[HK] Liefhebbers van grote honden (+70cm)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Re: [HK] Liefhebbers van grote honden (+70cm)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 00:27

spatter schreef:
chum kunnen ze die hier niet fokken?
of zijn de Amerikaanse van een ander type?

lijkt me dat er toch een behoorlijk prijskaartje aan zit om ze van daar te
halen

Ze worden hier vnl vermeerderd,en daar serieuzer gefokt.
Ze zijn constanter in type,en de lijnen waar mijn voorkeur naar uit gaat
kan je hier niet krijgen.
WBT het prijskaartje ,ja, maar dan heb je ook wat Cool

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:52

Zelf heb ik alleen problemen gehad met mensen met kleine honden. Die gaan ze dan snel op tillen als ik er aan kom.
's avonds was het wel fijn. Ben een keer van de fiets af getrokken en sinds dien neem ik hem altijd mee. Dan hoeft en durft er ook niemand in de buurt te komen.
Heb ook een keer op straat een dreigende situatie gehad en toen beet hij wel in die man z'n arm. Ik schrok wel van hem, maar aan de andere kant, die man was echt dreigend. Whoosh!
Ik heb dus een overbeschermende Sint Bernard en ben heel erg blij met hem
Overigens heeft hij ook een enorme hekel aan donkere mensen. Heb een keer op strand gelopen en daar liep 1 man met een kinderwagen (een neger). Hij bleef maar blaffend om hem heen draaien, toen zijn we maar de andere kant op gelopen Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:02

dat hebben meerdere honden... als ik met mijn kruising mechelaar x dog in de trein zit, komt er geen gekleurd persoon langs... ze durven niet, zijn bang voor hem, dat voelt mijn hond weer aan en die gaat er dan naar staan, etc..

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:03

Mag ik me ook melden? We hebben 2 Duitse Doggen. Een mini-teefje blauw 72 cm. hoog. En een normale reu harlekijn van 85 cm.. Het Teefje heet Zahra Heike von der Methen (Zahra dus) en de reu heet Jonker Joost van de Kaauwe Grond (Joost dus). Beide schatten en typische Doggen. Eigenaren van Doggen weten dan wat ik bedoel. Met Joost hebben we in het begin een klein probleempje gehad. Door een verkeerde voeding als pup (van die dure zooi van Royal Canin, en bedankt!) heeft Joost last gekregen van zijn schouder. Gelukkig op tijd ontdekt en kunnen verhelpen. Verder goddank nog niks ernstig meegemaakt.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:08

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:55

Ik meld me ook Doei!

Wij hebben en Mechel en ernaast onze grooooote boef een Duitse Dog van nu 7 maanden oud Haha!

Foto's kun je in mijn profiel vinden Ja

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:11

missanita84 ,wat een apparte kruising,hoe is zijn karakter??

wel een mooie hond zo te zien,heb je meer foto's van hem,ook stand foto's??

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:27

Ik doe ook mee met mijn grote knul. Schofthoogte 65+... Mijn vriend heeft hem ooit gemeten en kwam op 70 cm uit...

Hij weegt ruim 36 kg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:00

ja hier nog een grote hond, met hoofdletter OOO
Fun is een Leonberger (kruising herder helaas, maar daar is weinig van te zien) en ik gok dat hij zo rond de... 85 cm is hij is bijna 3.
2 jaar
Afbeelding

Fun 6 maand
http://s5.photobucket.com/albums/y155/g ... g032-1.jpg
Fun ong, 1 jaar
http://s5.photobucket.com/albums/y155/g ... 400305.jpg
http://s5.photobucket.com/albums/y155/g ... fun003.jpg

Fun naast mijn paard, paard is 1.75 Knipoog
http://s5.photobucket.com/albums/y155/g ... CT0212.jpg

http://s5.photobucket.com/albums/y155/g ... 0019-1.jpg

ook hebben we nog een kleintje met een groot Ego,
Doeks is een kruising tussen een golden retriever en een appenzeller Sennen, hij zal ongeveer 55 cm zijn. en is 2.5 jaar oud
Afbeelding
http://s5.photobucket.com/albums/y155/g ... 0klein.jpg
http://s5.photobucket.com/albums/y155/g ... 007014.jpg
http://s5.photobucket.com/albums/y155/g ... floeps.jpg

