Help! baby veldmuis! wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arinda

Re: Help! baby veldmuis! wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:48

Survival of the fittest??

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:52

Kitty84 schreef:
Het muisje heeft waarschijnlijk een kleine kans...maar wat ik hier allemaal lees...sorry hoor, ik vind het echt not done. Je zit hier op een forum waar ook kinders komen en dan gaan jullie (niet de TS) 3 pagina's lang het hebben over hoe je nou een muis het beste dood kan maken. Stoeptegels...tegen de muur, het is allemaal niet humaan... Boos!

Als de TS dit wil weten had ze het wel gevraagd...

*temt*

Mee eens! Wat is er mis mee op te trachten deze muis "groot"te brengen? Hoe klein de kans dan ook mag zijn? Haar goede wil om het te proberen zegt veel goeds over haar. Dat zie ik toch liever dan alle "grove euthanasie" opties van de anderen. Misschien iets meer respect voor het leven in het algemeen, hoe klein dan ook?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:57

waardig sterven hoort voor mij ook bij repect voor het leven Knipoog
en waardig doodgaan is voor mij korte pijn, en geen lange lijdensweg. Het beest gaat toch langzaam dood(dat is ie waarschijnlijk al), als korte pijn een baksteen betekent, laat het dan maar een baksteen zijn.
Niet alles is zo gruwelijk als het lijkt...

edit: Daarbij ben ik het ook niet mee eens om te zeggen 'het is maar ongedierte',dat heeft voor mij er weinig mee te maken, beestje heeft gewoon geen kans.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:05

Jeetje wat een reactie,s zeg Misselijk Ik zelf zou hem ook gewoon proberen groot te brengen. Ik zal er alles voor doen. Maar ik kan/zal echt niet over mijn hart krijgen om met een hamer op het beestje intemeppen. Of aan de kat geven Nagelbijten / Gniffelen Die ligt er nog een paar uur mee te spelen. Nee dan zou ik zelf ook nog zo ''gek'' zijn om hem bij de dierenarts e laten inslapen... (Mijn mening dan he)

En een kakkerlak en een spin vind ik wel anders ...Zo,n dierenvriend ben ik dan ook weer niet om daarmee naar de da te gaan Clown

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:12

ik vind een muis ook niet te vergelijken met spinnen of kakkerlakken. Omdat het zoogdieren zijn. toch zou ik hem doodmaken Clown of toch laten doodmaken, want zelf zou ik het niet kunnen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:02

mee eens!! ben trouwens wel benieuwd hoe het nu afgelopen is... heb je een foto van het diertje in kwestie??

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:45

Wuis schreef:
Láát die mensen dan. Het slaat nergens op om te zeggen dat zij psychisch niet helemaal lekker zijn.
Dat iemand om dieren geeft en niet zo bruut is om een beest te vermoorden met een stoeptegel of te verzuipen, en het gewoonweg niet 'kan' met ether, wil niet zeggen dat hij gestoord is.

Ik begin eerder te twijfelen aan de psychische gezondheid van iemand die zo iemand voor gek verklaart, namelijk. Rolleyes

En bij mensen zoals mij doet hij zoiets niet? Waarom niet? Omdat ik gek ben? Dat is toch wat je wilt zeggen met dat heerlijke cynische ondertoontje?

Nou goed hoor, ik laat je maar in de waan.

ik had het er toch over dat de DA mij dan psygisch niet in orde vind? Haha! dat zegt iets over mij en de verstandhouding met mijn DA Knipoog niet over andere mensen want die gaan maar lekker met zo'n beestje naar de DA hoor! onze DA is daar juist blij mee, want daar verdient hij veel meer mee Pling
ik typ alles zo neer zoals ik denk... ik bedoel niks cynisch en je hoeft ook niet tussen de regels door te lezen of verder te denken Clown

BasiNami schreef:
Als jij je spullen netjes opruimd is er geen muis die daarbij in de buurt komt.. Dus zou mezelf nog maar eens bedenken wiens schuld het is dat er gaten in dekens komen of scheuren in de zakken voer, wie verdient hier dan een baksteen op zn kop??

muizen komen ook bijvoorbeeld met stro of hooi naar binnen. en dan gaan die beestjes verder zoeken naar eten en dan gaan ze ook knagen aan spullen Ach gut en hoe hou je dat tegen op een plek waar paarden zijn?
en wat betreft het ongedierte verhaal... andere dieren kunnen van muizenuitwerpselen goed ziek worden! dus ik heb dat liever niet tussen mijn hooi en stro!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:12

Moderatoropmerking:
TS vraagt om manieren om de muisjes in kwestie proberen te redden. Dat er opgemerkt wordt dat het wellicht verstandiger was geweest om de muisjes te laten liggen is prima, maar het hoeft vervolgens niet pagina's door te gaan over hoe je de muizen het beste naar de andere kant kunt helpen.

