Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
odetteke schreef:Een vriend van me heeft een pup die even een paar tellen ging spelen met een ander klein hondje. Hondje blijft met zijn tanden achter de halsband hangen en probeert zich volledig in paniek los te trekken terwijl de pup langzaam gewurgd werd. Ze hebben nog net op tijd de halsband kapot kunnen knippen en bij de pup waren wat bloedvaten in de ogen gesprongen.... niet alleen gemene honden kunnen elkaar ernstig verwonden dus. Als ik zoiets had meegemaakt zou ik de eerste tijd elke hond die bij de mijne in de buurt kwam ook wegjagen/schoppen.
Jessix schreef:Ik vind het heel knap dat je je zo hebt kunnen inhouden.
Ik sta niet voor mezelf in als iemand mijn hond vol voor z'n donder schopt!
celticpony schreef:weet je wat,iedereen die een hond wilt,trekt hem een truitje en een broek aan en we behandelen ze net als onszelf......gefrusteerd worden die beesten ervan. laat de dieren nou gewoon eens zichzelf zijn, ga eens kijken op hondenlosloopterreinen,de honden regelen het onderling echt wel zelf met elkaar. Al die regeltjes om elkaar maar niet tot last te zijn,ik word er echtvan. JE ZIET TOCH WAT HET DIER VOOR BEDOELINGEN HEEFT en zo niet ga zelf op cursus.
Pikeur schreef:celticpony schreef:weet je wat,iedereen die een hond wilt,trekt hem een truitje en een broek aan en we behandelen ze net als onszelf......gefrusteerd worden die beesten ervan. laat de dieren nou gewoon eens zichzelf zijn, ga eens kijken op hondenlosloopterreinen,de honden regelen het onderling echt wel zelf met elkaar. Al die regeltjes om elkaar maar niet tot last te zijn,ik word er echtvan. JE ZIET TOCH WAT HET DIER VOOR BEDOELINGEN HEEFT en zo niet ga zelf op cursus.
Er kwam een keer een klein wit loslopend hondje aan, en die nam mijn hond in zijn bek en hij schudde het een paar keer goed heen en weer.
Ja, hij was totaal zichzelf.![]()
Alleen voorkom ik zulke dingen liever. En misschien wilde die man dat ook, reken maar dat kleine hondjes/puppies ook goed kunnen bijten.
Ik geloof nooit dat 'ie zomaar een schop geeft.
Clyde schreef:Wat ik vooral belachelijk vind is dat een normale hond nooit een pup zou aanvallen. Dus wat nou beschermen. En als zijn eigen hond andere honden aanvalt en jouwe daarmee weg wilt jagen, moet hij zelf op cursus. Honden zijn normaal gesproken niet agressief naar andere honden. Dan is er iets goed mis met de opvoeding. Tuurlijk bescherm je je hond als hij echt aangevallen zou worden. Maar in principe kunnen honden prima met soortgenoten overweg.
sonjim schreef:Ik mag het misschien niet zeggen, maar het valt me op dat de meeste mensen die de schop goedkeuren, zelf een agressieve hond hebben. Ik denk dat honden agressief worden gemaakt en niet worden geboren, zou dit een verband hebben met het gedrag van de baas.
Hier in de buurt zie ik zelf agressieve kleine hondjes en waardoor, omdat de eigenaar niet begrepen heeft hoe honden verhoudingen werken. Tillen ze uit angst de hond steeds op en verbazen zich dan dat hij niet sociaal is. Ik laat onze pup bewust zo veel mogelijk los met andere honden. Ik vraag meestal wel of het kan, of kijk of de andere ook los zijn, maar soms loopt een groep honden op het hondenveld waar ze los mogen te spelen, komt er iemand met een aangelijnde hond (loops/vals of gewoon braaf) worden ze boos dat onze honden los lopen. Ga dan niet naar een uitlaat veld.
Zowiezo als iemand mijn honden/paarden schopt dan kan die een schop terug verwachten.
sonjim schreef:Ik mag het misschien niet zeggen, maar het valt me op dat de meeste mensen die de schop goedkeuren, zelf een agressieve hond hebben. Ik denk dat honden agressief worden gemaakt en niet worden geboren, zou dit een verband hebben met het gedrag van de baas.
Hier in de buurt zie ik zelf agressieve kleine hondjes en waardoor, omdat de eigenaar niet begrepen heeft hoe honden verhoudingen werken. Tillen ze uit angst de hond steeds op en verbazen zich dan dat hij niet sociaal is. Ik laat onze pup bewust zo veel mogelijk los met andere honden. Ik vraag meestal wel of het kan, of kijk of de andere ook los zijn, maar soms loopt een groep honden op het hondenveld waar ze los mogen te spelen, komt er iemand met een aangelijnde hond (loops/vals of gewoon braaf) worden ze boos dat onze honden los lopen. Ga dan niet naar een uitlaat veld.
Zowiezo als iemand mijn honden/paarden schopt dan kan die een schop terug verwachten.
Furia schreef:Helemaal mee eens. Als je je hond niet wilt los laten lopen, waarom zou je dan in vredesnaam naar een losloopgebied gaan, waar je dus weet dat andere honden daar vrolijk loslopen.
Vind het een beetje onzin dat je met een aangelijnde hond daar gaat lopen, omdat hij niet sociaal is.