Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vende schreef:Vraagje
Bij honden is het zo dat 2 soorten voer (nat en droog) op één dag voeren slecht is. Er verteert namelijk maar 1 soort voeding, de natte of de droge voeding en de rest blijft onverteert.
Ik lees in dit topic heel veel dat mensen op 1 dag nat en droog voeren, is dit voor katten dan niet slecht?
Vende schreef:Vraagje
Bij honden is het zo dat 2 soorten voer (nat en droog) op één dag voeren slecht is. Er verteert namelijk maar 1 soort voeding, de natte of de droge voeding en de rest blijft onverteert.
Tieme schreef:je hebt het bijna goed![]()
Nat voer en brokken op 1 dag maakt niet uit. het gaat erom dat je geen vers vlees en brokken op 1 dag geeft. tenminste, het is niet erg om het op 1 dag te geven zolang er tussen de 2 verschillende maaltijden maar minstens 8 uur zit. voor brokken is een hele andere vertering nodig dan voor vlees. bij het 1 is meer maagzuur nodig dan bij het andere.
Tieme schreef:dit regeltje geld niet voor natvoer omdat in natvoer nauwelijks vers vlees zit.ga maar kijken op het blik, het grootste gedeelte is vocht en andere troepjes. vers vlees is gewoon 100% vers vlees zonder toegevoegd vocht en andere troep.
Amanda schreef:Even een vraag over het versvlees. Hoe zijn jullie overgestapt van brokken/blik naar vers? En dan Carnibest of vlees van de slager? En geven jullie dat rauw of gekookt?
Chubby schreef:Zó algemeen bekend is het toch niet?
Ik heb nog nooit iemand gehoord erover, en zit toch redelijk in het wereldje qua voeding.. Daarnaast voert half kattenhoudend Nederland zowel brok als natvoer door elkaar..
En datzelfde geldt voor honden trouwens.. Nog nooit van gehoord, ook niet tijdens mijn opleiding diergezondheidszorg, of tijdens de trainingen of bij fokkers..