We willen graag een hond, maar welk ras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: We willen graag een hond, maar welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:58

Krijg wat een dubieus gevoel bij dit topic, de "coolfactor" bij de keuze lijkt verontrustend belangrijk. Gezien de tijd die de TS aangeeft te kunnen investeren (niet bepaald veel...) is in mijn opinie het opvoeden van een pup onmogelijk. Mijn advies, ga naar het plaatselijke asiel en kijk wat voor jong volwassen kruisingen er "in de aanbieding" zijn. Met een beetje moeite/geduld vind je er vast een hond die aan jullie eisen voldoet.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 13:10

Ik begrijp wat je bedoelt Kuggur. Zelf ben ik niet zo vatbaar voor de coolfactor (of je moet echt aankomen met rassen die ik niks vind) maar mijn vriend heeft wel een bepaald beeld van wat hij wel of niet mooi vind. Niet heel erg, alleen is karakter altijd nog belangrijker.

Qua tijd is die 2 uur die ik noemde de minimale tijd dat de hond buiten loopt op een dag. Dus niet de tijd die we aanwezig zijn natuurlijk, en in het weekend of tijdens avonddienst van mijn vriend zal de hond veel langer buitenlopen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:22

Mijn honden laat ik ook gemiddeld zo´n 2 uur per dag uit. In het weekend is dat langer. Daar is niets mis mee hoor! Zeker niet als je ook nog met een bal aan de slag gaat of met andere honden optrekt. Dan hebben ze daar meer als genoeg aan.
Mensen doen aan de andere kant ook weer erg spastisch over honden hoor! Een paard mag de hele dag alleen in een stal van 3 bij 3 staan maar een hond kan niet langer dan 4 uur alleen zijn....
Es, ik vind een mopshondje wel wat voor Patrick! Neem er dan 2 met roze (hele dunne) riempjes! Helemaal cool!
Een kleinere hond is echt wel handiger in huis! En hebben vaak een karakter dat groter is dan het lijf! Engelse staff is ook heel leuk! Ook speels en stoer! En klein!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 13:25

Ja als het aan mij lag kwam er een mopshond of een engelse/franse bull Haha! Engelse staff zijn ook leuke honden idd!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 07:05

Citaat:
Een Boerboel is ook leuk!

Een boerboel lijkt me nou absoluut GEEN hond voor TS en haar vriend. Ze zijn ontzettend waaks (niet eens zo zeer op hun territorium maar wel op hun baasje) en het zijn absoluut geen makkelijke honden. Ook heel erg terughoudend tegen vreemden, dus meegeven met de uitlaatservice is niet echt een optie dan. Ik heb zelf een BB en ken er een heleboel, allemaal keurig opgevoed, maar het zijn gewoon honden die nog heel dicht bij hun oorspronkelijke doel staan en daar zijn ze in Nl niet echt geschikt voor. Af en toe tref je er een goedsul tussen, maar voor ze in de puberteit raken is het moeilijk te voorspellen hoe ze zullen worden.

Maar ze zijn wel leuk, daar heb je gelijk in Haha!

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:25

roosjeradec schreef:
Wij hebben een nova scotia duck tolling retriever. Een geweldig lief beest in de omgang, echt een gouden karakter. Die van ons is op maandag en dinsdag altijd best lang alleen, dan laat een vriendin van mn moeder m altijd uit, en dat gaat prima.. Hij is wel langharig, de grootte is gemiddeld. Hij luistert echt heel goed, is lief met andere honden, kan gewoon los.
Voor foto's van mijn hond kan je in mn profiel kijken Lachen

*edit: Hij verliest zijn haren trouwens niet gauw. Hij kan echt uren lekker liggen slapen, maar als je gaat wandelen dan is hij echt helemaal opgewekt, en apporteren vindt hij het leukst (daar staat het ras ook bekend om).

