Mijn hond losgeslagen in Kennel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Mijn hond losgeslagen in Kennel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:45

tamorka schreef:
Opvoedkundig niet geschikt? Volgens mij kun je daar niet eens van spreken. Volgens mij hebben ze geen poging gedaan tot opvoeding...

Jawel hoor....: ophitsen.

Net zoiets als toestaan te grommen en te bijten.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:48

Zouden die lui dat echt gedaan hebben? Dat is HEEL hufterig! Zulk volk zou geen hond moeten mogen hebben. Toestaan grommen en bijten is minder erg.

Je kunt het grommen niet toestaan, ik zou het in ieder geval niet doen maar mijn honden hebben dat ook nooit gedaan naar iemand. MAar dat een hond bijt als hij geaaid wordt door iemand door wie hij niet aangehaald wil worden (en dat geven honden echt wel aan, die kunnen heel vuil kijken en dan hoeven ze er niet eens bij te grommen), dan is dat de fout van degene die hem aanhaalt. Ook bij dieren moet je je niet opdringen.
Laatst bijgewerkt door tamorka op 20-09-07 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:49

WildWings schreef:
"DAarom moeten ze er van af blijven en hem gewoon met rust laten. Moeilijk he."
En dan leg je de verantwoordelijkheid dus bij een ander, ipv bij de opvoeding van je hond (wat JOUW verantwoordelijkheid is). Sorry maar ik vind het gewoon vreselijk dat honden zo opgevoed worden. Iedereen moet er maar van afblijven want joh straks doettie nog wat. Daar kan die ook niets aan doen, het is een angstbijter.. moet je er maar niet aanzitten, eigen schuld. Verder bijt je hond een keer flink door en kan jij dag zeggen tegen je hondje, want met "Maar het is een angstbijter en iedereen moet maar z'n poten thuishouden omdat ik te belabberd ben mijn hond op te voeden" voorkom je niet dat die dan ingeslapen wordt hoor...

Ik geloof er, om eerlijk te zijn, geen klap van dat iedereen hier altijd met z'n ogen op z'n hond gericht staat en niet omkijkt als iemand (of gewoon, of in nood) zou roepen om maar een geval te noemen. En dan hoeft maar net je kleine buurmeisje ernaast te staan en hondje op dat moment te willen aaien, vinger per ongeluk richting oog te doen en hap.. och maar het is tenslotte een angstbijter he, had dat vuile kreng van een kind d'r poten maar moeten thuishouden, zo moeilijk is dat toch niet? Ja

Doei, doei Ik heb het wel gezien hier, hoef echt niet verder nog meer smoesjes aan te horen en mensen die te lui zijn om zelf verantwoordelijkheid op zichte nemen.

sommige mensen voeden hun hond op, maar hebben nou eenmaal een hond met karakter.
Ik heb ook vaak genoeg lieve honden gehad, en allemans vriendjes. Maar ook hebben we honden uit het asiel gehaald, die bij iemand geen kans hadden gekregen omdat ze niet van vreemde houden.
Mijn hond heeft daarbij ook nog eens een ervaring gehad, dat hij me moest beschermen, en zal hij het dus vanaf dat moment nog feller doen!

Mijn hond is een schat van een beest. Voor iedereen die ermee omgaat zoals ik dat doe!
En andere hebben dan ook geen donder met mijn hond te maken.
Neem jij maar een allemans vriend van karakter. Ik heb liever een hond die moeilijker is om vreemde te vertrouwen. Gewoon omdat ik daar meer een uitdaging in zie, en ze te leren dat vreemde niet zo slecht zijn.

En mijn honden heb ik nooit toegestaan om te grommen en te bijten. Maar je hebt altijd uitzonderingen die je het niet af kunt leren.
Op dit moment heb ik er toevallig 2! maar hiervoor nog nooit 1 gehad.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:51

en tuurlijk heb je als baas je verantwoordelijkheid over je hond! En die neem ik ook!
Maar daarom ben ik ook heel makkelijk, niemand komt aan mijn hond als ik zeg dat dat niet mag!

