Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Misser schreef:En doet iedereen dat die hier zo fel tegen halalslachten is?
Misser schreef:En doet iedereen dat die hier zo fel tegen halalslachten is?
katiavl schreef:Misser schreef:En doet iedereen dat die hier zo fel tegen halalslachten is?
het gaat dan ook over slachting zelf, dus wat je aanhaalt is niet van dit onderwerp. En ook hallaldieren zitten in klein kotjes hoor, maak je geen illusie
Marjolein_18 schreef:Ik eet alles. Lust graag een broodje shoarma. Je kan wel aan de gang blijven als je overal bij na moet denken. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het echt met de beesten te doen waarbij het misgaat, maar ben absoluut niet tegen halal slachten.
katiavl schreef:Marjolein_18 schreef:Ik eet alles. Lust graag een broodje shoarma. Je kan wel aan de gang blijven als je overal bij na moet denken. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het echt met de beesten te doen waarbij het misgaat, maar ben absoluut niet tegen halal slachten.
ik wel wetenschappelijke feiten spreken voor zich over de pijn graad, en daar kan ik niet over een dier hoeft niet de lijden voor een godsdienst
Quellian schreef:Oh misschien is het kippenslachten de laatste jaren veranderd, maar ik weet me van mijn middelbare schooltijd nog te herinneren dat ze levend werden opgehangen en geplukt, vervolgens werd de keel doorgeneden en de inhoud eruit getrokken. Lopende band werk.
Falling schreef:Miryamk schreef:Ik vind de halal manier een erg dier onvriendelijke wijze van slachten. Ik zou het persoonlijk ook niet erg vinden als er een verbod op zou komen. Het duurt m.i namelijk nog erg lang voordat zo'n beest dood is. Op die manier heb ik geen trek in een stukkie vlees.
Precies! Mijn vriend en ik waren laatst een kapsalon gaan halen en hij had een turk gevonden die het lekkerder kon maken dan de huidige zaak, hij loopt naar binnen en ik draai me om..zie ik staan 'alles halal'. Ik heb hem teruggesleurd, voor mij geen halal.
Marjolein_18 schreef:Er worden dagelijks verschrikkelijkere dingen gedaan bij dieren die echt niet diervriendelijk zijn. Dit is nou eenmaal voor het geloof. Wij gebruiken hier de pin en casteren biggetjes zonder verdoving. Zo hebben wij ook ons eigen ritueel!! Alles is gebasseerd op pijn.
lottehaf schreef:ik lees hier steeds het woord diervriendelijk en dieronvriendelijk.
HALLO!!! dieren vermoorden is zoiezo dieronvriendelijk!!!!
mensen zetten dieren altijd op een lagere rang, alleen omdat zij niet kunnen praten en redeneren!!
een dier heeft net zoveel gevoel als een mens!
sunshine schreef:Weet je wat ik grappig vind ?
Dat de helft die hier reageert ( denk ik dan he ) die het zielig vinden, maar wel gewoon elke avond een stuk koe of varken op hun bord hebben liggen.
Hoe denk je dat dat wordt gedaan ?
Verdovingsspuitje ? Echt niet, die beesten krijgen ook gewoon een pin door hun kop of wat dan ook.
Hoe dan ook, ik vind het echt zielig ! Maar niet perse dat het islamitisch is.
bokkertjee schreef:weet iemand toevallig ook hoe je het islamitisch slagten kunt stoppen?:P
MisMartine schreef:bokkertjee schreef:weet iemand toevallig ook hoe je het islamitisch slagten kunt stoppen?:P
Wat een verschrikkelijk foute opmerking
MisMartine schreef:bokkertjee schreef:weet iemand toevallig ook hoe je het islamitisch slagten kunt stoppen?:P
Wat een verschrikkelijk foute opmerking
MisMartine schreef:Waarom zou je een ritueel willen afschaffen? Wat zou jij doen als er tegen ons gezegt word dat wij geen leer meer mogen dragen, of geen vlees mogen eten? "Omdat het oh, zo zielig is"?
Onmogelijk om af te schaffen
sunshine schreef:Weet je wat ik grappig vind ?
Dat de helft die hier reageert ( denk ik dan he ) die het zielig vinden, maar wel gewoon elke avond een stuk koe of varken op hun bord hebben liggen.
Hoe denk je dat dat wordt gedaan ?
Verdovingsspuitje ? Echt niet, die beesten krijgen ook gewoon een pin door hun kop of wat dan ook.
Hoe dan ook, ik vind het echt zielig ! Maar niet perse dat het islamitisch is.
katiavl schreef:missmartin een ritueel moet worden afgeslacht omdat het dierenleed voortbrengt, slachten is opzich niet erg zolang het dier er zo min mogelijk van voelt