Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! weer een vleermuis in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! weer een vleermuis in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:25

Dat je uberhaupt op het idee komt een beestje dat je niets misdaan heeft knock-out te willen slaan komt er bij mij niet gauw in. Althans, in de beginpost staat toch echt "Marc sloeg hem met de handdoek knock-out", dat is heel wat anders dan als schrikreactie, vind het nogal een vreemd en veranderend verhaal... vind verhalen die in de loop van een topic veranderen altijd vreemd, overigens.

Daarbij zijn vleermuizen ook nog eens beschermd, zou uitkijken met dit op internet plaatsen... je hebt zo een boete aan je broek hangen Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:29

WildWings schreef:
"Marc sloeg hem met de handdoek knock-out"

En wat als ze gewoon vergeten is er "uit reflex" bij te zetten? Koe Kom zeg. Dat kun je er zelf toch ook wel bij bedenken. Ik zou waarschijnlijk zo'n beest uit reflex ook knock-out slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:31

Euhm, en waarom heeft iemand die net uit bed komt omdat hij midden in de nacht wakker gemaakt wordt een handdoek in zijn handen Verward Met wat voor bedoeling had hij die handdoek dan uberhaupt vast?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:32

cissy schreef:
heel simpel omdat het raskatten zijn en ze niet los naar buiten mogen omdat ze anders platgereden worden en midden in de nacht ga ik ze niet in de buitenren zetten Lachen

Hebben jullie maar 1 kamer in huis? Haha!
Wij hebben ook wel eens een vleermuis in huis gehad.
Gewoon even het raam open en de kamer met rust laten, en ze zijn zo weer weg.
Die beestjes doen echt niets Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:32

Ilzjuh schreef:
WildWings schreef:
"Marc sloeg hem met de handdoek knock-out"

En wat als ze gewoon vergeten is er "uit reflex" bij te zetten? Koe Kom zeg. Dat kun je er zelf toch ook wel bij bedenken. Ik zou waarschijnlijk zo'n beest uit reflex ook knock-out slaan.

Hoe kan je nu een beestje dat zo klein en niks doen uit reflex doodslaan

Ik snap mensheid echt niet bouwt huizen in het territorium van de dieren, en alles wat in de weg zit. En dat mensen het nog grappig vinden is nog erger

Wildwings mee eens zeker wanneer er gezegd word dat ze niet op het idee handschoen en handdoek kwamen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 17-01-08 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:33

katiavl schreef:
Ik snap mensheid echt niet bouwt huizen in het territorium van de dieren, en alles wat in de weg zit. En dat mensen het nog grappig vinden is nog erger

Ik snap heel veel maar deze zin snap ik absoluut niet.

WW; Misschien om de handdoek over het diertje heen te gooien? Dat zou in elk geval mijn gedachtegang zijn. Knipoog

Hoe kan je zo'n dier doodslaan? Nou uit reflex wil ik iets wat mij aan het schrikken maakt ook nog weleens een flinke knal verkopen hoor. Of dat nou een mens is of een klein dier. En zoals al eerder is vermeld; het was niet de bedoeling het dier dood te slaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:35

Ze geeft aan niet op het idee te zijn gekomen om met handdoek en handschoen te vangen Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:36

Is dat trouwens niet enorm moeilijk om zo'n beestje dood te slaan?
Ik bedoel, ze zijn enorm klein en bewegelijk. Die sla je niet in een reflex dood, maar moet je wel een paar rondjes achteraan rennen lijkt mij.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:37

Cayenne schreef:
Ik bedoel, ze zijn enorm klein en bewegelijk. Die sla je niet in een reflex dood, maar moet je wel een paar rondjes achteraan rennen lijkt mij.

Het lijkt mij ook enorm moeilijk. Maar je moet maar net de pech hebben dan wel in één keer raak te slaan en je hebt zo in één keer een hele discussie op Bokt erover. Tong uitsteken

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 00:50

Pfffffffffffffffffffffffffffffff.

Iets letterlijk lezen is blijkbaar heel erg moeilijk.
Ik word hier zo moedeloos van.

