Mijn oude hamster lijkt dood..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Mijn oude hamster lijkt dood..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:29

Blueberry : de meeste gaan dan ook de pijp uit.. of worden ziek..
dusja.. ach ik begin niet meer aan diertjes, heb er momenteel geen tijd voor.

TS-er, hoe is't nu met je?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:33

Meid, sterkte! Heb het ook gehad met mijn hamster.. Duurde vrij lang voor hij overleed.. Heb hem op schoot gehad, net zo lang totdat het echt over was.. Duurde wel een uurtje denk ik.. Was al tijdje niet geheel fit..
En idd, als je naar een DA moet is het erg stressvol..Altijd doen wat je zelf denkt dat goed is Lachen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:44

Soet schreef:
Annemarie89 schreef:
Hou alstjeblieft op met je commetaar of als je zin hebt om een hamster dood te meppen kom maar hier..

Ik ga hem nu begraven. Hij beweegt ook niet meer

Had dat liever gedaan eigenlijk. Ik ging een schop genomen hebben en het ging in 1 slag gedaan hebben. Waarom een dier zo nuteloos laten leiden? Ik snap bést dat jij dat niet kan. Maar vraag het dan aan je pa, oudere broer, of weet ik wie. Bij mij komt het ook een beetje over alsof je ermee spot, je zit te lachen op bokt terwijl je beestje is aan het dood gaan. Maar ja, het is (was) jouw beestje. Daar hoef ik mij niet mee te moeien. Alsnog, je weet mijn standpunt, en misschien kan je dit onthouden voor de volgende keer. Niet een paar dagen 'afwachten' maar direct ingrijpen al dan niet met een dierenarts.

Volgens mij is het nu al te laat (hopelijk!!) dus ik ga hier verder niet meer op in. Het enige wat ik nog kan zeggen is Sterkte Ach gut

hoe weet je nou of hij geleden heeft? Als je op bent van ouderdom heb je geen pijn, alleen las je wat mankeert.

Veel sterkte iig met het verlies van je hamstertje

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 09:12

Jolliegirl schreef:
loveyoutoo schreef:
De oudste cavia ooit was zo'n 14 jaar oud. Dus wat jij hier beweerd lijkt me sterk Clown

Daarnaast vind ik het een beetje sneu dat je er trots op bent dat jouw cavia zo'n leeftijd heeft bereikt terwijl hij zo weinig aandacht kreeg. Je cavia heeft vast en zeker een eenzaam leven gehad Verdrietig

lezen is een vak Lachen

Met mijn leesvermogen is niks mis Lachen
Begrijpend lezen is ook een vak Knipoog

Ik bedoel er mee te zeggen dat als de oudste cavia ooit 14 jaar was, er een grote kans is, dat er in Nederland wel oudere cavia's rondliepen op dat moment. Ik ken namelijk wel cavia's die ouder zijn dan 8. Dus ik ben erg benieuwd naar het bewijs wat je hebt waar uit blijkt dat jouw cavia op dat moment de oudste was (ow nee, het was eigenlijk jouw cavia niet he Knipoog)

Jolliegirl schreef:
Pardon Nagelbijten / Gniffelen was hij zijn hele leven bij mij?
hij krege hier meer aandacht dan bij die oude vriendin van me Nagelbijten / Gniffelen
eenzaam leven.. ach dat zal wel niet, hij had eigen soort om zich heen, een tuin van 6 bij 11 voor zichzelf met binnenloop naar het hok naar binnen.
zjn niet veel diertjes die dat hebben. de meeste zitten in een hok van 80 bij 50 cm

Maar hij kreeg nog veel te weinig aandacht, dat geef je zelf toe!
Maar cavia-aandacht kan nooit mensenaandacht vervangen. Stel voor dat jij hem 2 uur per dag aandacht gaf (wat erg veel is), dan zat hij nog steeds 22 uur per dag in zijn uppie. Of je bedoeld met de zin: 'hij had eigen soort om zich heen', dat hij met andere cavia's zat. Maar dat kan ik er niet zo goed uit opmaken, aangezien het geen goed lopende zin is....

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:33

Mijn dwerghamster was ooit ontsnapt en ongeveer 2 nachten weggeweest, toen we hem vonden zat ie klem. Hij was ook ènorm koud, zijn oogjes zaten dichtgeplakt, hij was stijf en leek dus dood. Wat ie niet was. Hij was gewoon in winterslaap gegaan omdat ie zichzelf niet warm kon houden zonder nestje.

Sterkte als ie dood is Kusje

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:48

Mijn hamster is vrijdag overleden. Oorzaak? vermoedelijk diaree of natstaart. Voor de zekerheid even gewacht, die avond is ze begraven.

Sterkte TS Ach gut

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:10

Jolliegirl schreef:
ze wordne gemiddeld 5-6 jaar

een cavia word gemiddeld tussen de 6 en 8 jaar, 5 is natuurlijk ook een mooie leeftijd die niet veel caafjes worden tegenwoordig Knipoog

die van mij was 7 dus er mooit tussen in (bij ons dan he hihi Knipoog )
en een cavia hier uit de buurt werd 16 ook een supper leeftijd, hopen dat mij dat ook gebeurt bij de caafs Knipoog

TS-er misschien wat laat maar als nog sterkte, het was een kleintje maar voor jou een grote steun Lachen, 5 is idd erg oud, betekend dus dat je alles voor hem over had Lachen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:45

Ik dacht dat een hamster gemiddeld maar 1,5 tot 2 jaar werd eigenlijk ?
Maargoed, ik vind sommige hier echt respectloos reageren, sorry dat ik het zeg.

In de kliko flikkeren? Kom nou toch op zeg.
Of doodmeppen?Doen we toch ook niet bij jou als je op je eind bent ?
Het is en blijft een dier, ook al is hij maar klein.

TS: Sterkte ermee !

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:49

magda_90 schreef:
Mijn hamster is vrijdag overleden. Oorzaak? vermoedelijk diaree of natstaart. Voor de zekerheid even gewacht, die avond is ze begraven.

Sterkte TS Ach gut

Mijn hamster is die zaterdag overleden ook aan natstaart of diaree... Toen hij eenmaal begraven was, ging ik ook twijfelen of hij wel echt dood was Bloos . Hij ademende niet meer, dat is toch wel genoeg bewijs..

Wat toevallig dat die van jou het ongeveer het tegelijkertijd had... die van mij was zoo zielig..

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:00

Hoe komt het dat zoveel mensen denken dat hamsters maar 1 tot 2 jaar oud worden, terwijl dit 3 jaar moet zijn? 4 is wel stokoud Lachen

en over de winterslaap, dat is idd als het voor langere periode onder de zoveel graden is, bij mij gingen er trouwens 2 bij nog geen -10, maar goed dat waren ook syrische hamsters en meestal gaan deze ook dood aan een winterslaap, simpelweg omdat ze er niet voor gemaakt zijn zeg maar.