zieke pup gekocht, wat zou jij doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Re: zieke pup gekocht, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:48

Hoe is het nu met je pup? Heb je de rekeningen nog naar de 'fokker' gestuurd?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:43

Ik denk dat je weinig rekeningen te sturen hebt...ze mocht de hond terug brengen en heeft ervoor gekozen om dat niet te doen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:36

Cheveyo schreef:
tja....niet echt een slimme actie geweest dit, vermoed dat je met een niet nette fokker te maken hebt gehad (dan druk ik me erg netjes uit).
....ik dacht dat inmiddels wel bekend was hoe die te werk gaan in het algemeen gezien.

Ik kan alleen maar heel hard hopen dat je diertje de parvo te boven mag komen enne wat ik zou doen, me voorbereiden om meer DA-kosten die nog gaan komen.....

je hebt zojuist een broodfokker een paar verse dik belegde boterhammen bezorgd Ach gut

Inderdaad!!
Chihuahua's zijn zulke populaire hondjes dat broodfokkers daar handig gebruik van kunnen maken.
Ik weet niet of je de hond hebt teruggebracht of hebt gehouden, maar als je een écht goede fokker zoekt kan ik je kennel From the miners daughter aanraden. Je krijgt hier goede voorlichtingen én garantie dat als je hondje binnen 1 jaar een erfelijke afwijking krijgt, je je geld terug krijgt.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:52

@ts: hoe is het nu met je pup??

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:06

Hoe is het met de pup en heb je nog wat bereikt bij de fokker?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:33

Hoe is het met je pup? is ie al wat opgeknapt? Jammer dat je niet even reageert...

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 18:08

ja sorry..
met zoey gaat het super!, ze is weer super fit!
de dierenarts heeft zelf het idee dat het niet vanuit het nest komt zeg maar.. maar eerder doordat ze 12 weken alleen maar in een 'hok' heeft gezeten en dus erg gevoelig is voor nieuwe situaties..
in eerste instantie leek het erg op parvo, maar dan zou het steeds slechter moeten gaan en knapt ze niet steeds weer op..
ikzelf heb eerder het idee dat het toch met haar suiker te maken heeft.. vorige week zondag had ze weer even een dipje, dan krijgt ze stuiptrekkingen lijkt wel, en is ze erg sloompjes, ik heb haar meteen een paar keer per dag met een spuitje suikerwater in haar mond gegeven en ze knapte weer op!
ik houd haar goed in de gaten, en snap er zelf dus weinig van wat er precies met haar is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 01:13

Gelukkig dat het beter met Zoey gaat.

Je hoort vaak dat mensen via internet een hond kopen. Jammer. Ik zelf heb me verdiept in het ras en met de rasvereniging gebeld om me over een goede fokker te adviseren.
Mijn hond heeft 1 bal die niet is ingedaald, ik heb destijds contact daarover gehad met de fokker en heb de DA kosten om de bal te laten verwijderen voor het grootste deel vergoed gehad van de fokker.
Vader en moeder dieren worden getest op HD en hart.

Er is destijds ook een heel programma van Radar over dit onderwerp geweest. Jammer dat zoveel mensen er in stinken en daardoor de broodfok voort kan bestaan. Jammer ook dat er veel mensen (Ik bedoel niet TS hoor, ken de situatie niet) zich niet eerst in het ras verdiepen en daar zorgvuldig de tijd voor nemen. Maar ongeduldig zijn. De golden retriever en de dalmatier waren ook van die trendhonden. Daar komt alleen maar ellende van. Er wordt veel gefokt om maar aan de vraag te voldoen. Prijzen gaan omhoog en het inteelt percentage ook. Mensen weten niet altijd wat voor hond ze in huis halen, maar het zag er in de film zo leuk uit, bijvoorbeeld met de dalmatiers.

Neem de tijd voor de aanschaf van een hond.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 04:41

Dan krijg je dus mensen die een hond kopen op uiterlijk en geen flauw idee hebben hoe het karakter is.

