ook niet stom reageren.. Dat bedoel ik ook helemaal niet, het kon alleen wel iets minder hárd. Snap je? Vraag me dan gewoon even hoeveel ik thuis ben, wat ik er onder versta als je zelf een hond hebt en wat ik er van vind wat mijn verantwoordelijkheden dan zijn. Daar heb ik veel meer aan dan dat jullie zomaar conclusies trekken Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 17:49

salsaentango schreef:
hier merk ik uit op dat je een cavia beter kan terug brengen dan een hondje.? sorry vind dit een beetje raar over komen.. zo van een cavia breng je beter terug dan de hond.. ja sorry ik ben zot van cavia's enz.. ook sorry als ik dit helemaal verkeerd op vat Lachen maar geen 1 dier moet je terug brengen.. een dier heb je zelf voor gekozen jij bent degene die ervoor wil zorgen niet het diertje wil mee omdat je toevallig langs komt Lachen

maar ik begrijp helemaal je reactie.! een hondje zomaar mee nemen terwijl het niet mag kan natuurlijk niet Lachen

idd vat je mijn bericht verkeerd of misschien had ik m anders moeten verwoorden want ja ook cavia's zijn dieren en daar hoor je goed mee om te gaan!
maar goed...heb zelf stage gelopen in een dierenwinkel en sommige mensen denken er heel erg luchtig over...(fout natuurlijk) en kwamen dan het diertje terugbrengen...en ja mijn goede baas die nam m terug want op straat zetten wou hij voorkomen...
maar ik doelde meer om de TS de ernst in te laten zien ....in de hoop dat ze niet naar het niet zulk goede advies zou gaan luisteren ...

en dan druk ik mij netjes uit al vind ik het zelf Haha!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 17:51

@ naadje24: Ik snap ook wel wat je met t voorbeeld van een cavia bedoelt Knipoog Ik vind ook , als jij zo'n diertje terug brengt heb je er ook niet goed genoeg over nagedacht. En heb jij zo'n dier dan moet je er ook voor zorgen, want je hebt er tenslotte zelf voor gekozen. & het advies van Musetta volg ik ook absoluut niet op. Mijn ouders zijn ook niet streng ofzo, ze laten me juist in heel veel dingen vrij. & snap hun verder ook wel Knipoog Vind 't gewoon erg jammer omdat ik al zóveel jaar lang een hond wil.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 17:54

geduld word uiteindelijk dubbel en dwars beloond zeggen ze altijd
dus nog een paar jaar en dan kan je er zelf 1 nemen Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 17:58

je ouders zullen je vast goed genoeg kennen om die conclusie te trekken
en hou er rekening mee: een dier heb je niet voor even, maar voor je hele leven!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 17:58

Hmm ja zit wat in.. Tong uitsteken Alhoewel, soms twijfeld m'n moeder er ook wel over hoor, vooral omdat waar ze werkt ook 2 hele lieve honden zijn.. Nagelbijten / Gniffelen Dus , stiekeme hoop zit er nog wel in Schijnheilig

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 17:59

@ LimaGentle: Nou, dat zou ik niet zeggen. We hebben nooit een hond gehad, dus ze weten niet hoe ik dan ben.. Knipoog Maar goed, maakt verder ook niet uit. Een dier heb je niet voor even , dat klopt. Maar dat weet ik zelf ook wel Lachen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:01

naadje24 schreef:
salsaentango schreef:

idd vat je mijn bericht verkeerd of misschien had ik m anders moeten verwoorden want ja ook cavia's zijn dieren en daar hoor je goed mee om te gaan!
maar goed...heb zelf stage gelopen in een dierenwinkel en sommige mensen denken er heel erg luchtig over...(fout natuurlijk) en kwamen dan het diertje terugbrengen...en ja mijn goede baas die nam m terug want op straat zetten wou hij voorkomen...
maar ik doelde meer om de TS de ernst in te laten zien ....in de hoop dat ze niet naar het niet zulk goede advies zou gaan luisteren ...

en dan druk ik mij netjes uit al vind ik het zelf Haha!
haha ik dacht al wel die bedoeld het vast niet zo Tong uitsteken als je kiest voor dieren moet je er verantwoordelijk voor zijn.! zelfs al ben je 5 je ouders hebben er verantwoording over Tong uitsteken

tja ik snap soms echt niet hoe mensen dieren kunnen terug brengen.. wij zeggen altijd dieren gaan weg als ze dood zijn (en dan nog met pijn haha)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:02

Rianne_ schreef:
@ LimaGentle: Nou, dat zou ik niet zeggen. We hebben nooit een hond gehad, dus ze weten niet hoe ik dan ben.. Knipoog Maar goed, maakt verder ook niet uit. Een dier heb je niet voor even , dat klopt. Maar dat weet ik zelf ook wel Lachen

nee oke maar ze zien vast wel andere dingen van je
je bent nog jong en dus impulsief.. en dat kan je een hond niet aan doen
een hond nemen en vervolgens je ouders ermee opzadelen is gewoon not done

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:04

Denk je dat k dat zou doen dan? zo denk ik er zelf ook over hoor. Scheve mond Dat bedoel ik dus met conclusies trekken..

