R.i.p Ukkie! Belangrijk dat je dit leest!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: R.i.p Ukkie! Belangrijk dat je dit leest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:30

Citaat:
olgende keer maar naar een erkende fokker gaan, kost wel iets meer, maar dan heb je wel meer zekerheid

NOG meer als 900,- voor een chihuaha? Is dat een gangbare prijs vandaag de dag voor zo'n hondje, 1000,- of meer?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:36

Maanling schreef:
Citaat:
olgende keer maar naar een erkende fokker gaan, kost wel iets meer, maar dan heb je wel meer zekerheid

NOG meer als 900,- voor een chihuaha? Is dat een gangbare prijs vandaag de dag voor zo'n hondje, 1000,- of meer?

ze kunnen wel 7000,- / 8000,- kosten hoor Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:39

precies... je hebt natuurlijk de aparte kleuren die meer kosten, maar een rashond met papier van een erkende fokker kost meestal rond de 1000 euro..

of ga naar het asiel en koop daar een bastaardje....
maar handelaren zijn er veel te veel en ze naaien je allemaal een oor aan

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:48

Citaat:
ze kunnen wel 7000,- / 8000,- kosten hoor

7000 - 8000 voor een chihuaha? Jaja. Poepen die diamanten ofzo?

En dat je er rond de 1000,- voor betaalt kan ik me voorstellen. Maar TS betaalde er al 900,- voor, dus de stelling: "betaal iets meer en weet dat het goed zit" dat vond ik even een beetje raar.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:50

er is vorig jaar een hele dokumantaire geweet over dit soort fokkers. maar dit hondje heeft tenminste nog wel een paar fijne goede dagen gehad.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:57

kohtje schreef:
Jenniferr schreef:
Dank je, Ik heb zelf ook een advertentie daar neer gezet maar word binnen een dag verwijderd

Dat zeggen ze van mp steeds maar hij staat er nog gewoon.
Toch is het jammer dat mensen nog steeds eerst kopen en dan pas op internet gaan zoeken.
Er staan toch overal waarschuwingen en als je dan toch een hondje koopt zonder papieren neem dan iemand mee die er echt verstand van heeft.(doe je toch ook als je voor een paard gaat kijken)
En maak even een koopcontrakt en laat die ondertekenen.

Een zelfgemaakt koopcontract is niet rechtsgeldig. Wel zit tegenwoordig de wet zo in elkaar, dat de koper wordt beschermd, dus dat zou ik eens uitzoeken. Bij verborgen gebreken gaat de verkopende partij niet zomaar vrijuit.
Het blijft natuurlijk dikke poedersuiker.
Ik wil daarom de ts veel sterkte toewensen.
Er zijn overigens ook nog mensen die wel een eerlijk pupje te koop hebben, ook al zijn ze niet met papieren.
Wij fokken af en toe een nestje teckels, en die gaan met dierenarts verklaring en volledige entingen de deur uit. Mijn mening is, wat je niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet, en je wilt zelf ook niet meemaken dat je je puppy gelijk weer af moet geven.
TS...Sterkte

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:32

Maanling schreef:
Citaat:
ze kunnen wel 7000,- / 8000,- kosten hoor

7000 - 8000 voor een chihuaha? Jaja. Poepen die diamanten ofzo?

En dat je er rond de 1000,- voor betaalt kan ik me voorstellen. Maar TS betaalde er al 900,- voor, dus de stelling: "betaal iets meer en weet dat het goed zit" dat vond ik even een beetje raar.

Was het maar zo.. Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:33

het gaat erom dat er papieren bij zitten die kloppen, en een paspoort met entingen en liefst ook een chip

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:40

Vind ik nou echt zielig Huilen Sterkte

stephanieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:56

Sommige mensen Boos! Sterkte!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:37

Maanling schreef:
Citaat:

Kennelijk wel.
Wat ontzettend naar voor jullie dat het zo moest lopen, sterkte, ook aan je zusje natuurlijk.
Verdiep je de volgende keer wat meer in de fokker, ga naar een erkende fokker, neem de pup niet de eerste keer mee maar ga nóg een paar keer kijken. Stel vragen over wat de pup allemaal al heeft meegemaakt en let goed op of je daar wel netjes antwoord op krijgt enz.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:18

ah wat vreselijk. Ach gut
Heel veel sterkte toegewenst!

paardenbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:03

Het rare is dat het allemaal zo vertrouwd leek. We kregen overal netjes antwoord op. Die mensen hadden dat hondje gekocht van een fokker zeiden ze. Ze kwamen erachter dat ze het hondje niet meer konden houden door hun drukke baan. Daarom hadden ze hem na drie weken al weggedaan in plaats van bijvoorbeeld pas na een half jaar dan zou het veel erger geweest zijn. Ze zeiden zelfs dat ze het hondje in hun bed lieten slapen. Ze hebben dus allemaal keihard staan liegen. Het gaat wel echt om de zelfde mensen als de TS. En die heeft daar meerdere honden gezien. Je gaat er echt niet vanuit dat mensen zo kunnen liegen omdat we dat zelf ook niet doen. En zelfs dat ze speciaal zeggen dat het hondje bij hun in bed sliep en allemaal extra informatie geven en tips wat we het beste met het hondje konden konden doen. Bovendien vond die eigenares het allemaal zo erg zij ze. En ze stond hem allemaal zoenen te geven voor ze weg ging. Ze zouden nog foto's sturen van toen ie net geboren was en ze wilden graag nog wat van hem horen. Dan weet ik zeker dat iedereen daar was ingetrapt en toen het hondje kwam leek ze zo gezond.

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 16:13

Die mensen zijn raar.. en ze zijn het doodschoppen niet waard! Kan niet begrijpen dat hun dit over hun hart verkrijgen.. schandalig!!

Lott_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:31

Wat vreselijk! Veel sterkte.
Tijdens het filmpje zat ik echt met tranen in mijn ogen. Verdrietig

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 22:36

Dank je wel... Verdrietig

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:31

Ronnie25 schreef:
ze kunnen wel 7000,- / 8000,- kosten hoor Tong uitsteken

Als je er niets vanaf weet zet dan alsjeblieft hier ook niets neer. De prijzen van een pup via een fokker die aangesloten is bij de rasvereniging liggen tussen de 800 en 1200 euro.
Er zijn er wel die meer vragen maar daar kun je beter ver weg van blijven, daar is geld het belangrijkste en in principe zijn dat ook gewoon broodfokkers.

Voor iedereen die zich wil verdiepen in de Chihuahua, dit is de site van de rasvereniging:
http://www.chihuahuaclub.nl/

Daar kun je gratis en geheel zonder verplichtingen informatie opvragen en adressen krijgen van verschillende fokkers.
Let op: Er bestaat niet zoiets als een goedgekeurde of erkende fokker dus je zult zelf ook wat onderzoek moeten doen en verschillende fokkers moeten bezoeken.

TS: Sterkte voor jullie. De mensen waar jullie de pup gekocht hebben staan zeer slecht bekend en zijn gewoon handelaren, ze fokken zelfs niet eens.
De eventuele "stamboom" die je erbij gekregen hebt is ook gewoon nep.
Heb het filmpje bekeken en dit is zeker geen rasechte Chihuahua, wel een leuk hondje.
Dit soort hondjes wordt veel te jong verkocht. Omdat mensen het liefst zo'n klein mogelijk hond willen worden de pups verkocht als zijnde 12 weken terwijl ze nog maar een week of 7 oud zijn.

Helaas is de Chihuahua op het moment een rage en wordt er de groots mogelijk onzin over dit ras geschreven en verteld. En nog triester is dat de kopers tegenwoordig eerst de assecoires in huis hebben en dan op zoek gaan naar een bijpassende hond.

Als je echt een dierenliefhebber bent haal je geen pup van marktplaats maar neem je eerst eens ruimschoots de tijd om je te verdiepen in dit ras. En dat begint dus met een telefoontje naar de rasvereniging. Dan zul je ook te weten komen hoe een Chihuahuapup eruit hoort te zien en loop je minder de kans om thuis te komen met een "look-a-like" kruising.
Bezoek zoveel mogelijk fokkers en ga eens kijken op een hondenshow en voorkom dat je de broodfok/handel sponsert en wordt bedondert met een veel te duur bastaardje.

De kruisingpups op marktplaats die Chihuahua worden genoemd zijn vaak duurder dan de pups van een goede en serieuze fokker die aangesloten is bij de rasvereniging.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee en kan veel hondenleed voorkomen, mits ze maar niet zo egoïstisch zijn dat ze zo snel mogelijk de pup in huis willen.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:32

crossmonster schreef:
het gaat erom dat er papieren bij zitten die kloppen, en een paspoort met entingen en liefst ook een chip

Een hond met FCI stamboom is altijd gechipt.
Als de pup niet gechipt is weet je dus zeker dat je een kruising te pakken hebt....

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:40

Dat die 'fokkers' een leventje van je zo'n helemaal kapot maken. Huilen
Ik heb je filmpje gekeken, met tranen in me ogen.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:57

Ach gut arm beestje Huilen
Gecondoleerd en heel veel sterkte!
Mag ik vragen waar het hondje vandaan komt? (per pb) wij hebben namenlijk een soort gelijk iets meegemaakt Knipoog

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 19:29

Uit Alkmaar