Wij hadden Doeks net een paar maanden en toen zijn we verhuist en hadden we een hele grote tuin, toen kwam iemand naar ons toe dat ze een hond had gevonden die mishandeld werd en die man wou hem wel weggeven, zelf woon ze in een appartement dus kon ze hem niet houden. MIjn moeder is helemaal gek van grote honden (wou altijd een newfoundlander) dus die zei meteen ja. zodoende kwam deze beer bij ons, het heeft een week geduurd voordat we bij hem in de buurt konden komen en toch zeker wel 2 maand voordat hij aan de riem wou lopen. hij was bang voor mannen en voor kettingen (hadden een slipketting) maar dat is nu 2 jaar later allemaal over Ja

http://s5.photobucket.com/albums/y155/g ... 2klein.jpg

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:19

ik ben helemaal weg van cane corsos en bullmastiffs.
mijn paard is groot,lief en stoer en ik hou ook van honden die groot,lief en een stoere uitstraling hebben.
Daarnaast hebben we een praktijk aan huis en ben ik vaak alleen op stal dus een hond met een beetje " looks " is wat we willen.

volgend jaar krijgen we een Bullmastiff pup van Donna (links op de foto)
Ze heeft goede papieren en een nest voor haar stond al op de planning!
Nu nog even wachten,ze is pas 15 maanden namelijk!!
http://groups.msn.com/_Secure/0XQBMHUMc ... 4981672183

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:20

kimmie261 schreef:
missanita84 ,wat een apparte kruising,hoe is zijn karakter??

wel een mooie hond zo te zien,heb je meer foto's van hem,ook stand foto's??

hier nog wat foto`s
hij is heel lief hoor (voor ons Knipoog )

recent
Afbeelding

Afbeelding
deze is van vorig jaar
\
Afbeelding
vrij recente foto

Afbeelding
vorig jaar zomer

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:06

Boertjes schreef:
Zelf heb ik alleen problemen gehad met mensen met kleine honden. Die gaan ze dan snel op tillen als ik er aan kom.
's avonds was het wel fijn. Ben een keer van de fiets af getrokken en sinds dien neem ik hem altijd mee. Dan hoeft en durft er ook niemand in de buurt te komen.
Heb ook een keer op straat een dreigende situatie gehad en toen beet hij wel in die man z'n arm. Ik schrok wel van hem, maar aan de andere kant, die man was echt dreigend. Whoosh!
Ik heb dus een overbeschermende Sint Bernard en ben heel erg blij met hem
Overigens heeft hij ook een enorme hekel aan donkere mensen. Heb een keer op strand gelopen en daar liep 1 man met een kinderwagen (een neger). Hij bleef maar blaffend om hem heen draaien, toen zijn we maar de andere kant op gelopen Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Hahaha, dat heeft die van ons ook. En dan lopen mensen wel snel om je heen..
Ik heb een zwart piet gespeeld en kwam toen thuis. Onze hond wist niet wat hij ermee aan moest. Ik klonk wel als mezelf, maar zag er niet zo uit!
Toen is hij maar mopperend naar de gang vertrokken Tong uitsteken

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:42

Mijn hond (de zwarte een paar posts terug) heeft iets tegen mannen.... als hij gewoon los is dan is er niets aan de hand maar als ik met hem ga lopen dan gaat hij wanneer er een man aankomt altijd! tussen mij en die man inlopen, helemaal patserig en de haren in de nek en rug omhoog... klein hondje met een groot ego Vork
de grote hond (Leonberger) is nog steeds bang voor (vreemde) mannen dus die rent hard weg Nagelbijten / Gniffelen heb je ook veel aan Vork

als ze gewoon in onze tuin lopen en er komt iemand aan staat de Leonberger vooraan met z'n dikke hasses, die blaf die schrikt wel af, maar zogauw als de persoon in de buurt komt schiet hij er met zijn staart tussen de poten vandoor. de kleine staat altijd achter hem, blaft ook wel maar dat klinkt wat minder Tong uitsteken maar die grijpt wel als er iemand het hek binnenkomt en wij zijn er niet bij.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:46

ach ik heb hier 2 argentijnse doggen,en mensen zijn standaard bang voor die honden...

in belgie had ik een eigen pensionstal,en op een koude winderige avond was ik daar ,met die 2 argentijnen,op dat moment komt een pensionklant binnen,door een schuifdeur helemaal in het zwart,muts op tegen de kou,wat doen die 2 honden,de 1 staat achter mij,de ander was foetsie...nee ,daar heb je ook wat aan zeg...de helden.. Haha!

