Goed hondenvoer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:49

Niien_ schreef:
wij geven altijd bonzo

Hier gaan mijn nekharen altijd van overeind staan Bloos! Bloos
maar goed dat is persoonlijk

ik geef proc-choice brok en wissel dit af met rijst en smuldier
tevens krijgen ze hier vanalles en nog wat, rauw vlees,fruit,enz enz..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:53

Pedigree, Royal Canin en Eukanuba zijn goede merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:55

omdat er heel veel zout inzit is het niet goed voor de hond, jou hond kan het hebben, prima toch? maar ik vind het geen goed voer, denkadog is 100% natuurlijk, dus daar zit gewoon alles in, die oranje en groene brokken vind ik niets.. plus dat het supermarktvoer is, dat zegt mij genoeg, de betere merken kijken echt naar kwaliteit, en dat kost geld, dus is het voer duurder, wil je je hond toch groente voeren, zou ik het persoonlijk vers geven, dit lijkt mij gewoon niet gezond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:56

LiNdA1986 schreef:
Pedigree, Royal Canin en Eukanuba zijn goede merken.

ook in pedigree zit veel zout.. Royal Canin vind ik een heel goed merk, en Eukanuba een middenmoot, ik zou het persoonlijk al niet voeren door de tests die ze daar doen.. gelukkig zijn ze bij ons van plan het merk eruit te knikkeren.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:59

het is moeilijk; mijn hond is best een zeur met eten; de meeste voeders eet ze niet, of met heeule lange tanden.
deze eet ze graag, en ik had het idee dat het wel OK voer was. Bloos ook omdat ze het er goed op doet.

denkadog ken ik wel, eet ze ook moeizaam/niet. verse groeten krijgt ze soms wel. fruit lust ze niet.

ik geef liever een compleet voer, zodat ik weet dat alles erin zit (vit/min.) wat ze nodig hebben. bij vers, zelfgemaakt voer weet je dat natuurlijk nooit...

en dat verse voer uit pakjes vind ik gewoon de tent uit meuren! Bloos!

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:02

frolicjes kun je gemakkelijk breken, vandaar als beloning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:06

ik weet niet of er in Frolic wel alles zit als ik eerlijk ben.. dan stond het niet in de supermarkt, maar in een dierenwinkel Lachen en hoe meer de kwaliteit getest is, hoe duurder het voer, persoonlijk denk ik dat het verse groenvoer meer bevat dan die oranje en groene brokjes, dat ziet er niet eens uit als groente.
maar ze was 8 jaar toch? dan zou ik haar hier gewoon op houden, bij jonge honden heb ik zoiets, ze eten het maar.. en anders maar niet, onze pup kreeg Pedigree mee, hij wou eerst geen denkadog eten, we hebben het eerst gemengd, 50 50 , en toen steeds afbouwen, nu eet hij het graag Ja

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:09

dierfysio schreef:
maar mijn hond eet AL die brokken op, dan boeit het toch niet?

waarom heeft een hond die groente niet nodig; daar zitten toch vitamines in die ze nodig hebben, net als wij? ze hebben MEER nodig dan alleen vlees. dus vlees plus (... groeten! vitamines/mineralen, vezels -in granen-, ehhh vul maar in!).
hoe zou het komen dat mijn hond er nu zoveel beter uitziet dan pak 'm beet twee maanden terug? lijkt me toch door wat we erin stoppen. misschien dat er BETERE voeders bestaan (Hills, RC), maar die eet madame dus niet. Bloos

whihihihi Nagelbijten / Gniffelen hier moet ik even om lachen.. Haha!

honden zijn carnivoren (vleeseters, zie gebit) en mensen zijn omnivoren (alleseters, zie gebit) (al is daar ook discussie over mogelijk, sommige mensen zijn van mening dat mensen planteneters zijn Knipoog ) Je kunt het dus absoluut niet vergelijken met elkaar!

