islamitische slagerij!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: islamitische slagerij!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:46

En doet iedereen dat die hier zo fel tegen halalslachten is?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:46

Ik heb het ook gezien, met kippen, schapen en zelfs een koe. Dat van die molen klopt wel, maar dat is niet overal. Bij de kippen werd eerst de nek omgedraaid en daarna aan een touwtje gehangen, zodat ze geplukt konden worden.

Met schapen wordt de nek met 1 snee doorgesneden. Dat mes wordt bijna elke dag geslepen en is echt vlijmscherp.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:47

Misser schreef:

het gaat dan ook over slachting zelf, dus wat je aanhaalt is niet van dit onderwerp. En ook hallaldieren zitten in klein kotjes kofferbakjes Scheve mond hoor, maak je geen illusie

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:48

Misser schreef:

Bij halal slachten duurt het gewoon veel langer als bij de 'normale' manier, dus het is m.i ALTIJD diervriendelijker. (hoewel ik sinds mijn bezoekje aan de slager geen vlees meer heb gegeten Bloos )

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:48

katiavl schreef:
Misser schreef:

het gaat dan ook over slachting zelf, dus wat je aanhaalt is niet van dit onderwerp. En ook hallaldieren zitten in klein kotjes hoor, maak je geen illusie

Juist wel relevant. Want je bent tegen die slachting omdat je dat 'zielig' vindt, maar dan is het leven van die dieren toch net zo goed 'zielig' geweest?

Wat is dan erger, een paar minuten pijnlijden bij de slachting of een paar maanden/jaar opgesloten zitten in een stal...

Edit: ik zeg dus niks over de leefwijze van dieren die halal worden geslacht, maar ik vind het wel hypocriet om daar fel tegen te zijn en vervolgens wel gewoon vlees uit de bio-industrie te eten.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 16-11-07 14:52, in het totaal 3 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:49

Oh misschien is het kippenslachten de laatste jaren veranderd, maar ik weet me van mijn middelbare schooltijd nog te herinneren dat ze levend werden opgehangen en geplukt, vervolgens werd de keel doorgeneden en de inhoud eruit getrokken. Lopende band werk.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:50

Ik eet alles. Lust graag een broodje shoarma. Je kan wel aan de gang blijven als je overal bij na moet denken. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het echt met de beesten te doen waarbij het misgaat, maar ben absoluut niet tegen halal slachten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:51

Marjolein_18 schreef:
Ik eet alles. Lust graag een broodje shoarma. Je kan wel aan de gang blijven als je overal bij na moet denken. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het echt met de beesten te doen waarbij het misgaat, maar ben absoluut niet tegen halal slachten.

ik wel wetenschappelijke feiten spreken voor zich over de pijn graad, en daar kan ik niet over een dier hoeft niet de lijden voor een godsdienst

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:54

Er worden dagelijks verschrikkelijkere dingen gedaan bij dieren die echt niet diervriendelijk zijn. Dit is nou eenmaal voor het geloof. Wij gebruiken hier de pin en casteren biggetjes zonder verdoving. Zo hebben wij ook ons eigen ritueel!! Alles is gebasseerd op pijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:54

katiavl schreef:
Marjolein_18 schreef:

ik wel wetenschappelijke feiten spreken voor zich over de pijn graad, en daar kan ik niet over een dier hoeft niet de lijden voor een godsdienst

Maar dan kun je overal wel tegen zijn.

Weet je wat ik hartverscheurender vind dan slachten?
Wat ik zonet al zei; mijn staleigenaar is varkensfokker. De manier van varkens slachten is mij niet helemaal bekend en dat hou ik graag even zo (jaja, medelijden als ik ze schreeuwend de vrachtwagen in zie gaan), maar ook uit wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat varkens een hoger IQ hebben dan honden. Deze varkens zitten gedurende 5 jaar in hokjes op elkaar gepropt, zonder daglicht, zonder verse lucht. DAT vind ik erg!

