[HK] Wie heeft er een hamster?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Re: [HK] Wie heeft er een hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:37

Karin_88 schreef:
ik zit te denken wat ik nu wil, niet te groot, liefst dat ie in zn eentje kan, maar wel vriendelijk karakter..

dan kan je denk ik het beste gaan voor een russische of een robrovski. een Russische is net iets groter dan een robrovski. (wij hebben thuis een robrovski, russische en syrische)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:42

http://www.dehamster.nl/soorten.html
hier staat informatie over de soorten hamsters.

Ik zou voor een russische dwerghamster gaan. Deze is misschien groter dan een roborovski hamster, maar alsnog erg lekker klein Lachen
Rus:
"Deze hamster is een vrij rustige hamster (rustiger dan bijv. de Roborovski dwerghamster)."
Roborovski:
"Ze zijn erg levendig en snel. Over het algemeen zijn Roborovski's vooral "kijkhamsters". Ze zijn te snel om vast te kunnen houden.
Ze zijn niet solitair en kunnen dus meestal in groepjes worden gehouden."

Een Campbelli dwerghamster is ook nog een optie.
"Hij is nauw verwant met de Russische dwerghamster. Ze hebben de reputatie agressief te zijn, maar als je je Campbelli hamster bij een goede fokker of een betrouwbare dierenwinkel haalt is daar geen sprake van. Ze zijn wat nieuwsgieriger en assertiever dan Russische dwerghamsters."

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:46

Ik heb zelf altijd russische dwerghamstertjes gehad. Eén keer heb ik een campbelli man uit de dierenwinkel gehaald, in het begin erg lief. Maar na een tijdje werd hij wat agressiever en hij stonk nogal, hij ging zn territorium nogal afbakenen en verdedigen.
Maar deze komt dan ook wel uit de dierenwinkel, ik ging er toevallig langs en kon hem niet weerstaan Bloos .
Als je voor een campbelli dwerghamster gaat kijken zou ik zeker bij een fokker langs gaan. Lachen
Dit geldt eigenlijk wel voor alle soorten hamsters Lachen
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 09-12-07 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:46

ik had een roborovski, lekker snel en gek beest, maar die kan je beter met 2 kopen, maar wil liefst toch weer een.

rusjes heb ik altijd agressief gehad Scheve mond ik kijk morgen wel wat ik kan vinden. we hebben 1 goeie dierenwinkel, die niet van de broodfok hamsters heeft Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 23:16

Robo's moet je dan wel goed koppelen, daarover kan je het beste even op http://www.dehamster.nl/forum kijken en om advies vragen. Waarschijnlijk staan er daar ook nog wel een paar te koop/te geef omdat ze bijvoorbeeld niet in de groep passen. Als je er zo eentje bij een fokker haalt kan je hem ook nog altijd 'terugbrengen' als het niet klikt bijvoorbeeld.

Fijn dat je er over nadenkt in ieder geval!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:28

Ik heb voor een rusje gekozen, met een iets vagere ronde vlek op zijn rug. en een klein zwart stipje op zn neus. en alles ontdekken of het kan bewegen enzo, allemaal geen probleem Lachen
Bijt ook niet. Heb m van die betrouwbare winkel Lachen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:49

iemand een idee voor een naam? chocolate chip, cookie en buzzer heb ik al gehad.
ik blijf nu op dinges hangen Nagelbijten / Gniffelen

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:52

Ja ik heb ook een hamster Haha!
monster is de naam van het monster Koe
ze hebben wel veel aandacht nodig.. want anders gaan ze bijten etc.
maar qua verzorging zijn ze heel makkelijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:08

Ik heb ook een hamster Tong uitsteken Zijn nam is Vladimir Haha! Foto's in mijn profiel, het beest is niet wijs, maar daarom des te grappiger Haha! Haha!