anniee schreef:Wat ik niet snap: Als de hond iets kapot maakt krijgt hij een muilkorf om? Waarom gebruik je hier niet iets anders voor om hem dat duidelijk te maken? Een muilkorf is in mijn ogen geen straf/correctiemiddel maar een voorzorgsmiddel dat je de hond omdoet als je bv met hem naar buiten gaat en hij uit kan vallen naar anderen (mens of dier).
Verder lijkt het trekken me een minder groot probleem als ik dit zo lees dan de andere dingen die de hond doet. Voel jij je vertrouwd met een baby zometeen bij die hond in de buurt?
Je zegt dat hij zn lip optrekt alsof hij wil gaan bijten en je hem daarom een muilkorf omdoet.
Sorry maar als mijn hond dat zou doen zou ik dáár keihard aan gaan werken (en was er al veel eerder mee begonnen ook!) want ik zou dat niet vertrouwen met een kleine erbij.
Honden kunnen toch ook weer flink jaloers worden door een baby en die als bedreiging gaan zien en dan kan dit gedrag erger worden en dat wil je uiteraard niet voor je baby!
Ik suggereer niet dat je een bijtende hond hebt hoor, jij kent je hond het beste en daar kunnen wij via de computer geen oordeel over vellen. Maar dit klinkt mij niet als schoothondje in de oren.
Hoe zie jij dit gaan als de baby er straks is?
Heb je je voorbereidingen getroffen om de hond goed op te vangen als de baby er is?
Ik vind dat wij die muilkorf op de juiste manier gebruiken. omdat ze andere straffen niet accepteerd en deze wel en niet beter weet.
Haar lip op trekken doet ze bijna niet maar als ze het doet pak ik haar goed aan ben absoluut niet bang voor haar en dat weet ze donders goed.
Die muilkorf dat was eerder die heeft ze amper nog om maar gewoon weg omdat in de bench stoppen vast maken weet ik veel wat voor andere straf haar niets doet en die muilkorf wel.
Ze is zeker jaloers en dat zal ze straks ook zijn als de kleine er is maar daar zijn wij al op voorbereid Er komt hier niemand binnen zonder eerst haar te begroeten en dan pas mag er naar de kleine gegaan worden.
NOOIT maar dan ook NOOIT moet je een kind alleen bij je hond laten en dat zal ook absoluut niet gebeuren!
Ze is een schat van een hond en doet geen vlieg kwaad alleen heel soms is ze gewoon beledigt en trekt ze haar lip op, ze moet me 1x bijten dan is het klaar.
Maar ik ga ook echt voor der staan en dan moet je eens kijken hoe snel ze weer zielig kan doen, nee niemand verteld mij dat me hond niet is opgevoed en dat ik die muilkorf verkeerd gebruik ( zeg niet dat jij dat zegt hoor

).
Ze is een hond met gebruiks aanwijzing en die hebben wij nu door!