missanita84 ,wat een geweldige hond heb je!!echt heel mooi!

cp112

Re: Liefhebbers van grote honden (+70cm)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:52

Zera schreef:
het zijn ook echt heerlijke beesten.. Vooral als je s'morgens net wakker bent, en 3 zwaargewichten op je hebt liggen Bloos..

die ken ik, ook al heb ik er maar 1 Vork

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:00

RianneH schreef:
Zijn er ook mensen onder jullie die tegen specifieke grote hondenkwaaltjes aanlopen? Medisch of maatschappelijk...

ja helaas wel, onze Leonberger is dus een kruising met een duitse herder, helaas heeft hij de slechte heupen geerfd... Verdrietig toen hij bijna een jaar was en een groeispurt kreeg kon hij amper opstaan, hij schreeuwde erover, we dachten toen al dat als dit nog lang zo doorging dat we hem meosten laten afmaken.
nu is hij bijna 3 en heeft er op het oog geen last van, maar lange stukken lopen dat lukt gewoon niet en lekker springen en gek doen zoals de andere hond kan ook niet, gelukkig wil die dat ook niet Vork
maar we denken dat als hij de 5 jaar haalt dat dat al een heel eind is..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:03

kimmie261 schreef:
ach ik heb hier 2 argentijnse doggen,en mensen zijn standaard bang voor die honden...

in belgie had ik een eigen pensionstal,en op een koude winderige avond was ik daar ,met die 2 argentijnen,op dat moment komt een pensionklant binnen,door een schuifdeur helemaal in het zwart,muts op tegen de kou,wat doen die 2 honden,de 1 staat achter mij,de ander was foetsie...nee ,daar heb je ook wat aan zeg...de helden.. Haha!

missanita84 ,wat een geweldige hond heb je!!echt heel mooi!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een stap achteruit zou zetten als ik zo'n hond tegen zou komen hoor, maar ik ben nu al 2 keer gebeten door een hond, de 1 was een pitbull en de ander iets wat er op leek.. ja dan kijk je wel even uit.
een vriend van mij kreeg een nieuwe hond, een amerikaanse Stafford (valt ook odner de pitbullwet) dat vond ik ook best eng in het begin ook al was het een kleintje, maar nu valt dat reuze mee want het is gewoon een super lieve hond.
maar met grote honden (maakt niet uit wat voor ras) die ik niet ken kijk ik altijd uit. het blijft in je achterhoofd hangen.

Netty18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:27

Wij hebben een kruising Argentijnse dog x Amerikaanse bulldog.

Hier was hij net een paar maanden oud
Afbeelding

En nu is hij ongeveer 2 jaar.
Afbeelding

Afbeelding

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:54

wwauw wat een gave hond!!zie goed de argentijn erin...

ik heb kruisingen argentijn x rottweiler... Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:57

Leuke hond!
Moet zeggen dat ik het wel kan begrijpen dat mensen er straks bang voor zijn, hij ziet er door z'n lichte ogen, donkere oogranden en donkere neus en mond ook wel link uit Haha!

Netty18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:38

Het is een ontzettende knuffel hond, hij heeft het alleen niet zo op katten, eenden, konijnen enz.
Verder is hij heel waaks, dat moet ook wel want wij wonen een endje buiten het dorp ergens midden in een weiland. Er zijn idd veel mensen bang voor hem omdat hij altijd zo enthousiast is als er mensen binnen komen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:24

Wat een prachthond Netty!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:33

cp112 schreef:
een vriend van mij kreeg een nieuwe hond, een amerikaanse Stafford (valt ook odner de pitbullwet) dat vond ik ook best eng in het begin ook al was het een kleintje, maar nu valt dat reuze mee want het is gewoon een super lieve hond.
maar met grote honden (maakt niet uit wat voor ras) die ik niet ken kijk ik altijd uit. het blijft in je achterhoofd hangen.

een stafford met een FCI stamboom valt niet onder de pitbull wet

Ik kijk altijd uit bij vreemde honden ook bij kleine vreemden honden want als die bijten voel je dat ook

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:42

Ik heb 2 Amerikaanse Bulldogs, 1 = bijna 11 maanden en de ander is 6 en een halve maand, voor foto's check mijn profiel!!!! Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:48

ik heb geen hond boven de 70 cm maar vind ze wel mooi haha Haha!

maar mensen kijk aub uit met wat je hier plaatst.. als je hond op een pitbullachtige lijkt iig.. de aid leest altijd mee.. Knipoog