Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:05

faye schreef:
Dat zei ik ook al naya, maar de liefhebbers lezen "kind"en die heeft het gelijk gedaan Clown

Overigens staat er in het bericht zelfs baby! Maar kon jouw dochter als baby nog niet lopen en aan staarten trekken dan? Clown

Dat gevoel had ik ook meteen toen ik die onwetende, kortzichtige meningen las. Duidelijk de mening van mensen die helemaal niets over baby's weten en graag roepen dat 'het kind het wel weer gedaan zou hebben'. Clown

Reken maar dat het beest wat mijn baby op die leeftijd zou hebben gebeten, een probleem had gehad! Ja
Net als degene die verantwoordelijk was voor het opletten bij het kind trouwens.

Ik heb geen hond (hoef ik ook absoluut niet, ben namelijk een kattenmens Haha! ), maar onze katten bleven echt wel uit de buurt van onze dochter en wij hebben altijd heel goed opgelet.
Tegenwoordig is het een gelukkig een iets ander verhaal en vooral onze jongste kat, ligt graag bij mijn 2,5 jarige op de bank. Tong uitsteken Haha!
Die zijn dikke vriendinnetjes geworden. Lovers

Het is heel vervelend voor de hond en ik snap ook niet waarom jonge ouders zo'n hond nemen, eerlijk gezegd. Iedereen weet dat baby's heel kwetsbaar zijn, lijkt mij. En inderdaad kan het heel snel gaan met zo'n dier. Alleen al daarom zou ik er niet een willen hebben met mijn kleine thuis.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:13

Ik vind dat er hier behoorlijk met vingers gewezen wordt.
Er wordt zelfs beweerd dat de ouders geen informatie hebben opgezocht/gevraagd.

Ik vind het nogal erg dat zulke dingen hier worden neergezet. Wij weten niet wat de ouders gedaan hebben. Overigens staat er dat ze de hond pas kort in hun bezit hadden, maar wat is de definitie van kort. Is dat een week, een maand, een half jaar, enz....

Jammer is dat dit gebeurd is. Sneu voor de hond, de ouders en voor het kindje. Er wordt naar een oplossing gezocht, die jammer genoeg altijd slecht voor de hond is, maar in dit geval gewoon noodzakelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:14

Wij hebben drie honden, maar als ze mijn kinderen wat aandoen, draai ik ze persoonlijkk de nek om!
Een baby aanvallen is gewoon teken van zeer slecht karakter, dus is het beter dat deze hond afgemaakt wordt.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:15

Honden en jonge kinderen/baby's horen gewoon niet bij elkaar in de buurt te zijn zonder goed toezicht. Ongeacht welk ras. Ik vind ook zeker dat de ouders verantwoordelijk gehouden moeten worden voor dit soort zaken (volgens mij is dat ook in het geval van de husky geprobeerd?).
Ik geloof niet dat je zo naief kan zijn. Iedereen weet het "vooroordeel" over pitbulls en dan laat je eentje in de buurt van je baby?? Is dat stoer ofzo?? Vind het ook sneu voor de baby, je zal maar van die ouders hebben....

Zelf ken ik een Am. Staf. die super lief is, maar het is en blijft een dier!! Dat ie normaal altijd lief is zegt niets over dat ie niet zou kunnen bijten.

Dat je uberhaupt een dier als deze - zonder papier - via internet aanschaft of kan aanschaffen is eigelijk al ernstig! Hiervan wordt de hond natuurlijk altijd de dupe.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:17

Doordat iedereen zegt dat het van die lieve honden zijn en eigenlijk helemaal niet gevaarlijk, denken mensen dat het wel veilig is. En een hond komt op straat ook kinderen tegen dus als er een slecht karakter inzit kan het op een andere plek ook fout gaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:18

Even over de voorbijgaande statestieken die genoemd werden, zijn totaal niet wetenschappelijk gefundeerd. Kan je beter een statestiekje uit de eerste beste joepie nemen en als waarheid op het internet zetten.
De basis van statestieke middelen is hier niet eens gevolgd.
bv ik koop 10 peren, en vijf appelen: 5 van mijn peren zijn slecht, en drie van mijn appelen zijn slecht. Daaruit besluit ik vijf peren is meer dan drie, dus peren worden sneller slecht....

Volg je,

en een hond bijt wel zonder aanleiding zoals de verhoging van serotonin-1B-positieve receptoren.

Dat de eigenaars verschrikkelijk dom waren vind ik ook, maar het is niet de eerste keer dat mensen een hond van het internet kopen en een bijtincident gebeurd. Een half jaar geleden is het hier met een rotweiler gebeurd.

En nu ga ik verder studeren Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:20

Lise81 schreef:
Vind het ook sneu voor de baby, je zal maar van die ouders hebben.....

