Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:02

Quellian schreef:
Ik denk -don't shoot the messenger- dat deze honden het meest voorkomen in de wat minder nette buurten en bij lager opgeleide mensen (oef, wat zeg ik dat toch netjes).

Dat kan, maar je moet niet alles over 1 kam scheren.
Ik woon in een buitengebied, en hier is een ouder vrouwtje wat ook een kruising staff heeft. Gewoon gekocht omdat ze het een leuke lieve hond vond...

050206051012

stef schreef:
misschien ben ik heel blond, en heel naief, maar kunnen die honden niet gewoon gevochten hebben? Kan me niet voorstellen dat de AID die beesten nog even afbeult (zonder reden) voor ze een spuitje krijgen

Nee lijkt me ook niet. Maar door vermoedens wordt de AID op deze manier onderuit gehaald.

Het is heel simpel; als je zo'n hond hebt zonder papieren, dan weet je dat je fout zit. Weet je dat niet, dan wordt je op de hoogte gesteld op het moment dat de hond in beslag wordt genomen. Had je je er maar in moeten verdiepen, jammer dat veel mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Nogmaals: heel sneu voor de honden, maar ze moeten gewoon stoppen met fokken.

LadyElmira

Quellian schreef:
Ik denk -don't shoot the messenger- dat deze honden het meest voorkomen in de wat minder nette buurten en bij lager opgeleide mensen (oef, wat zeg ik dat toch netjes).

Hmm, dat vind ik juist van niet. Tuurlijk heb je die jongeren die eigenlijk geen hond kunnen betalen maar het toch doen, omdat het stoer is. Maar wij wonen in een sjieke buurt in Barendrecht, en mijn ouders hebben beide een goede opleiding gehad vroeger, hebben een nette baan en het enige wat we dan kunnen verzinnen is dat we wel van dat stoere uiterlijk van een staff hielden.

juthi

Ik denk niet dat ze nu ineens kunnen zeggen dat de gene met papieren ook net meer mogen.
Misschien dat je ze dan vanaf een bepaalde datum niet meer aan mag schaffen, maar ze kunnen de gene die een hond met stamboom hebben niet ineens de hond afnemen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:03

Stoppen met fokken ben ik het mee eens, maar je kunt de onwetende kopers niet verantwoordelijk stellen...
Ze zouden hoge straffen op het fokken van deze rassen zonder papieren moeten zetten...
Maar... dan blijf je nog altijd de kruisingen houden zonder RAD-hond die wel onder de RAD vallen.. Hoe ga je dat aanpakken???

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:03

Citaat:
die lijst staat op de website in beginpost (of mijn onderschrift )
en op de site staat ook het adres waar de handtekeningen naar toe gestuurd kunnen worden Knipoog

Nee hoor, staat er niet [/quote]

http://www.dogs-with-spirit.com/tegenrad.html
doet hij het nu?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:04

griebels schreef:
Stoppen met fokken ben ik het mee eens, maar je kunt de onwetende kopers niet verantwoordelijk stellen...
Ze zouden hoge straffen op het fokken van deze rassen zonder papieren moeten zetten...
Maar... dan blijf je nog altijd de kruisingen houden zonder RAD-hond die wel onder de RAD vallen.. Hoe ga je dat aanpakken???

Ze zouden er idd hogere straffen op moeten zetten!

Maar hoezo zou je onwetende kopers niet verantwoordelijk houden? Het is net als stelen & helen (zonder heler geen steler). Zonder kopers heb je ook geen verkopers aka fokkers.

Joe snep wat ei mien?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:05

LimaGentle schreef:
mensen vergeten dat ELKE kruising van wat voor een rassen dan ook onder de RAD kunnen vallen als de honden voor 80% het uiterlijk hebben van een pitbullachtige... dat kunnen dus ook kruisingen zijn tussen een labrador x bullterrier... 2 rassen die totaal niks met de RAD te maken hebben en dus bij die 2 rassen ook geen info word gegeven over de RAD Knipoog

ik haal nog even mijn quote naar boven Haha!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:05

griebels schreef:

moeilijk, en oneerlijk ook. Ik denk dat we daar niet eens iets aan kunnen doen, je kunt anders gewoon zeggen dat je geen kruising stafford heb, omdat je soms het verschil niet ziet. Ik heb eens een kruising grote jack russel gezien (was geen raszuivere moeter denk ik) met een kruising met een staff, nou..dat leek echt niet op een stafford terwijl het toch een rasechte vader had.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:06

Een stafford heb ik zeker geen probleem mee, mits goede papieren en aan de wetgeving voldoet. Ik mis echt in het hele dierenleed verhaaltje een verwijzing naar de eigenaar dat ze verkeerd was.

of ben ik de enige die hierover valt

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:07

Quellian, wordt dat niet enorm moeilijk? Dat je nu een doelgroepje probeert om te halen zulke honden niet meer te kopen oke, maar we hebben het over een zwaar bevolkt nederland. Dat wordt enorm moeilijk en is haast niet te onderzien, of we moeten allemaal zo streng worden als amerika is met de drugs..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:09

LadyElmira schreef:
Quellian, wordt dat niet enorm moeilijk? Dat je nu een doelgroepje probeert om te halen zulke honden niet meer te kopen oke, maar we hebben het over een zwaar bevolkt nederland. Dat wordt enorm moeilijk en is haast niet te onderzien, of we moeten allemaal zo streng worden als amerika is met de drugs..

Nou ja, van mij mag NL hierin net zo streng worden als Amerika met drugs. En niet om mensen te pesten, maar om dieren te ontzien.

