Wat eet jou caaf allemaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Wat eet jou caaf allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:01

ze zien er mooi uit! Lekker ruim hok, en echte sportcaafjes Haha!
Alleen 1 vraagje: Waarom hebben ze geen drinkflesje? Tong uitsteken

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:02

saskiakefie schreef:

ze hebben drinkbakje Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:03

Dory schreef:
saskiakefie schreef:

ze hebben drinkbakje Lachen

ja dat snap ik, maar waarom geen drinkflesje en wel bakje? Flesj is toch veel handiger en hygieniser

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:09

saskiakefie schreef:
ja dat snap ik, maar waarom geen drinkflesje en wel bakje? Flesj is toch veel handiger en hygieniser

ik word gek van die flesjes, zijn altijd lek dus al het zaagsel altijd nat (ook niet echt hygienisch gaat snel rotten) en bakje doe ik gewoon elke dag vers water in met vitamine C druppels

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:12

oke Knipoog

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:18

heeft niemand ooit last van dat die flesjes lekken? Mijn hamster had ook altijd een flesje, maar heb ik inmiddels ook een bakje water gegeven. En de konijnen staan buiten en t flesje hangt in t onderste gedeeltje van hun appartement met begane grond en eerste verdieping, dus dat drupt gewoon op het gras, dat maakt niet uit.. vorige hok had maar 1 verdieping (dus ze konden niet zelfstandig bij het gras) en daar was de hele bodem doorgerot doordat dat flesje altijd lekte... we hebben zo vaak nieuwe flesjes aangeschaft en dan duurt het 2 a 3 weken en dan lekt ie weer Boos!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:28

saskiakefie schreef:
maar ik vat dit een beetje op als. (niet goed voor je dier zijn) en dat vind ik wat minder.
want cavia's mogen veel en als ze vanaf begin of aan rare dingen krijgen valt het ook wel mee

Maar waarom zou je je cavia rare dingen geven?? Rolleyes Cavia's mogen heel veel dingen die ECHT GEZOND voor ze zijn, dus waarom zou je ze dat niet voeren??[/quote]

hmja ik hoor mensen zeggen dat ze het chocola tussen hun brood uit snoepen.. neem ze dan niet op schoot als je dat eet Vork chocola is echt heel slecht voor dieren[/quote]

ja inderdaad, dat is ook zoiets Vork[/quote]ah ja dat zal wel slecht zijn.. voor ons is snoep ook niet gezond en als hij dat lekker vind laat ik hem.. ze zijn bij mij op 1 na alleamaal oud geworden en daar ben ik blij mee..
maar ik reageer hier maar niet meer en nu ben ik er ook achter dat eir dus allemaal samen word gespeeld..
ps: saskia: haal mij maar van je forum af want vind het een beetje raar dat je zo tegen mij doet..
en het komt bij mij over dat ik dus niet goed voor mijn dieren zorg en dat vind ik jammer.

als ik er neit goed voor ben dan ben ik ook geen vrijwilliger bij de caviaopvang helaas maar vind het erg jammer hoe hier word gepraat.

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:33

salsaentango schreef:
als ik er neit goed voor ben dan ben ik ook geen vrijwilliger bij de caviaopvang helaas maar vind het erg jammer hoe hier word gepraat.

kvin sowieso dat je hier bijna niets neer kunt zetten zonder er commentaar op te krijgen... waar het ook over gaat.. alsof iedereen het verder zelf zo geweldig doet? Boos!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:35

Dory schreef:
salsaentango schreef:

kvin sowieso dat je hier bijna niets neer kunt zetten zonder er commentaar op te krijgen... waar het ook over gaat.. alsof iedereen het verder zelf zo geweldig doet? Boos!

ja vind ik ook.. dat hij bij mij vokjes eet is ook niet gezond nee en hij krijgt ook niet een hele pak ofzo. hij krijgt bij mij niet meer als 2 vlokjes en dan eet hij maar brood Lachen maar ja ik ben blij met ze en zien er voor mijn gevoel goed uit en dat is belangrijker Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:26

quote]ah ja dat zal wel slecht zijn.. voor ons is snoep ook niet gezond en als hij dat lekker vind laat ik hem.. ze zijn bij mij op 1 na alleamaal oud geworden en daar ben ik blij mee..
maar ik reageer hier maar niet meer en nu ben ik er ook achter dat eir dus allemaal samen word gespeeld..
ps: saskia: haal mij maar van je forum af want vind het een beetje raar dat je zo tegen mij doet..
en het komt bij mij over dat ik dus niet goed voor mijn dieren zorg en dat vind ik jammer.

