Mijn Konijnen 2 weken geen hooi, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Spritz

Re: Mijn Konijnen 2 weken geen hooi, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:18

Mijn 3 caafjes en 2 nijntjes krijgen iedere dag hooi, en 3 bakjes met krachtvoer.
Hooi is inderdaad erg belangrijk voor ze!
Mijn vorige konijn is 12 geworden, die at best veel hooi maar weinig krachtvoer Knipoog

@ TS: Fijn dat het nu weer beter gaat! Haha!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:36

die van mij krijgt elke dag hooi en brokjes... prima combinatie.
heeft een heerlijk hok van 1 meter bij 60 cm en dat in tweevoud want mevrouw heeft een echte flat!! met boven een heelrijk om om te slapen en tegen de kou en regen en beneden alleen maar zand zand, en nog eens zand...
we hebben dr nu een jaar en door het vele graven (ze is er dol op) heb ik nog nooit dr nagels hoeven te knippen!

daarnaast enten we dr ook 2 x per jaar. ze is tot nu toe prima gezond!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:50

TS, misschien dat je konijntjes zonder hooi konden overleven doordat ze de mazzel hadden dat er grasbrokjes in het krachtvoer zaten. Dat levert dan een ietsiepietsie hooi op, net genoeg om de darmen nog in beweging te houden. Maar ja, op de lange duur is het niet goed...Gelukkig gaat het alweer beter!

@ de eigenaren van moeilijke hooi-eters: zijn de tanden en kiezen van de moeilijke etertjes al goed nagekeken?

@ de mensen die denken dat konijnen zonder hooi kunnen: ik ken mensen die volwassen geworden zijn op patat en frikadellen. Ze eten niks anders, want dat lusten ze niet...Zullen we daarom allemaal maar overschakelen op patat en frikadellen? Clown