Ook (wilde) vogelliefhebbers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: Ook (wilde) vogelliefhebbers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:09

Ik kan ook verschrikkelijk genieten van wilde vogels, 2x een ijsvogel gezien hier in de polder, ook zit hier een koppel zilver reigers en regelmatig een groene specht. Ik vind het prachtig om wilde ganzen over te zien trekken, bij m'n ouders zit (of zat mss ondertussen) heel de zomer een kleine gans (geen idee welke) in de vijver Lachen
Zelf ben ik een tijdje geleden nog haast opgegeten door een gier Clown
Afbeelding
Roofvogel show op m'n werk, deze man werkt echt met zijn vogels, gaat bv geregeld meeuwen jagen daar waar ze een plaag vormen en hij heeft een fokprogramma om de populatie van vogels in stand te houden die met uit sterven bedreigt worden Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:56

Ow, die foto's van die zeebravinkjes Haha! Mijn geluk kan vandaag niet meer op Haha!
Ijsvogel hebben wij hier in de tuin zitten vaak, erg mooi gezicht Lachen En idd, spechten. Vooral groene, maar soms ook bonte Haha!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:34

Thnx MM ben ook trots op mijn foto's van deze machtige vogels. Vind het dan ook prachtig om ze te fotograferen (alstijd als er een roofvogel(show) is ga ik even kijken). Helaas worden ze dan alleen tentoongesteld, maar sta wel op de foto met een sneeuwuil en toen ik klein was heb ik een kleinere roofvogel op mijn arm gehouden, maar die was toen heel erg zwaar (was 9 toen). Helaas ook geen foto van want dat was echt duur daar in Belgie.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:20

Ik ben inmiddels ook een vogelliefhebber geworden en sinds kort hebben we dan ook vogeltjes thuis.

Hierbij een foto van een van de zebravinken...

Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:31

Argh, idereen met de zebravinkjes Haha! Zou dat ook willen Haha! Tong uitsteken

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:40

Hier die van mij

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:21

Hoe zit dat eigenlijk met zebravinkjes, zijn die tam? Of worden die tam? Of zijn dat schijterds die alle kanten opvliegen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:22

Mijn tamme valkparkiet is opeens doodziek vandaag.
Pff, wat voel je je dan machteloos zeg. Hopelijk gaat hij het redden Verdrietig

Leuk trouwens die zebravinkjes!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:31

Wss red die valk t wel Lachen Gewoon goed in de gaten houden Lachen Wat heeft die dan?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:01

Mijn zebravinkjes zijn in die mate tam dat als ik mijn hand in het hok steek ze daar wel op komen zitten.
Er zit ook een kanarie bij maar dat is echt een mega-watje.
Maar echt tam zullen ze wel niet worden vrees is...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:05

Nee, maar dat hoeft ook niet Lachen Als ik ze ooit krijg, dan wil ik ze wel zo tam dat ze niet zitten paniekeren, maar ik wil ze niet zo tam dat ze gaan zitten schreeuwen zoals onze valkparkiet doet..

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:12

Zebravinkjes zijn inderdaad erg leuk. En ook heel lief, zoals ze elkaars veren verzorgen, erg vertederend. Lovers
Wij hebben een koppeltje in een gemengde voliere met kanaries, parkieten, napoleonwevers, mozambiquesijsjes en chinese dwergkwartels. De wevers en de mozambiques wil ik op den duur niet meer houden; de wevers niet meer omdat ze toch heel eigen noden hebben in een gemengde voliere, en de mozambiques zijn erg agressief. Met de andere combinaties geeft het geen problemen zolang de voliere groot genoeg is en de parkietenaantallen beperkt blijven (momenteel twee koppels). Gaat voor de rest heel vredig toe en alle vogels vertonen zwermgedrag, ondanks hun verschillende aard. Erg leuk om te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:28

Pluttersput schreef:
Wss red die valk t wel Lachen Gewoon goed in de gaten houden Lachen Wat heeft die dan?

als je leest wat hij heeft vind ik dit een vrij botte reactie.. sorry.. beestje is doodziek...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:31

Pluttersput schreef:

Waarschijnlijk een zaadje verkeerd geschoten en dat is gaan onsteken in zijn krop. En daarbij nog een verkoudheid.
Als ie het redt, dan is het echt kantje boord geweest, want hij zat zo hard met zijn snavel wijdopen te hijgen en zijn ogen dicht, dat de DA al dacht dat hij het loodje ging leggen.