De organen van de hond nemen de vitaminen uit de groenten niet op of ze kunnen de groente heel moeilijk verteren. Honden hebben er bijna niet aan!.
Waar groente wél goed voor is is vulling
Onze hond werd tonnetje rond van het eten wat hij naar binnen schrokte. We geven hem daarom vaak een klein blikje sperziebonen voor het eten, zodat hij al een beetje vol zit voordat hij met het échte eten begint. Maar die bonen zijn dus puur vulling voor z'n maag, en hij heeft er wat voedingswaarde helemaal 0,0 niks noppes nada aan. (bron: dierenarts)

edit: laat ik mij even nuanceren, tuurlijk is een kleine aanvulling van groente en granen e.d. een goed voor een hondendiner. In het wild eten honden hun prooien met huid en haar op (dus ook botten wat een bron van mineralen is én de eventuele maaginhoud van hun prooi (= planteneter) ). Af en toe een aardappel, een stuk brood, een ei o.i.d. vinden honden hardstikke lekker!

Het ging mij meer om de vergelijking "Net als wij"..... hoe mensen hun dieren (ook paarden) toch steeds weer proberen te vergelijken met zichzelf Haha!.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:12

dierfysio schreef:
en dat verse voer uit pakjes vind ik gewoon de tent uit meuren! Bloos!

klopt,orgaanvlees en KVV riekt erg vies..maar goed even neus dicht en gewoon geven...ik doe ze er zo een groot plezier mee dat ik die 1 minuut stank er wel voor over heb

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:15

Wij belonen ook met frolic tijdens de training maar als volledig voer zou ik het nooit geven. Mijn schoonzus geeft het aan haar boxer. die het de helft van de tijd laat staan. Oranje kleurige ontlasting heeft, stinkt van jewelste en altijd aan de dunne. Brrrrr.

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:37

dees_daan schreef:
ik weet niet of er in Frolic wel alles zit als ik eerlijk ben.. dan stond het niet in de supermarkt, maar in een dierenwinkel Lachen en hoe meer de kwaliteit getest is, hoe duurder het voer, persoonlijk denk ik dat het verse groenvoer meer bevat dan die oranje en groene brokjes, dat ziet er niet eens uit als groente.
maar ze was 8 jaar toch? dan zou ik haar hier gewoon op houden, bij jonge honden heb ik zoiets, ze eten het maar.. en anders maar niet, onze pup kreeg Pedigree mee, hij wou eerst geen denkadog eten, we hebben het eerst gemengd, 50 50 , en toen steeds afbouwen, nu eet hij het graag Ja

Ik ben ook geen fan van frolic als hoofdvoer. Maar als tussendoortje gaat het heel goed.

Op zaterdag, de dag na de training, heeft hij inederdaad ook altijd oranjerode ontlasting.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:38

Zit veel zout in Frolic, dus alleen gebruiken als beloning.
En het wil niet zeggen, dat omdat een hond het graag eet het ook gezond is voor hem. Ik heb nog nooit gehoord dat snoepen gezond is, maar toch doen de meesten van ons dit graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:38

wij gaven onze honden met trainingen altijd héle kleine stukjes kaas, hondenworst gaat zo plakken, en het moet wel makkelijk te pakken zijn, brokken hoefde onze hond niet, die had zoiets, dat heb ik net al gegeten..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 08:46

Dus die Frolic kun je wel gebruiken als beloning.
Ik heb zondag een grote zak Frolic's gekregen en eigenlijk stond hij al klaar om de vuilnisbak in te gaan, maar dan laat ik hem nog wel staan. Haha!