Lees aub het hele topic door voordat je reageert. Boos!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 00:53

WildWings schreef:
Euhm, en waarom heeft iemand die net uit bed komt omdat hij midden in de nacht wakker gemaakt wordt een handdoek in zijn handen Verward Met wat voor bedoeling had hij die handdoek dan uberhaupt vast?

Ooit gedacht aan vleermuizen die in je haar vliegen?
Ja, we wonen hier op het platteland en hebben boerenverstand.
Een handdoek beschermd het lange haar. Vork
Nu tevreden?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 00:58

Nou ik zou me ook wezenloos schrikken, en ik zou ook, als ie in de gordijnen hangt waar ik niet bij kan em ook een opdondertje geven met een handdoek, je gaat er toch niet vanuit dat ie daarvan kan bezijken....... Dat is echt niet met opzet lijkt mij....

Ik heb ze nooit van dichtbij gezien.... Maar ik vindt het wel een klein schatiig eng monstertje....

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:25

Denk dat een aantal hier idd voordat ze reageren alle pagina's moeten lezen.

De vleermuis is blijkbaar helaas geraakt tijdens een schrikreactie. Zoals de TS ook al zei was het niet de bedoeling om het beeste knockout te slaan/te doden. Ze heeft hem later in een doosje buiten gezet en een tijdje later was hij weg, waardoor zij dacht dat hij het had gered. Helaas de volgende ochtend hem toch dood gevonden.

Er is totaal geen sprake van opzet zoals enkelen hier blijkbaar beweren Scheve mond

Heb de hele tijd dit topic stilletjes meegelezen Bloos maar werd nogal gefrustreerd doordat mensen blijkbaar niet goed kunnen lezen, dus kon het niet laten om even te reageren Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:33

kaatje77 schreef:
@Caira. Verward
Waar slaat deze reactie op?

Ik wist voordat ik het topic plaatste niet of ze beschermd waren.
Dat weet ik nu wel en ja, ik ben geen mod, dus ik kan het er ook niet afhalen.

Vind de reacties die ik hierop krijg best wel héél erg overdreven, alsof ik de koningin heb vermoord.

Tjonge, lees eerst voordat je een reactie plaatst.
Het gaat hier om Dieren in the picture, niet over het VERMOORDEN van een vleermuis.

En btw als je goed had gelezen kun je zien dat ik niet heb geslagen met een handdoek, het was mijn manneke.
En daarbij ook een schrikreactie.

Misschien hebben we wel teveel horrorfilms gekeken waarbij we de realiteit uit het oog zijn verloren. Knipoog

je bent echt heel ernstig bezig geweest, dat kan echt niet Clown

Man wat kunnen mensen toch zeuren, de populatie zal echt niet ten gronde gaan nu er een beestje niet meer is!

Als ik dat beest had gezien had ik hem niet eens dood durven slaan, dan had ik mezelf opgesloten in de kast ofzo haha, iew hij ziet er wel eng uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:35

luxx schreef:
kaatje77 schreef:
@Luxx. Dus je stelt dat ik het express heb gedaan?
Kom op zeg.
Verplaats je eens in mij.
Stel voor dat je om 2 uur 's nachts medicijn en in moet nemen en je doet de deur los en er vliegt wat om de oren heen.
Wat zou jij doen?

ik stel helemaal nergens dat jullie dat express hebben gedaan, en misschien is het inderdaad iets wat je moet weten, dat je ze er binnen een mum van tijd uit hebt met een raam open en het licht aan, als ze in de rondte vliegen.
maar ik vind je wél te dom om te schijten als je aangereikt krijgt hoe je het wel op moet lossen en je begint nog heel eigenwijzig over met de broodtrommel vangen.
heb net even zitten google'en en er schijnen in nederland maar twee soorten te zijn die hondsdolheid bij zich kunnen dragen, en het zal er maar net eentje zijn.
heel kort geleden is in het amc een arts aan de gevolgen van hondsdolheid overleden, ze was door een vleermuis gebeten.

daarom zou ik mezelf ergens opsluiten en de dierenambulance bellen ofzo Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:38

WildWings schreef:
Dat je uberhaupt op het idee komt een beestje dat je niets misdaan heeft knock-out te willen slaan komt er bij mij niet gauw in. Althans, in de beginpost staat toch echt "Marc sloeg hem met de handdoek knock-out", dat is heel wat anders dan als schrikreactie, vind het nogal een vreemd en veranderend verhaal... vind verhalen die in de loop van een topic veranderen altijd vreemd, overigens.

