ME hond heeft net chocoalde gegeten!!! moet ik zout geven??!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: ME hond heeft net chocoalde gegeten!!! moet ik zout geven??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:58

TornadoLover schreef:
wat jij doet(hond voer van tafel geven) is ideaal om dat beestje kapot te krijgen(komt misschien boos en aanvallent over maar het is zo)
Chocola is uiterst giftig voor je hond ik hoop voor jou dat ze het overleeft, normaal is dit voor 1x niet erg maar als je het regelmatig geeft kan die er toch van sterven.
dus geen chocola meer en geef je hond normale hondebroken Knipoog
nogmaals excusees als het aanvallend overkomt)

Och. Dat scheelt ook weer per hond. Wij hebben een JackRussel, Duitse Herder en een Bernasenner, en die eten werkelijk alles. Alles wat overblijft van het eten krijgen hun voor de kiezen, ook een broodje chocolade pasta, nooit iets van gemerkt. Als ze eraan gewent zijn rare dingen te eten, zullen ze er ook minder snel last van krijgen. De Duitse Herder heeft zelfs de zak soda leeggegeten (nee, dit hadden we hem niet gevoerd hij is via de kast in de vensterbank gesprongen. Tong uitsteken ) en heeft hier niks aan geleden.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:59

(Pure) Chocola is giftig voor de hond, als het dier meer dan 30 gram eet heb ik gelezen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:00

Niet iedereen overlijdt van een sigaret maar roken is wel dodelijk.

Fijn dat jullie dieren er niet aan overleden zijn maar het KAN fout gaan mensen. Prijs je gelukkig maar help een ander dit leed te voorkomen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:11

Nog een weetje:
Witte chocola is niet giftig. (natuurlijk ook niet gezond..)
(kwam ik achter nadat ik de dierenarts gebeld had, omdat mijn hond de schaal met witte paaseitjes had opgegeten... Met omhulsel en al Haha! Haha!)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:14

Steffie89 schreef:
TornadoLover schreef:
wat jij doet(hond voer van tafel geven) is ideaal om dat beestje kapot te krijgen(komt misschien boos en aanvallent over maar het is zo)

Jeezus, kan ook overdrijven! Mijn golden kreeg altijd bij zijn brokken "menseneten". Hond heeft een mooie leeftijd gehaald en is altijd super fit geweest. Ze is gestorven aan de kanker. Maar niet aan menseten Slapen

Daarbij wil je niet weten wat voor troep er vaak in hondenvoer zit!
Van mijn aardappeltjes, boontjes enz.. weet ik dat er geen zout en rotzooi inzit.
Maar die hondenbrokken..

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:18

TornadoLover schreef:
Chocola is uiterst giftig voor je hond ik hoop voor jou dat ze het overleeft, normaal is dit voor 1x niet erg maar als je het regelmatig geeft kan die er toch van sterven.
dus geen chocola meer en geef je hond normale hondebroken Knipoog
nogmaals excusees als het aanvallend overkomt)

onze vorige hond at dagelijks mee met wat de pot schafte, oftewel: 's ochtends 'n boterham, 'smiddags 'n worstje, 's avonds wat wij ook aten alleen dan wat minder natuurlijk. deze hond was absoluut niet dik, rende dagelijks buiten rond en is uiteindelijk 17 jaar geworden! dus dat 'hond voer van tafel geven is slecht' gaat er bij mij echt niet in.
de hond die we nu hebben eet precies 'tzelfde als de vorige en heeft net als de vorige ook brokken klaarstaan voor als ze daar zin in heeft en die eet ze uit zichzelf heel beperkt, maar voldoende om daar al het nuttigs uit te halen.

nu over de chocolade: inderdaad schadelijk voor honden! soms zelfs dodelijk, zal mijn hond dus ook nooit krijgen!
mocht ze op een of andere manier toch aan chocolade komen, dan bel ik denk ik de DA over wat ik moet doen.
1 á 2 blokjes pure chocolade zoals in de openingspost stond vermeld lijkt me echt niet erg schadelijk, zolang je hond niks raars vertoond zou ik het dus nog even afwachten.
dat van dat zout .. lijkt me een zeer slecht idee.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:30

rakkertjuuhh schreef:
volgens mij is het nie5 tzo heel erg hoor mijn hond krijgt al jaren wel is af en toe stukie chocola mijn hond is in oktober 14 jaar oud een labrador en is zo gezond als wat dus het kan lang niet zo erg kwaat als iedereen beweerd.

Dat jouw hond nog leeft betekend niet dat chocolade goed is en geen kwaad kan.
in chocolade zit theobromide en dat kan een hond heel slecht afbreken. de stof stapelt zich op in de lever. eigenlijk een beetje hetzelfde als jacobs kruiskruid bij paarden. bij elke hond is het limiet van theobromide anders. dus de ene wordt doodziek van 1 stukje chocolade en de andere kan er meerdere repen van op voordat de limiet is bereikt. maar die limiet WORDT een keer bereikt. dus ik vindt persoonlijk nogal dom om dan maar lekker chocolade te blijven geven. het is gewoon wachten tot het moment dat het limiet bereikt is. en dan ben je te laat. het tast niet alleen de lever of hart aan maar ook het zenuwstelsel. heb het ook bij een hond gezien en daar wordt je niet vrolijk van. en ook die hond kreeg regelmatig chocolade en was het "gewend".

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:32

Onze vroegere hond een poedel kreeg ieder weekend een stukje chocola, en is 18 jaar geworden.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:41

marleen_usar schreef:
Onze vroegere hond een poedel kreeg ieder weekend een stukje chocola, en is 18 jaar geworden.

Ja, dus??? dit betekend niet dat het gezond is om chocolade te geven en dat je het dus maar kan blijven geven. jouw hond kon er tegen, de volgende ligt al plat na een klein stukje. het is al vaker gezegd, de ene hond kan meer theobromide dan de andere hebben.

stel dat ze bij jouw op stal erachter komen dat de paarden al een tijdje hooi krijgen met jacobskruiskruid. wat doe je dan??? gewoon lekker je paard dat hooi blijven geven omdat hij er tot nog toe nog niet ziek van is geworden??

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:31

marleen_usar schreef:

WAAROM zou een normaal denkend mens zn hond sowiezo chocola willen geven? Het is een hond, geen mens. Geef het beest dan een stukje pens oid....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 07:27

Wat ik wil zeggen is dat een hond er na 1 stukje echt niet aan gaat hoor.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 08:44

De jouwe misschien niet, maar die van een ander kan er wel aan doodgaan. Wil je dat op je geweten hebben?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 08:52

TornadoLover schreef:

En dit is nou de aller grootste onzin die je hier uitkraamt! Bij mijn opa en oma kregen de honden altijd het restje van de aardappels groente en vlees. en dan ook alle soorten groenten en vlees!

Vriendin van mij heeft een 5 jarige hond, die doet niet anders, beest is kern gezond!

Over de chocolade, Dat is wel slecht voor je hond, mijn honden krijgen dat niet.
Idd even in de gaten houden wat hij/zij doet, en anders even de DA bellen.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:50

Cyntje schreef:
Toch is af en toe chocolade geven niet echt goed

Anders gezegd, geef je hond iedere dag een stukje chocolade en dikke kans dat ie geen jaartje ouder meer wordt!

In geval van TS dat de hond nu 1 of 2 blokjes op heeft, daar zou ik verder niks aan doen,... voortaan goed opletten Knipoog

Niks aan toe te voegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:54

Ik wist niet dat chocolade dodelijk kon zijn....
Hier een verhaaltje;
klik

Waarom met het lot spelen....