Graag dus terug ontopic.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:18

BasiNami schreef:
Nou dan ben ik dus ook klaar voor de inrichting, ik zou namelijk ook naar de da. gaan.
Ik begin ook sterk te twijfelen aan de geestelijke gezondheid van bepaalde mensen in dit topic..
Het is toch walgelijk wat voor dingen jullie een baby (van wat voor soort dan ook) aan willen doen..
Wat nou 'ongedierte'?? Als jij je spullen netjes opruimd is er geen muis die daarbij in de buurt komt.. Dus zou mezelf nog maar eens bedenken wiens schuld het is dat er gaten in dekens komen of scheuren in de zakken voer, wie verdient hier dan een baksteen op zn kop??
Slaat toch nergens op.. Boos!

mijn spullen liggen állemaal netjes in mijn kast. en toch zit dat ONGEDIERTE er in.
dus als ik er 1 tegenkom, leeft hij niet meer Lachen

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 23:19

woowwww!! wat een Reactiess!!!

jeetjee vanatiekk! ik heb zo goed als alles gelezen en mereendeels van de reacties zegt dat ik ik hem dood moet maken,

maar het gaat nu juist zo goed met hem.. en als ik hem zo rond zie huppelen over mijn bed laat hij mij niet geloven dat hij pijn heeft of wat dan ook..

en daarom spreek SuperQuinta's reactie mij zo aan:

SuperQuinta schreef:
jeetje wat een reacties zeg..

ik snap heel goed dat je hem hebt meegenomen, doe ik ook altijd! honden, katten... en paar weken terug ook een muisje uit het stro.

lagen er verschillende door de stalgangen, die uit het stro waren gevallen tijdens het uitmesten, nog 1 die leefde die heb ik ook meegenomen, heeft het met kittenmelk en een warmte lamp 3 dagen volgehouden..

ik denk dat de kans klein is dat ie het dus overleefd maar doe gewoon waar jij je goed bij voelt.. Lachen

tot nu toe gaat alles nog goed met hem,
ik heb kitten melk en baby voeding (opgezocht en dat blijkt ook goed te zijn) gekocht, eten doet hij nog niet zelf maar dat gaat prima met een klein lepeltje.. als ik help,

zodra ik merk dat hij te veel pijn heeft maak ik er een eind aan maar ik heb het idee dat het berg opwaards gaat!!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:48

Dat klinkt goed, misschin gaat hij het toch redden. Heel veel succes ermee, wat ga je als hij helemaal zelf kan eten ermee doen? Zelf houden?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:52

Ik ben benieuwd hoelang hij het uithoud. Ik vind het persoonlijk ook ongedierte, maar als het je lukt ze groot te brengen en als huisdier te houden, waarom niet. Wij hebben ook een muizenplaag gehad in het vorige huis, wat waren we blij toen we gingen verhuizen(gif hielp niet echt, dan hebben ze ook een behoorlijk lange lijdensweg, meestal vingen we ze en dan zette me ma ze op het hondenveldje uit:P Mijn vriend wou ze doodslaan, voordat het een echte plaag werd) De buurvrouw heeft ze trouwens nog tijden rond horen trippelen(we hadden dunne muren).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:54

Njen schreef:
Ik ben benieuwd hoelang hij het uithoud. Ik vind het persoonlijk ook ongedierte, maar als het je lukt ze groot te brengen en als huisdier te houden, waarom niet.

Je kunt wilde muizen nóóit als huisdier houden. Ze zullen als ze ouder worden volledig verwilderen.
Bovendien kun je een muis niet alléén houden, het is een groepsdier. Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:55

Ja weet ik, maar daarom ben ik dus benieuwd hoe lang hij het uithoud.

