paarden slacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elke87

Re: paarden slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:14

Het lijkt me sowieso erg raar, als je tegen het in laten slapen van je paard zou zijn, als hij ergens aan lijdt..
Ben er daarom ook vanuit gegaan dat hier met slachten bedoeld werd, voor menselijke consumptie..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:52

IndianLady schreef:
overleven? dat weet ik niet.Maar wat als ze ziek worden? Of ze breken een been, numogen wij dat opknappen door de da te laten komen,maar in het wild zal een paard dan worden opgegeten worden of een zeer langzame en pijnlijke dood sterven doordat het niet kan lopen. Denk maar aan koliek, kreupelheid, ouderdom enz. Dat is zieliger dan pats boem dood.

Tja, maar zo gaat het in de natuur ook, denk maar aan zebra's in het wild, en bovendien kunnen de jonge paarden hoogstwaarschijnlijk dan nog een hele tijd leven, in plaats van dat ze meteen al worden geslacht...

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:59

ik vind het verder niet erg maar het ligt er aan hoever het gaat.. als eentje kreupel is en dan weg brengen of als hij echt pijn lijd.. en ik denk dat sommige mensen het ook moeilijk vinden.. en dat snap ik ook.. ik ben er geen voorstander van maar zou er (zelf) niet om gaan huilen.. natuurlijk wel als je het diertje kent Huilen en ik snap best dat sommige het heel erg vinden Lachen

hoop niet dat jullie dit verkeerd opvatten maar vind het zelf niet supper erg.. leuk is natuurlijk anders wat Lachen

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:29

Watsup,
Ik weet niet hoe jij voor je ziet hoe ze dieren slachten,
Maar die beesten krijgen een stroomshok en zijn dood. En overal is licht hoor. Bij de slager in ieder geval, niet bij een dierenmishandelaar nee.
Trouwens, wij moetten toch ook iets te eten hebben Verdrietig
En er worden dieren voor gefokt, maar er worden ook dieren geslacht die gewoon niet meer in staat zijn om in leven te blijven.
Het smaakt allemaal goed, zeg dat zelf.
En die dieren staan dan misschien wel dag en nacht in een hokje, maar ze zijn toch ook niet anders gewend? Die weten niet beter dan dat hun leven is. En dan worden ze naar de slacht gebracht, dat weten ze toch ook niet, dat is maar beter zo anders zou het wel zielig worden.
En maar één stroomschok en ze zijn dood. Ze zeggen één keer auw. Hoevaak hebben wij al au gezegd?
En dan wordt het dier doormidden gesneden etc. (details zal ik maar achterwegen laten voordat je dadelijk écht geen vlees meer lust Tong uitsteken )

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:31

Stroomschok? wat voor een slachterij is dat?

Nog even overdie ganzen. Ben net mn bed aan het afhalen en wat denk je. Ik heb 2 kussens met ganzenveren, denk je dat ze die bij elkaar rapen in het wild?

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 16:04

linneketeut schreef:
Watsup,
Ik weet niet hoe jij voor je ziet hoe ze dieren slachten,
Maar die beesten krijgen een stroomshok en zijn dood. En overal is licht hoor. Bij de slager in ieder geval, niet bij een dierenmishandelaar nee.
Trouwens, wij moetten toch ook iets te eten hebben Verdrietig
En er worden dieren voor gefokt, maar er worden ook dieren geslacht die gewoon niet meer in staat zijn om in leven te blijven.
Het smaakt allemaal goed, zeg dat zelf.
En die dieren staan dan misschien wel dag en nacht in een hokje, maar ze zijn toch ook niet anders gewend? Die weten niet beter dan dat hun leven is. En dan worden ze naar de slacht gebracht, dat weten ze toch ook niet, dat is maar beter zo anders zou het wel zielig worden.
En maar één stroomschok en ze zijn dood. Ze zeggen één keer auw. Hoevaak hebben wij al au gezegd?
En dan wordt het dier doormidden gesneden etc. (details zal ik maar achterwegen laten voordat je dadelijk écht geen vlees meer lust Tong uitsteken )

lust ik al niet meer

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:16