Mijn moeder fokt al jaren met Tollers. Haha! Ze waren 1 van de eerste in Nederland. Nu is het ras steeds bekender aan het worden!
Zelf is het geen ras voor mij.... maar misschien had ik dat beter wel kunnen doen, want we hebben nu een heeeeele drukke franse bulldog. Die ook wel lief is hoor!!! Clown

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:21

ik heb een jack russell. nou ik werk 32 uur in de week mijn vriend fulltime en het gaat prima hoor! (mijn moeder komt hem dan zo vaak mogelijk halen, maar af en toe heeft zij ook geen tijd).

ik woon daarbij ook nog op een flat. nu gaan natuurlijk heel veel mensen zeggen: aaaa wat zielig!!!

ik vind, het is maar net hoe je het een hond aanleert. we hebben haar vanaf dat ze 7 weken was. en nu slaapt ze net zo goed 2 uur naast je op de bank hoor.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:53

ben wel benieuwd eigenlijk voor welke hond jullie nou uiteindelijk gekozen hebben (gaan kiezen)?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 12:40

Ben er nog niet uit Haha!
We hebben het er uitgebreid over gehad en het blijkt dat mijn argumenten toch gewerkt hebben en vriendlief toch wel interesse had in een labrador. Een ras wat voor mij het ideale is (indien goed opgevoed, zoals voor iedere hond geldt)

Desalniettemin hebben we afgesproken dit idee toch nog even de tijd te geven te bezinken. Het is een beslissing voor het leven en ik wil hem weldoordacht nemen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:11

Een labrador of een Retriever is echt zo'n hond die ieder mens heeft, ik hou meer van een hond die bijna niemand kent.

Ik heb 3 honden, 1 daarvan is een mini chihuahua, iritant beest maar vind mijn moeder zo leuk, en 2 daarvan, die misschien wel iets voor jullie kunnen zijn, zijn cane corsos. Een heel stoer ras, met een echt geweldig karakter. We hebben één grijze, en één licht gestroomde. Het zijn wel waakse honden, die als het moet soms echt hun leven voor je willen opgeven, als het gaat om waken of hun baasje. Maar je kan ze natuurlijk zelf zo opvoeden, zodat ze niet hoeven te waken. Ze zijn echt dol op kinderen, en gaan er ook echt heel voorzichtig mee om. Het worden grote honden, en hebben wel veel beweging nodig. Daar bedoel ik dus mee gewoon een paar keer per dag uitlaten, of lekker mee nemen naar het bos. Los kan ook, ze luisteren heel goed naar het baasje. Ik vind het echt een perfecte hond, met een heel stoer uiterlijk, alsof die heel gevaarlijk is. Maar hij zal je familie of vrienden nooit wat aandoen. Zoek maar is op op google: Cane corso. In mijn profiel staan foto's van mijn 2 honden. Echte honden die je ook kan vertrouwen, echt heel lief zijn ze. Ze leven ook lang, zoals een Deense dog niet lang leeft. Of een bordeaux dog ( die ik zelf ook helemaal geweldig vind ). Cane corsos zie je niet veel, daarom vind ik ze ook zo leuk.

Een lang verhaal, maar misschien heb je er wel wat aan. Ik ben iig heel tevreden over ze, en er ook heel blij mee, moet altijd weer om ze lachen, en ze vrolijken me altijd weer op.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:14

Ellebel schreef:
Citaat:
Een Boerboel is ook leuk!

Een boerboel lijkt me nou absoluut GEEN hond voor TS en haar vriend. Ze zijn ontzettend waaks (niet eens zo zeer op hun territorium maar wel op hun baasje) en het zijn absoluut geen makkelijke honden. Ook heel erg terughoudend tegen vreemden, dus meegeven met de uitlaatservice is niet echt een optie dan. Ik heb zelf een BB en ken er een heleboel, allemaal keurig opgevoed, maar het zijn gewoon honden die nog heel dicht bij hun oorspronkelijke doel staan en daar zijn ze in Nl niet echt geschikt voor. Af en toe tref je er een goedsul tussen, maar voor ze in de puberteit raken is het moeilijk te voorspellen hoe ze zullen worden.

Maar ze zijn wel leuk, daar heb je gelijk in Haha!