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 20:33

Wuis schreef:
Je kunt wilde muizen nóóit als huisdier houden. Ze zullen als ze ouder worden volledig verwilderen.

das niet helemaal waar ..

ik heb het op gezocht in de natuur worden ze gemiddeld 3 tot 6 maanden ( in verband met roof dieren)
en in gevangenschap ( mits ze goed versorgt worden) wel 2 jaar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:41

MiiRowiej schreef:
Wuis schreef:

das niet helemaal waar ..

ik heb het op gezocht in de natuur worden ze gemiddeld 3 tot 6 maanden ( in verband met roof dieren)
en in gevangenschap ( mits ze goed versorgt worden) wel 2 jaar!!

Dat is niet waar. Een wilde muis kan niet overleven bij iemand thuis, en het is ook onmogelijk om ze te houden aangezien ze vollédig verwilderen.

En ik denk dat je eerder mensen met ervaring zou moeten geloven, dan wat er in boekjes staat...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:47

Wuis moet je eens horen ik heb ook 3 wilde muizen gehad, gevonden in het stro, en tevens zijn deze 2 jaar geworden, en ze zijn tam geworden/gebleven Nagelbijten / Gniffelen
ik heb het idee dat je nu onzint loopt uit te kramen... ja sorry. Bloos
En ik heb er ervaring mee, dus dan kan je mij nu beter geloven dan de boekjes ofnie Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:49

Dan heb jij merkwaardige muizen gehad. Haha!

Want ik ken héél wat muisjes vanuit de opvang die knettergek zijn geworden. Ze móesten allemaal uitgezet worden. En er was geen één muisje die gedrag van een tam muisje vertoonde, hoe veel er ook mee omgegaan werd. Simpelweg omdat ze niet gedomesticeerd zijn.

Dus ik doe alles behalve onzin uitkramen. Lachen

Maar jij hebt dan puur 'geluk' gehad. Alhoewel, geluk wil ik het niet noemen, ik vind dieren uit het wild niet bij iemand als huisdier horen. Lachen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:50

mishien was de moeder van het muisje ook maar losgelaten en dus als huisdier geweest.

en vandaar mischien dat tamme muisje ?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:52

liev_meisjuh schreef:
mishien was de moeder van het muisje ook maar losgelaten en dus als huisdier geweest.

en vandaar mischien dat tamme muisje ?

Ja dat zou toevallig zijn, denk het niet
toevallig bij elk muisje wat ik vond Tong uitsteken nee sorry dat denk ik niet Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:53

Wuis schreef:
Dan heb jij merkwaardige muizen gehad. Haha!

Want ik ken héél wat muisjes vanuit de opvang die knettergek zijn geworden. Ze móesten allemaal uitgezet worden. En er was geen één muisje die gedrag van een tam muisje vertoonde, hoe veel er ook mee omgegaan werd. Simpelweg omdat ze niet gedomesticeerd zijn.

Dus ik doe alles behalve onzin uitkramen. Lachen

Maar jij hebt dan puur 'geluk' gehad. Alhoewel, geluk wil ik het niet noemen, ik vind dieren uit het wild niet bij iemand als huisdier horen. Lachen

nee achja, ik zeg ook niet dat het mn huisideren waren.
Ze liepen gewoon buiten.. konden weg, maar ze gingen niet, kon ze oppakken enz. enz.
elke keer waren ze dr

en dat is geen normala gedrag, dus daarom vond ik ze tam Lachen
helaas zijn ze na 2 jaar vertrokken, dus vermoed dat ze dood waren.
inmiddels ben ik ook verhuist en het niet weer meegemaakt.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:56

Ik heb ook een jaar lang een "wilde" muis gehad als huisdiertje. Deze hadden we van de kat afgepakt. Hij was heel lief en zeker niet verwilderd of zo.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:07

jolliegirl, dat is ook wat anders dan in een doos/kooi van zoveel kubieke cm hé Knipoog dan worden ze namelijk naar mijn ervaring meestal helemaal gek of gaan ze gewoon dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:17

Milly_ schreef:
jolliegirl, dat is ook wat anders dan in een doos/kooi van zoveel kubieke cm hé Knipoog dan worden ze namelijk naar mijn ervaring meestal helemaal gek of gaan ze gewoon dood.

Dat is dus ook wat ik bedoel. Lachen

De manier waaarom jij hem hield vind ik dan ook niet 'als huisdier' (maar trouwens wel zo fijn voor het diertje Haha! ).

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:21

En hoe gaat het nu met het muisje??
Heb je dr een foto van??