Weet iemand of er ergens een site is waar je prijs-kwaliteit verhoudingen kunt bekijken?
Eigenlijk ben ik heel tevreden met Hill's. Ze is actief en haar vacht ziet er goed uit en ze eet het goed. Maar de zak kost 36 euro voor (ik geloof) 3 kilo. Nu heb ik dat er wel voor over, zoveel eet ze niet. Knipoog Maar als er beter voer te krijgen is voor een lagere prijs? Knipoog

lisetje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 08:53

mijn hond (labrador) krijgt vanaf pup al Eukanuba dat bevalt mij heel goed. ze krijgt geen vlees alleen droogvoer

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 09:18

kasparonda schreef:
Op die lezing van Prins zeiden ze dat niet iedere hond goed reageerd als je in ene overstapt naar vlees en dat je het dan beter even licht kunt koken een paar dagen.

Ik weet wel wat ik doe, en deze dunne ontlasting kwam níet van de overstap van brok naar vers dat kreeg ze namelijk al langer Knipoog Mijn hond reageert gewoon niet goed op de Prins en zeker in vergelijking met andere KVV's van deze prijsklasse vind ik Prins de mindere..

Thumber schreef:
edit: laat ik mij even nuanceren, tuurlijk is een kleine aanvulling van groente en granen e.d. een goed voor een hondendiner. In het wild eten honden hun prooien met huid en haar op (dus ook botten wat een bron van mineralen is én de eventuele maaginhoud van hun prooi (= planteneter) ). Af en toe een aardappel, een stuk brood, een ei o.i.d. vinden honden hardstikke lekker!

Honden hebben wél een plantaardige aanvulling nodig in hun menu, katten niet! Zo'n 10% van het menu bestaat uit plantaardig bij honden.. Je zult deze groenten echter aan moeten bieden in een vorm dat de celstructuur al deels afgebroken is: dus gekookt of deels verteerd (pens).

dierfysio schreef:
ik geef liever een compleet voer, zodat ik weet dat alles erin zit (vit/min.) wat ze nodig hebben. bij vers, zelfgemaakt voer weet je dat natuurlijk nooit...

Integendeel! Als je góed samenstelt en je góed laat informeren weet je précies tot op de gram nauwkeurig wat je je hond of kat te eten geeft als je ze vers geeft! Mag jij mij vertellen welk vlees men bij Beneful in de brokjes stopt, van welk dier, welk orgaan, hoeveel en in welke vorm...?

Nathalie schreef:
Maar als er beter voer te krijgen is voor een lagere prijs? Knipoog

Ik heb het al eerder genoemd: Orijen, NutroChoice, e.d.

Hier een mooi prijsvergelijk: http://www.renske.nl/prijsvergelijk.html

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:44

Er word hier gepraat over een goed voer, zoals Royal Canin, ze stoppen er wel vanalles in, maar ook BHA en BHT, wat het voer dus wel 2 jaar houdbaar houd, en dat lijkt me dus niet goed
Farmfood is maar een half jaar houdbaar, dat spreekt mij meer aan dan die reclames van Royal Canin Bloos

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:49

Thumber schreef:
dierfysio schreef:
maar mijn hond eet AL die brokken op, dan boeit het toch niet?

waarom heeft een hond die groente niet nodig; daar zitten toch vitamines in die ze nodig hebben, net als wij? ze hebben MEER nodig dan alleen vlees. dus vlees plus (... groeten! vitamines/mineralen, vezels -in granen-, ehhh vul maar in!).
hoe zou het komen dat mijn hond er nu zoveel beter uitziet dan pak 'm beet twee maanden terug? lijkt me toch door wat we erin stoppen. misschien dat er BETERE voeders bestaan (Hills, RC), maar die eet madame dus niet. Bloos

whihihihi Nagelbijten / Gniffelen hier moet ik even om lachen.. Haha!

honden zijn carnivoren (vleeseters, zie gebit) en mensen zijn omnivoren (alleseters, zie gebit) (al is daar ook discussie over mogelijk, sommige mensen zijn van mening dat mensen planteneters zijn Knipoog ) Je kunt het dus absoluut niet vergelijken met elkaar!

