een poes echt zo duur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Re: een poes echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:04

Ook hier vind ik het alles mee vallen het hebben van katten.

1 keer in de 10 weken een zak Royal Canin van 52,50 (wel met zijn 2 waar van 1 sphynx die al meer eet als gewone kat)
elke dag 1 blikje vis (77% vis dus goed en lekker Haha! ) van 45 cent.

en ongeveer 1 zak grit per maand van 8 euro. ( doe ik wel 2 bakken)

22.75 per maand voor brokjes (staan wel de hele dag brokjes klaar)
13.50 voor vlees/vis
8 euro grit = 44.25 is 22 euro per kat per maand Haha!
Laatst bijgewerkt door Babsiej op 17-05-07 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:05

Denk eens logisch na, wat doet een leeuw? De hele dag eten? Nee dus! Die eet een prooi en kan daar weer even op leven!

Vuilnisbakken zijn vaak sterker dan raskatten (kruisingen ook) en muisjes en vogels zijn gezond Haha! Voorzover ze niet door gif doodgegaan zijn of vol met wormen zitten.

Als je een tijdje bij een da loopt dan wordt je wel fanatiek, ooit wel eens een kat met blaasgruis horen miauwen van de pijn?

Zalf ben ik overigens allergisch voor katten en dus zal ik er nooit één in huis nemen Tong uitsteken Maar dat wil niet zeggen dat ik mensen niet kan voorlichten over hoe het het beste is je kat te houden! Er is heel veel onwetendheid op dit gebied!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:08

Dat is niet helemaal waar in de natuur heb je ook geen sphynxen Knipoog

Mijn kat moet de hele dag eten tot zn beschikking hebben om ook warm te kunnen blijven.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:13

Tja doordat er (sorry) zo geknutseld is aan dieren krijg je wel iets andere voedingsbehoeften, maar dat wil niet zeggen dat je ze kan vergelijken met een paard of mens Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:14

annepanne schreef:
Denk eens logisch na, wat doet een leeuw? De hele dag eten? Nee dus! Die eet een prooi en kan daar weer even op leven!
Tsja, dat soort logica ken ik wel Lachen Maar zulke redeneringen zijn dus echt heel erg onwetenschappelijk - en ook nog eens heel regelmatig gewoon onjuist. (En op mijn logicatentamen is dit typisch een voorbeeld van een ongeldige inductie Knipoog )
Dus ik vertrouw liever op onderzochte theorieen dan op goedklinkende verhalen Ja

Maar misschien is de conclusie wel dat wij onze katten gewoon maar eens in de paar dagen moeten voeren Pling

Sorry, maar ik vind je reacties erg fel en ik ben nooit zo'n voorstander van fanatisme, op welk gebied dan ook. Daarom ga ik er tegenin. Misschien heb je gelijk, misschien niet, daarom hoop ik op wat onderbouwde informatie hierover, maar op deze manier roep je bij mij eerder een tegenreactie op dan dat je begrip voor je standpunt krijgt.

Als je onwetendheid wilt bestrijden, kun je dat beter doen door goede informatie te geven dan door veel uitroeptekens te gebruiken.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:15

annepanne schreef:
Vuilnisbakken zijn vaak sterker dan raskatten (kruisingen ook) en muisjes en vogels zijn gezond Haha! Voorzover ze niet door gif doodgegaan zijn of vol met wormen zitten.

En weer het bekende fabeltje dat de kop op steekt. Dat is dus pertinent NIET waar.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:19

Wij betalen hier in de maand, voor voedsel: 15 euro in de maand.
Zowel brokjes als vlees (in zo'n potje) Dat lijkt me niet zo veel?
Natuurlijk heb je daar DA kosten bij. Maar het moet al ernstig zijn als je + 50 euro moet betalen hoor.
Onze kat is gegrepen door een hond, botje gebreuken, botje gekneusd, wondjes: Da kosten waren 20 euro. Dus opzich valt dat goed mee Lachen

Met die berekening van voedsel heeft onze kat Non-stop brokjes, en elke morgen een potje.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:25

Soet, mmisschien dat het bij jullie in België goedkoper is, maar 20 euro voor een breuk bij een kat? Dat is echt heel goedkoop!

