chihuahua kopen..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Re: chihuahua kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 20:26

dus jij hebt wel goed ervaringen met MP?

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:28

Ja, onze chihuahua komt van marktplaats. En onze beagle komt ook van marktplaats af.
Onze oudste hond komt uit het regionale krantje. En toen we onze oude border collie hadden laten inslapen reageerden we op boomer pups uit het regionale krantje. En toen we hier gingen kijken hadden we er toch geen goed gevoel bij en hebben we er geen meegenomen.
Ik vind dat dat toch het belangrijkste is dat je er zelf een goed gevoel bij hebt. Heb je dat niet, dan moet je het ook niet doen vind ik.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:55

Demone schreef:
Ohja en voer, als je van plan bent een goed, hoogwaardig (vrij prijzig) voer te gaan voeren heeft royal canin speciaal voer voor de chihuahua.

Over geld verspilling gesproken Knipoog Speciaal Chihuahua voer is dus echt niet nodig hoor, gewoon een hoog kwaliteit standaart voer is echt wel genoeg. Zorg alleen dat het formaat van de brokken klein is uiteraard Lachen

Royal Canin sleept 't wel binnen zeg met die speciaal voertjes, mensen trappen het nog in ook ROFL ROFL ROFL

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:02

Die speciale voertjes van royal canin zijn wel goed voor sommige rassen Lachen dus zulke commercieel gedoe zou ik het niet noemen.
Natuurlijk chihuahua minder noodzakelijk. Maar zijn lekker klein, en verschil van de gewone royal canin is niet zo veel Lachen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:11

Ik zou uitkijken; chihuahua's zijn de kleine versies van Rottweilers Tong uitsteken

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:22

Nimmedor schreef:
Een chihuahua kan wel 7000 euro kosten Knipoog
Veel ruimte heb je echt niet nodig voor zo'n diertje hoor!

Heb verder geen verstand van het ras, maar bedoel je niet € 700,00?? 7000,00 lijkt me wel heeeeeeeeeeeeel veel geld.

Mij lijkt het ras een beetje breekbaar, ben altijd bang dat ik erop ga staan Bloos Iemand weleens gehad? Mijn honden lopen me weleens voor de voeten dat ik blij voor ze ben dat ze tegen een stootje kunnen Clown

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 01:20

keetie_bijl schreef:
Ja, onze chihuahua komt van marktplaats. En onze beagle komt ook van marktplaats af.
Onze oudste hond komt uit het regionale krantje. En toen we onze oude border collie hadden laten inslapen reageerden we op boomer pups uit het regionale krantje. En toen we hier gingen kijken hadden we er toch geen goed gevoel bij en hebben we er geen meegenomen.
Ik vind dat dat toch het belangrijkste is dat je er zelf een goed gevoel bij hebt. Heb je dat niet, dan moet je het ook niet doen vind ik.

een goed gevoel erbij hebben is natuurlijk heel belangrijk, maar veel mensen weten je ook een goed gevoel aan te smeren, omdat men dat zelf niet precies weet waar op te letten.

een raspup koop je gewoon niet via een advertentie site als MP, een goede fokker heeft zo'n site nl helemaal niet nodig om pups te verkopen.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 01:41

TS: jij bent 13 jaar? dan is mijn advies, helemaal niks overhalen, gewoon lekker naar school gaan, leuke dingen doen en pas aan de verantwoordelijkheid over een hond denken, als je wat ouder bent, een hond mag geen puber grilletje zijn.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 12:02

baroen schreef:
TS: jij bent 13 jaar? dan is mijn advies, helemaal niks overhalen, gewoon lekker naar school gaan, leuke dingen doen en pas aan de verantwoordelijkheid over een hond denken, als je wat ouder bent, een hond mag geen puber grilletje zijn.

puber grilletje? Nors opkijken

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:21

Een heel topic over de grootste fabels over chihuahua's. De TS vraagt advies over het kopen van een dergelijk hondje, en dan is er maar een antwoord: Naar een erkende fokker toe gaan.

Zelf heb ik een pomeranian, zelfde verhaal als de chi's: heel veel doorfok, gezondheidsproblemen en broodfokkers.

TS: Trek je niet teveel aan van alle verhalen hier op Bokt. Natuurlijk moet je voorzichtig zijn (het zijn iele hondjes) maar ze kunnen beter tegen kou dan hitte. Shirtjes zijn dan ook echt niet nodig. Verhalen over Chi's die kilometers lopen zijn ook zeldzaam. Een chi kan simpelweg niet meer wegen dan een kilo of drie (dat is vaak al veel) en een hondje van 4,5 kilo en aan de magere kant, kan geen raszuivere chi zijn.
Het is heel goed dat je advies vraagt, maar geloof niet ieder verhaal. Dat is lastig (ik weet het), dus vraag ook hulp aan je ouders.
Er is sinds kort een nieuw boek over Chi's op de markt (http://www.chihuahuaboek.nl) en daar staat praktisch alles in wat je moet weten. Een echte aanrader, het staat ook vol met prachtige foto's.

Als je meer wilt weten over de aanschaf van een chi kun je mij pb-en. Ik heb lange tijd nagedacht over een chi, en contact gehad meer meerdere fokkers.

Succes met zoeken! Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:24

Mariettek.. Waarom gaat onze Chi dan altijd in de zon zitten en niet binnen waar het koel is?

Waarom gaat hij met de koudere dagen niet buiten liggen terwijl hij naar buiten en binnen kan lopen en in de bloedhete zon wel?

Dat vind ik eigenlijk niet kloppen aan je verhaal Bloos

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:24

baroen schreef:

Dit slaat echt nergens op!! Boos!
Ik heb al sinds ik 9 was een hond ( duitseherder)
Die er speciaal voor mij is gekomen omdat ik altijd de honden van alle buren uitliet en die als de buren niet thuis waren ook bij ons sliep..
En mn ouders vonden dat ik eraan toe was..
Waarom zou een kind niet de verantwoording over een hond kunnen dragen??
Al helemaal omdat er nog 2 mensen bij haar in huis wonen die haar ermee helpen??
Ik vind dit zelf echt nergens op slaan,, Maar dat is mijn mening Knipoog

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:27

Somebitch schreef:
Mariettek.. Waarom gaat onze Chi dan altijd in de zon zitten en niet binnen waar het koel is?

Waarom gaat hij met de koudere dagen niet buiten liggen terwijl hij naar buiten en binnen kan lopen en in de bloedhete zon wel?

Dat vind ik eigenlijk niet kloppen aan je verhaal Bloos

Onze Jack Russell doet precies hetzelfde dus ik denk niet dat dat ras specifiek is Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:29

Nee dat ligt aan de hond zelf, denk ik...

Maar Mariettek zegt dat het dus ras specifiek is dat ze beter tegen de kou dan hitte kunnen.. Knipoog

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:32

Somebitch schreef:
Nee dat ligt aan de hond zelf, denk ik...

Maar Mariettek zegt dat het dus ras specifiek is dat ze beter tegen de kou dan hitte kunnen.. Knipoog

Dat ligt dan inderdaad aan de hond zelf!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:38

Door te zeggen dat chihuahua niet ver kan lopen, zal het probleem zakjeshonden niet worden opgelost Lachen

Bij ons loopt er een oude heer, heel de dag rond met zijn 2 chihuahuas aan de les. Hij gebruikt ze als babe magnet voor de oude vrouwtjes Tong uitsteken
Die hondjes genieten aan de les, heb nog nooit een normale chihuahua gezien die niet lang kon lopen, of hij was het gewoon niet geleerd.