Hij heeft in ieder geval een prik gehad en antibiotica, en ik stoom samen met hem en voer hem en hij heeft een kruikje. Nu maar hopen dat we de nacht doorkomen. Dan hebben we het ergste wel gehad hoop ik.

Vandaag zat er trouwens een roodborstje in de tuin Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:34

Vroeger was ik helemaal gek van vogels. Ik kende -serieus- zo'n beetje de hele vogelgids uit mijn hoofd Nagelbijten / Gniffelen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:34

Roodborstjes zijn leuk Lachen Dat is idd niet mis wat je pkietje heeft. Hoe gaat het nu met hem? Zijn jullie de nacht doorgekeomen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:35

We zijn de nacht goed doorgekomen, maar hij is nog wel heel snel moe en nog niet fit, maar hij gaat vooruit Lachen
Net weer antibiotica gehad, en zometeen gaan we weer stomen en krijgt hij wat nutribird Lachen

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:37

Das mooi om te horen Ja
Der lopen merels in me tuin Clown

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:38

Dat is fijn om te horen Lachen Ik denk dat je idd t zwaarste nu hebt gehad, en dat hij gewoon moe is. T is niet niks wat die had, en dat zal die even bij moeten slapen denk ik Lachen
Heb het net stiekem met mijn moeder over zebravinkjes gehad, en ze kwam zelf met het idee aandrgen dat ik dan een hok moest timmeren ofzoiets, dus er zit potentie in het geheel! Vooral toen ik vertelde dat ik misschien volgend jaar ofzo, of het jaar daarna als ik een baan heb, misschien wilde gaan kijken. ik kreeg iig geen negatieve reactie Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:48

Even tussendoor voor de zebravink mensen: hoe kan je die het beste houden? Ik kan op internet alleen maar vinden dat je 1 koppeltje kan hebben, geen 2, want dan beginnen ze te knokken. Zou drie dan bijvoorbeeld wel kunnen? Of kan je beter zeggen van: Ik neem 2 mannetjes en 3 vrouwtjes. Of 1 mannetje en een handjevol vrouwtjes (klinkt erg onrespectvol, i know).. Ze komen er nog lang niet hoor, maar ben gewoon al n beetje in aan het lezen Lachen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:34

Ik heb zelf een mannetje en een vrouwtje, ze zitten samen met een kanarie.
Ik vind dit persoonlijk meer dan genoeg voor in een hok in huis, ze zijn gezellig genoeg met z'n tweeën.

Een vriendin van me heeft een grote voliere en daar zitten er tig in, elk jaar ook een hele berg jongen en ze brengt er ook elk jaar een hele berg naar de handelaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:39

je kan idd wel, bijv. 3 vrouwtjes 2 mannetjes, als je 2 mannetjes en 2 vrouwtjes hebt, dan kunnen ze idd gaan knokken Ja

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:35

Dus 1 vrouwtje erbij niet dan?
@ Polly: Ik wil er ook niet mee gaan kweken Lachen Er zijn genoeg dieren op de wereld, daar hoef ik niet mee te helpen om dat aantal nog meer te maken Lachen ALS ik ze ooit krijg, haal ik de eitjes weg Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 18:55

knokken is echt grote onzin, hoewel ik geen ervaring heb met kleine kooitjes.

Ik heb zeker 8 mannen en zeker 6 vrouwen zitten, niks aan de hand (maarja, die zitten in een voliere van 4x3x2)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:13

Ja dat is idd denk ik t punt, dat ze vaak met teveel in te kleine hokjes worden gezet Lachen Ik weet er zelf ook niks vna hoor, zoals ik al zei ben ik gewoon een beetje in aan het lezen Lachen
Is er een minimale maat voor kooien (stomme vraaag, die is er vast wel) maar wat is die?