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:52

chantalvdv schreef:
en tuurlijk heb je als baas je verantwoordelijkheid over je hond! En die neem ik ook!
Maar daarom ben ik ook heel makkelijk, niemand komt aan mijn hond als ik zeg dat dat niet mag!

amen

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:54

Jeetje Nors opkijken Gelukkig is je hondje nu thuis dat ie een traumatische ervaring heb opgedaan is duidelijk. Maar ik vindt sommige reactie best heftig. Jij heb dit ook niet gewild ja toch.. als je had geweten hoe die het zou vinden ,denk ik dat je hem nooit had gebracht. Ik hoop voor jou en je hondje dat alles weer goed komt. Succes

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:55

Het zal wat zijn zeg, als andere mensen zich aan MIJN hond mogen opdringen! Als ik dat niet wil, dan moeten ze dat maar accepteren! Maar ja, ik heb heel lieve honden, dus bij mij is dat zowiezo geen probleem.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:56

die van mij is ook niet moeilijk alleen stoeien met me vriend is er niet meer bij sinds we haar hebben ze snapt het verschil niet tussen grapje stoeien en echt ruzie hebben en dan gromt ze iid maar gelukkig maar vind het alleen maar veilig met haar

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:31

slimmerik schreef:
assie schreef:
Postbode is de persoon die iedere dag zijn territorium binnenkomt. En iedere dag heeft hond succes met het wegblaffen van de indringer. Een enorme trigger en ego-boost! Postbode is erg herkenbaar in werkkloffie en met fiets, zou hond de postbode zien in zijn gewone kloffie, dan doet hij niks maar is de grootste maatjes. Ziet hij postbode ergens anders in zijn werkkleding, is ie ook de grootste maatjes.

Iemand hier in de buurt had ook zo'n hond. De postbode hoeft op zo'n adres geen post te bezorgen. De mensen hebben een jaar lang iedere dag naar het postkantoor gegaan 5 kilometer verderop om de post te halen en hun krant.

Daarna hebben ze er toch maar voor gekozen hun hond in het asiel te stoppen. Verdrietig

Mijn hond zit binnen, achter gesloten gordijnen, zodat hij de postbode niet ziet. De brievenbus zit vast aan het huis, maar de postbode echt geen last van mijn hond hoor. Behalve misschien het geblaf. Maar ik ben wel blij dat wij een hele lieve postbode hebben en hij de post zo zacht mogelijk naar binnenschuift Knipoog

Trouwens wat een loze bijdrage van je... 2 compleet verschillende gevallen. Ik neem aan dat de hond in jouw voorbeeld buiten lag en de postbode daadwerkelijk aanviel? Mijn hond krijgt daar de kans gewoon nooit toe.
Mooi ook dat je één stukje uit mijn lap tekst pakt en de rest negeert.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:36

slimmerik schreef:
assie schreef:
Met mensen van buiten de roedel hóeft mijn hond geen vaststaande rangorde te hebben en hij hóeft die mensen niet als hogere te accepteren. Met die mensen heeft hij verder namelijk helemaal niets te maken.
Ik snap überhaupt dat hele idee niet zo, van dat honden alle mensen en honden maar aardig moeten vinden.

Anders is het als je gaat samenwonen met zo'n hond en je dus samen een roedel vormt. Dan wil je inderdaad boven die hond staan. En moet je dat ook. Maar nogmaals, dat staat dus los van individuen buiten de roedel.

En daar krijg je dus die veelbesproken bijtincidenten mee. En als ik het goed begrijp (je roept je hond mee) laat je hem nog los lopen ook.

Jezus! Weer zo'n reactie op een klein loos stukje, met kritiek, terwijl je de rest van mijn argumentatie negeert. Waarom ik het nog probeer?

