Wuis schreef:SLECHT, SLECHT, SLECHT!!!
Zo, dat is eruit.Ik verbaas mij er nog steeds over hoeweel mensen het 'normaal' vinden om dieren in een winkel te kopen.
Winkelpersoneel geeft in 95% van de gevallen verkeerde informatie en de dieren komen in de meeste gevallen van broodfokkers.
Mochten ze dan toch van hobbyfokkers komen, dan kan die fokker zijn lijnen niet in de gaten houden omdat hij niet weet waar zijn dieren terecht komen en niet bij kan houden wanneer en waaraan ze overlijden. Geen manier van fokken dus om de soort te kunnen verbeteren, en ik vind dat iemand alléén moet gaan fokken, als hij daadwerkelijk de soort kan verbeteren.
Ik zelf haal mijn dieren bij goede en professionele (!!) fokkers, of uit de opvang (die door de verkeerde informatie van dierenwinkels bomvol zitten).
Maar ik zou nooit, nóóit de broodfok steunen (en dus nooit bij een dierenwinkel kopen).
hier ben ik het mee eens, er zitten zoveel leuke dieren in de opvang, daar doe je denk ik beter aan, ik kan in een winkel een beest nog zo zielig vinden, als ik het uit medelijden meeneem, werk ik er aan mee, dat broodfok in stand gehouden wordt

wellicht ot, ik had laatst een hele discussie met een kollega, zij heeft een Aussie, en wil er een 2e bij, wij hebben BC, en sinds kort een Aussie uit de noodopvang, heel lief beest, prachtige hond ook, de kollega is van mening dat ze alleen een goeie hond krijgt, als ze een pup koopt, waarbij juist bij deze rassen er al exemplaren vanaf 9 weken oud in de opvang zitten, en niet omdat het verkeerde beesten zijn, maar gewoon omdat het beestje niet bij het gezin van het baasje past.