Honden (uitlaat) frustraties!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Honden (uitlaat) frustraties!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:46

Wat voor ras heb je dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:54

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:58

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:24

Nou jeetje zeg, je hoeft je toch niet te latne bijten, mogen ze blij wezen dat ej er geen werk van maakt. zou dan toch ook flink van me af schoppen.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 01:07

AstraGirlie schreef:
Ik vind gewoon dat als je je hond niet veilig kan laten loslopen (dat hij niet altijd komt op jouw 'hier' commando), je hem niet van de lange lijn mag laten. Het is wat klungelen, maar na een tijd is je hond het zo gewoon dat hij uit zichzelf naar jou komt. Dan wordt je werk beloond. Als je dan toch in het begin per se de hond wil laten loslopen, ga dan naar een plaats waar er geen honden zijn (bv. heel vroeg op het strand) of naar een omheinde losloop ren waar je de situatie nog enigsinds onder controle hebt.

ze loopt altijd aan de lange lijn behalve op privé terrein, ze luisterd wel als ik hier roep. ze verdedigd alleen als er honden dichtbij komen ook als ze aan de lijn zit. Bij mij is maar een klein bos en alles loopt daar los.. daarom komen er vaak honden in de buurt en verbetert haar gedrag niet. Maar ik wil niet gezien worden als zo'n associale baas die zn hond maar overal los laat lopen en waarvan je de hond weg moet schoppen bij jou hond.. want die ken ik ook en zo is mijn situatie totaal niet. Blijkbaar heb ik daarvan het verkeerde idee gegeven ofzo want zo wordt er wel gereageerd op mij.
Ik laat haar dus alleen los op een plek waar geen andere honden (horen) te komen, ze luisterd naar mijn commando's en ze doet verder niemand kwaad. Ze is alleen bang als er andere honden in de buurt komen en dat gaat ook niet verbeteren, we hebben veel geoefend met honden die ze kent en die accepteerd ze op het begeven moment wel maar onbekende en kleine hondjes blijft ze eng vinden.

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 01:38

girlchat11 schreef:
Wat voor ras heb je dan??

Een afghaanse windhond waar wij ook mee rennen

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 02:03

Goh, wat boffen wij enorm met onze hond.

Wij hebben een mechelse herder die een politie-opleiding heeft gehad. Hij diende ooit als waakhond van mijn werkgever en toen hij overbodig werd mocht ik hem hebben.

Hij luistert als de beste, is vreselijk sociaal en doet geen vlieg kwaad. Ik heb hem dan ook altijd los. Hij maakt graag kennis met iedere hond en ja, hij loopt ook naar honden aan de riem. Maar zodra de aangelijnde hond laat merken dat hij onze hond niet aardig vind is hij weer weg. Hij voelt dat op een of andere manier heel snel aan. Soms al als hij onderweg is naar die hond, dan veranderd hij zijn koers.

Hij heeft waarschijnlijk ooit geleerd dat hij nooit mag vechten zonder commando. Het is een genot om met hem te wandelen!!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 02:17

tantjeuh schreef:
Supah_Sky schreef:
Andere honden lopen geen risico ze schiet meteen in de verdedeging uit angst maar verwondt honden nooit.. alleen schrikken sommige baasjes ervan, ze blijft ook niet doorgaan. Gedragdeskundige is niet nodig, ik wil niet uit de hoogte doen maar mijn moeder en ik hebben heel wat verstand van dieren gedrag en een deskundige zal niets anders concluderen als wij. Overigens woont er sinds kort een vrouw tegenover ons die hondencursussen geeft en zei zegt ook dat we er nix anders aan kunnen doen.
Nogmaals eerst zien dan oordelen, en niet denken dat wij niet alles geprobeerd hebben en niet weten wat we doen. Ze verwond geen honden, en dat zal ze ook niet doen, ze heeft een trauma van puppycursus en daarom schiet ze in de verdedeging. Alleen honden die ze kent vertrouwd ze en daar kan ze ook gewoon mee spelen.
en als jullie verder nog comentaar willen geven op mijn o zo onverantwoorde mannier waarop ik mijn hond uitlaat dan pb maar.

Jou hond verwond geen andere honden, oke. Maar heb je al eens nagedacht over het feit dat die andere honden JOU hond wel eens deftig zouden kunnen verwonden. Je komt de verkeerde hond zo wel eens tegen. En dan kan je gaan boos worden op die hond omdat jou hond jammer genoeg met spoed naar de dierenarts gebracht moet worden...