Je hebt het over bijtincidenten. Met mensen bedoel je? Mijn hond is niet mensagressief. Hij verdedigt zijn territorium thuis, tegen de postbode. Verder kan iedereen binnenkomen.
En ja, hij loopt altijd los, waar dat veilig is. Hij is dan ook heel goed terug te roepen. Als hij dat niet zou zijn, zou hij niet los lopen. En die ene keer in het jaar dat de bananen in zijn oren te groot zijn, dan zit ik er meteen bovenop als hij er maar aan dénkt hem te peren en is hij de rest van de wandeling aangelijnd.
Bovendien loop ik niet onoplettend keuvelend rond, maar heb ik altijd een oog op mijn hond. Kwestie van je verantwoordelijkheid nemen Knipoog .
Wat de bijtincidenten er verder mee te maken hebben snap ik niet helemaal?
Een hond aan de lijn kan ook bijten (eerder zelfs dan een losse hond) als mensen hem ongevraagd gaan aaien. Dan heeft hij/zij namelijk geen ontsnappingsmogelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:51

TS je hond is pas 9 maanden, echt rap gaan opvoeden die handel. Een pup hoort nl ten alle tijde onderdanig te zijn, tot een jaar hebben ze nl de laagste status.

Als je dit niet gaat aanpakken door een goede cursus te gaan volgen en ook het gedrag goed te bespreken en aan te pakken, krijg je een gevaarlijk mormel in huis.

Zijn ego is veel te groot en dat kan ook naar jouw toe keren.

Heel vervelend, kennels daar heb ik het niet zo op, sommige honden raken geflipt. Mijn hond heb ik uiterst bang terug gekregen. De eerste 6 weken verstopte hij zich achter de bang als ik binnen kwam en ik moest echt heeeel erg veel geduld hebben om een trillende hond met staart tussen de benen een riempje om te kunnen doen. Dier was nog half zijn gewicht. Heeft nu verlatingsangst.

Kennels zijn niet voor alle honden geschikt, alleen voor de makkelijke, sociale, allemansvrienden. Die hebben een kei van een tijd in een kennel.

Hoe er rekening mee dat de ervaring in de kennel je hond ook weer heeft gevormd, hij er wat van "geleerd" heeft en dat hoeft niet ten goede te zijn.

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 11:27

WildWings schreef:
En je hond hoort gewoon niet te grommen naar vreemden, klaar. Dat jij dat tolereert "omdat anderen maar moeten vragen of ze mijn hond mogen aaien" vind ik erg dom om eerlijk te zijn

Heb ik gezegd dat ik het tolereer dan? Hij krijgt heus wel op z'n flikker, ik laat hem heus wel merken dat het niet mag. Ik snap ook wel dat hij het niet mag doen. Maar dan nog vind ik dat ze het moeten vragen. Het is MIJN hond, ik duik toch ook niet zomaar ik een kinderwagen van iemand die op straat loopt met een baby.

assie schreef:
Ik ben het dus ook met de TS eens, als ze zegt dat iemand aan haar hoort te vragen of hij/zij haar hond mag aaien. Honden hoeven nu eenmaal geen allemansvriendjes te zijn. Je hebt ze voor jezelf, niet voor de buitenwereld om te aaien.

@TS; Gelukkig dat hij zich nu al een stuk beter voelt. En je hebt er in ieder geval van geleerd dat je deze hond niet meer naar een kennel moet brengen Knipoog Hopen dat zijn nagels snel weer open groeien..

Helemaal mee eens, het is mijn hond, daar heeft niemand wat mee te maken.
En van die kennel was de beslissing van mijn ouders Knipoog.

tamorka schreef:
Ik denk dat de hond een angstbijter is. Het is geen allemansvriend en volgens mij is dat al gebaseerd op het feit dat hij niet iedereen vertrouwt. En zonder de eigenaresse erbij is hij ronduit bang voor andere mensen. Dat maakt hem niet kwaadaardig. MAar het maakt hem wel een angstbijter en ongeschikt om in een kennel te doen. Dat heeft de TS nu ook ingezien en die zal hem daar ook niet meer aan blootstellen.

Dat dacht ik ook al.. een teken van onzekerheid.

