Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AstraGirlie schreef:Ik vind gewoon dat als je je hond niet veilig kan laten loslopen (dat hij niet altijd komt op jouw 'hier' commando), je hem niet van de lange lijn mag laten. Het is wat klungelen, maar na een tijd is je hond het zo gewoon dat hij uit zichzelf naar jou komt. Dan wordt je werk beloond. Als je dan toch in het begin per se de hond wil laten loslopen, ga dan naar een plaats waar er geen honden zijn (bv. heel vroeg op het strand) of naar een omheinde losloop ren waar je de situatie nog enigsinds onder controle hebt.
girlchat11 schreef:Wat voor ras heb je dan??
tantjeuh schreef:Supah_Sky schreef:Andere honden lopen geen risico ze schiet meteen in de verdedeging uit angst maar verwondt honden nooit.. alleen schrikken sommige baasjes ervan, ze blijft ook niet doorgaan. Gedragdeskundige is niet nodig, ik wil niet uit de hoogte doen maar mijn moeder en ik hebben heel wat verstand van dieren gedrag en een deskundige zal niets anders concluderen als wij. Overigens woont er sinds kort een vrouw tegenover ons die hondencursussen geeft en zei zegt ook dat we er nix anders aan kunnen doen.
Nogmaals eerst zien dan oordelen, en niet denken dat wij niet alles geprobeerd hebben en niet weten wat we doen. Ze verwond geen honden, en dat zal ze ook niet doen, ze heeft een trauma van puppycursus en daarom schiet ze in de verdedeging. Alleen honden die ze kent vertrouwd ze en daar kan ze ook gewoon mee spelen.
en als jullie verder nog comentaar willen geven op mijn o zo onverantwoorde mannier waarop ik mijn hond uitlaat dan pb maar.
Jou hond verwond geen andere honden, oke. Maar heb je al eens nagedacht over het feit dat die andere honden JOU hond wel eens deftig zouden kunnen verwonden. Je komt de verkeerde hond zo wel eens tegen. En dan kan je gaan boos worden op die hond omdat jou hond jammer genoeg met spoed naar de dierenarts gebracht moet worden...
Niks aan het gedrag van een hond kunnen doen is bullsh*t. Haal er een échte deskundige bij, en los het probleem gewoon op inplaats van andere honden én je eigen hond in gevaar te brengen. Denk je dat jou hond zo dolgraag in angst en onzekerheid leeft? Ik denk het niet.
unicorn1980 schreef:Dan nog moet je hem aanlijnen in de normale gebieden vind ik, denk aan andere eigenaren en bijvoorbeeld verkeer. Niks irritanter dan een eigenaar die overal zijn hond laat loslopen onder het mom van "hij doet nooit iets"!.