Puppy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

Re: Puppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:08

En is de pup goed aangekomen? Ik hoop dat je geen grootte verassingen tegenkomt.

Ik zit over een week in de stress voor het ophalen van de pup.

En veel plezier met je nieuwe huis.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 20:59

dienetje schreef:
En is de pup goed aangekomen? Ik hoop dat je geen grootte verassingen tegenkomt.

Ik zit over een week in de stress voor het ophalen van de pup.

En veel plezier met je nieuwe huis.

Ze is goed aangekomen, Ze vind onze andere hond heel leuk alleen de ander ehond is nog erg onzeker, Ze wil ook absoluut niet in de bench en als we haar in de bench zetten krijst ze de hele boel bijelkaar.. wat is het beste om te doen? Gewoon negeren? ze is wel in slaap gevallen na het gekrijs, maar toen werd ze weer wakker omdat ze heel nodig moest, dus eruit gehaald en hop de tuin in, Daarna is ze in slaap gevallen op de bank. Heb fotos gemaakt daarvan, je kan zien dat het een rotweiler is want z eligt met haar achterpootjes uitgestrwekt naar achte rplat op de grond, heel snoezig.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:34

de bench gewoon heel leuk maken! speeltjes, kleufjes enz. erin. en als hij ergens anders in slaap valt, leg je hem in de bench, zodat hij weet dat het daar moet.
je kan het ook stapje voor stapje aanleren. je lokt hem in de bench en geeft hem iets lekker waar hij wat langer aan bezig is (al is het maar een minuutje). je doet de bench dicht en loopt weg (bv. keuken of gang, als hij je maar niet kan zien). je blijft een paar seconden weg en zolang hij nog volop bezig is met dat lekkers zal hij niet snel in de gaten krijgen dat de bench dicht is. je doet de bench weer open en beloond hem enthousiast met je stem! zolang hij met dat lekkers bezig is geweest heeft hij de kans niet gehad om te ouwehoeren dat hij eruit wil. voor het goede gedrag heb je hem dus beloond. en zo kan je dat steeds verder opbouwen. gaat wel veel tijd inzetten en veel geduld, maar dan heb je ook wat! Lachen
Als hij het goed doet zou je er ook nog een commando aan vast kunnen koppelen. wij hebben gewoon: 'op je plaats' . als we dit op een vriendelijke en opgewekte toon zeggen gaat hij gewoon in de bench en vind hij het niet erg als hij dicht gaat. we geven hem een brokje en een kluif en meneer is zoet Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 09:54

Nannes schreef:
de bench gewoon heel leuk maken! speeltjes, kleufjes enz. erin. en als hij ergens anders in slaap valt, leg je hem in de bench, zodat hij weet dat het daar moet.
je kan het ook stapje voor stapje aanleren. je lokt hem in de bench en geeft hem iets lekker waar hij wat langer aan bezig is (al is het maar een minuutje). je doet de bench dicht en loopt weg (bv. keuken of gang, als hij je maar niet kan zien). je blijft een paar seconden weg en zolang hij nog volop bezig is met dat lekkers zal hij niet snel in de gaten krijgen dat de bench dicht is. je doet de bench weer open en beloond hem enthousiast met je stem! zolang hij met dat lekkers bezig is geweest heeft hij de kans niet gehad om te ouwehoeren dat hij eruit wil. voor het goede gedrag heb je hem dus beloond. en zo kan je dat steeds verder opbouwen. gaat wel veel tijd inzetten en veel geduld, maar dan heb je ook wat! Lachen
Als hij het goed doet zou je er ook nog een commando aan vast kunnen koppelen. wij hebben gewoon: 'op je plaats' . als we dit op een vriendelijke en opgewekte toon zeggen gaat hij gewoon in de bench en vind hij het niet erg als hij dicht gaat. we geven hem een brokje en een kluif en meneer is zoet Haha!

Nou dat is dus niet aan de orde, Ze wil absoluut niet in die bench, ze eet niet in de bench ze gaat zodra het deurtje dichtgaat keihard krijsen ook al heb ze kluifjes en speeltjes, Nu heb ik haar voerbakje er in gezet met het deurtje open, Ze had honger en ging met haar voorpootjes erin staan om te eten, toen ze klaar was had ik haar beloont omdat ze in de bench gegeten heeft ook al is het met haar voorpootjes, Misschien als zew eet dat ze haar bakje eten daar krijgt vind ze het wel minder eng.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 13:04

