Daihla krijg binnenkort puppy's!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biepmiep

Re: Daihla krijg binnenkort puppy's!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:38

Het gaat in dit geval niet (eens) over kruisingen maar over leeftijd eerste nestje. En realiseer je maar dat DA's heel goed aan kruisingen verdienen, als je er met een rashond komt vertellen ze het precies andersom.

Vraagje; wanneer je zo begaan ben met honden dat je er eentje uit Spanje haalt, waarom fok je er dan mee? Je weet inmddels toch wel dat er veel honden al zonder baasje zijn? Daarom haalde je toch een hond in het buitenland?
Ook geen geld/moeite over voor anticonceptie dan?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:38

Biepmiep schreef:
Hoezo mag er niks gezegd worden als iemand verkeerd bezig is.

Waarom is iemand geweldig te te gierig is haar hond van anticonceptie te voorzien?
Sorry hoor, heb genoeg mensen gesproken die nare bevallingsverhalen hebben, of over honden die na een nestje er heel anders uitkwamen. Maar je mag alleen maar leuk en aardig doen?

Ik geloof dat jouw mening al enkele malen voorbij is gekomen Slapen Gun haar haar geluk. Het is nu eenmaal zo en jouw opmerkingen doen daar niks meer aan. Ze houdt in ieder geval veel van haar hond en doet enorm haar best.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:39

Ik hou van alle honden daar doe IK mijn best (soms) voor.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:39

Biepmiep schreef:
Ik hou van alle (nou ja alle....) Haha! honden daar doe IK mijn best (soms) voor.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:40

Ik ook so what's your point?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:44

Biepmiep is ook zo tekeer gegaan in mijn topic over mijn ozozieligeslechtekruising. Hond is kerngezond, netzoals iedere rashond, maar dat terzijde. Ga geen oude koeien uit de sloot halen.

Je kunt hier best je reactie geven, maar doe het dan wat genuanceerder. Kom op zeg, niemand is perfect, en overal komen zulke dingen voor. Alleen als je er blij over bent, en je maakt er een topic over, dan wordt je nog net niet uigemaakt voor dierenbeul.
En wat had ze dan moeten doen? Puppys weg laten halen, dat is nog een veel zwaardere ingreep. En ja, anticonceptie, maar dat is praten na de daad, dit kan je niet meer omkeren.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:49

Ik vind Daihla een erg leuke hond om te zien. Vind kruisingen altijd leuker, dit is niet zo standaard en geeft vaak leuke resultaten (soms ook niet.... Bloos ). Dus ben erg benieuwd wat eruit gaat komen! Haha!

En ik zou het denk precies hetzelfde hebben gedaan in deze situatie. Beetje jammer van alle kritiek.....

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:01

spannend hoor. Ik ben ook erg benieuwd wanneer de pupjes komen.

Trek je niet te veel aan van al dat negatieve gedoe. Ik heb ook een keer een kruisingsnestje gehad van mijn berner senner. Het was een geweldige periode. Dat had ik voor geen goud willen missen. Het was een ongeluk en zeker niet gepland. Wij ontdekte het toen we terug kwamen van vakantie. We hebben steeds heel goed om onze teef en reu gepast, maar helaas toch tijdens de vakantie drukte zijn ze aan onze aandacht ontsnapt. Ja is ook dom, maar pups die over de helft zijn nog weg te laten halen vonden we onverantwoordelijker. We hebben 6 prachtige pup gekregen en allemaal hebben ze een fijn thuis gekregen.

Heel veel succes met de bevalling en veel plezier. Geniet van de kleintjes, want voor je het weet zijn ze groot.

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:02

hihi
Dat is het grote nadeel van bokt..als je blij bent hebben een paar altijd wel weer commentaar over dat je dingen niet goed hebt gedaan en bla bla bla... meid ik hoop voor je dat alles goed komt met je hond en je pups, en ik weet bijna zeker dat als dit ongelukje niet was gebeurd je haar vast niet extra had laten dekken, maar je kunt je hond toch niet 24/7 in de gaten houden, dat doen zelf de mensen hier niet de nu eeuwig commentaar hebben Lachen

dus conclusie van mij Haha! geniet er lekker van, maar misschien bij da laten bevallen als dat mogelijk is? of doen jullie dat al? heb ik iets niet meegekregen Bloos

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:15

Wat een leuke hond Haha! Wat zullen daar leuke puppy's uitkomen!!
En wat kunnen mensen toch weer vervelend zijn. Ik begrijp best dat iedereen zijn bezorgdheid uit wil drukken, maar dat zou alsnog op een ietwat vriendelijkere manier kunnen Knipoog
Ik vind dat je hartstikke goed voor je hond zorgt en met die puppy's gaat het vast goedkomen (ook omdat jullie in nauw contact staan met de DA).
Veel succes en meteen laten weten wanneer ze er zijn he Knipoog

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:34

Biepmiep schreef:

typisch bokt geval...

hopeloos...

zielig....

totaal nutteloos...

weet je waarom IK typische boktgevalletjes herken???
ze hebben een leeg profiel...
want ze zijn te laf om zelf kritiek te krijgen op "hun" dingen...

(ok totaal offtopic, i know...
geluksvogel laat ons niet in spanning he als ze geboren zijn... gelijk foto's plaatsen hoor, we willen ze zien!!! )

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:37

Ontzettend veel plezier met de puppy's hoor, ik hoop dat het er niet te veel zijn .

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:42

Biepmiep schreef:
Het gaat in dit geval niet (eens) over kruisingen maar over leeftijd eerste nestje. En realiseer je maar dat DA's heel goed aan kruisingen verdienen, als je er met een rashond komt vertellen ze het precies andersom.

