Hond/Kat -- > Angt met vuurwerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Victory-Boy

Re: Hond/Kat -- > Angt met vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:32

Hier is gelukkig alles goed gegaan! Pling
Er waren een paar pijlen met superknallen, maar de pony's bleven rustig.

Chendo ging al om 23.45 uur op m'n bed liggen slapen, alleen Ninja had problemen zoals verwacht was. Hyperventileren, rondjes lopen en aan m'n benen geplakt als ik even opstond. Knipoog
Tegen half 2 ging ook zij rustig slapen. Toen ik om 2 uur ook naar bed ging, ging ze wel mee om ook op m'n kamer te slapen...daar voelde ze zich kennelijk toch wat veiliger. Clown

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:36

gisterochtend was de hond al over de rooien. Blaffen, hartslag van 500 geloof ik, buiten adem en plas laten lopen. Toch maar pilletjes gehaald. Hij is steeds in slaap gevallen, maar van extreme geluiden werd hij wel wakker,maar viel dan toch weer snel in slaap. 's nachts is hij weer bij mijn ouders in bed gekropen en is daar voor de rest heel rustig geweest Lachen

Iedereen een gelukkig en angstloos 2008! Haha!

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:31

Hihi, de onze vind het geweldig. Geen idee hoe dat komt maar goed.
Hij zit echt zo te kijken van: Wauw! daar wil ik weleens mee spelen en wat is dat enzo.
Alleen moeten we hem dus wel kort houden met het uitlaten want hij pakt gewoon al het vuurwerk wat beweegt
(de tolletjes enzo dan he) Ik ging hem vanmiddag uitlaten en er liep een vriend mee, ik had niks door, maar opeens hoor ik een
knal, had die vriend dus een strijker net achter ons gegooid. Mijn hond keek niet eens om. ( en nee, hij is niet doof Knipoog )

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:19

Wie kan mij alsjeblieft helpen

De hond van mijn moeder is bang voor vuurwerk.. Niet raar zal je denken.. Máár het is een apart verhaal.. Ik hoop dat iemand de moeite neemt dit te lezen en mij kan helpen.

Mijn hond ( van me moeder eigenlijk) is 8 jaar oud en heel lief. Hij is erg bang voor vuurwerk en als de eerste knallen beginnen gaat hij blaffen, van de bank af springen en er weer op door het huis rennen als een gek en vooral blaffen.. en dit zo maar 10 min van 1 klein knalletje. Elk jaar met oud en nieuw is het een regelrechte ramp! We hebben paar jaar terug zelf een cursus voor bange dieren met vuurwerk gevolgd.. Maar wat je ook doet hij blijft super super bang.. Hij blaft maar hij trilt de volgende dag nog en raakt en een soort van een een shock.
3 jaar geleden begonnen met toch maar pillen geven,aangezien het elk jaar erger werd. Maar hij ging dwars door de pillen heen, daarop zwaardere pillen, ging hij alsnog doorheen.. Dit jaar naar de dierenarts en me moeder zegt; geef alsjeblieft het zwaarste wat hij mag, want dit is zo zielig voor hem.. Dus wij soort van pillen waar hij half van onder narcose gaat. Oke wij gegeven en eind van de middag maar terug gegaan want hij ging ook daar doorheen. De dierenarts vond dat zelfs merkwaardig. Dus toen heeft ze hem spierverslappers gegeven met een slaapmiddel.. Nou, om 22:00 lag Thomas ( de hond) inderdaad lekker in zijn mandje te slapen.. Als hij al een stukje liep, was hij "dronken" en hij was vooral best rustig.. 23:30 het werd drukker met vuurwerk..En ja hoor, thomas ging er doorheen.. Nou.. Het arme beest ging tekeer niet te geloven.. En toen mijn moeder hem wilde aaien om te kalmeren ( ja negeren schijnt goed te zijn maar als dat jaren niet helpt en je je hond zoo bang ziet moet je wat) beet hij mijn moeder! Nou dat zal hij nooit zomaar doen.. Maar het beest was totaal in paniek..

Goed, elk jaar dus hetzelfde liedje.. We weten ons geen raad meer.. Tis dan maar misschien 1 keer per jaar, maar als je thomas ziet dan snap je waarom het wel echt een probleem is.. Hij raakt nog eens in een echte shock..

Uiteraard zijn de gordijnen dicht en staat de tv hard.. Maar dat mag niet baten. Ook gaat mijn moeder nooit meer naar buiten om vuurwerk te kijken maar blijft binnen voor de hond..

Hopelijk weet iemand iets...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:51

als dat allemaal niet meer werkt en de cursus geen baat heeft lekker op vakantie gaan ergens waar geen vuurwerk afgestoken wordt. Is wat extreem maar je moet wat.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:52

Ik was bij een vriendin, hara hond had helemaal speciale pilletjes gehad tegen de angst van de dierenarts..

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:27

Nessah; geef die hond sowieso geen pillen meer, als hij er toch doorheen gaat... want dat is VRAGEN om ellende.

Dus... absoluut geen pillen meer.

Ik weet maar één oplossing. Er schijnen pensions te zijn die behoorlijk afgelegen liggen en daarom op oudejaarsavond dieren met vuurwerkangst opnemen. Misschien is dat voor deze hond de beste optie.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:03

Onze kat is totaal niet bang van het vuurwerk, toen het 12 uur was liep ze een beetje door het huis en ging toen gewoon weer liggen slapen. Clown