Jong katje.. mannetje of vrouwtje?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jong katje.. mannetje of vrouwtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:53

Ja dat kon beter qua timing... Knipoog Wie gaat alles verzorgen als jij ligt te puffen?? Knipoog Tong uitsteken

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:55

Kijk, dan zorg je er voor dat je een huis koopt tegen over je moeder die niet werkt, en die ook een cattery heeft, en daarbij baby gek is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:57

Haha, dan is het idd een voordeel om vlakbij je moeder te wonen! Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:48

Wuis schreef:
Ach laat ik er maar niet meer op ingaan, jij zal het wel veel beter weten dan mij,i ik kom immers nooit in een dierenasiel en weet niet hoe de gang van zaken is........ *ahum*.

alsof ik niet weet wat de gang van zaken is? Ach gut vind het heel knap dat jij dat van mij weet...maar goed vind dit echt weer typisch forum-problemen Haha! als iemand een "verkeerde" mening geeft, reageren daar weer mensen op dat je het verkeerd doet of zogenaamd niet weet Ach gut het is toch niet voor niks een forum? daar mag je toch gewoon je mening geven?
loveyoutoo schreef:
OMG
Katten zijn tien keer beter af in het asiel dan buiten op straat...

heb ik die vergelijking ooit gemaakt?
ik zeg alleen dat ik asiels niks vind!
zou jij het als kat of hond leuk vinden om daar te zitten? ik niet...
ik zit liever bij een gezinnetje thuis die mij netjes eten geeft en lekker veel aandacht schenkt enz enz. Knipoog

maar goed ik ga weer on-topic!!
Relaxed schreef:
Ik hoop eigenlijk nog steeds op gouden tips als je 2 van die jonge katjes in huis neemt...

heb je nu een leuk contact met de fokker? want die kan je namelijk ook heel veel nuttige tips geven vooral wat betreft voer... wat hun ze geven en op welke tijden enz enz... ik geef altijd van te voren aan bij mensen wat onze kittens krijgen, hoeveel en op welke tijden zodat er in het voer in ieder geval niks verandert in het begin Haha! (op wat langere termijn kan je natuurlijk wel veranderen, maar in het begin is het gewoon verstandiger om aan te houden wat ze voerden i.v.m spijsverteringen die overstuur raken enzo Ach gut )
verder zijn er al goede tips gegeven wat betreft krabpaal en bak en verder schiet mij nu even niks te binnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:39

Probleem is dat jij net doet alsof een kitten die in een asiel opgroeit een abnormaal beest wordt.
En dat is de grootste onzin dat ik ooit gehoord heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:14

Wuis schreef:
Probleem is dat jij net doet alsof een kitten die in een asiel opgroeit een abnormaal beest wordt.

Tegen wie heb je het?? En wil je dit aub ff per PB verder doen of in een ander topic? Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:25

Relaxed schreef:
Wuis schreef:

Tegen wie heb je het?? En wil je dit aub ff per PB verder doen of in een ander topic? Bloos

Tegen Rianneke.

En ik ga niet pb'en want zij heeft haar mening toch al gevormd terwijl ze duidelijk niet weet wat de gang van zaken is, anders zou ze wel een andere mening hebben. Huilen van het lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:56

Wuis schreef:

maar vind jij een asiel DE ideale situatie dan? ik zie een kitten liever in huiselijke kring hoor Knipoog maar goed omdat je meteen op de kast zit en verder niet nadenkt over wat mensen schrijven reageer je zo heel begrijpelijk hoor maar soms wel vervelend Haha! (lees mijn andere posten maar goed door Knipoog )

maar relaxed nog een keer....?
Rianneke schreef:
heb je nu een leuk contact met de fokker?

en de rest van de tekst? want hun kunnen vooral kwa voeding veel voor je betekenen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:43

O jaa wel gelezen, maar nog niet gereageerd.. Knipoog Heb verder geen contact met die mensen, maar zou de week voordat ik ze op kan halen nog ff langs gaan om wat dingen te overleggen. Ik zal dan idd ook ff vragen wat ze voeren en zorgen dat ik dat zelf ook in huis heb. Wel goed idee om ook ff naar de tijden te vragen!
Is het niet moeilijk bij katten om na een poos over te gaan op ander voer? Ivm niet willen eten?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:48

Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar als jij een kitten wil waarom dan niet bij een asiel. Die beginnen nou weer vol te raken met moeder poezen met kittens en zitten erg leuke kittens tussen. En daar krijg je bij het aan koop bedrag (teminsten bij ons asiel) een castratie sterilisatie bij! Dus ga daar eens kijken als je er 1 wil!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:56

pubelia schreef:
Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar als jij een kitten wil waarom dan niet bij een asiel. Die beginnen nou weer vol te raken met moeder poezen met kittens en zitten erg leuke kittens tussen. En daar krijg je bij het aan koop bedrag (teminsten bij ons asiel) een castratie sterilisatie bij! Dus ga daar eens kijken als je er 1 wil!