Heel cru gezegd; elke hond die er wordt ingeslapen is er weer 1 minder, weer een probleem 'verholpen', net zolang tot ze de broodfokkers van die kruizingen te pakken hebben.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:09

katiavl schreef:
Een stafford heb ik zeker geen probleem mee, mits goede papieren en aan de wetgeving voldoet. Ik mis echt in het hele dierenleed verhaaltje een verwijzing naar de eigenaar dat ze verkeerd was.

of ben ik de enige die hierover valt

Ik heb het idee dat ze daar niet veel voor voelen. Er is een wet, dus moeten er dieren worden afgemaakt..en wat maken de baasjes dan nog uit? Ze hebben immers waarvoor ze kwamen, en dat is het. Zo is nederland wel. Pakt niet aan zodat er iets voorkomen wordt, maar wacht af totdat het telaat is en er dieren moeten worden afgemaakt.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:10

Quellian ik snap wat je bedoeld en daar ben ik het ook mee eens! Maar nederland kennende, gebeurd er niets en vreten ze weer uit hun neus.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:11

Quellian schreef:
griebels schreef:

Ze zouden er idd hogere straffen op moeten zetten!

Maar hoezo zou je onwetende kopers niet verantwoordelijk houden? Het is net als stelen & helen (zonder heler geen steler). Zonder kopers heb je ook geen verkopers aka fokkers.

Joe snep wat ei mien?

Ik wel, maar zoveel mensen weten het niet... De liefhebbers van het ras weten het wel, maar er zijn ook kruisingen en mensen die vallen voor het karakter en/of uiterlijk die het niet weten, waarbij ook geen belletje gaat rinkelen omdat ze nooit van de RAD gehoord hebben...

lesilla

ladyelmira ik bedoel het dog with spirits verhaal Lachen ik denk dat nederland het niet moeilijk aanpakt, deze honden mogen niet meer is er niet aan, de honden op de foto zien er specifiek genoeg uit Lachen

050206051012

LadyElmira schreef:
Ik heb het idee dat ze daar niet veel voor voelen. Er is een wet, dus moeten er dieren worden afgemaakt..en wat maken de baasjes dan nog uit? Ze hebben immers waarvoor ze kwamen, en dat is het. Zo is nederland wel. Pakt niet aan zodat er iets voorkomen wordt, maar wacht af totdat het telaat is en er dieren moeten worden afgemaakt.

Nederland geeft al een tijd aan dat deze kruizingen verboden zijn en mensen blijven eigenwijs. Dus het is al heel jammer dat er dieren moeten worden ingeslapen ONDANKS dat mensen (in veel gevallen) wéten dat ze een 'illegale' hond hebben.

Consequenties dragen noemen ze dat. Heel sneu voor de dieren, maar de baasjes zouden eens hand in eigen boezem moeten steken!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:12

Quellian schreef:
Heel cru gezegd; elke hond die er wordt ingeslapen is er weer 1 minder, weer een probleem 'verholpen', net zolang tot ze de broodfokkers van die kruizingen te pakken hebben.

en de kruisingen zonder RAD-hond die er vanwege hun uiterlijk wel onder vallen...
Lima noem nog eens voorbeelden van dat soort kruisingen!!

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:13

Ik heb een hele sterke maag maar durf het filmpje niet echt te bekijken. Dan is mijn dag meteen verpest

LadyElmira

Toen mijn moeder haar pitbull kocht kreeg ze in de dierenwinkel (ja zo lang is dat alweer geleden, ik was er nog geeneens) te horen dat het een lief klein schoothondje bleef. Naderhand bleek het een pitbull te zijn, zie dat maar eens aan een klein puppy. Nu zijn we zover dat we er een dierenarts naartoe kunnen sturen, maar toen niet. Nouja, we hebben het beestje toch gehouden en met goede training ging het prima. Juist omdat ik van dichtbij weet dat je dit niet altijd kan zien, vind ik dat er meer voorlichting moet komen zodat we weten wat er gebeurd, en weten waar je naar moet kijken.

griebels

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:14

griebels schreef:
Quellian schreef:

en de kruisingen zonder RAD-hond die er vanwege hun uiterlijk wel onder vallen...
Lima noem nog eens voorbeelden van dat soort kruisingen!!

Yup, ik ben geen hondenkenner, geen idee hoe dat opgelost zou kunnen worden. Stoppen met kruisen in het algemeen?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:16

Dat is belachelijk Q...
Waarom zouden er geen kruisingen meer mogen komen.
Het enige wat helpt is de regel voor broodfokkers aanscherpen, en dan ook ECHT aanscherpen... En de RAD-regeling afstompen. Geen onschuldige dieren meer afmaken.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:16

Als men nu in ieder geval stopt met leuk fijn een nestje te fokken bij hun eigen hond, dan kunnen de hondenkenners en goede fokkers verder gaan. Meestal zoeken ze ook nog een hond uit dat goedkoop is (mensen met thuis een teefje), want dat scheelt weer geld. Zo weet je natuurlijk nooit wat voor hond je nu weer in huis heb gehaald, en hoe de kruising eruit komt te zien.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:17

griebels schreef:
Dat is belachelijk Q...
Waarom zouden er geen kruisingen meer mogen komen.
Het enige wat helpt is de regel voor broodfokkers aanscherpen, en dan ook ECHT aanscherpen... En de RAD-regeling afstompen. Geen onschuldige dieren meer afmaken.

Kruisen is goed, als ze maar weten wat er in huis wordt gehaald. Wat voor hond heb ik hier? Is het wel een hond dat echte ouders heeft? Zal dit hondje met mijn hond niet teveel op een RAD hond gaan lijken? Mensen die het doen om geld te verdienen, kijken daar niet naar.