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:27

Precies, dat is wel erg goedkoop! Ga maar eens met een kat met ringworm naar de DA...100 euro aan medicijnen, en dan heb je nog niet eens je huis ontsmet!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:30

Wij hebben twee katten, eentje van bijna 3 jaar en eentje van 1 jaar (zie profiel).
Qua verzorging zijn ze echt niet duur, hoor. Alleen de DA kan af en toe prijzig zijn (sterilisseren/inenten en kwaaltjes).

Onze oudste kat heeft twee hartafwijkingen en daar zijn we een paar keer mee naar de kliniek in Utrecht geweest. Dat was een dure grap (echo's/foto's/andere onderzoeken), maar ja..... Wij vinden dat je aan een dier begonnen bent en als er iets is, moet je gewoon betalen. Hoort erbij. Als je je dat realiseert, kun je gewoon een kat nemen, hoor.
Ik zou ze in elk geval niet meer willen missen. Ze horen bij ons gezin, net als ons paardje. Lachen

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:31

Wij hebben voor onze kat voer van hills, dat is wel wat duurder maar ze hebben er een stuk minder van nodig. Het is ook heel goed voer, de dierenartsen raden het ook aan. Knipoog

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:49

Honey79 schreef:
annepanne schreef:

En weer het bekende fabeltje dat de kop op steekt. Dat is dus pertinent NIET waar.

Als je mijn raskat een keer ander voer laat eten dan ze gewend is gaat ze zo kotsen.
Mijn vuilnisbakje had daar toch minder last van.

Annepanne voor een kat is het juist wel goed om de hele dag voer tot zijn beschikking te hebben.
Als een kat een aantal dagen niet eet gaat het de opgeslagen vetten uit zijn lichaam halen en in tegenstelling tot mensen gaat de kat ook vetten uit zijn lichaam opslaan in de lever, die daardoor steeds slechter gaat werken. De kat kan daar zelfs aan overlijden.

Bij gesteriliseerde en gecastreerde katten ligt het wat anders maar een ongeholpen kat zal zich niet gauw overeten.

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:51

Een dierenarts is loeiduur, rest valt wel mee (qua voeding enz.) Koe Clown

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:53

Diablo schreef:
Soet, mmisschien dat het bij jullie in België goedkoper is, maar 20 euro voor een breuk bij een kat? Dat is echt heel goedkoop!

Inderdaad, we gingen even goed een 50 euro willen betalen hoor. Daar niet van.
Komt vast ook omdat onze DA meer kijkt naar het dier in kweste dan zijn eigen portefeuille Knipoog Maar alles is mooi opgelost, en het gaat al een stuk beter met ons beestje. Dus ik ben erg tevreden met deze DA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:55

Wij hebben er eentje. Ze is echt niet duur. Naja nu wel omdat ze elke dag medicijnen moet om te overleven.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:02

Onze kat is iedergeval helemaal niet duur. Ze krijgt 1x per dag een half blikje 'zacht'voer. Dat is iets van 45 cent. En de hele dag staan brokjes klaar maar die zijn ook niet duur.. Een paar euro en daar doe wij dan minstens een maand over. Onze kat is heel gezond en heeft nooit wat. Maar je moet natuurlijk wel rekening houden dat de dierenarts kosten wel duur zijn.

ik heb laast eens voor een nieuwe kattenbak gekeken nou die vind ik wel duur.. (bij onze dierenwinkel dan weet niet hoe het bij de rest van de dierenwinkels zit.) Maar 25 euro voor een katten bak,, Geld, geld! .. Maar dat is ook nog wel te betalen :p

Maar ik vind katten over het algemeen niet duur.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:07

Wij hebben een stuk of 7 katten Nagelbijten / Gniffelen En we zijn nieteesn 25,- permaand kwijt.. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:09

Ik heb 2 katten, met een zak voer doe ik ongeveer een maand, dus zeg 18.- per maand aan voer, af en toe krijgen ze wat extra's, maar dat zal niet meer zijn dan 5 euro denk ik. Enten kost 30 euro per kat per jaar. Al met al valt het best mee. Ik heb naast mijn katten ook nog 2 cavia's en een paard in volpension staan.. En rijk ben ik niet Clown

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:38

Tam_ schreef:
Wij hebben een stuk of 7 katten Nagelbijten / Gniffelen En we zijn nieteesn 25,- permaand kwijt.. Nagelbijten / Gniffelen

Je weet niet eens hoeveel katten je hebt? Verward