Man schopt onze pup!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitje__

Re: Man schopt onze pup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:52

Wat zijn ze toch leuk als ze klein zijn, wij hebben er ook 2.

Rare man hoor.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:12

had die man zijn jackrussel aan de lijn ? misschien schopte hij daarom jullie hond omdat anders de jackrussel jullie pup wou bijten

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 15:22

meiisielief: eventjes goed lezen Knipoog Ze waren allebei aan t kwispelen, anders had ik die reactie heel goed begrepen. Waren beide keilief!

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:30

Wat ik vooral belachelijk vind is dat een normale hond nooit een pup zou aanvallen. Dus wat nou beschermen. En als zijn eigen hond andere honden aanvalt en jouwe daarmee weg wilt jagen, moet hij zelf op cursus. Honden zijn normaal gesproken niet agressief naar andere honden. Dan is er iets goed mis met de opvoeding. Tuurlijk bescherm je je hond als hij echt aangevallen zou worden. Maar in principe kunnen honden prima met soortgenoten overweg.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:37

Ja maar manonnetjoe....je hebt er niet bij verteld dat je wel een HEEEEEEL gevaarlijk uitziende hond hebt! Die had ik ook een schop gegeven hoor! Wat een griezelig groot beest zeg!
Grapje natuurlijk!!!! Wat een schatje.

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:51

Hihi, inderdaad; LEVENSGEVAARLIJK Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 16:02

Zien jullie die slagtanden???? En die bloeddoorlopen ogen???? Clown

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:07

Een vriend van me heeft een pup die even een paar tellen ging spelen met een ander klein hondje. Hondje blijft met zijn tanden achter de halsband hangen en probeert zich volledig in paniek los te trekken terwijl de pup langzaam gewurgd werd. Ze hebben nog net op tijd de halsband kapot kunnen knippen en bij de pup waren wat bloedvaten in de ogen gesprongen.... niet alleen gemene honden kunnen elkaar ernstig verwonden dus. Als ik zoiets had meegemaakt zou ik de eerste tijd elke hond die bij de mijne in de buurt kwam ook wegjagen/schoppen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:23

Ik vind weg JAGEN of weg SCHOPPEN toch wel heel iets anders!
En dan nogmaals, is het nu een hele grote hond...maar zo'n kleintje???

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 16:34

odetteke schreef:
Een vriend van me heeft een pup die even een paar tellen ging spelen met een ander klein hondje. Hondje blijft met zijn tanden achter de halsband hangen en probeert zich volledig in paniek los te trekken terwijl de pup langzaam gewurgd werd. Ze hebben nog net op tijd de halsband kapot kunnen knippen en bij de pup waren wat bloedvaten in de ogen gesprongen.... niet alleen gemene honden kunnen elkaar ernstig verwonden dus. Als ik zoiets had meegemaakt zou ik de eerste tijd elke hond die bij de mijne in de buurt kwam ook wegjagen/schoppen.

Inderdaad, het kan altijd misgaan! Jeetje is alles goed gekomen met m?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:38

Je hebt schoppen met beleid, het met je voet aan de kant duwen en lomp trappen. Het laatste zou ik nooit doen, vond het gruwelijk om aan te zien altijd (vaak het africhten van politiehonden gezien)

Alles is gelukkig nog goed gekomen Ja

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:42

Ben ik het wel mee eens, maar ik ging ( ga ) er van uit dat het hier om echt schoppen gaat en dat gaat mij toch te ver, zeker met een kleine hond.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:43

Ik vind het heel knap dat je je zo hebt kunnen inhouden.
Ik sta niet voor mezelf in als iemand mijn hond vol voor z'n donder schopt! Extreme duivel

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:44

Jessix schreef:
Ik vind het heel knap dat je je zo hebt kunnen inhouden.
Ik sta niet voor mezelf in als iemand mijn hond vol voor z'n donder schopt! Extreme duivel

Nou zeg inderdaad. Ik denk dat ik die man zijn beiden pootjes had gebroken Vork Echt te gek voor woorden...