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:09

Weet niet of het al eens genoemd is maar kan je niet eens bijvoorbeeld op de hond van de buren of familie passen. Zo kom je er zelf ook achter, wat het is om voor zo'n dier te zorgen en kan je, je ouders laten zien dat je best in staat bent om je hond op tijd uit te laten enz...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:10

@ supertinkie: Ja hebben we het ook al over gehad, toch bedankt voor je reactie Lachen Zal wel eens rondkijken inderdaad. Maar heb dat ook wel een hele tijd gedaan hoor.. maar goed, misschien nemen we in de vakantie gewoon een langere tijd een hondje in huis van iemand anders Knipoog iemand die bijvoorbeeld op vakantie is..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:11

Rianne_ schreef:
Denk je dat k dat zou doen dan? zo denk ik er zelf ook over hoor. Scheve mond Dat bedoel ik dus met conclusies trekken..

ja maar zeg nou eens eerlijk.. je zit op school, je gaat vast wel eens uit (misschien nu nog niet zoveel maar later wel) je gaat straks misschien nog studeren.. je bent gewoon VEELS te jong om de verantwoordelijkheid van een huisdier te dragen in mijn ogen.. en dan komt het er op neer dat je ouders daar verantwoordelijk zijn.. kosten dierenarts, voedsel etc etc.. en dat willen ze niet.. leg je er dan gewoon bij neer

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:14

@ LimaGentle: Zoals ik hier boven ook al genoemd heb, trek niet steeds conclusies maar vraag het me gewoon.. Knipoog

Ik zit op school, inderdaad. Maar daar kom ik ook weer thuis van, ik woon niet op kamers of wat ook maar.. Ja, ik ga wel op stap, maar dat is zaterdagsnachts! & tuurlijk ben ik vrijdagavond ook wel eens weg, maar dan ben ik niet héél laat thuis ofzo. Op stap ging ik al op m'n 15e en t intresseerd me niet eens zoveel dus veel meer dan dit zal t niet worden.
Ik ga niet studeren, ik ken mezelf en dat is niks voor mij. Ik doe nu een leuke opleiding en daar ga ik gewoon mee verder..
Ik werk zelf, dus kan meebetalen aan de kosten die een hond met zich meebrengt Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:19

Rianne_ schreef:
@ LimaGentle: Zoals ik hier boven ook al genoemd heb, trek niet steeds conclusies maar vraag het me gewoon.. Knipoog

Ik zit op school, inderdaad. Maar daar kom ik ook weer thuis van, ik woon niet op kamers of wat ook maar.. Ja, ik ga wel op stap, maar dat is zaterdagsnachts! & tuurlijk ben ik vrijdagavond ook wel eens weg, maar dan ben ik niet héél laat thuis ofzo. Op stap ging ik al op m'n 15e en t intresseerd me niet eens zoveel dus veel meer dan dit zal t niet worden.
Ik ga niet studeren, ik ken mezelf en dat is niks voor mij. Ik doe nu een leuke opleiding en daar ga ik gewoon mee verder..
Ik werk zelf, dus kan meebetalen aan de kosten die een hond met zich meebrengt Knipoog

zoals ik zal zei.. je ouders zullen je wel goed kennen.. als zij vinden dat je genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebt dan had je allang een hond gehad

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:20

Denk je? Jij kent mij & mijn ouders niet. Zou dus niet zo snel oordelen, vind ik beetje jammer. Je kunt me toch gewoon vragen stellen & dan pas oordelen of niet? En ze hebben wel getwijfeld hoor.. Tis niet zo dat ze absoluut geen hond willen ofzo.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:24

Rianne_ schreef:
Denk je? Jij kent mij & mijn ouders niet. Zou dus niet zo snel oordelen, vind ik beetje jammer. Je kunt me toch gewoon vragen stellen & dan pas oordelen of niet? En ze hebben wel getwijfeld hoor.. Tis niet zo dat ze absoluut geen hond willen ofzo.

nee maar je ouders kennen jou wel Knipoog
ik heb zelf ook een hond en geloof me, ik moet er veel dingen voor laten, kan niet even zomaar een weekendje weg ofzo
en ik heb dat er voor over.. maar iemand van jou leeftijd zie ik dat nog niet doen..

en ik oordeel niet.. ik geef mijn mening

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:26

Iemand van mijn leeftijd zie je dat niet doen? Wat zijn je argumenten daar voor dan? Scheve mond

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:27

Sommige praten hier alsof Rianne nog een kleuter is. Rolleyes
Het is een zelfstandige meid en weet de consequenties van een hond wel! Ook al staat het hier zo makkelijk, in praktijk is het altijd moeilijker. Maar dat went wel!