Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kitty84 schreef:Het muisje heeft waarschijnlijk een kleine kans...maar wat ik hier allemaal lees...sorry hoor, ik vind het echt not done. Je zit hier op een forum waar ook kinders komen en dan gaan jullie (niet de TS) 3 pagina's lang het hebben over hoe je nou een muis het beste dood kan maken. Stoeptegels...tegen de muur, het is allemaal niet humaan...![]()
Als de TS dit wil weten had ze het wel gevraagd...
*temt*
Wuis schreef:Láát die mensen dan. Het slaat nergens op om te zeggen dat zij psychisch niet helemaal lekker zijn.
Dat iemand om dieren geeft en niet zo bruut is om een beest te vermoorden met een stoeptegel of te verzuipen, en het gewoonweg niet 'kan' met ether, wil niet zeggen dat hij gestoord is.
Ik begin eerder te twijfelen aan de psychische gezondheid van iemand die zo iemand voor gek verklaart, namelijk.
En bij mensen zoals mij doet hij zoiets niet? Waarom niet? Omdat ik gek ben? Dat is toch wat je wilt zeggen met dat heerlijke cynische ondertoontje?
Nou goed hoor, ik laat je maar in de waan.
BasiNami schreef:Als jij je spullen netjes opruimd is er geen muis die daarbij in de buurt komt.. Dus zou mezelf nog maar eens bedenken wiens schuld het is dat er gaten in dekens komen of scheuren in de zakken voer, wie verdient hier dan een baksteen op zn kop??
BasiNami schreef:Nou dan ben ik dus ook klaar voor de inrichting, ik zou namelijk ook naar de da. gaan.
Ik begin ook sterk te twijfelen aan de geestelijke gezondheid van bepaalde mensen in dit topic..
Het is toch walgelijk wat voor dingen jullie een baby (van wat voor soort dan ook) aan willen doen..![]()
Wat nou 'ongedierte'?? Als jij je spullen netjes opruimd is er geen muis die daarbij in de buurt komt.. Dus zou mezelf nog maar eens bedenken wiens schuld het is dat er gaten in dekens komen of scheuren in de zakken voer, wie verdient hier dan een baksteen op zn kop??
Slaat toch nergens op..
SuperQuinta schreef:jeetje wat een reacties zeg..![]()
ik snap heel goed dat je hem hebt meegenomen, doe ik ook altijd! honden, katten... en paar weken terug ook een muisje uit het stro.
lagen er verschillende door de stalgangen, die uit het stro waren gevallen tijdens het uitmesten, nog 1 die leefde die heb ik ook meegenomen, heeft het met kittenmelk en een warmte lamp 3 dagen volgehouden..
ik denk dat de kans klein is dat ie het dus overleefd maar doe gewoon waar jij je goed bij voelt..
Njen schreef:Ik ben benieuwd hoelang hij het uithoud. Ik vind het persoonlijk ook ongedierte, maar als het je lukt ze groot te brengen en als huisdier te houden, waarom niet.
Wuis schreef:Je kunt wilde muizen nóóit als huisdier houden. Ze zullen als ze ouder worden volledig verwilderen.
Bovendien kun je een muis niet alléén houden, het is een groepsdier.
MiiRowiej schreef:Wuis schreef:Je kunt wilde muizen nóóit als huisdier houden. Ze zullen als ze ouder worden volledig verwilderen.
Bovendien kun je een muis niet alléén houden, het is een groepsdier.
das niet helemaal waar ..
ik heb het op gezocht in de natuur worden ze gemiddeld 3 tot 6 maanden ( in verband met roof dieren)
en in gevangenschap ( mits ze goed versorgt worden) wel 2 jaar!!
liev_meisjuh schreef:mishien was de moeder van het muisje ook maar losgelaten en dus als huisdier geweest.
en vandaar mischien dat tamme muisje ?
Wuis schreef:Dan heb jij merkwaardige muizen gehad.
Want ik ken héél wat muisjes vanuit de opvang die knettergek zijn geworden. Ze móesten allemaal uitgezet worden. En er was geen één muisje die gedrag van een tam muisje vertoonde, hoe veel er ook mee omgegaan werd. Simpelweg omdat ze niet gedomesticeerd zijn.
Dus ik doe alles behalve onzin uitkramen.
Maar jij hebt dan puur 'geluk' gehad. Alhoewel, geluk wil ik het niet noemen, ik vind dieren uit het wild niet bij iemand als huisdier horen.
Milly_ schreef:jolliegirl, dat is ook wat anders dan in een doos/kooi van zoveel kubieke cm hédan worden ze namelijk naar mijn ervaring meestal helemaal gek of gaan ze gewoon dood.