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:46

Bericht boven me, dat vind ik wel wat overdreven, maar ik had hem wel een genadige rotschop terug gegeven!!
Je gaat toch niet zomaar een hondje trappen Scheve mond

Oke hond hoort aan de lijn, maar hallo, een mini pup trappen omdat ie op je af komt Scheve mond Zou niet willen weten hoe ie zijn eigen hond aanpakt Scheve mond

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:46

Wat een man zeg.
Uit ervaring weet ik dat een hond beter los kan lopen dan aangelijnd ze zijn dan vaak veel minder agressief.
Mijn eigen rotweiller is meermalen gegrepen door andere honden en inderdaad de eigenaar is meestal in geen velden of wegen te bekennen. In ieder geval is de reactie van die man ook niet normaal, zeer zeker is het trappen niet netjes. >En ik had geloof ik aangifte gedaan van mishandeling,

Want dames en heren hiero vandaag is het de hond van de TS en morgen ben jij het omdat je ergens iets van zegt of omdat die man daar gewoon zin in heeft.
Nee ik zou het niet pikken dat is een ding wat zeker is.

Onze rottweiler is afgericht en bijt op kommando, en nu hij een aantal malen zelf gegrepen is is hij wel aggressiever naar andere honden toe. Officieel mogen ze niet loslopen maar buiten de bebouwde kom wel.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:50

celticpony schreef:
weet je wat,iedereen die een hond wilt,trekt hem een truitje en een broek aan en we behandelen ze net als onszelf......gefrusteerd worden die beesten ervan. laat de dieren nou gewoon eens zichzelf zijn, ga eens kijken op hondenlosloopterreinen,de honden regelen het onderling echt wel zelf met elkaar. Al die regeltjes om elkaar maar niet tot last te zijn,ik word er echt Ziek van. JE ZIET TOCH WAT HET DIER VOOR BEDOELINGEN HEEFT en zo niet ga zelf op cursus.

Er kwam een keer een klein wit loslopend hondje aan, en die nam mijn hond in zijn bek en hij schudde het een paar keer goed heen en weer.
Ja, hij was totaal zichzelf. Haha!

Alleen voorkom ik zulke dingen liever. En misschien wilde die man dat ook, reken maar dat kleine hondjes/puppies ook goed kunnen bijten.
Ik geloof nooit dat 'ie zomaar een schop geeft.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 17:22

Pikeur schreef:
celticpony schreef:
weet je wat,iedereen die een hond wilt,trekt hem een truitje en een broek aan en we behandelen ze net als onszelf......gefrusteerd worden die beesten ervan. laat de dieren nou gewoon eens zichzelf zijn, ga eens kijken op hondenlosloopterreinen,de honden regelen het onderling echt wel zelf met elkaar. Al die regeltjes om elkaar maar niet tot last te zijn,ik word er echt Ziek van. JE ZIET TOCH WAT HET DIER VOOR BEDOELINGEN HEEFT en zo niet ga zelf op cursus.

Er kwam een keer een klein wit loslopend hondje aan, en die nam mijn hond in zijn bek en hij schudde het een paar keer goed heen en weer.
Ja, hij was totaal zichzelf. Haha!

Alleen voorkom ik zulke dingen liever. En misschien wilde die man dat ook, reken maar dat kleine hondjes/puppies ook goed kunnen bijten.
Ik geloof nooit dat 'ie zomaar een schop geeft.

Kennelijk wel Pikeur, want het was niet gewoon een schopje of een dauw maar echt een flinke trap, en mede daarom en zijn manier van communiceren zei ik ook dat ik het geen fris type vond. Als mijn hond zijn tanden in de jack had gezet dan gaf ik hem groot gelijk!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:48

Ik heb ook wel eens een hond een mep gegeven met de handvat van mijn riem waar mijn hond aan vast zat. Maar goed, dat was een andere situatie... Dat was ten eerste op een plek waar honden NIET los mogen, ten tweede kwam die hond grommend en blaffend en echt aanvallend op mijn hond af, en ten derde had ik mijn hond niet voor neits vast aangezien die nogal heftig (vals?) kan reageren op anderen... Die hond heeft niet de kans gekregen, die heb ik gelijk met een mep weggeslagen (en dan een boos wijf op mijn dak, echt belachelijk)

Echter snap ik de reactie van de man in deze situatie absoluut neit! Als een loslopende hond jouwn hond op aanvallende wijze aakomt rennen kan ik heb begrijpen, maar een blije pup dat aan komt huppelen??? Nee, daar kan ik echt niet met mijn hoofd bij om die een trap te verkopen... Eventueel weg duwen met beleid, maar trappen? ik zo ook helemaal pisneidig zijn geworden!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:06