WildWings schreef:
En dan leg je de verantwoordelijkheid dus bij een ander, ipv bij de opvoeding van je hond (wat JOUW verantwoordelijkheid is). Sorry maar ik vind het gewoon vreselijk dat honden zo opgevoed worden. Iedereen moet er maar van afblijven want joh straks doettie nog wat. Daar kan die ook niets aan doen, het is een angstbijter.. moet je er maar niet aanzitten, eigen schuld. Verder bijt je hond een keer flink door en kan jij dag zeggen tegen je hondje, want met "Maar het is een angstbijter en iedereen moet maar z'n poten thuishouden omdat ik te belabberd ben mijn hond op te voeden" voorkom je niet dat die dan ingeslapen wordt hoor...

Ik geloof niet dat ik wat had opgeschreven over onze opvoeding of wel? Hij word goed opgevoed zoals wij aaaaaaal onze andere honden opgevoed hebben, en dat waren er een hoop en ook groot, van rottweilers, tot bouviers, shi tziu's, west highland terriers, herders, steffards. Mijn ouders weten heus wel hoe ze een hond op moeten voeden. En we voeden hem op en ik vind dat ze van hem af moeten blijven. Hij gromt wat niet mag en hun raken hem aan wat niet mag.

Chip2 schreef:
Ts succes met je hondje en goed van je dat je toch naar hem laat kijken al is het alleen al om de hond het wat gemakkelijker te maken want we kletsen wel lekker over bijten terwijl het beestje dus nog nooit iemand gebeten heeft wat ik begrijp maaar niet hoe ongemakkelijk dit uberhaupt voor het beestje kan zijn.
En daarbij wil ik ook niet dat vreemde mijn hond aaien kopen ze er zelf maar een en nee mijn hond is geen angstbijter of bijter maar wel een hond met karakter

Inderdaad, dat bedoel ik met overdrijven Knipoog

Chip2 schreef:
chantalvdv schreef:

amen

Dubbel amen

coco25 schreef:
Jeetje Nors opkijken Gelukkig is je hondje nu thuis dat ie een traumatische ervaring heb opgedaan is duidelijk. Maar ik vindt sommige reactie best heftig. Jij heb dit ook niet gewild ja toch.. als je had geweten hoe die het zou vinden ,denk ik dat je hem nooit had gebracht. Ik hoop voor jou en je hondje dat alles weer goed komt. Succes

Nee dan hadden we hem inderdaad nooit meer gebracht, bedankt!

russel schreef:
TS je hond is pas 9 maanden, echt rap gaan opvoeden die handel. Een pup hoort nl ten alle tijde onderdanig te zijn, tot een jaar hebben ze nl de laagste status.

Als je dit niet gaat aanpakken door een goede cursus te gaan volgen en ook het gedrag goed te bespreken en aan te pakken, krijg je een gevaarlijk mormel in huis.

Zijn ego is veel te groot en dat kan ook naar jouw toe keren.

Heel vervelend, kennels daar heb ik het niet zo op, sommige honden raken geflipt. Mijn hond heb ik uiterst bang terug gekregen. De eerste 6 weken verstopte hij zich achter de bang als ik binnen kwam en ik moest echt heeeel erg veel geduld hebben om een trillende hond met staart tussen de benen een riempje om te kunnen doen. Dier was nog half zijn gewicht. Heeft nu verlatingsangst.

Kennels zijn niet voor alle honden geschikt, alleen voor de makkelijke, sociale, allemansvrienden. Die hebben een kei van een tijd in een kennel.

Hoe er rekening mee dat de ervaring in de kennel je hond ook weer heeft gevormd, hij er wat van "geleerd" heeft en dat hoeft niet ten goede te zijn.

Dit vind ik nou een leerzame reactie. Zoals ik al zei is de moeder van mij vriendin gedragstherapeute voor huisdieren, en heeft ook een klassiek homeopatische praktijk. Ze hebben al van alles opgelost, hij gaat er zeker heen, alleen mijn ouders zijn nu op vakantie daar wil ik graag op wachten.