Hoii even een update. Ze is al bijna zinderlijk! jaja ik heb het hele weekend maar 8 uurtjes geslapen Vork Vrijdag werd ze om 6 uur wakker en moest ze nodig, zaterdag nacht om 4 uur, Toen maakte ze me wakker door naast me oor te gaan piepen (Ze ligt nu in een mandje nast mijn bed) En om 7 uur. En vanacht,, jawel... om half 2 Clown en om half 6. Je moet er wel wat voor over hebben,
MAar ze doet haar behoefte nu wel groot en deels buiten! Ze heeft al 2 dagen niet meer in huis gepoept, alleen ene klein plasje als ik neit snel genoeg was bijv als ze net geslapen heeft en ik niet door heb gehad dat ze wakker is geworden .
Ze gaat nu vrijwillig e bench in, want daar krijgt ze nu gewoon haar eten, alleen mag het deurtje nog niet dicht of ze raakt in paniek, Dus dat deden we nog maar even niet. Vandaag heeft mijn moeder voor ze weg ging haar uitgelaten, en in de bench gedaan mmet het deurtje DICHT en een dekentje eroverheen, Toen dat dekentje eroverheen ging was ze stil en ging ze slapen, want mijn moeder was daarna nog even naar boven gelopen om was op te hangen tanden te poetsen en daarna weg te gaan, Ze is nu anderhalf uur weg geweest en ze heb volgens mijn buurvrouw geen kik gegeven, ook toen mijn moeder teurg kwam was ze nog stil, En heeft ze haar beloont met kluifjes, lieve woordjes en een rondje buiten spelen om lekker even te plassen en de beentjes te strekken! Dus hopen dat dit goed blijft gaan.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:53

dat is ideaal!

ben nog flink bezig met die donder van mij maar 7 van de 10 keer pist ie gewoon nog wat in huis

*zucht* ben niet jaloers

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:39

Debsey schreef:
dat is ideaal!

ben nog flink bezig met die donder van mij maar 7 van de 10 keer pist ie gewoon nog wat in huis

*zucht* ben niet jaloers

haha komt vanzelf wel!!
Ik moet er zelfs snachts uit om naar buiten met haar te gaan dat is echt heel eng en koud! en dan gaat die pup nog zitte zeure dat z eniet mee wil ook dan heb k zoiets van JA jij mot piese, nie ouwehoere zijkeuh die hap! Tong uitsteken:D

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:23

Yep hier idem,
En als hij dan eindelijk in de grote boze wereld is dan kun je 15 minuten buiten blijven..zodra je binnen bent gaat ie pas plassen.

zo frustrerend! arrgg

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 11:17

Debsey schreef:
Yep hier idem,
En als hij dan eindelijk in de grote boze wereld is dan kun je 15 minuten buiten blijven..zodra je binnen bent gaat ie pas plassen.

zo frustrerend! arrgg

Die van mij heb iets nieuws nu, gewoon ni etmeer meelopen.. MAar op je kont blijven zitten en lope piepen en zijken dat ze weer naar binnen wilt. Nou om half 3 snachts word je dan echt gefrustreert dat ze zo lomp doet en je haar soms echt mee moet sleuren of op moet pakke dat ze lekker dr plasje tege jou aan kan doen Koe Vanochtend heb ze weer voor t eerst in huis gepoept gewoonweg omdat ze (ze is 3 keer in een uur naar buiten geweest) zoveel loopt te etteren buiten dat e niet gaat poepen.. Het lijkt wel alsof ze bang is ofzo.. maar voor wat..

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 16:36

Het word nu wel heel vervelend dat zodra ik haar even neer zet om haar behoeften te doen om om even te spelen/snuffelen dat ze gelijk bekant terug wil sjezen naar huis, of achterlijk gaat lopen doen en piepen en janken .

Weet iemand wati k hiertegen kan doen, ik snap echt niet waarom ze niet meer met me mee naar buiten wil!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:46

misschien helpt het als je een leuk speeltje meeneemt en even met haar buiten speelt Verward
mijn hond heeft ook een tijdje dat gedaan, maar dat was geloof ik meer omdat hij het zo snel koud had. dan kwam hij helemaal tussen m'n benen staan piepen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 16:49

Nannes schreef:
misschien helpt het als je een leuk speeltje meeneemt en even met haar buiten speelt Verward
mijn hond heeft ook een tijdje dat gedaan, maar dat was geloof ik meer omdat hij het zo snel koud had. dan kwam hij helemaal tussen m'n benen staan piepen.