Clyde schreef:
Wat ik vooral belachelijk vind is dat een normale hond nooit een pup zou aanvallen. Dus wat nou beschermen. En als zijn eigen hond andere honden aanvalt en jouwe daarmee weg wilt jagen, moet hij zelf op cursus. Honden zijn normaal gesproken niet agressief naar andere honden. Dan is er iets goed mis met de opvoeding. Tuurlijk bescherm je je hond als hij echt aangevallen zou worden. Maar in principe kunnen honden prima met soortgenoten overweg.

weet je wel waarover je praat?
niet elke hond is een mega sociaal kwispelend beest hoor, zoiets heet karakter van nature

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:15

Idd Tessyke. Mijn hond vloog ook elke hond die in de buurt van mij kwam aan. Ja, dat ligt idd aan de opvoeding (neit zo'n geweldige 'jeugd' en neit gesocialeerd als pup), maar is niet veel aan te doen als het eenmaal in eht aard van het beestje zit. Dat is niet 'af te leren' meer.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:35

Ik mag het misschien niet zeggen, maar het valt me op dat de meeste mensen die de schop goedkeuren, zelf een agressieve hond hebben. Ik denk dat honden agressief worden gemaakt en niet worden geboren, zou dit een verband hebben met het gedrag van de baas.

Hier in de buurt zie ik zelf agressieve kleine hondjes en waardoor, omdat de eigenaar niet begrepen heeft hoe honden verhoudingen werken. Tillen ze uit angst de hond steeds op en verbazen zich dan dat hij niet sociaal is. Ik laat onze pup bewust zo veel mogelijk los met andere honden. Ik vraag meestal wel of het kan, of kijk of de andere ook los zijn, maar soms loopt een groep honden op het hondenveld waar ze los mogen te spelen, komt er iemand met een aangelijnde hond (loops/vals of gewoon braaf) worden ze boos dat onze honden los lopen. Ga dan niet naar een uitlaat veld.

Zowiezo als iemand mijn honden/paarden schopt dan kan die een schop terug verwachten.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:45

sonjim schreef:
Ik mag het misschien niet zeggen, maar het valt me op dat de meeste mensen die de schop goedkeuren, zelf een agressieve hond hebben. Ik denk dat honden agressief worden gemaakt en niet worden geboren, zou dit een verband hebben met het gedrag van de baas.

Hier in de buurt zie ik zelf agressieve kleine hondjes en waardoor, omdat de eigenaar niet begrepen heeft hoe honden verhoudingen werken. Tillen ze uit angst de hond steeds op en verbazen zich dan dat hij niet sociaal is. Ik laat onze pup bewust zo veel mogelijk los met andere honden. Ik vraag meestal wel of het kan, of kijk of de andere ook los zijn, maar soms loopt een groep honden op het hondenveld waar ze los mogen te spelen, komt er iemand met een aangelijnde hond (loops/vals of gewoon braaf) worden ze boos dat onze honden los lopen. Ga dan niet naar een uitlaat veld.

Zowiezo als iemand mijn honden/paarden schopt dan kan die een schop terug verwachten.

Helemaal mee eens. Als je je hond niet wilt los laten lopen, waarom zou je dan in vredesnaam naar een losloopgebied gaan, waar je dus weet dat andere honden daar vrolijk loslopen.
Vind het een beetje onzin dat je met een aangelijnde hond daar gaat lopen, omdat hij niet sociaal is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:48

sonjim schreef:

Mensen die geen agressieve hond hebben, schijnen niet te begrijpen dat andere honden misschien wat minder vriendelijk zijn. Die hoeven dus ook geen opdringerige honden van anderen te beschermen.
Verband met het gedrag van de baas? Wil je daarmee zeggen dat het mijn schuld is dat onze bouvier agressief is tegen vreemde honden?
We hebben 5 honden en verder is er niet 1 agressief, alleen de boef. Zou het aan mij liggen, waarom zijn de anderen (waaronder twee Dobermanns) dan wel 'normaal'?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:49

Furia schreef:
Helemaal mee eens. Als je je hond niet wilt los laten lopen, waarom zou je dan in vredesnaam naar een losloopgebied gaan, waar je dus weet dat andere honden daar vrolijk loslopen.
Vind het een beetje onzin dat je met een aangelijnde hond daar gaat lopen, omdat hij niet sociaal is.

Klopt. Ik zou dus ook nooit met mijn hond naar een losloopgebied gaan. Ik liep altijd in een gebied waar het notabene verboden was je hond los te laten. En toch liepen er daar altijd (ook nog niet luisterende) honden los. En dat vind ik dan weer onzin.