Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Knavia schreef:Labradors zijn toch niet moeilijk? Zolang je ze genoeg beweging geeft zijn het bijna latijd fijne honden, en ze zijn ook voor beginnende eigenaars makkelijk op te voeden en te handhaven.
Hoe gevaarlijk zou trouwens een yorkie wel niet zijn, als ie de schofthoogte van een lab had? Dan had je écht nog een ras voor de RAD gehad. Of een reuze-chihuahua? Werden meteen verboden, levengevaarlijk, wapenvergunning vereist!
silvana schreef:Persoonlijk heb ik niks tegen honden zonder stamboom van het rad type.
ThePast03 schreef:Nogmaals: De pitbullwet uit de begin jaren 90 heeft niets met agressie of bijtincidenten te maken.
Heeft dus geen enkele zin om daarop door te gaan of te gaan vertellen welke rassen (als het al een ras met stamboom is) je kent die ook agressief zijn.
Overigens zijn de verboden kruisingen soms duurder dan de FCI rashonden met stamboom, dus met geld heeft het blijkbaar ook weinig te maken.
knooopje schreef:ben ik helemaal niet mee eens.
heeft wel degenlijk met geld te maken.
waarom denk je dat die wet er door is gekomen,niet om dat die rassen zo schattig zijn.
ze zijn in opspraak gekoemn met een reden
LimaGentle schreef:Snoevie schreef:ik vind duitse doggen ook cool,zulke leuke honden zijn dat ook.
tja ik hou gewoon van de wat grotere rassen,ik heb helemaal niets met kleine hondjes.
al vind ik jack russels vanwege het pittige karakter wel weer erg leuk
ik niet haha dat vind ik echt etters
maar goed dat die zo klein zijn want het zijn vaak van die onopgevoede mormels
Tries_en_Faf schreef:Mijn mening in dit hele verhaal is dat ze de broodfok en handelaren heel hard aan moeten pakken, kunnen ze bij de overheid ook nog een hoop geld aan verdienen ookMooi hoge boetes enzo.
ThePast03 schreef:Tries_en_Faf schreef:Mijn mening in dit hele verhaal is dat ze de broodfok en handelaren heel hard aan moeten pakken, kunnen ze bij de overheid ook nog een hoop geld aan verdienen ookMooi hoge boetes enzo.
Een aantal jaren terug heeft Den Haag de broodfok/handel alle vrijheid gegeven en gezegd dat het onze eigen verantwoording is.
Nederland heeft laten zien dat het ons totaal niet uitmaakt dat er pups uit Oostbloklanden worden gehaald op veel te jonge leeftijd of ouderdieren hier in donkere schuren als broedkip worden misbruikt.
Massaal worden er pups vanaf sites als marktplaats gekocht (waar geen serieuze fokker adventeert) want dat is toch zo lekker makkelijk en vanavond nog op te halen en er worden geen vragen gesteld.
De broodfok/handel bloeit als nooit tevoren en speelt het slim. De 'bekende' puppybakken worden bij een hoop al niet meer gebruikt en de pups zitten braaf in de huiskamer als de pupkoper komt kijken.
We houden dit met zijn allen zelf in stand, het is te makkelijk om dit allemaal alleen op de regering af te schuiven.
Toen het jaren geleden een stuk moeilijker was om in honden te handelen gingen een hoop mensen op zondag naar Antwerpen een pup kopen op de vogeltjesmarkt van een handelaar.
Tries_en_Faf schreef:Oke, nouja dan doen we maar niks.
/jammer dat dat al lang zo gaat. De honden zijn de dupe.