als ik er neit goed voor ben dan ben ik ook geen vrijwilliger bij de caviaopvang helaas maar vind het erg jammer hoe hier word gepraat.[/quote]

Ik vind dat je nu erg overdrijft... Ik zeg helemaal niet dat je slecht voor je caafjes bent, alleen vind ik het vreemd dat je ze dingen voert die niet gezond voor ze zijn, terwijl er zoveel ander GEZOND voer is, waar je cavia net zo gelukkig mee is. En inderdaad mensen snoepen ook, maar dat wil niet zeggen dat het goed voor ons is.. Als wij geen behoefte aan snoep hadden, was het veel beter als we niet snoepten. Als er geen snoep bestond, hadden wij er ook geen behoefte aan. Net zoals bij een cavia, als je hem geen snoep geeft, weet ie ook niet dat het er is Knipoog Maar dat is MIJN mening. Ik ben bovendien erg blij met je op het forum.

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:35

wisten jullie trouwens dat cavias die graag banaan eten meestal de schil NOG lekkerder vinden? Haha! Indien je ook zulke bananenvreters hebt als ik moet je er wel even zeker van zijn dat er geen gif op de schilletjes zit Lachen

Sienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:01

die van mij zijn verzot op banaan...
Ik geef soms een klein stukje schil maar dacht dat het miss niet goed was voor hun.
Dus ik mag een volledige schil aan 3 caafs geven?

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:04

Sienie schreef:
die van mij zijn verzot op banaan...
Ik geef soms een klein stukje schil maar dacht dat het miss niet goed was voor hun.
Dus ik mag een volledige schil aan 3 caafs geven?

dat weet ik niet Haha! die van mij eten met zn 2en altijd maar een halve bananeschil op.. dan hoeven ze niet meer...

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:10

Maisbladeren zijn ze hier dol op!
2 bladeren per caaf zijn in 20 minuten op Nagelbijten / Gniffelen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:44

ik heb zelf ook 4 cavias. Voreger had ik er 10 maar gelukkig nadat allemaal oud en bejaard zijn overleden 4 nieuwe aangeschaft. Wij hebben ook een langhaar cavia die we regelmatig knippen omdat ze anders zo vies word. boor de rest eten ze alleen brok,hooi van een hooibaal (halen we altijd mee bij de paarden) en mijn vader geeft ze elke dag appel schilletjes van zijn werk. Voor de rest krijgen ze soms afval van het koken (binnenkant van een paprika bijv.) maar nooit echt rare dingen en onze cavias worden stuk voor stuk oud ...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 17:02

saskiakefie schreef:
quote]ah ja dat zal wel slecht zijn.. voor ons is snoep ook niet gezond en als hij dat lekker vind laat ik hem.. ze zijn bij mij op 1 na alleamaal oud geworden en daar ben ik blij mee..

Ik vind dat je nu erg overdrijft... Ik zeg helemaal niet dat je slecht voor je caafjes bent, alleen vind ik het vreemd dat je ze dingen voert die niet gezond voor ze zijn, terwijl er zoveel ander GEZOND voer is, waar je cavia net zo gelukkig mee is. En inderdaad mensen snoepen ook, maar dat wil niet zeggen dat het goed voor ons is.. Als wij geen behoefte aan snoep hadden, was het veel beter als we niet snoepten. Als er geen snoep bestond, hadden wij er ook geen behoefte aan. Net zoals bij een cavia, als je hem geen snoep geeft, weet ie ook niet dat het er is Knipoog Maar dat is MIJN mening. Ik ben bovendien erg blij met je op het forum.

Jongens jongens jongens... dit was en topic wat je caaf allemaal lust... Dat is gewoon uit nieuwsgierigheid.... Tuurllijk zitten er ook mensen tussen die overdrijven dat je niet goed voor je caaf bent al je hem spekjes geeft...maar je geeft hem maar 1 hapje en geen heel spekje om een voorbeeld te geven!
Ik vindt dat er heel veel leuke reacties ook tussen zitten en houdt dit topic AUB een beetje gezellig en ga je er niet mee bemoeien wat wel en niet goed is voor je caaf.