Triest voorbeeld; mijn buurman vond dobermannen zóó mooi... Eerst had hij 2 onopgevoedde jack russels die de hele buurt bij elkaar keften en terroriseerden. Die gingen (eindelijk) dood dus moest er een dobermann komen.
En die man denkt serieus dat een hond geboren wordt met alle commando's al aangeleerd. Die hond werd dus niets geleerd en het was zelfs zo erg dat hij hem een kwartier lang ging roepen en als de hond dan eindelijk kwam werd hij afgeranseld.
Daarbij werd de kleinkinderen niet geleerd dat ze de hond niet mochten pesten dus die deden hem aan een touw en knoopten hem achter de skelter, sloegen hem met stokken om uit te dagen ed. Dat dat altijd goed is gegaan getuigd wel van een hond met een goed karakter.

Uiteindelijk was hij toch heel plotseling weg en toen ik de buurman vroeg wat er was gebeurd zei hij dat hij hem had laten inslapen want hij had iemand gebeten... Ik geloof dat verhaal nog steeds niet, hij beet die kinderen ook niet en wat die allemaal met hem uitvraten was echt te erg.
Juno is een jaar en een paar maanden oud geworden.

(als ik eraan denk krijg ik bijna weer tranen in mijn ogen, had gewild dat ik het van tevoren wist. Ik had de hond graag over willen nemen maar waarschijnlijk had hij dat niet gewild. 't Is iemand van het type; als het mij niet lukt dan niemand. Als ik de hond zou overnemen en het zou mij wel lukken om hem op te voeden dan zou dat zijn eer te na zijn.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:05

@anneliesdj

Nou dat bedoel ik precies. Een hond wordt een impuls aankoop. Mensen kopen een bepaald ras omdat ze het zo mooi vinden.
Bijvoorbeeld een husky en dan binnenhouden op een flat en er 4 keer per dag mee gaan wandelen. Of een bordercollie nemen en er dan niets mee doen.
Toen wij onze boxer kochten, kregen we eerst een soort van sollicitatiegesprek om ons te peilen of we wel wisten wat we in huis haalden. Boxers zijn erg enthousiast en kunnen erg druk zijn. Ik vind dat helemaal niet zo verkeerd.

Mijn hond moet goed opgevoed zijn, anders is het een hoop hond. Ik vind dat er een boel kleine hondjes zijn die niet goed zijn opgevoed. Puur omdat ze makkelijk onder de arm passen bij eventuele problemen. Als dat niet had gekund en ze waren iets groter, dan hadden er al veel van in het asiel gezeten omdat het onhandelbare hondjes waren. Ik zeg niet dat alle kleine hondjes niet goed opgevoed zijn!

Mensen schaffen tegenwoordig maar aan, denken niet altijd over de gevolgen na. Als je echt iets graag wilt ben je toch best bereid iets langer te wachten??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:08

anneliesdj schreef:
Dan krijg je dus mensen die een hond kopen op uiterlijk en geen flauw idee hebben hoe het karakter is.

Triest voorbeeld; mijn buurman vond dobermannen zóó mooi... Eerst had hij 2 onopgevoedde jack russels die de hele buurt bij elkaar keften en terroriseerden. Die gingen (eindelijk) dood dus moest er een dobermann komen.
En die man denkt serieus dat een hond geboren wordt met alle commando's al aangeleerd. Die hond werd dus niets geleerd en het was zelfs zo erg dat hij hem een kwartier lang ging roepen en als de hond dan eindelijk kwam werd hij afgeranseld.
Daarbij werd de kleinkinderen niet geleerd dat ze de hond niet mochten pesten dus die deden hem aan een touw en knoopten hem achter de skelter, sloegen hem met stokken om uit te dagen ed. Dat dat altijd goed is gegaan getuigd wel van een hond met een goed karakter.

Uiteindelijk was hij toch heel plotseling weg en toen ik de buurman vroeg wat er was gebeurd zei hij dat hij hem had laten inslapen want hij had iemand gebeten... Ik geloof dat verhaal nog steeds niet, hij beet die kinderen ook niet en wat die allemaal met hem uitvraten was echt te erg.
Juno is een jaar en een paar maanden oud geworden.

(als ik eraan denk krijg ik bijna weer tranen in mijn ogen, had gewild dat ik het van tevoren wist. Ik had de hond graag over willen nemen maar waarschijnlijk had hij dat niet gewild. 't Is iemand van het type; als het mij niet lukt dan niemand. Als ik de hond zou overnemen en het zou mij wel lukken om hem op te voeden dan zou dat zijn eer te na zijn.)

inderdaad meer dan triest!