Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Een Boerboel is ook leuk!
roosjeradec schreef:Wij hebben een nova scotia duck tolling retriever. Een geweldig lief beest in de omgang, echt een gouden karakter. Die van ons is op maandag en dinsdag altijd best lang alleen, dan laat een vriendin van mn moeder m altijd uit, en dat gaat prima.. Hij is wel langharig, de grootte is gemiddeld. Hij luistert echt heel goed, is lief met andere honden, kan gewoon los.
Voor foto's van mijn hond kan je in mn profiel kijken
*edit: Hij verliest zijn haren trouwens niet gauw. Hij kan echt uren lekker liggen slapen, maar als je gaat wandelen dan is hij echt helemaal opgewekt, en apporteren vindt hij het leukst (daar staat het ras ook bekend om).
Ellebel schreef:Citaat:Een Boerboel is ook leuk!
Een boerboel lijkt me nou absoluut GEEN hond voor TS en haar vriend. Ze zijn ontzettend waaks (niet eens zo zeer op hun territorium maar wel op hun baasje) en het zijn absoluut geen makkelijke honden. Ook heel erg terughoudend tegen vreemden, dus meegeven met de uitlaatservice is niet echt een optie dan. Ik heb zelf een BB en ken er een heleboel, allemaal keurig opgevoed, maar het zijn gewoon honden die nog heel dicht bij hun oorspronkelijke doel staan en daar zijn ze in Nl niet echt geschikt voor. Af en toe tref je er een goedsul tussen, maar voor ze in de puberteit raken is het moeilijk te voorspellen hoe ze zullen worden.
Maar ze zijn wel leuk, daar heb je gelijk in