Al geprobeert, Ze heeft alleen maar oog voor zo snel mogelijk naar huis rennen, en zij zit niet tusse me benen maar gaat al op haar kont zitte zodra ik haar neerzet en wil niet verder meelopen, of gaat echt lopen trekken en op haar plaats rennen (ze komt natuurlijk nie ver want ik heb haar gewoon vast aan de riem). Terwijl ze het al bijna een hele week netjes deed, en echt sinds 2 dagen doet ze zo vreemd!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:52

dan zou je denken dat ze iets mee heb gemaakt Verward misschien ergens van geschrokken buiten? ziet ze er bang uit?
iig niet toegeven aan het gedrag, anders wordt het alleen maar erger. wilt ze ook geen snoepjes aannemen?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 16:58

Nannes schreef:
dan zou je denken dat ze iets mee heb gemaakt Verward misschien ergens van geschrokken buiten? ziet ze er bang uit?
iig niet toegeven aan het gedrag, anders wordt het alleen maar erger. wilt ze ook geen snoepjes aannemen?

Voor zover ik weet is ze nergens van geschrokken . Ze ziet er ook niet bang uit, want haar staartje staat ook gewoon omhoog, Snoepjes stopt ze in haar giegel en gaat alsnog lope mutsen en rennen

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:16

misschien zou je dan het snoepje in je hand kunnen nemen, eraan laten snuffelen en dan b.v. achtjes met je hand maken zodat ze je hand moet volgen. misschien dat je haar dan op die manier kan afleiden van het slechte gedrag. als ze dan achter je hand aanloopt kan je ook stapje voor stapje richting huis, zodat jij op dat moment bepaald waar de route heen gaat.
Ik heb hetzelfde probleem laatst ook gehad op het trainingsveld. overbuurman (tuinder) van het trainingsveld had laatst een beetje mot met ons zeg maar. en stak daarom een aantal gaskanonnen af vanuit zijn kas onder het mom van vogeltjes verjagen (het was donker maar goed). me hond is daar zo van geschrokken dat hij alleen maar weg wilde rennen, wilde niet meer spelen, geen snoepjes meer helemaal niks! dus ouders gebeld, kom me maar halen, dit word niks.
de volgende week liep meneer vol trots het veld op, maar toen ik op mijn instructrice moest wachten 'herinnerde' hij zich die nare knallen en wilde weer vluchten. ik heb toen priveles gehad van een andere instructrice. we hebben weer niks kunnen doen. alleen zit af en sta, maar snoepjes wilde hij niet aanpakken. volgende week weer hetzelfde liedje, maar hij zag er niet bang uit. stond uitbundig te kwispelen, maar wilde toch steeds richting uitgang rennen. dus er klopte iets niet. zolang hij bleef klieren moest ik gewoon blijven staan. zolang hij maar 1 blik naar me waagde meteen spelen, snoepje in de hand volgen of een commando geven. het was heel vermoeiend om continu ervoor te zorgen dat hij die aandacht op mij had en niet naar dat stomme hek, maar na een aantal lessen heeft hij niet meer geprobeert naar de uitgang te rennen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 17:20

Tsja Leert ze er wat van als ze focust opd at snoepje? Volgens mij beoit het haar vrij weinig , aangezien ze de tijd ook niet nam om de andere snoepjes op te eten maar naar huis probeert te sjezen.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:24

als het goed gaat leert ze, dat als ze niet zo ouwehoert, ze gewoon terug naar huis mag Lachen
en zelf ook heel enthousiast tegen haar zijn, dat jij het leuke bent en niet die 9600 andere dingetjes die om haar heen gebeuren Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 20:37

Nannes schreef:
als het goed gaat leert ze, dat als ze niet zo ouwehoert, ze gewoon terug naar huis mag Lachen
en zelf ook heel enthousiast tegen haar zijn, dat jij het leuke bent en niet die 9600 andere dingetjes die om haar heen gebeuren Lachen

Tsja.. ik heb het net geprobeert.. Het intereseert er geen bal.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:41

dan zou ik het ook niet meer weten...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 22:25

Nannes schreef:
dan zou ik het ook niet meer weten...

lol ik dus ook niet meer.. maarja kn haar moelijk in huis late poepen Haha!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:15

Je gaat gewoon lekker zaterdag mee naar de hondenschool met mij en dat gaat helemaal goed komen, gewoon geduld hebben, het is nog maar een baby. Zolang er geen rook onder haar pootjes vandaan komt kan je haar gewoon meenemen. En zoals ik aan de phone had gezegd, probeer even met een tuigje en dan weer rustig overstappen op halsbandje. We gaan het zien zaterdag.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:27

Je tilt haar naar buiten? Ik zou je pup zo min mogelijk tillen, lekker zelf laten lopen.
En piepen en krijsen in de bench moet je negeren. Nu eigenlijk al te laat, maar vanaf het begin, een paar minuten per keer in de bench, deurtje dicht en even negeren. Pas als ze stil is, belonen en deurtje weer open. Ze hebben snel zat door dat dat gekrijs echt geen aandacht oplevert. Het klinkt hard, maar nu ff consequent zijn en je hebt er jaren plezier van!

