Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dienetje schreef:En is de pup goed aangekomen? Ik hoop dat je geen grootte verassingen tegenkomt.
Ik zit over een week in de stress voor het ophalen van de pup.
En veel plezier met je nieuwe huis.
Nannes schreef:de bench gewoon heel leuk maken! speeltjes, kleufjes enz. erin. en als hij ergens anders in slaap valt, leg je hem in de bench, zodat hij weet dat het daar moet.
je kan het ook stapje voor stapje aanleren. je lokt hem in de bench en geeft hem iets lekker waar hij wat langer aan bezig is (al is het maar een minuutje). je doet de bench dicht en loopt weg (bv. keuken of gang, als hij je maar niet kan zien). je blijft een paar seconden weg en zolang hij nog volop bezig is met dat lekkers zal hij niet snel in de gaten krijgen dat de bench dicht is. je doet de bench weer open en beloond hem enthousiast met je stem! zolang hij met dat lekkers bezig is geweest heeft hij de kans niet gehad om te ouwehoeren dat hij eruit wil. voor het goede gedrag heb je hem dus beloond. en zo kan je dat steeds verder opbouwen. gaat wel veel tijd inzetten en veel geduld, maar dan heb je ook wat!
Als hij het goed doet zou je er ook nog een commando aan vast kunnen koppelen. wij hebben gewoon: 'op je plaats' . als we dit op een vriendelijke en opgewekte toon zeggen gaat hij gewoon in de bench en vind hij het niet erg als hij dicht gaat. we geven hem een brokje en een kluif en meneer is zoet
Debsey schreef:dat is ideaal!
ben nog flink bezig met die donder van mij maar 7 van de 10 keer pist ie gewoon nog wat in huis
*zucht* ben niet jaloers
Debsey schreef:Yep hier idem,
En als hij dan eindelijk in de grote boze wereld is dan kun je 15 minuten buiten blijven..zodra je binnen bent gaat ie pas plassen.
zo frustrerend! arrgg
Nannes schreef:misschien helpt het als je een leuk speeltje meeneemt en even met haar buiten speelt
mijn hond heeft ook een tijdje dat gedaan, maar dat was geloof ik meer omdat hij het zo snel koud had. dan kwam hij helemaal tussen m'n benen staan piepen.
Nannes schreef:dan zou je denken dat ze iets mee heb gemaaktmisschien ergens van geschrokken buiten? ziet ze er bang uit?
iig niet toegeven aan het gedrag, anders wordt het alleen maar erger. wilt ze ook geen snoepjes aannemen?
Nannes schreef:als het goed gaat leert ze, dat als ze niet zo ouwehoert, ze gewoon terug naar huis mag
en zelf ook heel enthousiast tegen haar zijn, dat jij het leuke bent en niet die 9600 andere dingetjes die om haar heen gebeuren
Nannes schreef:dan zou ik het ook niet meer weten...
Ethelate schreef:Je tilt haar naar buiten? Ik zou je pup zo min mogelijk tillen, lekker zelf laten lopen.
En piepen en krijsen in de bench moet je negeren. Nu eigenlijk al te laat, maar vanaf het begin, een paar minuten per keer in de bench, deurtje dicht en even negeren. Pas als ze stil is, belonen en deurtje weer open. Ze hebben snel zat door dat dat gekrijs echt geen aandacht oplevert. Het klinkt hard, maar nu ff consequent zijn en je hebt er jaren plezier van!
Onze hond vroeg nooit om aandacht d.m.v. piepen of blaffen, was hem direct afgeleerd. Kwamen kennissen op bezoek en die hond heel de tijd janken om aandacht en krijgen. De volgende dag begon onze hond precies het zelfde te doen. We hebben er hard om gelachen en genegeerd. Daarna geen last meer van gehad. Dat soort gedrag leer je een hond zelf aan en afleren is veel lastiger![]()
Wij gaan vanmiddag bij een 7 weken oude pup kijken
Als het wat is, mag hij dus meteen mee. En dat op zaterdag middag/avond, vanmiddag dus maar voor de zekerheid wat puppybrokken kopen en een bench. Want onze vorige hond heeft nooit een bench gekent maar aangezien we nu geen klein halletje meer hebben en hij anders veelste veel ruimte heeft en aan het slopen kan
Morgen zijn mijn ouders heel de dag weg dus mogen (als we vanavond dus een pup hebben) mijn vriend en ik morgen oppassen en met de zindelijkheid training beginnen
Ethelate schreef:Je tilt haar naar buiten? Ik zou je pup zo min mogelijk tillen, lekker zelf laten lopen.
En piepen en krijsen in de bench moet je negeren. Nu eigenlijk al te laat, maar vanaf het begin, een paar minuten per keer in de bench, deurtje dicht en even negeren. Pas als ze stil is, belonen en deurtje weer open. Ze hebben snel zat door dat dat gekrijs echt geen aandacht oplevert. Het klinkt hard, maar nu ff consequent zijn en je hebt er jaren plezier van!
Wij gaan vanmiddag bij een 7 weken oude pup kijken
Als het wat is, mag hij dus meteen mee. En dat op zaterdag middag/avond, vanmiddag dus maar voor de zekerheid wat puppybrokken kopen en een bench. Want onze vorige hond heeft nooit een bench gekent maar aangezien we nu geen klein halletje meer hebben en hij anders veelste veel ruimte heeft en aan het slopen kan
Morgen zijn mijn ouders heel de dag weg dus mogen (als we vanavond dus een pup hebben) mijn vriend en ik morgen oppassen en met de zindelijkheid training beginnen