welke hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Re: welke hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:27

Wij hadden een schotse collie Ja ook hele leuke honden, alleen niet kortharig Nagelbijten / Gniffelen
moesten we helaas wegdoen voor de allergie van ons ma.

karliienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:30

Wij hebben nu een rottweiler.. Lachen Hij is nu ongeveer 5 maandjes!
Super lief, Kan soms lekker speels zijn in het bos maar moet op zijn tijd ook lui kunnen zijn.. Oftewel even kunnen pitten en zo Clown
Laatst bijgewerkt door karliienn op 20-07-07 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:30

ik heb zelf een kruising met een american stafford.
zijn zeker geen rustige honden, en je moet zeker de baas kunnen zijn.
speels is hij wel. Knipoog

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:20

Wij hebben een bearded collie. In huis en aan de riem heel rustig.
Met spelen lekker uitbundig. Hij houdt wel meer van spelen als van wandelen. En nu op zijn 12 is die nogsteeds voor een spelletje te porren. (mag alleen niet vanwege zijn heup)

Het is langharig en moet dus wel iedere week/maand gekamt worden. verhaard daarintegen niet.

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:37

Ik heb nu een bastaard iets, kruising fox (lijkt een uit de kluiten gewassen Jack Russell) braaf en lief ook met andere dieren, maar een zelfstandige hond met goede navigatie. Wandeld rustig 4 km naar huis terwijl ik nog sta te roepen in het bos!

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:14

Wij hebben thuis 5 labradors (fokken ermee) en dat zijn echt super beesten! ze zijn vaak heel speels (vooral de eerste 1,5 jaar) maar kunnen ook echt rustig zijn en 't zijn echt je maatjes Lachen
verder hebben wij ook 2 jack-russells en die zijn wel wat moeilijker ook met andere honden maar dat zijn ook echt schatten van beesten!
Ik wil eigenlijk nog een Stafford maar daar is mijn moeder bang voor dus die komt er niet in Clown maar dat zijn ook niet echt makkelijke honden

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 16:28

D_Star schreef:
Wij hebben thuis 5 labradors (fokken ermee) en dat zijn echt super beesten! ze zijn vaak heel speels (vooral de eerste 1,5 jaar) maar kunnen ook echt rustig zijn en 't zijn echt je maatjes Lachen
verder hebben wij ook 2 jack-russells en die zijn wel wat moeilijker ook met andere honden maar dat zijn ook echt schatten van beesten!
Ik wil eigenlijk nog een Stafford maar daar is mijn moeder bang voor dus die komt er niet in Clown maar dat zijn ook niet echt makkelijke honden

jaa een labrador lijkt me heel erg leuk

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:30

We hebben eerder een Boxer, een vuilnisbakkie en een Labrador gehad.

De Labrador was qua spelen echt onvermoeibaar Ja en superlief voor mensen (ook vreemden en kinderen). Hij was alleen naar andere honden toe wat dominant Nagelbijten / Gniffelen
Als ik volgens onze Labrador te lang in bed bleef liggen 's morgens, kwam hij me altijd ophalen want ik moest hem meenemen naar het bos. Vork
Daar kon hij zichzelf echt úren vermaken met kuilen graven, achter stokken/bal aan rennen en door de beek rennen.

Momenteel hebben we 2 ruwharige teckels, en qua eigenwijsheid, karakter en humor heb je er superhondjes aan. Ik heb iig nog nooit zo gelachen om een hond! Haha!
Maar er zijn dagen dat je ze het liefst achter het behang plakt Nagelbijten / Gniffelen

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:32

labradors zijn heeeel erg lief, betrouwbaar en ook goed met kinderen.. Haha!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:35

Ik heb een Golden Retriver , Echt een shat van een hond, en nog mooi ook! Knipoog
Ik heb ook een Shiz-Shu X Malteels Leeuwtje, hij is niet de knapste (en een beetje mongool) Maar wel super lief en super grappig! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:35

Wij hebben een Golden Retriever en een Drentse Patrijshond ... even simpel omschreven:

Golden R.:
Voordelen:
Rustig
Trouw
Betrouwbaar
Speels
Slim
Ontzettend graag wandelen met de baas
Errug mooi

Nadelen:
Eten alles wat ze tegen komen
Zijn ontzettend sterk

Drentse P.:
Voordelen:
Trouw
Speels
Betrouwbaar
Slim (al lijkt het soms van niet)
Mijn hond is een écht springtalent, vanuit stilstand over 1 meter gesprongen OK dan! Wow!
Nadelen:
Ontzettend druk
Ze kunnen je heel erg onschuldig aankijken zodat je niet meer kwaad op ze bent als ze iets misdaan hebben *LOL*

