Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Faniek schreef:Ik zou het diertje gewoon op stro zetten als deze aan stro knabbelt, is nog altijd beter voordat de darmen stil liggen
Faniek schreef:Ik zou het diertje gewoon op stro zetten als deze aan stro knabbelt, is nog altijd beter voordat de darmen stil liggen
Thats_Me schreef:Faniek schreef:Ik zou het diertje gewoon op stro zetten als deze aan stro knabbelt, is nog altijd beter voordat de darmen stil liggen
die liggen niet stil, want haar konijn eet wel gewoon de brokken
Urko schreef:Er is ook konijnenshampoo in de DW te verkrijgen, maar ik zou gewoon babyshampoo gaan halen kan nooit kwaad. Wast je konijntje zich nog wel?
even oftopic op het bodemgebruik: Mijn konijnen zitten op zaagsel omdat het goed vocht opneemt en erg droog blijft, daarover een dikke laag stro voor de warmte, want stro vinden konijnen niet zolekker om te eten om dat dit veel grover van structuur is. Verder ligt er altijd een flinke berg hooi in wat ik zo nodig aanvul, het zit ook in een speciaal hooiruifje voor knaagdieren, zodat ze het niet als bed of wc gaan gebruiken (m'n cavia's hebben daar nogal de neiging toe)
@ TS: je konijn moet kunnne leven op hooi en water, meer hebben ze echt niet nodig. Het vakantie konijn bij mij thuis leeft al 3 weken van alleen vers gras en hooi, beest heeft er in 9 jaar nog nooit zo goed uitgezien! Deze zat ook altijd vol met uitwerpselen aan zijn achterwerk, moest ook vaak gewassen worden op school (hij is namelijk van school) En ik heb hem in al die tijd dat hij hier zit nog geen 1 keer hoeven te wassen, dat doet Meneer mooi zelf(en hij loopt nu in een *hok* van 1400 vierkante meter, ipv 50 bij 60 cm
)
En verder vind ik dat je teveel brokken voert, een handje brokken per dag is meer dan genoeg en op is opmaar dan wel veel hooi bij voeren
Imitador schreef:Minder biks, meer hooi. Bij mij is de eerste vereiste dat het konijn hooi eet en water drinkt. De rest is bijzaak. Als je konijn dus wél eetlust heeft, minder dan biks en blijf hooi geven en een klein beetje stro. (Mocht hij nou ziek zijn, en geen eetklust hebben, dan geef je natuurlijk dat wat hij wil eten}.
Hoe ziet de poep eruit die blijft plakken? Is het lichte poep, echt diarree en heb je verder geen gewone keutels, of heb je gewone mooie keuteltjes én plakpoep?
Als het het laatste is, dan is/zijn die plakpoep blindedarm keuteltjes. Dat zijn als ze er netjes uitkomen, trosjes van kleine plakkerige keuteltjes. Die worden door het lichaam aangemaakt om essentiele stoffen binnen te klrijge, die horen ze dus op te eten. Als konijn die niet op eten, is dat meestal door welvaart: teveel lekkere andere dingen. De oplossing daarvoor is minder groente en biks, en kijken of meneer dan wel hooi wil eten.
Dit is wel een interessante link denk ik: http://www.konijnen.nl/indextot2.htm
Voor meer betrouwbare informatie over konijnen:
http://www.konijnen.nl