tamorka schreef:Opvoedkundig niet geschikt? Volgens mij kun je daar niet eens van spreken. Volgens mij hebben ze geen poging gedaan tot opvoeding...
Jawel hoor....: ophitsen.
Net zoiets als toestaan te grommen en te bijten.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tamorka schreef:Opvoedkundig niet geschikt? Volgens mij kun je daar niet eens van spreken. Volgens mij hebben ze geen poging gedaan tot opvoeding...
WildWings schreef:"DAarom moeten ze er van af blijven en hem gewoon met rust laten. Moeilijk he."
En dan leg je de verantwoordelijkheid dus bij een ander, ipv bij de opvoeding van je hond (wat JOUW verantwoordelijkheid is). Sorry maar ik vind het gewoon vreselijk dat honden zo opgevoed worden. Iedereen moet er maar van afblijven want joh straks doettie nog wat. Daar kan die ook niets aan doen, het is een angstbijter.. moet je er maar niet aanzitten, eigen schuld. Verder bijt je hond een keer flink door en kan jij dag zeggen tegen je hondje, want met "Maar het is een angstbijter en iedereen moet maar z'n poten thuishouden omdat ik te belabberd ben mijn hond op te voeden" voorkom je niet dat die dan ingeslapen wordt hoor...
Ik geloof er, om eerlijk te zijn, geen klap van dat iedereen hier altijd met z'n ogen op z'n hond gericht staat en niet omkijkt als iemand (of gewoon, of in nood) zou roepen om maar een geval te noemen. En dan hoeft maar net je kleine buurmeisje ernaast te staan en hondje op dat moment te willen aaien, vinger per ongeluk richting oog te doen en hap.. och maar het is tenslotte een angstbijter he, had dat vuile kreng van een kind d'r poten maar moeten thuishouden, zo moeilijk is dat toch niet?Ik heb het wel gezien hier, hoef echt niet verder nog meer smoesjes aan te horen en mensen die te lui zijn om zelf verantwoordelijkheid op zichte nemen.
chantalvdv schreef:en tuurlijk heb je als baas je verantwoordelijkheid over je hond! En die neem ik ook!
Maar daarom ben ik ook heel makkelijk, niemand komt aan mijn hond als ik zeg dat dat niet mag!
slimmerik schreef:assie schreef:Postbode is de persoon die iedere dag zijn territorium binnenkomt. En iedere dag heeft hond succes met het wegblaffen van de indringer. Een enorme trigger en ego-boost! Postbode is erg herkenbaar in werkkloffie en met fiets, zou hond de postbode zien in zijn gewone kloffie, dan doet hij niks maar is de grootste maatjes. Ziet hij postbode ergens anders in zijn werkkleding, is ie ook de grootste maatjes.
Iemand hier in de buurt had ook zo'n hond. De postbode hoeft op zo'n adres geen post te bezorgen. De mensen hebben een jaar lang iedere dag naar het postkantoor gegaan 5 kilometer verderop om de post te halen en hun krant.
Daarna hebben ze er toch maar voor gekozen hun hond in het asiel te stoppen.
slimmerik schreef:assie schreef:Met mensen van buiten de roedel hóeft mijn hond geen vaststaande rangorde te hebben en hij hóeft die mensen niet als hogere te accepteren. Met die mensen heeft hij verder namelijk helemaal niets te maken.
Ik snap überhaupt dat hele idee niet zo, van dat honden alle mensen en honden maar aardig moeten vinden.
Anders is het als je gaat samenwonen met zo'n hond en je dus samen een roedel vormt. Dan wil je inderdaad boven die hond staan. En moet je dat ook. Maar nogmaals, dat staat dus los van individuen buiten de roedel.
En daar krijg je dus die veelbesproken bijtincidenten mee. En als ik het goed begrijp (je roept je hond mee) laat je hem nog los lopen ook.
WildWings schreef:En je hond hoort gewoon niet te grommen naar vreemden, klaar. Dat jij dat tolereert "omdat anderen maar moeten vragen of ze mijn hond mogen aaien" vind ik erg dom om eerlijk te zijn
assie schreef:Ik ben het dus ook met de TS eens, als ze zegt dat iemand aan haar hoort te vragen of hij/zij haar hond mag aaien. Honden hoeven nu eenmaal geen allemansvriendjes te zijn. Je hebt ze voor jezelf, niet voor de buitenwereld om te aaien.
@TS; Gelukkig dat hij zich nu al een stuk beter voelt. En je hebt er in ieder geval van geleerd dat je deze hond niet meer naar een kennel moet brengenHopen dat zijn nagels snel weer open groeien..
tamorka schreef:Ik denk dat de hond een angstbijter is. Het is geen allemansvriend en volgens mij is dat al gebaseerd op het feit dat hij niet iedereen vertrouwt. En zonder de eigenaresse erbij is hij ronduit bang voor andere mensen. Dat maakt hem niet kwaadaardig. MAar het maakt hem wel een angstbijter en ongeschikt om in een kennel te doen. Dat heeft de TS nu ook ingezien en die zal hem daar ook niet meer aan blootstellen.
WildWings schreef:"DAarom moeten ze er van af blijven en hem gewoon met rust laten. Moeilijk he."
