Lees dit a.u.b. en teken de petitie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Re: Lees dit a.u.b. en teken de petitie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:47

Stel dat de man hiermee puur de intentie had de mensen te confronteren met wat er gaande is met de honden op straat; stel dus dat hij het niet als kunst bedoeld had.

Stel bovendien dat de hond op straat ook was overleden aan honger, zij het in een langzamer tempo (dit impliceert dus niet dat het dier minder zou lijden).

(Beide voorwaarden kunnen inderdaad het geval zijn geweest.)

Dan kun je twee dingen doen:

1. De man gelijk geven. Hij wil immers het dierenleed onder de aandacht brengen door de mensen ermee te confronteren. Mensen die zijn actie 'not done' vinden zijn hypocriet, tenzij ze zelf dagelijks alle honden op straat voeren.

2. De man verwijten dat hij de hond niet meer als een doel in zich behandelt, maar gebruikt als een middel om zijn punt te maken. Maar dit lijkt tevens het enige verwijt dat je hem kunt maken!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:59

Lenn schreef:
Stel dat de man hiermee puur de intentie had de mensen te confronteren met wat er gaande is met de honden op straat; stel dus dat hij het niet als kunst bedoeld had.

Stel bovendien dat de hond op straat ook was overleden aan honger, zij het in een langzamer tempo (dit impliceert dus niet dat het dier minder zou lijden).

(Beide voorwaarden kunnen inderdaad het geval zijn geweest.)

Dan kun je twee dingen doen:

1. De man gelijk geven. Hij wil immers het dierenleed onder de aandacht brengen door de mensen ermee te confronteren. Mensen die zijn actie 'not done' vinden zijn hypocriet, tenzij ze zelf dagelijks alle honden op straat voeren.

2. De man verwijten dat hij de hond niet meer als een doel in zich behandelt, maar gebruikt als een middel om zijn punt te maken. Maar dit lijkt tevens het enige verwijt dat je hem kunt maken!

dan had hij ook zich zelf kunnen opofferen en laten zien hoe slecht de 3e wereld het heeft dat daar ook dagelijks mensen uithongeren.
Dan ben je een vent,maar heel makkelijk omhet zo te doen als het al zo zal zijn.
dit is schandalig en die man is gewoonweg rot van binnen,kan je vertellen zo iemand hoef ik niet tegen te komen,ik ga daar graag voor zitten.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:03

Moniek schreef:
dan had hij ook zich zelf kunnen opofferen en laten zien hoe slecht de 3e wereld het heeft dat daar ook dagelijks mensen uithongeren.

Dat is geen goede vergelijking, iemand uit de '1e wereld' zou namelijk niet sowieso al verhongeren.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:09

Lenn schreef:

je kan wel zeggen 'Stel dat' maar dit is geen geval van stel dat... deze man is een kunstenaar en gebruikt en uitgehongerde en stervende hond als kunst... zijn enige doel is laten zien wat voor kunstenaar hij is, en wat nog het ergste is, is dat hij zijn land mag gaan vertegenwoordigen op een wereldwijde tentoonstelling DANKZIJ deze dierenbeulerij...!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:22

Loesje88 schreef:
je kan wel zeggen 'Stel dat' maar dit is geen geval van stel dat... deze man is een kunstenaar en gebruikt en uitgehongerde en stervende hond als kunst... zijn enige doel is laten zien wat voor kunstenaar hij is, en wat nog het ergste is, is dat hij zijn land mag gaan vertegenwoordigen op een wereldwijde tentoonstelling DANKZIJ deze dierenbeulerij...!

Ik kon mijn punt niet maken zonder eerst die voorwaarden te stellen. Verder weet ik vrij weinig van zijn motieven en ik betwijfel of het dankzij deze dierenbeulerij is. Scheelt dat de pagina Spaanstalig is en de Engelstalige blog het event al in eigen woorden weergegeven heeft.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:31

Wat een zieke geest heeft deze man. En wat een zieke geest hebben de mensen die hem hebben bezocht en die niks aan de situatie hebben gedaan. Ik had die hond losgemaakt en als die 'kunstenaar' had geprobeerd om me tegen te houden dan had ie van een koude kermis thuisgekomen... Zo kan je alles wel kunst noemen! Een levend wezen willens en wetens laten verhongeren, voor de kunst. Om een boodschap over te brengen zegt ie dan, jaaaaa denk het ook wel hoor. Daar zijn ook andere mogelijkheden voor. Wat volgt, een mens in een kooi in vol zicht laten verhongeren om te protesteren tegen de ongelijke verdeling van rijkdom in deze wereld?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:34

@Lenn; hij is uitgekozen om zijn land te vertegenwoordigen op dit kunstwerk, dus ik denk dat je dan wel kan zeggen dat het dankzij zijn dierenbeulerij is Knipoog