Persoonlijk denk ik dat een golden beter is voor in het begin Ja

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:40

lisaamor schreef:
D_Star schreef:

jaa een labrador lijkt me heel erg leuk

Dat zijn ze ook Haha!
Het voordeel van een labrador is, vind ik, als je wilt spelen bijv. in het bos met ze, gaan ze met je spelen als je een dagje niet wilt spelen vinden ze het ook goed. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een labrador geen aandacht nodig heeft want dat heeft iedere hond natuurlijk wel!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:57

juist opletten met diverse populaire rassen, dan vooral de golden retr. dat ze zeker geen erfelijke agressie met zich mee dragen. Goed de ouderdieren bekijken en een verantwoorde fokker zoeken! (geldt eigenlijk voor alle honden)

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:00

Wij fokken via de labradorvereniging en zo zijn er (volgens mij) voor (bijna) alle rassen verenigingen dan betaal je wel wat meer voor je hond maar weet je ook bijna zeker dat je een goede hond hebt.. 100% weet je dat natuurlijk nooit zeker maar de kans is wel echt veel minder. vooral met agressie dat is in iedergeval bij de labrador wel!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:02

Ik heb een Engelse Cocker Spaniel. In huis erg rustig, maar buiten nog altijd actief en blij en speels. Lachen
Geen grote hond, is nog makkelijk mee te nemen achter op fiets met vakanties e.d, maar is ook niet echt een schoothondje formaat. Lachen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:09

Wij hebben nu Duitse doggen. Voldoet aan je beschrijving op de maat na dan Haha!
Rustig in huis, lekker speels buiten. Altijd willen ravotten en een echte kindervriend.
tja, ze zeggen niet voor niets eens een dog, altijd een dog. Als ik op mezelf woon en een hond kan veroorloven qua tijd en geld, dan komt er niks anders.

De de ervaring van een rottweiler en een boxer kun je over het algemeen aardig wat aan.
Zou toch ook eens naar nog een boxer gaan kijken.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:14

Wij hebben een Beagle en dat is echt zo'n ontzettend leuk dier! Het was onze eerste hond (hoewel, ik geloof dat mijn ouders ook weleens een hond thuis hadden, in hun jeugd) en we zijn wel héél secuur geweest met de opvoeding. Geen puppycursus gedaan! Na twee weken was hij door en door zindelijk. Heeft nooit iets gesloopt, toen hij puppy was moest hij in de bench als wij weggingen maar nu zit hji alleen 's nachts in de bench en als wij aan het avondeten zitten. Hij kent veeeeeel commando's en luistert super als je iets lekkers als beloning bij je hebt. MAAR! Heb je dat niet, en hij ziet geen reden om te gehoorzamen, dan doet hij dat gewoon ook echt niet (en eigenlijk, who can blame him Haha!) We laten hem buiten nooit loslopen, alleen op afgezet terrein en in de binnenbak bijvoorbeeld. Hij kan héél goed luisteren en is superslim, hij verstaat zo vaak wat je zegt, is gewoon ongelooflijk. Maar, als hij met iets anders bezig is, wil hij dat eerst afmaken (spoor volgen bijvoorbeeld) Oh en als je boos wordt sluit hij zich af en kijkt hij je niet eens meer aan. Klink je vriendelijk en vrolijk dan luistert hij graag naar je.

Maar goed, als je niet teveel hecht aan onvoorwaardelijke gehoorzaamheid is een Beagle een superleuke hond! Die van ons heeft een échte persoonlijkheid, en hij is ontzettend intelligent en vriendelijk tegen iedereen! Altijd blij maar nooit hysterisch ofzo. Echt gewoon een leuke hond in het gezin!

Ben echt gek op het ras, maar heb ook al dramatische verhalen gehoord. Ik denk dat het bij deze honden ook belangrijk is dat je véél tijd voor ze hebt. Alleen zijn is volgens mij funest voor ze.

edit; foto'tje erbij Haha!

http://i7.photobucket.com/albums/y269/s ... 160147.jpg
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 22-07-07 12:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd.

0semmie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:16

Wij hebben twee hondjes. Ons hondje Daan is een kruissing tussen een chihuahua en yorkshire terriër. Hij komt uit België van de Woefkesranch!

edit: Zal even wat vertellen.

