dierfysio schreef:maar mijn hond eet AL die brokken op, dan boeit het toch niet?
waarom heeft een hond die groente niet nodig; daar zitten toch vitamines in die ze nodig hebben, net als wij? ze hebben MEER nodig dan alleen vlees. dus vlees plus (... groeten! vitamines/mineralen, vezels -in granen-, ehhh vul maar in!). hoe zou het komen dat mijn hond er nu zoveel beter uitziet dan pak 'm beet twee maanden terug? lijkt me toch door wat we erin stoppen. misschien dat er BETERE voeders bestaan (Hills, RC), maar die eet madame dus niet.

whihihihi

hier moet ik even om lachen..

honden zijn carnivoren (vleeseters, zie gebit) en mensen zijn omnivoren (alleseters, zie gebit) (al is daar ook discussie over mogelijk, sommige mensen zijn van mening dat mensen planteneters zijn

) Je kunt het dus absoluut niet vergelijken met elkaar!
De organen van de hond nemen de vitaminen uit de groenten niet op of ze kunnen de groente heel moeilijk verteren. Honden hebben er bijna niet aan!.
Waar groente wél goed voor is is
vulling Onze hond werd tonnetje rond van het eten wat hij naar binnen schrokte. We geven hem daarom vaak een klein blikje sperziebonen voor het eten, zodat hij al een beetje vol zit voordat hij met het échte eten begint. Maar die bonen zijn dus puur vulling voor z'n maag, en hij heeft er wat voedingswaarde helemaal 0,0 niks noppes nada aan. (bron: dierenarts)
edit: laat ik mij even nuanceren, tuurlijk is een kleine aanvulling van groente en granen e.d. een goed voor een hondendiner. In het wild eten honden hun prooien met huid en haar op (dus ook botten wat een bron van mineralen is én de eventuele maaginhoud van hun prooi (= planteneter) ). Af en toe een aardappel, een stuk brood, een ei o.i.d. vinden honden hardstikke lekker!
Het ging mij meer om de vergelijking "Net als wij"..... hoe mensen hun dieren (ook paarden) toch steeds weer proberen te vergelijken met zichzelf
.