Wat eet jouw kat voor vreemde dingen naast zijn normale eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Wat eet jouw kat voor vreemde dingen naast zijn normale eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:33

Een spercieboon of slablaadje ofzo zal best wel meevallen , ik zie dat in de categorie gras eten. En als ze muisjes enzo opeten dan zit daar ook wel wat groenvoer in omdat die beestjes dat eten.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:40

Onze 'wijlen' kat at olijven Haha!

Eerst ging ie er een half uur mee spelen, om het uiteindelijk op te eten. Daarna zat ie een half uur zijn lippen af te likken en pootjes schoon te maken haha...

(moesten trouwens wel olijven in knoflook olie zijn, ander liet meneer ze gewoon links liggen om je vervolgens aan te kijken van 'hoe zit het nou, krijg ik ze nog in olijfolie of niet?' Rolleyes )

En slagroom natuurlijk, hij kreeg maar een klein beetje maar dan was ie ook helemaal door het dolle Haha!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:46

Wat onze kat trouwens ook lekker vond was haring....

Vanaf de aanrecht van de buren wel te verstaan Bloos Haha! kwam doodleuk en vol trots aanlopen met een verse haring in zijn bek van 'zo heb ik die wel even mooi 'gevangen''. (m'n vader probeerde hem nog terug te sturen voor de uitjes Vork )

Of de vissen uit de vijver van de buren even verderop. Mijn moeder vond iets stinken in het huis, de kat had een vis gevangen en onder de bank verstopt Clown (mams was toen niet zo blij met kat)

Och en zo kan je hele boeken schrijven als je een kat heb of heb gehad, dat zullen jullie ongetwijfeld weten Knipoog

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:00

Het katje dat ik nu heb krijgt harde brokjes, zakjes en kuipjes voer, kattenmelk en af en toe kippenhartjes. Meer lust ze niet. Wel lekker handig.
De kat die ik daarvoor had ging helemaal over de rooie voor rozijnen.
De kat van mijn moeder at aardappelschillen en dan alleen de schillen van eigenheimers, naast zijn eigen eten.
Mijn eerste kat heb ik ooit eens thuis op de stoel gevonden, zwaar misselijk. Meneer had het voor elkaar gekregen om bijna een heel pak stroopwafels naar binnen te werken, lief dat ie was had hij aan mij gedacht en een halve overgelaten, de schat...
Oja, die stroopwafels had ik nog netjes ingepakt op het aanrecht laten staan.
Onze ouwe Noor ging voor (hoe kan het ook anders) noorse garnalen en dessertwijn... (niet dat ze dat zo kreeg, dat 'nipte' ze stiekum weg als ze de kans kreeg)
Het blijven rare beesten...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:16

auk schreef:
Ik denk ook niet dat het goed is voor een kat om "mensen eten" te eten, als dat de bedoeling was voor een kat, verkochten ze dat wel in de dierenwinkel

volgens mij maakt dit niet echt uit mijn vorige beesten zijn allemaal gigantisch oud geworden maar kregen genoeg dingen die wij ook eten hoor dus het is niet slecht voor je beest alleen in hondenvoer of kattenvoer of wat dan ook zit gewoon alles wat ze nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:48

Kijk alleen niet naar de ongemakken die je het dier hiermee aandoet.......

sik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:50

myn poesebeest eet vliegen, spinnen, meerkoeten en duiven Haha! en natuurlijk zyn eigen brokjes

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:54

Chiqa schreef:
Kijk alleen niet naar de ongemakken die je het dier hiermee aandoet.......

Daarom kreeg onze kat ook maar zelden een klein puntje slagroom, want melk en zuivel is niet goed voor ze...

Onze kat was ook prima van gewicht, mijn tante haar katten daarin tegen zijn zo'n 8 a 9 kilo. Suikerziekte is helaas ook een steeds vaker voorkomende ziekte bij katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:09

Citaat:
Wuis: mijn katten krijgen ook die zakjes. En niet omdat het er aantrekkelijk uitziet, maar omdat ze er bijna een moord voor doen

Tja ik vind mac donalds ook heerlijk...............

En groente is weldegelijk slecht voor een kat, een kat is nu eenmaal niet gebouwd om groente en fruit te verteren (een hond daarentegen wel).

@Pmarena: Gras eten ze om weer uit te kotsen. Ze verteren het niet (want dat kunnen ze niet).
En enig idee hoe klein de maag van een muis is? Die hoeveelheid is te verwaarlozen. Bovendien eet een muis voornamelijk granen en dierlijk voedsel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-10-07 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:17

Mijn kat is gek op bier Nagelbijten / Gniffelen Krijgt ie niet hoor trouwens, maar als je een biertje drinkt moet je hem goed in de gaten houden. Hij dipt heel snel zijn poot in het glas en likt hem af.....
Verder is hij helemaal waus van een stukje eierkoek.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:19

haha als onze poes aan het bierglas van mijn vriend ruikt, dan schiet ze vervolgens gelijk weer naar achter, haha tis een echte vrouw Knipoog

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:20

Chips en frietjes, vroeger toch, en op yoghurt is hij verzot Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:44

Wuis schreef:
@Pmarena: Gras eten ze om weer uit te kotsen. Ze verteren het niet (want dat kunnen ze niet).
En enig idee hoe klein de maag van een muis is? Die hoeveelheid is te verwaarlozen. Bovendien eet een muis voornamelijk granen en dierlijk voedsel.

Dus ? Dat sla-blaadje eten ze wellicht voor diezelfde haarbal hoor. En de beestjes die ze vangen eten ook niet alleen maar vlees , dus ze krijgen toch wel ander spul binnen ook. En in de natuur zie je ook maar weinig brokjes in het wild , dus wat dat betreft Tong uitsteken

Als je een beestje 2x per week een spercieboon geeft zie ik echt geen mogelijkheid dat dat het diertje kwaad doet.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:49

die van mij eet erg graag vliegen spinnen muggen alles wat vliegt Nagelbijten / Gniffelen
daarnaast kan ik geen zak chips opentrekken of meneer zit naast me
ook nog kaas, aardappelschillen(als ik die wel is op de grond laat vallen)kip(die pikt ie nog wel is) garnalen,cervelaat worst, speculaas, hondenbrokjes en vooral t vlees wat de honden krijgen vind ie lekkerder dan ze eigen kostje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:50

Die van mij is dol op kikkers, ijsthee en chocola. De laatste twee mag ze niet, ze jat het van het aanrecht. Laatst liep ze met een bonbon! Pakken ijsthee gooit ze gewoon om. Nu ligt chocola en ijsthee achter slot en grendel.
Mijn andere kat is verzot op de gekookte pens van de hond. Dat zit dan in een pan waarvan hij de deksel afschuift!! Leuk he katten Haha!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:51

spinnen Nagelbijten / Gniffelen

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:53

Die van mij eet naast brokjes niks, alleen een kleine beetje vlees waar haar medicijnen in zitten, ze heeft ook nooit een vogel of muis. Ze eet alleen brokjes Knipoog En water.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 00:03

mijne eet alleen gourmet brokjes. Alle andere eet hij wel maar spuugt dat weer uit. Daarnaast is hij gek op rauwe wortel

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 00:18

ooowwjaa muizen die was ik vergeten verleden week liep meneer er binnen met een te spelen die nog leefde ook was echt ranzig eigenlijk beestje piepte ook nog me vader heeft hem maar afgepakt hij gooide hem echt door de lucht. En paar uur ervoor lag er eentje voor me bed als kadootje ook errrug leuke verrassing allemaal arme kleine veldmuisjes bah