Onze hond vroeg nooit om aandacht d.m.v. piepen of blaffen, was hem direct afgeleerd. Kwamen kennissen op bezoek en die hond heel de tijd janken om aandacht en krijgen. De volgende dag begon onze hond precies het zelfde te doen. We hebben er hard om gelachen en genegeerd. Daarna geen last meer van gehad. Dat soort gedrag leer je een hond zelf aan en afleren is veel lastiger Knipoog

Wij gaan vanmiddag bij een 7 weken oude pup kijken Hyper!
Als het wat is, mag hij dus meteen mee. En dat op zaterdag middag/avond, vanmiddag dus maar voor de zekerheid wat puppybrokken kopen en een bench. Want onze vorige hond heeft nooit een bench gekent maar aangezien we nu geen klein halletje meer hebben en hij anders veelste veel ruimte heeft en aan het slopen kan Knipoog
Morgen zijn mijn ouders heel de dag weg dus mogen (als we vanavond dus een pup hebben Schijnheilig ) mijn vriend en ik morgen oppassen en met de zindelijkheid training beginnen Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 15:29

Ethelate schreef:
Je tilt haar naar buiten? Ik zou je pup zo min mogelijk tillen, lekker zelf laten lopen.
En piepen en krijsen in de bench moet je negeren. Nu eigenlijk al te laat, maar vanaf het begin, een paar minuten per keer in de bench, deurtje dicht en even negeren. Pas als ze stil is, belonen en deurtje weer open. Ze hebben snel zat door dat dat gekrijs echt geen aandacht oplevert. Het klinkt hard, maar nu ff consequent zijn en je hebt er jaren plezier van!

Onze hond vroeg nooit om aandacht d.m.v. piepen of blaffen, was hem direct afgeleerd. Kwamen kennissen op bezoek en die hond heel de tijd janken om aandacht en krijgen. De volgende dag begon onze hond precies het zelfde te doen. We hebben er hard om gelachen en genegeerd. Daarna geen last meer van gehad. Dat soort gedrag leer je een hond zelf aan en afleren is veel lastiger Knipoog

Als het wat is, mag hij dus meteen mee. En dat op zaterdag middag/avond, vanmiddag dus maar voor de zekerheid wat puppybrokken kopen en een bench. Want onze vorige hond heeft nooit een bench gekent maar aangezien we nu geen klein halletje meer hebben en hij anders veelste veel ruimte heeft en aan het slopen kan Knipoog
Morgen zijn mijn ouders heel de dag weg dus mogen (als we vanavond dus een pup hebben Schijnheilig ) mijn vriend en ik morgen oppassen en met de zindelijkheid training beginnen Haha!

de pup gaat ook al gewoon de bench in.
De pup word ook niet meer gedragen.
Het probleem is nu gewoon dat ze buiten zodanig loopt te klieren dat ze na een uur nog geen behoeften meer heb gedaan, en als je dan naar binne gaat met de gedachten dat ze dan messchien nog niet hoeft gaat ze 5 min erna binne zitte kakke of piesen.
Ze zit zodanig te klieren met uitlaten en stilzitten en piepen en zijken dat ze dus gewoon helemaal geen behoeftes meer doet alleen sochtends om half 6

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:22

Wij hebben die van ons sinds donderdag. Is zaterdag 8 weken geworden en is hier nu 2 1/2 dag. Maar is zooo hyper. Heeft geen probleem met buiten zijn want dat is de plek waar we spelen de regen vind ze fantastisch.

Vlak voordat ze gaat plassen / poepen gaat ze heel zacht piepen, dus dat is handig met zindelijk maken.

Ethelate schreef:

En is de pup wat geworden?

Wij tillen der naar buiten aan het knuffelen en aaien moet ze snel wennen met veel kleine kinderen in de omgeving. En als ze aan het plassen wil gaan gaat ze echt niet eerst netjes naar buiten lopen.

Ook het krijssen in de bench we hebben er gewoon in getilt als ze ging lichen ergens anders deurtje open en na 3x bleef ze er liggen. Maakt der nu niet uit of die open of dicht is. En ze krijst niet de hele buurt bij-elkaar.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:31

Go jij! Go jij! We hebben een pup!
Morgen is hij 8 weken dus mocht hij gister meteen mee. En het is zo'n knuffelaar Lovers
Hij heeft alleen vanacht binnen geplast en gepoept, mijn broertje zou hem uitlaten als hij thuis kwam maarja, die was waarschijnlijk niet nuchter. Maar verder gaat het super, zodra hij ergens ligt te slapen, wordt hij in de bench gelegd en hij gaat nu al als hij weer binnen komt zelf weer in de bench liggen. Zo leuk Haha!

En hij is geboren op de dag dat we onze vorige hond hebben in laten slapen, wel symbolisch Lachen