Een caaf kenner weet immers TOCH wel wat wel en niet goed is voor zijn eigen caaf, toch??!!
Laatst bijgewerkt door xdenisex op 15-08-07 17:08, in het totaal 2 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:04

xdenisex schreef:
saskiakefie schreef:

Jongens jongens jongens... dit was en topic wat je caaf allemaal lust... Dat is gewoon uit nieuwsgierigheid.... Tuurllijk zitten er ook mensen tussen die overdrijven dat je niet goed voor je caaf bent al je hem spekjes geeft...maar je geeft hem maar 1 hapje en geen heel spekje om een voorbeeld te geven!
Ik vindt dat er heel veel leuke reacties ook tussen zitten en houdt dit topic AUB een beetje gezellig en ga je er niet mee bemoeien wat wel en niet goed is voor je caaf.

Een caaf kenner weet immers TOCH wel wat wel en niet goed is voor zijn eigen caaf, toch??!![/quote]

ben het wel met je eens

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:36

saskiakefie schreef:

Ik vind dat je nu erg overdrijft... Ik zeg helemaal niet dat je slecht voor je caafjes bent, alleen vind ik het vreemd dat je ze dingen voert die niet gezond voor ze zijn, terwijl er zoveel ander GEZOND voer is, waar je cavia net zo gelukkig mee is. En inderdaad mensen snoepen ook, maar dat wil niet zeggen dat het goed voor ons is.. Als wij geen behoefte aan snoep hadden, was het veel beter als we niet snoepten. Als er geen snoep bestond, hadden wij er ook geen behoefte aan. Net zoals bij een cavia, als je hem geen snoep geeft, weet ie ook niet dat het er is Knipoog Maar dat is MIJN mening. Ik ben bovendien erg blij met je op het forum.[/quote]

Een caaf kenner weet immers TOCH wel wat wel en niet goed is voor zijn eigen caaf, toch??!![/quote]

ben het wel met je eens[/quote]ik ook Lachen ieder voert zijn dieren op zijn eigen manier en dat er soms wat commentaar op is is niet erg maar vind het dan jammer dat het 1 tegen de rest is.. maar iedereen regelt zelf wat hij/zij aan hun dieren geeft Lachen maar er zijn idd ook hele leuke reacties in dit topic Haha!

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:49

mijn hunky's hebben zonet voor t eerst watermeloen gehad Haha! khad een klein stukje van mijn watermeloen voor ze meegenomen naar boven.. basje vindt het heerlijk.. (ziet nu helemaal rood om zn snoet.. geweldig!) maar pluk vindt het maar niets.. maar die moet altijd overal even aan wennen... dus wie weet de volgende keer! Knipoog

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:55

leuk he Haha! mooi zo'n lekker gekleurd mondje en met dat hoofdje van aah heb je nog wat haha Haha! bij ons hebben ze vaak lippenstift op haha van wortel paprika of ook meloen haha

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:57

ik krijg mijn caafs giga aan het fluiten als ze tauge krijgen Haha!
daar zijn ze echt verzot op!

verder broccoli,bloemkool,Veeeellll andijvie en rode paprika;s

maar toch, die tauge blijft geweldig Haha!

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:58

salsaentango schreef:
leuk he Haha! mooi zo'n lekker gekleurd mondje en met dat hoofdje van aah heb je nog wat haha Haha! bij ons hebben ze vaak lippenstift op haha van wortel paprika of ook meloen haha

jaaa klopt! ik word alleen gek van dat geknaag aan vanalles en nog wat...eerst gingen ze steeds tralieknagen.. maar dat hield zomaar plotseling op.. nu heb ik er een houten speeldingetje in en zitten ze er de heeeele tijd aan te knagen Verdrietig en heb t met zoveel moeite en liefde in elkaar getimmerd!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:33

Dory schreef:
salsaentango schreef:

jaaa klopt! ik word alleen gek van dat geknaag aan vanalles en nog wat...eerst gingen ze steeds tralieknagen.. maar dat hield zomaar plotseling op.. nu heb ik er een houten speeldingetje in en zitten ze er de heeeele tijd aan te knagen Verdrietig en heb t met zoveel moeite en liefde in elkaar getimmerd!

haha ja bij mij ook ik hem zo'n huisje op de kop liggen zodat ze een soort bedje hebben Haha! nou die staat bijna op instorten haha van al dat geknaag Tong uitsteken

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:41

hard brood geven, dan blijven ze van je huisje af met hun tanden Knipoog

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:47

skessa schreef:
hard brood geven, dan blijven ze van je huisje af met hun tanden Knipoog

die van mij krijgen al gedroogd bruin brood maar ze zijn er nog niet echt achter dat ze daar wel aan mogen knagen en niet aan hun huisje haha Tong uitsteken