Daarbij zijn vleermuizen ook nog eens beschermd, zou uitkijken met dit op internet plaatsen... je hebt zo een boete aan je broek hangen Knipoog

ik kan er heel goed inkomen dat als dat beest op je afkomt je een keer met je handdoek zwaait

Als er op jou iets, wat dan ook, afkomt zwaai je toch ook met je armen?

dat is een heel natuurlijk reflex!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:41

Cayenne schreef:

daarom zal het dus ook een ongeluk zijn geweest, uit reflex geslagen en hem dus perongelijk geraakt?

jullie doen echt net alsof ze dat beest perse dood moesten hebben. Dan hadden ze de eerste toch ook wel op een andere manier vrijgelaten dan braaf gevangen en buiten gezet?
Was veel minder moeite geweest om hem boven in de hoek waar die doodstil zat en oplawaai te geven zodat ie dood was ipv met een doosje vangen en buiten zetten? Slapen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 01:41

Dank jullie wel, Ludora, Calanddra en vonneke. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:43

kaatje77 schreef:
Dank jullie wel, Ludora, Calanddra en [naam]. Haha!

echt hoor dit is te lachwekkend voor woorden!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 01:52

Ja, maar sommigen hebben hier echt een bord voor de kop, of ze zijn te lui om te lezen en daar word ik gewoon niet goed van.
Ik word uitgemaakt voor moordenaar?
Vind het heel erg vreemd.
Maar ach, ik maak me er niet druk om, vind sommige reactie wel heel erg penny. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 09:33

Het zijn vast de wereldverbeteraars van bokt Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:12

kaatje77 schreef:
WildWings schreef:

Nu tevreden?

En wat heeft penny er nu mee te maken, Als je boerenverstand had zou je weten dat ze niet in je haar vlogen dit is pure fabel, en weten dat zo een beestje heel belangrijk is voor de natuur en ja daar geven sommige mensen nu eenmaal harder om dan andere. Vind je reacties eerder een beetje kinderachtig dan volwassen.

En ja zelfs één vleermuis is belangrijk voor nederlandse ecologie
Laatst bijgewerkt door lesilla op 18-01-08 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:15

Heeft met penny of wereldverbeteraars niets te maken. Wat een kinderachtige reactie zeg.

kaatje77 schreef:
Nu tevreden?

Je vriend had een handdoek vast omdat hij die in zijn/jouw haar wilde doen om dat te beschermen tegen de vleermuis Verward

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:27

Wat een vreselijk overdreven reacties zeg.
Het lijkt me dat Kaatje nu echt wel weet dat ze dit niet weer moet doen.

Ben trouwens heel benieuwd hoe jullie zelf zouden reageren... maar dat soort dingen overkomt jullie natuurlijk niet. Want de meeste mensen die zo overdreven reageren op zogenaamd dierenleed wonen in de stad...

Schijnheilig gedrag, bah.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:36

Wendy schreef:
Wat een vreselijk overdreven reacties zeg.
Het lijkt me dat Kaatje nu echt wel weet dat ze dit niet weer moet doen.

Ben trouwens heel benieuwd hoe jullie zelf zouden reageren... maar dat soort dingen overkomt jullie natuurlijk niet. Want de meeste mensen die zo overdreven reageren op zogenaamd dierenleed wonen in de stad...

Schijnheilig gedrag, bah.

Wat een vooroordeel seg Lachen dat je dit serieus kunt zeggen dat noem ik pas bah Lachen. Ik heb al vijf keer een vleermuisje in men kamer gehad, en op internaat 2 door de gang.

En nogmaals de niet stadmensen zoals je graag in hokjes verdeeld, zouden weten dat het ecologisch belang van één vleermuis behoorlijk groot is. Zeker in deze tijden