Vraagje; wanneer je zo begaan ben met honden dat je er eentje uit Spanje haalt, waarom fok je er dan mee? Je weet inmddels toch wel dat er veel honden al zonder baasje zijn? Daarom haalde je toch een hond in het buitenland?
Ook geen geld/moeite over voor anticonceptie dan?

Nou, het leed is al geschied, dus we kunnen alleen nog maar afwachten hè Haha!

Echt super voor je Ayla, je belt me wel als ze er zijn he, ben echt super nieuwschierig, en wat de goede verzorging betreft, dat zit wel goed, toch Haha!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:43

Hoi hoi,

wat een leuke hond zeg. Mijn complimenten. Ik ben blij voor je dat je puppy krijgt. Vind het altijd geweldig Knipoog.....

hoop snel de foto's te zien van de nieuwe puppy's

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:26

ooowww ik ben zooo benieuwt of ze der al zijn enzo

hahah update update

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:19

sexy_back schreef:
Biepmiep schreef:

weet je waarom IK typische boktgevalletjes herken???
ze hebben een leeg profiel...
want ze zijn te laf om zelf kritiek te krijgen op "hun" dingen...

Yes! Ik ben niet zielig.

Anyway, waar haalt iedereen het vandaan dat we niet blij zijn? Ik hoop oprecht dat mevrouw Dahlia gezonde pupjes ter wereld brengt en dat TS daar veel plezier aan beleeft. Is het dan echt zó verkeerd dat we een waarschuwing willen geven? En mag een waarschuwing niet herhaald worden maar een oeh/aah wel? Er wordt zelfs om tips gevraagd, nou, dit is een tip.
Ik wil helemaal niet mijn gelijk halen, ik bedoel, als ik iets zeg en geluksvogel zegt dat ze er door de DA naar heeft laten kijken en die zegt dat er geen probleem is, nou, dan is dat mooi. Destebeter zelfs, want dan zal er een lager risico zijn voor de hond. Het zou ook kunnen zijn dat er iets nieuws werd gezegd, waar geluksvogel nog niet aan had gedacht. Maar ik wil dus wel andere mensen die dit topic misschien lezen waarschuwen dat het onverstandig is met een oudere hond te willen fokken. That's it.
En die boodschap is nu wel duidelijk.
De boodschap dat "jullie" die reacties vervelend vinden is nu ook wel duidelijk trouwens en hoeft ook niet meer verduidelijkt te worden. Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:28

Dus Doei, doei zal ik maar zeggen.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:33

Biepmiep schreef:

Gaaaap
Laatst bijgewerkt door lodo op 18-10-07 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:34

Ehhh bokters met vollop commentaar... ikzelf en vast mensen met mij zouden het fijn vinden de afloop van dit verhaal te zien, de pups te mogen aanschouwen en te horen hoe alles verloopt. Als jullie hier deze reacties blijven geven, word het topic gesloten en zien we er niets van.

Dus... kunnen we het commentaar een beetje netjes houden? De boodschap is nu toch wel duidelijk?

TS: Ik hoop van harte dat je toch nog besluit het vervolg hier te posten, want ik ben razendbenieuwd.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:45

Ik ben het er ook niet mee eens maar dat ben ik met zoveel dingen niet Clown Ik ga voor de rest ook geen dingen zeggen die al gezegd zijn, maar wil hierbij de ts haar hond veel sterkte wensen bij de bevalling. Ik ben ook wel zeer benieuwd hoe het gaat of gegaan is?

Wel wil ik nog even op @lodo reageren Haha! Iemand die niet veterinair onderlegd is wil niet zeggen dat je geen verstand van zaken hebt. Ik ben ook niet veterinair onderlegd maar weet wel waar ik over praat na zoveel jaren mee te draaien op kynologisch gebied. Wat ook gezegd wordt over honden die ouder zijn dan 7 jaar en hun eerste nestje moeten krijgen kan wel waar zijn. Het is zelfs zo dat sommige rasverenigingen de regel hebben dat als er gefokt wordt met honden dat die voor een bepaalde leeftijd hun eerste nest moeten hebben gehad en dat is niet voor niks. Bij veel rassen zit er toch een behoorlijk risico aan vast en kunnen er behoorlijk wat complicaties optreden.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:45

Ja
Nakisha schreef:
Ehhh bokters met vollop commentaar... ikzelf en vast mensen met mij zouden het fijn vinden de afloop van dit verhaal te zien, de pups te mogen aanschouwen en te horen hoe alles verloopt. Als jullie hier deze reacties blijven geven, word het topic gesloten en zien we er niets van.

Dus... kunnen we het commentaar een beetje netjes houden? De boodschap is nu toch wel duidelijk?

TS: Ik hoop van harte dat je toch nog besluit het vervolg hier te posten, want ik ben razendbenieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:50

Allemaal jalouzie als je het mij vraagt. Ja
Rovinia schreef:
Maar de dierenarts zei: " als je hier niet vaak wilt komen moet je juist een kruising nemen en geen rashond!".

Amen!!! *kijkt nog eens naar haar mislukte vuilnisbakkie*

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:17

Ook ik ben nog steeds hartstikke benieuwd en laat de "zeur"reacties voor wat ze zijn! Knipoog

Ze weten niet beter en hebben niets anders te zeuren...

jessy1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:34

wat een leuke hond
kben benieuwd naar de pupjes Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:45

Moderatoropmerking:
Het punt is inmiddels wel duidelijk, als iemand nog een toevoeging heeft dan graag mét onderbouwing Lachen