1 van mijn vogels kan nu vliegen ( die kan altijd vliegen in de winter , want dan groeien haar veren weer aan ) nou maar ze blijft gewoon op me schouder zitten hoor
mijn andere vogel heeft nog nooit gevlogen , dus hij weet niet eens wat het is

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IvysToeter schreef:In de zomer als het niet te warm buiten is mogen ze soms even in de schaduw staan met de kooi.
XxSultanxX schreef:@Laure is het ook wel eens gebeurt dat de vogel niet meer terug kwam ? of dat iemand hem steelde ofzo ?
Candorlover schreef:ELpatcho schreef:jah ik vraag me gewoon af wat iemand met een vogel doet als je hem niet wilt laten vliegen.. kan je net zo goed een hamster nemen niet waar..
Dat slaat echt helemaal nergens op. Als je een hond leuk vind maar hem niet wilt uitlaten dan kan je dat toch ook niet met een goudvis vergelijken?
ELpatcho schreef:volgens mij is mijn boodschap gewoon duidelijk en ik vind het een schande dat hier in nederland vogels worden gehouden die niet een vogel kunnen zijn.
XxSultanxX schreef:ELpatcho schreef:volgens mij is mijn boodschap gewoon duidelijk en ik vind het een schande dat hier in nederland vogels worden gehouden die niet een vogel kunnen zijn.
ik vind dat een belachelijke opmerking ! is het normaal dan dat een hamster in een kooitje zit van 30X30 ? ik vind het belachelijk dat er mensen zijn die hun beestje de helle dag alleen laten !
als je het lef hebt kom je eens een x een dag , en zal je zien wat er gebeurt als ik weg ga zonder hun !
Cayenne schreef:Iets minder aanvallend mag ook wel..
Een vogel met een hamster vergelijken raakt trouwens kant noch wal.
Hamsters verplaatsen zich lang niet zoveel op 1 dag als dat vogels doen.
Bovendien worden er bij hamsters geen veren of haren afgeknipt omdat een mens hem niet wil laten lopen
Kortwieken kun je niet met een kooitje vergelijken. Wanneer de hamster los is, kan hij namelijk nog steeds doen wat hij moet doen: lopen.
Wanneer een gekortwiekte vogel los is, dan kan die nog steeds NIET doen wat hij zou moeten doen: vliegen
En dat geldt ook voor honden, katten of wat dan ook. Daar kun je nog een keuze voor maken, een gekortwiekte vogel kan ook los nog niet vliegen, en krijgt dan dus ook nog steeds geen beweging die ze wel nodig hebben
Pluttersput schreef:Kortwieken is iets heel anders dan klippenKortwieken is volgens mij dat ze de langste slagpennen van de vleugel, dus het eind puntje er helemaal afknippen
En ja, dat is zielig. Vleugels knippen, hangt ervanaf wat de situatie is. Mijn moeder heeft een valkparkiet gehad die op haar schouder woonde, echt, dat beest was niet bij dr weg te slaan. Alleen zodra ze zich bukte en hij loskwam, was het einde ver te zoeken. Hij wilde naar niemand toe, en vloog overal tegenaan uit paniek omdat hij mijn moeder niet meer vond. Schreeuwend en al. Die hebben we dus wel geklipt, dus zn veertjes korter gemaakt aan een kant.
Maar als je een parkiet tam wil maken, en je klipt dan zn vleugels, ja, dat vind ik ook zielig. Maar ik weet niet precies wat jouw situatie is, aangezien dit topic vol geharrewar staat, en ik dus niet weet wat waar is en wat niet
Cayenne schreef:Je vogel met dit weer buiten laten lopen terwijl je ze binnen hebt zitten is erg slecht voor ze. Die overgang kunnen ze niet aan. Er is niets slechters dan die overgang zomaar te doen, en je maakt mij niet wijs dat het bij jullie binnen een graad of 5 is
Daarnaast is een vogel gemaakt om te vliegen. Valkparkieten hebben pootjes die niet gemaakt zijn om veel te lopen. Ze hebben hun vleugels namelijk niet voor niets, en jij ontneemt ze de mogelijkheid om te vliegen. Wie zegt dat mijn vogels geen frisse lucht krijgen? Dat krijgen ze namelijk wel, maar niet op een manier die gevaarlijk voor ze is met dit weer en de temperaturen.
Maar je moet het zelf weten hoorHet is nu al een paar keer uitgelegd maar je komt nogal aanvallend en koppig over, dus ik laat het erbij
![]()
Doe wat je het beste lijkt dan maar
Wilawander schreef:En bij die vrienden is het ook 5 graden? Ze kunnen absoluut slecht tegen temperatuurschomelingen. Ook stress is een slechte zaak. Die door al dat meenemen en niet kunnen vliegen ook een rol zal spelen. Dan denk ik dat de volierevogels gelukkiger zijn. Je kan de temperatuur regelen, Vit A krijgen ze doodat ze daglicht/zonlicht hebben in de voliere en goede voeding. enz.