Erg lief hondje. Houd absoluut niet van kussen/knuffelen, alleen met onze andere hond Tong uitsteken
Kan erg vals overkomen door zijn geblaf maar is dan gewoon bang! Clown

Voor de rest is hij erg klein en weegt 2,5kg, vind ik zelf wel leuk!
Laatst bijgewerkt door 0semmie0 op 20-07-07 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:17

SHALALA schreef:
http://entlebuchersennenhunde.ch/

Daar hebben wij onze hond vandaan. Helemaal uit Zwitserland maar het is echt de moeite waard. Lovers
Wij hebben ook trouwens een Jack Russell en het vervelende van die hondjes is dat ze steeds wegrennen. En wat dominant tegenover onze andere. Maar op zich is het een schatje maar beetje hyperactief Tong uitsteken

Entlebucher puppies Haha!

Hee wat grappig, deze hebben mijn schoonouders en schoonzus ook, ik zie ze echt nooooit ergens!
Mijn schoonzus had ook een jack russel reutje en heeft "het" gedaan met hun entlebucher teefje, is één pup uitgekomen die eruitziet als een entlebucher maar zo klein als een jack, dát is pas een cool ding! Voor een ongelukje Haha!
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 22-07-07 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd uit quote.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:38

Ronja schreef:
Maar goed, als je niet teveel hecht aan onvoorwaardelijke gehoorzaamheid is een Beagle een superleuke hond!

Teveel hecht aan gehoorzaamheid? Zeg maar gewoon: Als je er niet aan hecht kan het een leuke hond zijn. Daarbij verschrikkelijk irritant, blafferig (en nee, niet eventjes, net zolang totdat je terug bent)als ze eens alleen zijn, en alleen in een auto kun je ze al helemaal niet hebben! Ze blijven domweg op de claxon staan totdat je terug bent. Daarbij slopen ze veel en laten ze een doos chocola oid ook niet met rust.

Mijn vader omschrijft een beagle zo: Ik heb nog nooit zo'n klerehondje gezien. De eigenaar zelf zegt: eens en nooit weer. Ik zeg: leuk ding, maar ook nooit weer.

Ik hecht ook niet ontzettend aan gehoorzaamheid, maar een hond moet wel luisteren als je bijv. een weg over wilt steken of hem even bij je wilt houden ivm tegenliggers. En dát doen ze dus niet.

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:45

ik vind Beagles ook hele leuke honden om te zien maar ze luisteren echt voor geen meter. Leannetje op bokt heeft er ook één en die loopt gewoon altijd weg. die moet je heel de dag in de gaten houden anders is ie weg

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:51

Ik heb zelf een veel te grote mechelse herder maar als ik je wensen lees kan ik daar maar 1 ding over zeggen......Niet aan beginnen. Veel mechelaars hebben een tikkeltje ADHD. Moet je erg veel mee doen.
Hiervoor had ik 2 X herders uit het asiel, geweldig fijne dieren. Waarom ga je daar niet eens kijken? Er zijn heel veel kruisingen met een fijn karakter.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 21:07

AstraGirlie schreef:
juist opletten met diverse populaire rassen, dan vooral de golden retr. dat ze zeker geen erfelijke agressie met zich mee dragen. Goed de ouderdieren bekijken en een verantwoorde fokker zoeken! (geldt eigenlijk voor alle honden)

weet ik

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 21:08

dblijham schreef:
Ik heb zelf een veel te grote mechelse herder maar als ik je wensen lees kan ik daar maar 1 ding over zeggen......Niet aan beginnen. Veel mechelaars hebben een tikkeltje ADHD. Moet je erg veel mee doen.
Hiervoor had ik 2 X herders uit het asiel, geweldig fijne dieren. Waarom ga je daar niet eens kijken? Er zijn heel veel kruisingen met een fijn karakter.

zijn we ook van plan Pling

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 21:11

0semmie0 schreef:
Wij hebben twee hondjes. Ons hondje Daan is een kruissing tussen een chihuahua en yorkshire terriër. Hij komt uit België van de Woefkesranch!

edit: Zal even wat vertellen.

Erg lief hondje. Houd absoluut niet van kussen/knuffelen, alleen met onze andere hond Tong uitsteken
Kan erg vals overkomen door zijn geblaf maar is dan gewoon bang! Clown

Voor de rest is hij erg klein en weegt 2,5kg, vind ik zelf wel leuk!

dat wordt het dus mooi niet me vader wil niet zon klein hondje