Niks aan het gedrag van een hond kunnen doen is bullsh*t. Haal er een échte deskundige bij, en los het probleem gewoon op inplaats van andere honden én je eigen hond in gevaar te brengen. Denk je dat jou hond zo dolgraag in angst en onzekerheid leeft? Ik denk het niet.

idd.....zou rot voor je zijn als je een hond als de mijnes tegen zou komen
Hij is superlief en vriendelijk met andere honden tenzij ze hem "aanvallen"...
dat hij dan een teruguitval gaat geven moet ik echt voor waken,want als hij het doet doet hij het goed ook, hij zet zijn gewicht in de strijd en hij breekt rustig botten zonder er veel kracht voor nodig te hebben....
ik ben superblij dat het een hele sociale hond is...maar als ik dan een asoiciale hond zou tegenkomen dan vind ik het zelfs terecht dat hij ze op hun plek zet...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:15

Nog een ergernis = honden die op hun erf kunnen ontsnappen en hun territorium gaan verdedigen, kan je ook al schoppend en met jou hond in je armen eindigen.
Heb dit zelfs voorgehad op een hoeve(toerisme)boerderijtje. Honden waren welkom, zolang ze niet agressief waren.
Kom ik daar aan met mijn klein cockertje, die meute honden vliegt er echt op, beginnen te snappen en te grommen. Ik beginnen schoppen, waardoor ze uiteindelijk losten. Eigenaar maar roepen en tieren, 'af', 'laat dat', geen reactie. Echt onverantwoord. Leuke vakantie zeg, heb telkens dat hondje mogen opheffen om even naar buiten te kunnen. Voor de rest stak de eignaar die 5 honden in een klein autootje de hele dag. Verdrietig

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:23

Vanessa: Ja dat is inderdaad heerlijk zeg. Zo'n hond kan ook zat overal los natuurlijk is er geen enkele reden om hem aangelijnd te doen.

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:01

Dan nog moet je hem aanlijnen in de normale gebieden vind ik, denk aan andere eigenaren en bijvoorbeeld verkeer. Niks irritanter dan een eigenaar die overal zijn hond laat loslopen onder het mom van "hij doet nooit iets"!.

Ik heb ook al meerdere malen een hond een schop moeten verkopen omdat hij mijn hond aanviel, dat die baasjes dan inderdaad nog boos worden ook terwijl ze geen poot uitsteken. Boos! Onze hond (duitse herder reu) kan echt niet met andere reuen en dominante teefjes, hij gaat dus alleen los op verlaten plekken of met bekende vriendjes. Hoe vaak we het niet hebben gehad dat hij aangelijnd werd aangevallen door een loslopende hond met baasje die roept "hij doet niks" tewijl ik denk "ja, maar die van mij wel! Dat komt door al die keren dat hij door voornamelijk kleine keffertjes bij de keel is gegrepen in het verleden en een hondenvreemde jeugd. We hebben hem vanalles af/bij-geleerd maar dit blijft een moeilijk punt.
Ongeveer een jaar geleden was het helemaal feest, labrador met kleine meisjes op skates, die konden hen (natuurlijk) niet houden. Het beest vloog over straat en pakte mijn hond, en hun maar zeggen, stel je niet aan dat is niks hoor, hij moest wel mooi gehecht worden voor de tweede keer;( .

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:31

dat vind ik niet kunnen hoor. aan de riem is aan de riem.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:44

Hier is het ook wel zo hoor, als ik met onze jack russels ga wandelen,
dan laat ik ze vaak los, maar komt er iemand aan in de verte lijn ik ze direct aan,
maar mensen hier op de buurt doen dat niet, gelukkig snappen onze honden wel
dat 't de buurhond is, omdat hij wel vaker bij ons is maar als hij een andere hond
ziet luisterd die hond dus niet meer en vliegt er gewoon op af.. Tsjá dat vind ik wel
vragen om problemen hoor.... als je weet dat je hond niet luisterd...

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 02:00

unicorn1980 schreef:
Dan nog moet je hem aanlijnen in de normale gebieden vind ik, denk aan andere eigenaren en bijvoorbeeld verkeer. Niks irritanter dan een eigenaar die overal zijn hond laat loslopen onder het mom van "hij doet nooit iets"!.

Hoezo andere eigenaren? Welke andere eigenaren ondervinden last als mijn hond los loopt?
Verkeer? Commado "volg" beheerst hij vreselijk goed......