En dan kan ik ook gaan vertellen over de Spaanse honden die in bomen worden gehangen, de katten die worden overgoten met benzine, de voor bontgefokte dieren die levend gevild worden, de galberen, de stierengevechten. Er is dierenleed, VEEL dierenleed en MEER dierenleed dan het slachten op de Halal-wijze.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:56

Quellian schreef:
Oh misschien is het kippenslachten de laatste jaren veranderd, maar ik weet me van mijn middelbare schooltijd nog te herinneren dat ze levend werden opgehangen en geplukt, vervolgens werd de keel doorgeneden en de inhoud eruit getrokken. Lopende band werk.

Dat is dan dus idd anders .
Mijn vriend en zijn oom zitten in de slachtkuikens (bioindustrie) en krijgen elk jaar een rondleiding door het slachthuis bij kippen.

Kippen gaan met hun koppen door een stroombad en dan wordt daarna de keel doorgesneden aan beide kanten wordt een snee gemaakt.
Daarna worden ze dus geplukt en op het einde zijn ze dus al doodgebloed

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:56

Falling schreef:
Miryamk schreef:
Ik vind de halal manier een erg dier onvriendelijke wijze van slachten. Ik zou het persoonlijk ook niet erg vinden als er een verbod op zou komen. Het duurt m.i namelijk nog erg lang voordat zo'n beest dood is. Op die manier heb ik geen trek in een stukkie vlees.

Precies! Mijn vriend en ik waren laatst een kapsalon gaan halen en hij had een turk gevonden die het lekkerder kon maken dan de huidige zaak, hij loopt naar binnen en ik draai me om..zie ik staan 'alles halal'. Ik heb hem teruggesleurd, voor mij geen halal.

?wat is een kapsalon >?

direct hersendood vind ik persoonlijk toch een diervriendelijkere manier dan de Halal manier

wij eten iig scharrel vlees
en dan ook echt een koe op de wei met andere koeien
als er genoeg bestellingen zijn word er 1 volwassen ! koe geslacht
en word deze verdeeld onder de mensen die besteld hebben
er word niet meer gedekt dan dat er stalruimte is
op deze manier geen veevlees stapel
wel diervriendelijk bestaan
geen weggegooid bedorven vlees
beter vlees (en niet met water verzwaard oid )

moet zeggen dat daar toch een beter gevoel bij heb
als bij de bieflap uit de ah

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:58

Marjolein_18 schreef:
Er worden dagelijks verschrikkelijkere dingen gedaan bij dieren die echt niet diervriendelijk zijn. Dit is nou eenmaal voor het geloof. Wij gebruiken hier de pin en casteren biggetjes zonder verdoving. Zo hebben wij ook ons eigen ritueel!! Alles is gebasseerd op pijn.

ik doe geen dieren pijn Lachen en omdat er andere dingen gebeuren moeten we het ook maar laten gebeuren. Neen liever geen vlees voor mij dan. Maar dan snap ik niet waarom fabeltjes zoals respect meer effect hebben dan feiten want er was al in 2002 een groot rapport uitgekomen. En het is regelrechte schande dat in europa waar zo gegrond word op dierenrechten zo een praktijken mogen gedaan worden

lottehaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:06

ik lees hier steeds het woord diervriendelijk en dieronvriendelijk.
HALLO!!! dieren vermoorden is zoiezo dieronvriendelijk!!!!
mensen zetten dieren altijd op een lagere rang, alleen omdat zij niet kunnen praten en redeneren!!
een dier heeft net zoveel gevoel als een mens!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:14

lottehaf schreef:
ik lees hier steeds het woord diervriendelijk en dieronvriendelijk.
HALLO!!! dieren vermoorden is zoiezo dieronvriendelijk!!!!
mensen zetten dieren altijd op een lagere rang, alleen omdat zij niet kunnen praten en redeneren!!
een dier heeft net zoveel gevoel als een mens!

