Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aswas schreef:Dank je voor je mailtje. Ik heb 'm gelezen. Zal ook hier zeker over nadenken.
Eigenlijk heb ik voor mezelf besloten om Luna te houden en de situatie in de gaten te houden. Daarnaast zal ik nóg meer aan haar gedrag werken. Zoals dominantie rollen bepalen (ook al weet ze verdomde goed hoe het in huis bepaald is). Ook laat ik haar nu tijdens het wandelen veel meer commando's doen. Ook al loopt ze braaf haar rondje mee zonder aan de riem te hoeven.
Verder wacht ik alsnog de reactie van haar opvangadres af. Deze laat ik zwaar meetellen, omdat deze vrouw Luna erg goed kent.
aswas schreef:Beste bokkers die TEGEN het weg doen zijn! Ik zelf ook!!! Maar de veiligheid van mijn toekomstige kinderen en die van de kinderen die op bezoek zullen komen, wegen voor mij toch net iets zwaarder dan het belang voor de hond. Ik weet dat ik hiermee een hoop protest afroep.
Ik heb al heel wat tranen gelaten om Luna, om deze situatie. Vandaag heb ik een mail gestuurd naar de vrouw waar Luna een tijdje heeft gezeten, en haar oordeel zal ik zeker zwaar laten meewegen.
Nee, de hond is nog niet agressief geweest. Ja, de hond heeft wel gedrag laten zien wat imo niet te tolereren is.
En ja, ik weet ook heel goed dat een hond geen wegwerpartikel is, en ik zou dit ook niet doen, als ik een betere oplossing kon vinden.
Tot nu toe, is alleen de oplossing van een muilkorf om, omhanden.
Mochten mensen nog meer oplossingen weten, dan hoor ik ze graag. Maar dan wel oplossingen, waarbij de hond zijn vrijheid kan behouden, en de kinderen wel veilig zijn.
Mustang2006 schreef:kinderen worden vaak gezien als speelkameraadjes voor de honden,
slimmerik schreef:*wacht het topic af van TS waaruit blijkt dat het écht uit de hand is gelopen*
slimmerik schreef:Een hond die dit gedrag vertoond gaat vroeg of laat in de fout.
Ilzjuh schreef:slimmerik schreef:Een hond die dit gedrag vertoond gaat vroeg of laat in de fout.
Nou dat is wel heel kort door de bocht.
Winddancer schreef:Nou, zo kort door de bocht vind ik het absoluut niet.
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt (hond rent opeens blaffend op kind af), maar alleen beet deze hond wel en wel tot 2 keer toe.
slimmerik schreef:Oohw nee! Straks schrikt de hond nog eens, zonder agressie te tonen...Een hond die dit gedrag vertoond gaat vroeg of laat in de fout. Ik zou er iig niet op durven gokken.
Winddancer schreef:Exact hetzelfde??? Hier was dus wel sprake van agressie, bij de hond van TS niet, en dus betreft het een heel ander verhaal!Nou, zo kort door de bocht vind ik het absoluut niet.
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt (hond rent opeens blaffend op kind af), maar alleen beet deze hond wel en wel tot 2 keer toe.
Hester schreef:Er is niet gegromd, er niet gebeten, er is teruggetrokken toen men zich ermee ging bemoeien, en er is een onderdanigheidsplasje gedaan bij de (te late) straf.
Citaat:Ineens schrok ze wakker en liep al blaffend op het meisje af. Deze schrok natuurlijk en deed haar handjes omhoog. Luna rende daar even op weg, maar kwam ook weer blaffend terug.
Citaat:Neem de hond aan de riem als het meisje weer komt, dan kan er weinig gebeuren.
Citaat:*wacht het topic af van TS waaruit blijkt dat het écht uit de hand is gelopen*
Een hond die dit gedrag vertoond gaat vroeg of laat in de fout. Ik zou er iig niet op durven gokken.
aswas schreef:Dank je voor je mailtje. Ik heb 'm gelezen. Zal ook hier zeker over nadenken.
Eigenlijk heb ik voor mezelf besloten om Luna te houden en de situatie in de gaten te houden. Daarnaast zal ik nóg meer aan haar gedrag werken. Zoals dominantie rollen bepalen (ook al weet ze verdomde goed hoe het in huis bepaald is). Ook laat ik haar nu tijdens het wandelen veel meer commando's doen. Ook al loopt ze braaf haar rondje mee zonder aan de riem te hoeven.
Verder wacht ik alsnog de reactie van haar opvangadres af. Deze laat ik zwaar meetellen, omdat deze vrouw Luna erg goed kent.