hondenkleding..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chrispy

Re: hondenkleding..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 00:09

benangelique schreef:
op wintersport dragen de honden 'doggels' dit zijn sneeuwbrillen. zonder deze brillen zullen ze niet de eerste honden zijn die sneeuwblinheid oplopen.

jha in de sneeuw is het wel slim. heb je gelijk in

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:37

ik heb voor Lima ooit eens voor de gein een shirtje gekocht maar die heeft ze nooit aan
mijn vriend heeft voor zijn hond ook een soort jasje gekocht met legerprint.. voor als ie gaat vissen.. dan kan het snachts behoorlijk koud worden Tong uitsteken

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:04

Ik ben er echt op tegen
Misschien dat ik het enigszins kan begrijpen als mensen hun hond scheren, maar ook daar ben ik op tegen. De vacht van dieren (niet alleen honden, maar ook paarden!) zit zo slim in elkaar. Die hebben echt geen dekentje nodig om warm te blijven..

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:11

ik vind het wel zielig maar soms is het nodig.
Zo hebben wij maltezers en van de winter krijgen die ijsklompjes aan de haren bij hun pootjse en dat doet heel erg zeer bij hun.
Daarom gaan wij ook schoentjes kopen maar dit doen wij puur voor de functie en niet voor de sier

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:15

Schoentjes...?
Als ze ijs aan hun haren krijgen dan kan dat toch niet zeer doen? Of zit het ijs echt aan hun 'voetzolen'?

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:16

Nou dat ijs gaat helemaal vastzitten aan hun pootjes en ook aan de onderkant

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:26

nee geen kleren/schoenen voor mijn hond
mijn hond kan naar buiten zoveel ze wil maar kan altijd weer naar binnen.
ze hebben niet voor niks een vacht en vroeger hadden de honden ook geen dekentje aan.
het klinkt meschien sneu maar als mijn hond het koud lijkt te hebben zoekt ze maar een warm plaatsje Knipoog binnen ofzo.
en het is nou echt niet dat als mijn hond dood ligt te gaan van de kou dat ik er niks aan doe Knipoog hij kan lekker naar binnen bij de kachel o.i.d. maar ik wil absoluut geen kleren kopen voor mijn viervoetter.

een hond rild zichzelf warm en regeld zijn of haar eigen lichaamstempratuur Knipoog een dekentje is dus eigenlijk overbodig.

maar er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals medische problemen en een hond die altijd binnen is en bijv in een keer naar buiten moet om bijv uit te laten Knipoogwintersport e.d. dan snap ik het wel
xx

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:54

Zoolgangster schreef:
Keurig dekje hoor. En wat anders dan schoentjes en blingbling kettingen, of supermanpakjes, wat ik overdreven en onnodig vind.

Hij komt bij Divoza vandaan, is nagemaakt van het model van een paardendeken Haha! Hij heeft nog een andere die is ongeveer net zo alleen aan de onderkant ook dicht voor als het echt koud is.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:56

Ik vind het geen gezicht eerlijk gezegd.
Het is een hond, geen suikerklontje.
Maar sommige hebben wel een begrijpelijke reden en daar is dan ook niks mis mee.
Maar je hebt ook mensen die het gewoon voor de fun doen.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:24

Hondenkleding: ik heb het er niet op. Hond heeft van zichzelf al kleding aan. Clown

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:36

Jullie zijn er allemaal tegen om een hond "aan te kleden", maar een PAARD aankleden vinden jullie wel normaal ?? Tong uitsteken Als je eens ziet hoe sommige paarden er bijlopen met hun trendy dekjes en bijpassende bandages en uitrijdekentjes en bling bling frontriemen en oornetjes..en..en..vul zelf maar aan.
Iedereen probeert dan zichzelf wijs te maken : 'het is voor zijn eigen goed !', maar doe jij een verband om je benen omdat je paard dat mooi vindt ? Slapen
Let op, ik spreek hier geen waardeoordeel uit, en mijn paard draagt ook wel eens een "setje", maar vinden jullie dat eigenlijk in sommige gevallen al niet net zo erg als een hond met schoenen en een hoed op ?

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:38

sevke schreef:
Jullie zijn er allemaal tegen om een hond "aan te kleden", maar een PAARD aankleden vinden jullie wel normaal ?? Tong uitsteken Als je eens ziet hoe sommige paarden er bijlopen met hun trendy dekjes en bijpassende bandages en uitrijdekentjes en bling bling frontriemen en oornetjes..en..en..vul zelf maar aan.
Iedereen probeert dan zichzelf wijs te maken : 'het is voor zijn eigen goed !', maar doe jij een verband om je benen omdat je paard dat mooi vindt ? Slapen
Let op, ik spreek hier geen waardeoordeel uit, en mijn paard draagt ook wel eens een "setje", maar vinden jullie dat eigenlijk in sommige gevallen al niet net zo erg als een hond met schoenen en een hoed op ?

Mee eens hoor! Ik vind een paardendeken normaler inderdaad, maar dat komt omdat het meer is ingeburgerd. Hypocriet natuurlijk, maar wel waar.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:42

Mijn hond heeft iets aan z'n huid waardoor die veel haar verliest die heeft nu ook een dekentje voor buiten gewoon donker blauw met reflectorstrepen (is met name voor wanneer er vuurwerk is ze is eens weggelopen een een week weggebleven) met die reflectorstrepen erop zien auto's haar eerder Knipoog Maar verder vind ik het echt overdreven het is dat die van mij het nodig heeft.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:15

sevke schreef:

je hebt wel gelijk hoor Knipoog

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:03

De chihuahua pup waar ik vaak op pas droeg ook geen kleding totdat ik van de week een gebreid truitje voor hem heb gekocht omdat hij altijd zit te bibberen! Het staat hem ¨prachtig en hij heeft het lekker warm!