Zijn wel leuke honden ja, we waren ooit is van plan om er één aan te schaffen, maar om die reden hebben we dat niet gedaan. Ze zijn zo ontzettend waaks, en sommigen ook gewoon agressief. Ze gaan ook vaak niet samen met andere honden, en dan hebben wij een reu en een teef, dus hebben we het maar overwogen, ook al was de pupsel echt een schat, om zo mee te nemen. Maar na goed erover na gedacht te hebben, toch niet gedaan.

@ Lusitano: Mopshondjes haha, moet ik gelijk denken aan mijn Remy. Echt een geweldig ras, die je bij ieder traantje wel weer laat lachen. Maar zo onge-lo-ve-lijk hyper! Dus moet je d'r ook wel weer tijd voor hebben, maar daar was mijn Remy ook wel weer een uitzondering van he, dat was gewoon een adhd hond, echt lachen.
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 25-10-07 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 15:16

Ik heb me al een beetje verdiept in de cane corso maar ik vind ze zelf een beetje eng. Nee, laat ik het anders uitleggen. Ze horen toch in het
" hokje" am.bulldogs, matiff, bordeaux, stafford, pitbull, doggen etc
En dat type hond spreekt mij gewoon minder aan.
Ik weet zeker dat het hele lieve honden kunnen zijn maar de voorbeelden die ik heb gezien waren niet al te positief. Vooral niet sociaal naar andere honden toe.

Ik zie dat zelf niet zitten en denk ook dat je misschien een ander type baas nodig hebt voor die rassen (veel dominanter dan ik ben).
Wil gewoon graag een gezellige makker Haha!

Mijn vriend vind de rassen die ik net omschreef juist geweldig maar hij heeft veel minder ervaring met honden dan ik dus ik wil daar niet teveel naar luisteren eigenlijk. Vandaar mijn zoektocht naar een hond die zowel hem als mij aanspreekt.

Maar toch heel erg bedankt voor jouw reactie natuurlijk!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:22

Haha maakt niet uit hoor. Ja het ligt er natuurlijk aan hoe ze gefokt zijn, dan moet je wel meesteal bij een goede fokker zijn, en dat valt dan wel weer in de duurdere catorogie. Het valt idd in dat ''hokje'', maar kwa gedrag niet echt. Het zijn hele sociale lieve honden, die ook ( de onze dan ) met andere honden goed overweg kunnen. Alleen nu ze hier het erf bewaken, is hun liefde voor een andere hond een beetje verdwenen hihi. Je hebt idd wel een dominante type baas nodig, wat mijn moeder dan niet echt is, die heeft ze echt verwend hihi. Maar het zijn wel schatten geworden, alleen kan je niet echt als een onbekende erin, en al helemaal niet in de avond/nacht.

Vind je een klein hondje dan niet leuk? Zoals een Frans Bulldogje, of een mopshondje ( ook gehad, geweldige maar té hypere grappige rassen ), of een kruisinkje ofzo.

Of gewoon een hele lieve stoere kruising. Alleen is het nadeel bij een asiel altijd dat je niet weet wie de ouders zijn, en dat is best belangerijk, want als de ouders agressief zijn, kan de hond zelf dat ook zijn.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 16:14

Ja ik vind mopsjes en kleine bulletjes echt geweldig!! Maar die vind mijn vriend dus echt helemaal niks. Heb de hoop dat ik die misschien ooit nog als 2e hondje kan introduceren Haha! Maar dat is allemaal toekomstmuziek Knipoog

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:18

en een weimaraner dan?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:18

ps heeft wel wat jachtinstinct in zich. mjaaa het is ook maar net hoe je een hond opvoed

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:48

Wheaten terrier!! Is een middenmaatje, verhaart amper en is lekker fel en actief!
Mijn ouders hebben dit ras altijd gehad en willen niks anders meer. Ze zijn ontzettend lief, maar wel eigenwijs.
Heel sociaal naar mens en dier toe en het is een hond die je niet zoveel ziet.