Dat is onze fout geweest, vertrouwen op die ervaring van onze oude hond, niet wetende dat het zo totaal anders zou zijn voor DJ. Gelukkig is hij nu weer thuis....

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 11:34

Nakisha schreef:
Hoe is het nu??

Dat is niet echt normaal ''bullengedrag''... de meesten zijn sowieso allemansvriendjes. Knokken met andere honden is niet zo gek, we hebben hier ook zo'n macho, maar brommerig naar mensen verbaast me een beetje.
Ik zie dat je hondje vrijwel volledig wit is... weet je toevallig ook of hij misschien doof is? Dat is nl. vaak zo bij hele witte bullen, en kan misschien de oorzaak zijn van zijn wantrouwende gedrag.

Het klinkt me nu in de oren alsof je hondje erg van streek was en dus met agressie gereageerd heeft... op zich normaal hondengedrag. Ik ben nu heel benieuwd hoe dit is afgelopen.

Sterkte!

Doof is hij zeker weten niet. Hij is zo waaks als de weet ik veel wat. En hij hoort alles als je met iemand over hem praat, en je zegt zijn naam in een zin kijkt hij je gelijk aan. Dat hebben we uiteraard als eerste getest toen we hem gingen kopen. Bedankt voor je reactie.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:35

Linsey; sterkte met je bulletje... misschien heb je inderdaad een angstbijtertje. Geen reden tot paniek trouwens; we hebben zelf een angstbijter en met wat aanpassingen kunnen ook die honden prima gezinshonden zijn. Lachen

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 15:09

Het is al een prima gezinshond, alleen voor vreemden is het soms wat vervelend, maar hij moet nog gecastreerd worden, we gaan naar een gedragstherapeute dus, het komt wel goed. Bedankt Nakisha.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:17

gelukkig dat hij weer thuis, en je weet nooit het fijne over wat er gebeurt is, je gaat er van alles aan doen lees ik om te achterhalen waarom hij zo reageert heel goed,

fijn dat ie weer bij je thuis is,

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:34

TS: Fijn dat je hem weer lekker thuis hebt. Je hond heeft een probleem en dat weet je zelf ook, dus het word tijd dat je er mee aan de slag gaat lijkt mij. Alleen kom je er dus blijkbaar niet uit dus misschien is het nu wel de hoogste tijd om inderdaad hulp te zoeken.

Dat een kennel alleen voor allemansvrienden is kan ik me niet in vinden. Zelfs de waakhonden die dus thuis een indringer grijpen en niet meer los laten tot de baas er is gingen altijd naar een kennel in de vakantie.

Maar mensen horen naar mijn mening altijd te vragen of ze mogen aaien. Elke hond kan zich namelijk bedreigd voelen door een kind dat komt aan rennen met een hand naar voren om even hondje te aaien.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:37

WildWings schreef:

Moet een hond dan maar alles accepteren? In mijn beleving niet
Ik heb ook moeite met bepaalde mensen, en die weten dat ook Knipoog
Een hond hoeft niet alles maar te accepteren, en iedereen aardig te vinden en door iedereen geaait te worden etc etc...

Het blijft een hond, met een karakter, en je hoeft dat niet te breken!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:41

Griebels die laatste zin van is mooi gezegd.

Onze hond mag trouwens ook niet door jan en alleman geaaid worden daar hou ik zelf gewoonweg niet van. Kleine kinderen al helemaal niet hij is gewoon zo enthousiast en wil zo graag spelen dat hij ze dan omver loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:50

Je hond hoeft niet alles te accepteren maar mag in mijn optiek niet grommen of happen naar vreemden als deze wilen aaien. Natuurlijk moet een vreemde eerst vragen of deze aan jouw hond mag zitten, maar niet ieder kind luistert of is goed opgevoed, en als jouw hond dan toch een keer hapt (of dat nou uit angst, uit aggresieviteit of uit iets anders is) en het goed raak is, dan is niet alleen "de vreemde" de pineut maar ook jouw hond, en dat is dan ook mijn "punt".