Dit vind ik wel een beetje te ver gaan. Ik denk echt wel dat de ouders zich verschrikkelijk rot voelen Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:29

faye schreef:
Dat zei ik ook al naya, maar de liefhebbers lezen "kind"en die heeft het gelijk gedaan Clown

Overigens staat er in het bericht zelfs baby! Maar kon jouw dochter als baby nog niet lopen en aan staarten trekken dan? Clown

Weet je niet hoe gevaarlijk die zijn, zeker wanneer er toevallig een nietjesmachien in de wieg ligt
Elk jaar valt er wel een slachtoffer

Fouten zijn nu eenmaal gemaakt, terugdraaien kunnen ze niet. Aan verwijten heeft niemand iets. Spijtig gebeuren hopelijk komt het kindje er goed uit. Weet niet of traumas al op zo een jonge leeftijd kunnen ontwikkelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:39

Kind zal er geen trauma aan overhouden, de ouders wel vrees ik.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:42

Citaat:
Een meisje van 1 jaar uit Nieuwe Pekela is in de tuin van een woning aan de Lindenlaan gebeten door een hond. Het meisje raakte gewond aan haar gezicht maar kon na behandeling naar huis. De hond, een pitbullachtig dier, is door de politie in beslag genomen.

http://www.dagbladvanhetnoorden.nl

Dit is een andere zaak met een ander gezin en hond, maar het toont wel dat het steeds vaker gebeurd. Staat trouwens in het Dagblad van het Noorden.

Net als bij de hond uit de beginpost vraag ik me dan af wat er in de kop van zo'n beest omgaat Verward

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:52

Cayenne schreef:
Net als bij de hond uit de beginpost vraag ik me dan af wat er in de kop van zo'n beest omgaat Verward

Honden denken niet als mensen. Honden bijten uit instinct, ze zullen niet denken; "goh, laat ik nu even lekker hem/haar bijten".

Daarom vind ik; "de hond had gewoon niet moeten bijten" de grootste onzin die ik ooit gehoord heb in zo'n geval. Honden denken niet op die manier, dat is gewoon de hond die vermenselijkt wordt. Omdat mensen zo denken, denken honden ook gelijk maar zo?

Overigens is deze post niet op één persoon gericht ofzo hoor, maar ik heb deze zin meerdere keren voor zien komen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:54

Ik heb die zin in ieder geval niet bedoeld om de hond te vermenselijken. Ik bedoel alleen dat een ontoelaatbaar is om een hond welke een kind heeft gebeten zonder verklaarbare reden nog te laten leven Ja

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:55

katiavl schreef:
Weet je niet hoe gevaarlijk die zijn, zeker wanneer er toevallig een nietjesmachien in de wieg ligt
Elk jaar valt er wel een slachtoffer

Het verhaal met de nietjes in de oor van een hond is een broodje aap verhaal. Ik snap niet dat dit nog steeds wordt aangehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:55

Zoals ik katiavl ken, was dat cynisch bedoelt Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:56

faye schreef:
Zoals ik katiavl ken, was dat cynisch bedoelt Knipoog

Bloos

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:55

Cayenne schreef:
Lise81 schreef:
Vind het ook sneu voor de baby, je zal maar van die ouders hebben.....

Dit vind ik wel een beetje te ver gaan. Ik denk echt wel dat de ouders zich verschrikkelijk rot voelen Lachen

dat mogen we hopen iig Vork
Maar goed, laat jij je baby naast je paard/pony zitten in de box en dan wachten hoe lang het goed gaat? Een kind is een grote verantwoordelijkheid en er kan veel gebeuren natuurlijk, maar sommige dingen kan je best makkelijk voorkomen.

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:59

Ik vind het begrijpelijk dat de hond wordt afgemaakt, denk ook dat niemand hem meer in huis durft te nemen.. Stel je voor dat het nog eens gebeurd!
Vind wel dat sommige mensen hier snel hun conclusies trekken zonder dat ze het hele verhaal weten.. Zag een paar keer langs komen dat mensen het onverantwoord vinden om een dergelijke kruising van het internet te nemen zonder de achtergrond te weten.
Wij hebben ook een dergelijke kruising van het internet en weten toevallig wel de hele achtergrond en hebben keuringsrapporten en alles... Zo kan het bij deze mensen natuurlijk ook nog zijn geweest Pling

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:05

Ilzjuh schreef:
Cayenne schreef:

Honden denken niet als mensen. Honden bijten uit instinct, ze zullen niet denken; "goh, laat ik nu even lekker hem/haar bijten".

Daarom vind ik; "de hond had gewoon niet moeten bijten" de grootste onzin die ik ooit gehoord heb in zo'n geval. Honden denken niet op die manier, dat is gewoon de hond die vermenselijkt wordt. Omdat mensen zo denken, denken honden ook gelijk maar zo?

Overigens is deze post niet op één persoon gericht ofzo hoor, maar ik heb deze zin meerdere keren voor zien komen.