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:06

Ik vind het meestal ook nogal over de top,, alleen mijn hondje (west highland white terrier) heeft een jasje voor als we op wintersport gaan, daar kan 't -15 zijn. En ze heeft een zwemvestje voor op de boot omdat ze nogal van water houd zeg maar.. Clown

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:04

xdenisex schreef:
De chihuahua pup waar ik vaak op pas droeg ook geen kleding totdat ik van de week een gebreid truitje voor hem heb gekocht omdat hij altijd zit te bibberen! Het staat hem ¨prachtig en hij heeft het lekker warm!

wat ik heb gelezen is dat honden zichzelf ''warm'' bibberen en regelen daardoor hun eigen lichaamstempratuur Knipoog dus truitje is eigenlijk overbodig.
verder vind ik het bij een chihuahua wel leuk staan Pling
correct me if i'm wrong

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 02:37

Ik heb een jasje voor mijn franse bulldog voor als het regent..
Anders gaat ze écht niet naar buiten en moet ik haar meesleuren en dát vind ik dan ook weer geen gezicht... Ze word echt gék als ze een regendruppel voelt, en als ze haar jasje aan heeft is er niets aan de hand. Het is echt niet zo dat ik persé met de "mode" mee wil, mijn andere 2 honden lopen ook gewoon zonder jas. Maar die hebben geen problemen met regen Tong uitsteken
Ik heb het een tijdje aangekeken met mijn Bull, maar ze "went" ook niet aan de regen om het zo maar te zeggen, dus dan maar zo... Af en toe ontkom je er niet aan om ze in de regen uit te laten, en dan is dit wel een uitkomst Lachen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 02:38

Marian_ schreef:
xdenisex schreef:

wat ik heb gelezen is dat honden zichzelf ''warm'' bibberen en regelen daardoor hun eigen lichaamstempratuur Knipoog dus truitje is eigenlijk overbodig.
verder vind ik het bij een chihuahua wel leuk staan Pling
correct me if i'm wrong

Dat is inderdaad wel zo.
@ Marian: onthoud wel, dat als je nú al continue een truitje aan gaat trekken je 'm niet winterhard krijgt hè... Ik weet niet of de eigenaar dat heel erg fijn vind, hahaha Tong uitsteken

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 02:43

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 03:03

Ik ben eigenlijk best `natural`, laat de paarden ook liefst zonder deken staan (maar mijn paard trekt dat nu niet meer), maar wat mijn honden betreft, sommige rassen zijn zo doorgefokt en hebben zo´n afwijkende vacht (waterdoorlatend) dat ze in nat weer of met kou eigenlijk niet eens zonder kunnen. Ik heb dus twee honden: 1 terrier en een coton de tulear (een soort malthezer zeg maar). Die coton zit in regen of bij kou echt te bibberen, en da´s ook geen wonder want die vacht wordt zeiknat tot op de huid. Ik denk als je dat laat gaan, dat zo´n beessie dan zo een blaasontsteking heeft. Zij krijgt dus een regendekentje of een jasje aan, en zo te zien vindt ze dat echt niet zo´n punt!

die terrier is een heel ander verhaal. In hetzelfde weer heeft hij nergens last van.

Dus nu brei ik zelf truitjes Knipoog en denk ik, ach nou ja, whatever. Dat ze er voor gek bij lopen, naja, daar zit zo´n hond zelf niet mee, integendeel, hoe meer aandacht ze krijgen hoe liever het ze is!

Je kunt je dan natuurlijk afvragen of het wel zo´n goed plan is om zulke hondjes te fokken die normaal Nederlands weer niet eens verdragen. Tsja .... is weer een heel andere discussie denk ik.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:36

Hahahaa, heb je een foto HannahFrouk? want ik vind het wel heel knap dat je ze zelf maakt!!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:40

Ik vind het ook verder wel onzin hoor, al die gekke dingetjes... Joggingpakjes en weet ik het allemaal. Zo'n onzin hè. Maar voor een hondje met een rotte vacht, kan ik het goed begrijpen. Mijn hondje heeft ook echt een dunne vacht. Heel anders dan de vacht van mijn andere hond. Bovendien neem ik haar nog wel eens mee op de fiets, en dat is ook best koud natuurlijk want dan zit ze stil in de wind..

Trouwens ook binnen truitjes en dingetjes aan vind ik écht grote onzin. Voor buiten kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, maar binnen vind ik té gek. Voor de foto misschien even omdat het leuk staat, maar verder niet, haha Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 12-12-07 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:45

Ik heb sinds kort wel een jasje voor mijn engelse bulldog teefje. Ze rijdt vaak mee met mij op de kar met mijn fjordje en dan is het echt super koud midden in de polder vol in de wind. Wij doen een extra broek aan en een dikke jas en deken er nog eens overheen maar zij zit te vernikkelen van de kou. Nou dan krijgt ze van mij lekker een jasje aan. Deze heeft ze verder niet om hoor alleen op het karretje. En aangezien ik vaak zit te kijken langs de bak naar hoe een ander mijn paardje rijdt (ivm ziekte) doe ik hem ook wel eens om omdat het daar ook erg fris is en ze dan niet op die ijskoude grond ligt met haar blote buik!

Verder loopt ze altijd naakt Haha!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:47

Ja, inderdaad voor op de kar vind ik het inderdaad ook nog een optie, want dat is toch ook wel érrug koud Nagelbijten / Gniffelen