Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cheveyo schreef:tja....niet echt een slimme actie geweest dit, vermoed dat je met een niet nette fokker te maken hebt gehad (dan druk ik me erg netjes uit).
....ik dacht dat inmiddels wel bekend was hoe die te werk gaan in het algemeen gezien.
Ik kan alleen maar heel hard hopen dat je diertje de parvo te boven mag komen enne wat ik zou doen, me voorbereiden om meer DA-kosten die nog gaan komen.....
je hebt zojuist een broodfokker een paar verse dik belegde boterhammen bezorgd
anneliesdj schreef:Dan krijg je dus mensen die een hond kopen op uiterlijk en geen flauw idee hebben hoe het karakter is.
Triest voorbeeld; mijn buurman vond dobermannen zóó mooi... Eerst had hij 2 onopgevoedde jack russels die de hele buurt bij elkaar keften en terroriseerden. Die gingen (eindelijk) dood dus moest er een dobermann komen.
En die man denkt serieus dat een hond geboren wordt met alle commando's al aangeleerd. Die hond werd dus niets geleerd en het was zelfs zo erg dat hij hem een kwartier lang ging roepen en als de hond dan eindelijk kwam werd hij afgeranseld.
Daarbij werd de kleinkinderen niet geleerd dat ze de hond niet mochten pesten dus die deden hem aan een touw en knoopten hem achter de skelter, sloegen hem met stokken om uit te dagen ed. Dat dat altijd goed is gegaan getuigd wel van een hond met een goed karakter.
Uiteindelijk was hij toch heel plotseling weg en toen ik de buurman vroeg wat er was gebeurd zei hij dat hij hem had laten inslapen want hij had iemand gebeten... Ik geloof dat verhaal nog steeds niet, hij beet die kinderen ook niet en wat die allemaal met hem uitvraten was echt te erg.
Juno is een jaar en een paar maanden oud geworden.
(als ik eraan denk krijg ik bijna weer tranen in mijn ogen, had gewild dat ik het van tevoren wist. Ik had de hond graag over willen nemen maar waarschijnlijk had hij dat niet gewild. 't Is iemand van het type; als het mij niet lukt dan niemand. Als ik de hond zou overnemen en het zou mij wel lukken om hem op te voeden dan zou dat zijn eer te na zijn.)