Hm... Ben ik niet met je eens. Soms is het toch echt beter voor dieren. Een dier heeft het voorrecht om te mogen steven en dan heb ik het niet over slachtdieren die levenslang in een donker hol zitten.

En dieren zijn ook lager in rang, inderdaad omdat zij niet kunnen redeneren. Zou een vreemde boel worden als we een cavia als koning kregen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:20

Weet je wat ik grappig vind ?
Dat de helft die hier reageert ( denk ik dan he ) die het zielig vinden, maar wel gewoon elke avond een stuk koe of varken op hun bord hebben liggen.

Hoe denk je dat dat wordt gedaan ?
Verdovingsspuitje ? Echt niet, die beesten krijgen ook gewoon een pin door hun kop of wat dan ook.

Hoe dan ook, ik vind het echt zielig ! Maar niet perse dat het islamitisch is.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:24

MAAR met een pin zijn ze in één keer dood (onbelangrijk detail)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:24

sunshine schreef:
Dat de helft die hier reageert ( denk ik dan he ) die het zielig vinden, maar wel gewoon elke avond een stuk koe of varken op hun bord hebben liggen.

Verdovingsspuitje ? Echt niet, die beesten krijgen ook gewoon een pin door hun kop of wat dan ook.

Ik eet inderdaad ook iedere dag vlees is het niet warm vlees op mijn bord dan is het wel vlees op mijn brood .

Waarom ik er mee kan leven is dat de christelijke wet ( laten we het even zo neerzetten)
er veel aan doet het dier zo pijnloos mogelijk te slachten.

Dit dus idd door middel van een pin (hersendood)
gashokken
stroombad etc etc diertje is verdoofd en hoeft niet meer onnodig pijn te leiden

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:27

bokkertjee schreef:
weet iemand toevallig ook hoe je het islamitisch slagten kunt stoppen?:P

Wat een verschrikkelijk foute opmerking Slapen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:29

MisMartine schreef:
bokkertjee schreef:

Nou vind ik niet hoor ik wou dat het het kon zonder rellen te krijgen . laat het maar lekker afschaffen Cool

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:29

MisMartine schreef:
bokkertjee schreef:

Ik vind het niet eens zo'n hele rare opmerking hoor, er zijn immers ook regels waar slagerijen zich aan moeten houden tav onnodig dierenleed (wat alleen maar goed is) Waarom mag het Halal slachten dan nog steeds?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:31

Waarom zou je een ritueel willen afschaffen? Wat zou jij doen als er tegen ons gezegt word dat wij geen leer meer mogen dragen, of geen vlees mogen eten? "Omdat het oh, zo zielig is"?

Onmogelijk om af te schaffen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:32

MisMartine schreef:
Waarom zou je een ritueel willen afschaffen? Wat zou jij doen als er tegen ons gezegt word dat wij geen leer meer mogen dragen, of geen vlees mogen eten? "Omdat het oh, zo zielig is"?

Onmogelijk om af te schaffen

Het is idd onmogelijk om af te schaffen marr ik vind niks fout aan die opmerking .
denk dat deze bokker er zelf ook wel van bewust is dat dat niet kan er staat niks over niks Tong uitsteken achter Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:33

sunshine schreef:

Ik vind het persoonlijk grappiger dat mensen roepen over verdoving bij slachtpin Knipoog zeker als het over kennis gaat Clown

missmartin een ritueel moet worden afgeslacht omdat het dierenleed voortbrengt, slachten is opzich niet erg zolang het dier er zo min mogelijk van voelt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:36

katiavl schreef:
missmartin een ritueel moet worden afgeslacht omdat het dierenleed voortbrengt, slachten is opzich niet erg zolang het dier er zo min mogelijk van voelt

Klopt! Lachen Maar tis lastig na te gaan of een dier er wat van voelt of niet..