Iedere onbekende zou moeten vragen of hij / zij de hond mag aaien en iedere onbekende zou ook altijd goed moeten aflezen hoe de hond reageert, maar ALS iemand dat niet doet en jouw hond flink door zou bijten is jouw hond degene die als "vals" wordt bestempeld, ongeacht of de vreemde had moeten vragen of hij/zij de hond mocht aaien of niet.

Een hond hoef je niet te breken maar wel opvoeden zodat hij zelf later niet het slachtoffer wordt van een slechte opvoeding.. dat is alles dat ik zeggen wil.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:52

Mijn laatste zin geldt voor elk dier... Elk dier heeft een eigen karakter, je kunt het aanpassen maar je hoeft het niet te breken.

WW, grommen is een heel duidelijke manier voor een hond dat hij het ergens niet mee eens is. Zolang het daarbij blijft heb ik er geen problemen mee. Niet elk mens kent de hondentaal, maar grommen kennen ze allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:54

Er is een verschil tussen breken en opvoeden.

griebels schreef:
WW, grommen is een heel duidelijke manier voor een hond dat hij het ergens niet mee eens is. Zolang het daarbij blijft heb ik er geen problemen mee. Niet elk mens kent de hondentaal, maar grommen kennen ze allemaal!

Dat klopt inderdaad, maar een hond hoort naar mijn mening gewoon niet te grommen naar iemand die hoger in rang staat, en naar mijn mening hoort een mens (ook een vreemde) hoger in rang te staan dan de hond omdat je anders ongelukken kan krijgen. Ik denk dat daar verder ook niet over te discussieren valt omdat we van elkaar weten dat we een ander standpunt hierover hebben. Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:55

Alweer helemaal met je eens WildWings..... het is jouw hond TS en jij bepaalt wie eraan mag zitten. Maar als je met je hond in het openbaar komt en in ruimtes waar ie andere mensen zou kunnen bijten dan hoort ie zich aan te passen aan die maatschappij en niet te bijten. Daar is gelukkig ook nog geen sprake van dus komt het vast allemaal in orde. Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:57

WildWings schreef:
    Er is een verschil tussen breken en opvoeden.

griebels schreef:

Dat klopt inderdaad, maar een hond hoort naar mijn mening gewoon niet te grommen naar iemand die hoger in rang staat, en naar mijn mening hoort een mens (ook een vreemde) hoger in rang te staan dan de hond omdat je anders ongelukken kan krijgen. Ik denk dat daar verder ook niet over te discussieren valt omdat we van elkaar weten dat we een ander standpunt hierover hebben. Lachen

Vreemde staan niet hoger in rang. Een hond hoort niet te luisteren naar iedereen. Alleen naar zijn baas(jes)...
    Zijn eigen roedel dus. Vreemde mensen behoren tot een andere roedel.
    Maar indd, hier verschillen onze meningen.

Mijn idee, grommen mag, bijten niet

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:04

slimmerik schreef:
    Alweer helemaal met je eens WildWings..... het is jouw hond TS en jij bepaalt wie eraan mag zitten. Maar als je met je hond in het openbaar komt en in ruimtes waar ie andere mensen zou kunnen bijten dan hoort ie zich aan te passen aan die maatschappij en niet te bijten. Daar is gelukkig ook nog geen sprake van dus komt het vast allemaal in orde. Haha!

Er is een hemelsbreed verschil tussen grommen en bijten.

Een hond mag van mij in het openbaar dus grommen. Moet je eens zien hoe snel mensen hun handjes dan terugtrekken. Hond heeft ze op een keurige manier aangegeven dat hij er niet van gediend is geaaid te worden, zonder een centje pijn bij beide partijen. Daar hoef ik niet eens iets voor te zeggen dan. Dat snapt iedereen.
      Mensen die zo dom zijn het niet te snappen, heb ik tegen die tijd allang bij de lurven gegrepen, omdat ik natuurlijk ook extra alert wordt door het gegrom van mijn hond.

Ik ben het dan ook helemaal eens met griebels.