En dan leg je de verantwoordelijkheid dus bij een ander, ipv bij de opvoeding van je hond (wat JOUW verantwoordelijkheid is). Sorry maar ik vind het gewoon vreselijk dat honden zo opgevoed worden. Iedereen moet er maar van afblijven want joh straks doettie nog wat. Daar kan die ook niets aan doen, het is een angstbijter.. moet je er maar niet aanzitten, eigen schuld. Verder bijt je hond een keer flink door en kan jij dag zeggen tegen je hondje, want met "Maar het is een angstbijter en iedereen moet maar z'n poten thuishouden omdat ik te belabberd ben mijn hond op te voeden" voorkom je niet dat die dan ingeslapen wordt hoor...
Chip2 schreef:Ts succes met je hondje en goed van je dat je toch naar hem laat kijken al is het alleen al om de hond het wat gemakkelijker te maken want we kletsen wel lekker over bijten terwijl het beestje dus nog nooit iemand gebeten heeft wat ik begrijp maaar niet hoe ongemakkelijk dit uberhaupt voor het beestje kan zijn.
En daarbij wil ik ook niet dat vreemde mijn hond aaien kopen ze er zelf maar een en nee mijn hond is geen angstbijter of bijter maar wel een hond met karakter
Chip2 schreef:chantalvdv schreef:en tuurlijk heb je als baas je verantwoordelijkheid over je hond! En die neem ik ook!
Maar daarom ben ik ook heel makkelijk, niemand komt aan mijn hond als ik zeg dat dat niet mag!
amen
coco25 schreef:JeetjeGelukkig is je hondje nu thuis dat ie een traumatische ervaring heb opgedaan is duidelijk. Maar ik vindt sommige reactie best heftig. Jij heb dit ook niet gewild ja toch.. als je had geweten hoe die het zou vinden ,denk ik dat je hem nooit had gebracht. Ik hoop voor jou en je hondje dat alles weer goed komt. Succes
russel schreef:TS je hond is pas 9 maanden, echt rap gaan opvoeden die handel. Een pup hoort nl ten alle tijde onderdanig te zijn, tot een jaar hebben ze nl de laagste status.
Als je dit niet gaat aanpakken door een goede cursus te gaan volgen en ook het gedrag goed te bespreken en aan te pakken, krijg je een gevaarlijk mormel in huis.
Zijn ego is veel te groot en dat kan ook naar jouw toe keren.
Heel vervelend, kennels daar heb ik het niet zo op, sommige honden raken geflipt. Mijn hond heb ik uiterst bang terug gekregen. De eerste 6 weken verstopte hij zich achter de bang als ik binnen kwam en ik moest echt heeeel erg veel geduld hebben om een trillende hond met staart tussen de benen een riempje om te kunnen doen. Dier was nog half zijn gewicht. Heeft nu verlatingsangst.
Kennels zijn niet voor alle honden geschikt, alleen voor de makkelijke, sociale, allemansvrienden. Die hebben een kei van een tijd in een kennel.
Hoe er rekening mee dat de ervaring in de kennel je hond ook weer heeft gevormd, hij er wat van "geleerd" heeft en dat hoeft niet ten goede te zijn.
Nakisha schreef:Hoe is het nu??
Dat is niet echt normaal ''bullengedrag''... de meesten zijn sowieso allemansvriendjes. Knokken met andere honden is niet zo gek, we hebben hier ook zo'n macho, maar brommerig naar mensen verbaast me een beetje.
Ik zie dat je hondje vrijwel volledig wit is... weet je toevallig ook of hij misschien doof is? Dat is nl. vaak zo bij hele witte bullen, en kan misschien de oorzaak zijn van zijn wantrouwende gedrag.
Het klinkt me nu in de oren alsof je hondje erg van streek was en dus met agressie gereageerd heeft... op zich normaal hondengedrag. Ik ben nu heel benieuwd hoe dit is afgelopen.
Sterkte!
griebels schreef:WW, grommen is een heel duidelijke manier voor een hond dat hij het ergens niet mee eens is. Zolang het daarbij blijft heb ik er geen problemen mee. Niet elk mens kent de hondentaal, maar grommen kennen ze allemaal!
WildWings schreef:Er is een verschil tussen breken en opvoeden.griebels schreef:WW, grommen is een heel duidelijke manier voor een hond dat hij het ergens niet mee eens is. Zolang het daarbij blijft heb ik er geen problemen mee. Niet elk mens kent de hondentaal, maar grommen kennen ze allemaal!
Dat klopt inderdaad, maar een hond hoort naar mijn mening gewoon niet te grommen naar iemand die hoger in rang staat, en naar mijn mening hoort een mens (ook een vreemde) hoger in rang te staan dan de hond omdat je anders ongelukken kan krijgen. Ik denk dat daar verder ook niet over te discussieren valt omdat we van elkaar weten dat we een ander standpunt hierover hebben.
slimmerik schreef:Alweer helemaal met je eens WildWings..... het is jouw hond TS en jij bepaalt wie eraan mag zitten. Maar als je met je hond in het openbaar komt en in ruimtes waar ie andere mensen zou kunnen bijten dan hoort ie zich aan te passen aan die maatschappij en niet te bijten. Daar is gelukkig ook nog geen sprake van dus komt het vast allemaal in orde.