Clown Anders gaan deze kittens naar het asiel denk ik.. ze gaan gratis weg dus..
Verder was onze kitten snel zindelijk, ze leerde dat eigenlijk al aan toen ze nog bij haar pleegmoeder was. Maar er waren toen wel oudere kittens bij dus misschien kopieerde ze dat gedrag ook wel, dat weet ik niet. In het begin zullen ze heel veel slapen en af en toe eens op avontuur gaan (kijk uit voor je broekspijpen.. het is niet fijn als eentje via je broekspijp omhoog kruipt Knipoog) En wat ze heerlijk vinden is bijvoorbeeld in je badjas hangen tegen je aan.
Die van ons begon na een maar maandjes te puberen.. lees de bloempotten binnen als toilet gebruiken. We hebben het toen geprobeerd met een plantenspuit maar dit wou natuurlijk alleen als we er waren. Wat ook erg goed helpt is... citroenschillen/manderijnschillen of sinaasappelschillen.. als het maar een beetje zurig ruikt, hier hebben ze een hekel aan en dan blijven ze er wel uit de buurt. Dit hebben wij ook gedaan op het aanrecht en toen was het vrij snel over Knipoog alleen ze kruipt af en toe nog in de wasbak met de kraan spelen :S

Voor de rest is 2 een strak plan als je verder geen hond oid hebt. Wij hebben een hond en ik zie dat onze poes heel erg naar haar toetrekt. 's avonds gaat ze erbij in de hondenbak liggen of rent mee met uitlaten. Zo hebben ze een maatje om mee te spelen en een maatje om lekker tegenaan te kruipen 's nachts.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:58

Relaxed schreef:
O jaa wel gelezen, maar nog niet gereageerd.. Knipoog Heb verder geen contact met die mensen, maar zou de week voordat ik ze op kan halen nog ff langs gaan om wat dingen te overleggen. Ik zal dan idd ook ff vragen wat ze voeren en zorgen dat ik dat zelf ook in huis heb. Wel goed idee om ook ff naar de tijden te vragen!
Is het niet moeilijk bij katten om na een poos over te gaan op ander voer? Ivm niet willen eten?

Wij hebben eerst Royal Canin gebruikt (kreeg ze bij haar pleegmoeder) samen met iets kittenmelk. Na een poosje zijn we overgegaan op huismerk brokjes die hebben we eerst gemengd met Royal Canin en dan langzamerhand helemaal over. Nu eet ze alles door mekaar als er maar een beetje blikvlees in zit Tong uitsteken
Een mandje ofzo is wel leuk maar ze zoeken toch een eigen ligplekje.. wat wel een aanrader is.. een hangmat voor aan de kachel.. als die dan in de winter aanstaat vinden ze dat heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:19

pubelia schreef:

Als je dat nou wel ff had gedaan, dan had je ook kunnen lezen waarom... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:23

Lovely1 schreef:
Relaxed schreef:

Wij hebben eerst Royal Canin gebruikt (kreeg ze bij haar pleegmoeder) samen met iets kittenmelk. Na een poosje zijn we overgegaan op huismerk brokjes die hebben we eerst gemengd met Royal Canin en dan langzamerhand helemaal over. Nu eet ze alles door mekaar als er maar een beetje blikvlees in zit Tong uitsteken
Een mandje ofzo is wel leuk maar ze zoeken toch een eigen ligplekje.. wat wel een aanrader is.. een hangmat voor aan de kachel.. als die dan in de winter aanstaat vinden ze dat heerlijk!

Die hangmat is idd een goeie, mijn oom zei het gister ook, die van hun ligt er heeel veel in idd..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:20

Onze poes vindt het ook helemaal geweldig.. ze had ook een mandje maar dat vond ze maar niks.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:29

Relaxed schreef:
Ik zal dan idd ook ff vragen wat ze voeren en zorgen dat ik dat zelf ook in huis heb. Wel goed idee om ook ff naar de tijden te vragen!

als je gewoon zorgt dat je gelijdelijk aan op ander voer overgaat kan er weinig mis gaan... (net zoals lovely1 omschrijft) er gaat meer mis als je meteen omschakelt als ze bij jou komen...beestjes hebben dan toch al een beetje soort van stress omdat alles nieuw is en als dan ook nog hun buikje begint te werken vanwege hun nieuwe eten, dan kan je het wel raden Ach gut

en zo'n hangmat vinden ze echt heerlijk Lovers maar goed het is zacht en warm en dat trekt toch wel aan in de winter volgens mij Haha!...en in de zomer liggen ze bij ons altijd helemaal plat en uitgestrekt op de vloer Haha! of in de plantenbak... of nou ja plantenbak Ach gut meer een bak met grond waar van ellende niks meer in groeit Clown
Lovely1 schreef:
Wat ook erg goed helpt is... citroenschillen/manderijnschillen of sinaasappelschillen.. als het maar een beetje zurig ruikt,

wat een goede tip!!! heb dit nooit geweten, maar ik ga het zeker uitproberen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:20

Welke kattenbakkorrels vinden jullie het fijnst? Thuis hadden wij altijd van die witte kalkachtige dingen, maar dat geeft zo af..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:14

wij hebben gewoon die witte korrels Haha! geen idee of er verder nog zoveel is want heb me daar eigenlijk nooit zo in verdiept... maar goed ik ben met een kattenbak net zo erg als met stallen mesten ( in de stallen worden 2 keer per dag drollen en natte plekken weggeschept Bloos ) die beesten krijgen niet eens de kans om rustig te poepen Clown maar zo hou je het wel het schoonste en het frist (naar mijn idee...)