De organen van de hond nemen de vitaminen uit de groenten niet op of ze kunnen de groente heel moeilijk verteren. Honden hebben er bijna niet aan!.
Waar groente wél goed voor is is vulling
Onze hond werd tonnetje rond van het eten wat hij naar binnen schrokte. We geven hem daarom vaak een klein blikje sperziebonen voor het eten, zodat hij al een beetje vol zit voordat hij met het échte eten begint. Maar die bonen zijn dus puur vulling voor z'n maag, en hij heeft er wat voedingswaarde helemaal 0,0 niks noppes nada aan. (bron: dierenarts)

Het ging mij meer om de vergelijking "Net als wij"..... hoe mensen hun dieren (ook paarden) toch steeds weer proberen te vergelijken met zichzelf Haha!.

DAAR ging het mij niet om; ik vermenselijk mijn dieren echt niet. Boos! ben dierenfysiotherapeut, weet heus wel beter.
alleen: ik heb dus geleerd dat honden niet een echte carnivoor zijn, zoals bijv. katten dat wel zijn, maar inderdaad ook groeten/vezels etc. nodig hebben. dat klopt wel!
DAT bedoelde ik dus, weet ook wel hoe hondentanden eruit zien (mijn fokkie kan heel lui gapen en dan heb je het volle uitzicht Tong uitsteken ).

moeilijk hoor, iets goed uitleggen door tekst. word vaak verkeerd begrepen, zoals ook nu.
tssssk, ik zie me al lopen met zo'n penny-hond die alleen hetzelfde eet als ik, en ook bij me in bed slaapt zeker. jakkes....

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:00

ok, dan heb ik jouw zin verkeerd begrepen.. Lachen hoef je niet boos over te worden.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:26

Ik geef hem royal canin zeer goed voor de dierenwinkel zei het beste van allemaal. De vorige eigenaar gaf hem eten van een supermarkt maar na dat ik hem royal canin heb gegeven gaat het veel beter en is die super actief. Dus die is echt goed.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:32

Standaard de groene eukanuba Lachen
en heel af en toe krijgt ze er een lepeltje cesar tussendoor, maar dat is lang niet altijd zo!!

huismerken en bonzo etc komt bij ons het huis niet in
Hills en Royal Canin schijnen goed te zijn, (hoewel in de laatste schijnt dat die erg energievol zijn Nagelbijten / Gniffelen )

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:45

Antioxidanten in droog voer
http://www.dogmountain.be/index.html?la ... 454.770486

Dit zit er in brokken die lang houdbaar zijn, daarom ben ik daar ook snel vanaf gestapt, voerde eerst ook Royal Canin, nu dus echt niet meer, vooral omdat bij de berners al veel kanker voor komt, voorkomen geheel kan je het nooit, maar wat kan doe ik Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:45

van Royal Canin heb je heel veel verschillende soorten he Lachen eigenlijk voor elke hond zit er iets bij. hetzelfde met de katten, binnenkatten, buitenkatten, enz.
maar ik ben tevreden over het voer dat ik mijn hondjes geef, dus ik stap niet over Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:59

Ik geef nu farmfood, ben ik heel tevreden over. Het liefst zou ik vers/rauw geven, maar dat zien m'n ouders niet echt zitten. Die zijn nog van het principe, zolang ze het opeet is het goed voer.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:00

@Chubby: in mijn soort Beneful zit kip, 4% (dus niet veel). geen ander vlees, staat erop. of dat zo IS weet je nooit zeker natuurlijk. Haha! welk deel vd kip? geen idee! Bloos

maar hond doet het er, zoals eerder gezegd, goed op, en 'beter' voer wil ze niet eten (ook niet geemgd, dan vist ze haar Benefuls er tussenuit, de schurk Haha! ).

@Thunder: was niet boos, meer verkeerd begrepen. Haha! weer vriendjes? Ach gut