Idd. en als een paard ons bijt.. moet die dan volgens jullie ook meteen afgemaakt worden Verward

Wel makkelijk om een hond zomaar de schuld te geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:18

BasiNami schreef:
Ik vind het begrijpelijk dat de hond wordt afgemaakt, denk ook dat niemand hem meer in huis durft te nemen.. Stel je voor dat het nog eens gebeurd!
Vind wel dat sommige mensen hier snel hun conclusies trekken zonder dat ze het hele verhaal weten.. Zag een paar keer langs komen dat mensen het onverantwoord vinden om een dergelijke kruising van het internet te nemen zonder de achtergrond te weten.
Wij hebben ook een dergelijke kruising van het internet en weten toevallig wel de hele achtergrond en hebben keuringsrapporten en alles... Zo kan het bij deze mensen natuurlijk ook nog zijn geweest Pling

Een dergelijke kruising is verboden, dus erg verantwoordleijk ben je niet

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:31

Nee hoor die is niet verboden als de hond goed gekeurd is...
Hierbij wordt gekeken naar karakter en de bouw van de hond. Onze hond is door een dergelijke keuring heen gekomen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:33

Sommige reacties moet ik toch om lachen, goed niet afmaken dan. Als deze hond lijd aan pathologische agressiviteit door wat veel voorkomend is deze tijd. Waar ga jij hem steken, zelf bijhouden? Of aan iemand anders geven, en als het een keertje mis gaat. Ga jij de verantwoordelijkheid nemen? Dure hobby zou ik zeggen.

Erg makkelijk om maar iets te roepen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 14-08-07 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:37

Maureenn schreef:
Wel makkelijk om een hond zomaar de schuld te geven

en ook erg makkelijk om de hond vrij te pleiten Knipoog

Noem jij eens een geval waarbij een paard een mens dodelijk beet, of een baby aanviel??

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:48

Persoonlijk denk ik dat die hond gebeten heeft omdat de baby ineens meer aandacht kreeg dan hij, wat ik erg logisch vind wand dit hebben wij vroeger ook met de kat gehad die hebben wij overigens weg gedaan. Ik vind het ook terrecht dat de hond is ingeslapen hoe erg ik ook van dieren houd, dit zou geen tweede keer moeten gebeuren. Verder vind ik dat de ouders onverandwoordelijk voor hun baby zijn geweest en ik weet gewoon dat ze zich in de toekomst verandwoordelijker zullen gedragen en beter op hun kind zullen passen. Lachen

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:40

katiavl schreef:
Sommige reacties moet ik toch om lachen, goed niet afmaken dan. Als deze hond lijd aan pathologische agressiviteit door wat veel voorkomend is deze tijd. Waar ga jij hem steken, zelf bijhouden? Of aan iemand anders geven, en als het een keertje mis gaat. Ga jij de verantwoordelijkheid nemen? Dure hobby zou ik zeggen.

Erg makkelijk om maar iets te roepen

Hoe ga je uit vinden of een hond lijd aan pathalogische aggressiviteit?
1 Van de kenmerken ervan is volkomen onberekenbaar zijn,en niet in te schatten dus....
2 Gedragstoornissen worden vaak toch onbewust door de mens gecre-
eerd door rangordeproblemen evenals het feit dat veel dieren hun dierlijke
instincten niet meer kunnen uitleven.Evenals werkhonden,zoals jachthonden,schapendrijvers en andere veehoeders,de strijdhondenrassen
etc,in een aantal generaties,verworden tot huiskamerdecoratie,egovergroter en kindervriend.
Als dit besef nou eens door zou dringen tot de pappa's en mamma's, zouden ze dan ook begrijpen waarom je een hond nooit alleen moet laten met een kind.Hoe goed opgevoed ook,het blijft een dier.
Een hond heeft geen moraal,hij ,,denkt''primair,voedsel,vooortplanting,rangorde.
Een hond speelt ook niet met een andere hond,hij tast zijn plaats in de rangorde af....
Er zijn rassen waar dit langer goed gaat als bij andere rassen,omdat ze bewust infantiel worden gefokt. Dit om ze geschikter te maken als huisdier.
Het ,,rare''is dat pathologische aggressie vaker voorkomt bij dit soort rassen. Denk aan het rode cockersyndroom,aggresieve schotse collies,in de jaren 70'en 80' Blonde bouviers, Goldens in begin jaren 90'etc.
De ideale kindervriend uit de hondenwereld is een Utopie.
Wel kun je ze vreedzaam naast elkaar laten leven,indien beide goed opgevoed zijn en ouders hun verantwoording kennen,naar beide partijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:51

De hond beet uit het niets, ik kan me er iets bij voorstellen dat het plaatje rustig was en de hond ineens inderdaad uit het niets beet. Helaas krijg je dat soort honden als je verkeerde karakters met elkaar kruist.