Als t goed is over 8 weken pups

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shemar

Re: Als t goed is over 8 weken pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:48

naadje24 schreef:
heel goed,ik zou je pups zeker afstaan...gratis...en laat de een goede fokker het maar doen...die weet wat ie doet..

Ja en die gaat ze gratis weggeven aan hele goede nieuwe eigenaren... echt niet hoor

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:50

Hij haalt zich anders ook een hoop op de hals door die beesten in huis te nemen en er een huisje voor te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Britt op 20-05-07 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:51

shemar schreef:
naadje24 schreef:
heel goed,ik zou je pups zeker afstaan...gratis...en laat de een goede fokker het maar doen...die weet wat ie doet..

Ja en die gaat ze gratis weggeven aan hele goede nieuwe eigenaren... echt niet hoor

nee idd die vraagt er geld voor,so what?
maar die weet wel aan wie die ze verkoopt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:54

BrittKitt schreef:
Hij haalt zich anders ook een hoop op de hals door die beesten in huis te nemen en er een huisje voor te zoeken.

daar kiest een fokker voor op het moment dat hij /zij akkoord gaat met haar vraag
en hij krijgt er toch uiteindelijk voor betaald?

diablo: ik vind dat je wel hele flauwe opmerkingen plaats
je gaat mensen aanvallen die je niet kent en ondertussen kruis je zelf je kwpner met een fries Nors opkijken
nee dat is lekker verantwoord fokken Rolleyes

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:05

Ja idd en met deze opmerking steunde ik de jouwe soort van Tong uitsteken
Ik vind dat hij er dan ook gewoon geld voor mag vragen aangezien hij zich een hoop op de hals haalt Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:06

naadje24 schreef:
BrittKitt schreef:

daar kiest een fokker voor op het moment dat hij /zij akkoord gaat met haar vraag

je gaat mensen aanvallen die je niet kent en ondertussen kruis je zelf je kwpner met een fries Nors opkijken

Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door MamboBeach op 20-05-07 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:11

BrittKitt schreef:
Ja idd en met deze opmerking steunde ik de jouwe soort van Tong uitsteken
Ik vind dat hij er dan ook gewoon geld voor mag vragen aangezien hij zich een hoop op de hals haalt Knipoog

ow hahah dan las ik jouw zin verkeerd Bloos
mijn excuus Haha!

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 21:22

Ik heb contact met een verantwoord boerboel fokker. Ik ga ze niet gratis weggeven wil er wel een vergoeding voor maar ze gaan niet met de eerste de beste mee zoals ik al eerder zei ik laat ze ook chippen enten en ontwormen die kosten wil ik er wel graag uit hebben. En iid diablo een fries met kwpner kruizen vind ik net zoiets alleen jij doet het met voorbedachte rade ik niet!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:25

de vergoeding van de entingen en ontworming kan je bespreken met de BB fokker...ok hij/zij zal dit doorrekenen in de verkoopprijs....
ik zou er iig geen winst of wat ook op proberen te pakken
dat zou ik persoonlijk een hele stomme zet viinden..

als je het aan een BB fokker overlaat geeft die ze ook niet aan de eerste de beste mee
ik zou het zelf niet gaan doen iig (verkopen) dit vereist ervaring en mensenkennis.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 21:30

Ik ga ze wel zelf verkopen maar wel in contact met een fokker. En er winst aan maken hoef ik niet daar doe ik het niet voor! Daarbij ook een fokker kan een mischatting maken en dan heb ik t wel in eigen handen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:39

idd in eigen handen...dus ook jij kan dus verantwoordelijk zijn voor een fout.
zeker aangezien je geen BB of BD fokker bent..
maar goed uiteindelijk is het je eigen beslissing en moet je het zelf weten
maar achteraf niet piepen want je kiest er wel zelf voor

en daar doe je het niet voor? je had er niet bewust voor gekozen toch? of begrijp ik het nou verkeerd
je doet het nergens voor dus..

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 21:51

Ik piep niet hoor. Ik doe het iid nergens voor nee maar wil wel graag de kosten voor enten en ontwormen eruit hebben zijn genoeg mensen die een leuk gratis hondje willen en zo komen ze dus juist wel in de verkeerde handen terecht!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:56

Oké, ik begrijp dus dat de buren een goed afsluitbare tuin hebben waarvan TS aannam dat ze die gesloten zouden houden. Toch was het daarnaast nodig om de teef vast te leggen om te voorkomen dat ze aan de wandel zou gaan. Trek ik nu een foute conclusie als ik hieruit begrijp dat de tuin van TS niet volledig of degelijk omheind is? De teef zou er immers uit kunnen ontsnappen? Maar als die teef er uit kan, dan betekent dat ook dat andere honden, reuen dus, er in kunnen. En dat geldt dan wellicht niet alleen voor de reu van de buren. Sorry als ik een verkeerd beeld heb gekregen van de hier beschreven situatie, maar bij het beeld dat ik er van krijg zou het me niet eens verbazen als er behalve die boerboel nog wel meer over die teef heen gegaan is.

Ik vind eerlijk gezegd hoe dan ook dat hier voorzorgsmaatrelen van lik-me-vestje zijn genomen om een ongewenste dekking te voorkomen. Ik heb zelf een volledig omheinde tuin waaruit nog nooit één van mijn honden is ontsnapt, maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om mijn teef onbeheerd in die tuin te laten als ze loops is. Vastgebonden of niet. Zowel reuen als teven kunnen op zo'n moment erg vindingrijk zijn. Dus gaat mijn loopse teef binnen achter slot en grendel als ik er zelf niet bij ben om toezicht te houden. Het is namelijk míjn verantwoordelijkheid om mijn teef te beschermen tegen een ongewenste dekking en die verantwoordelijkheid kan en wíl ik niet afwentelen op de eigenaren van de reuen in de buurt. Ik zou die verantwoording namelijk niet uit handen durven geven. Je kunt gewoonweg wachten op het moment dat die ander een foutje maakt doordat de hond niet goed onder appèl staat, men een familielid vergeet in te lichten of onvoldoende voorzorgsmaatregelen neemt om te voorkomen dat de hond in een onbewaakt ogenblik ontsnapt. Nee, laat mij dan zelf maar afdoende voorzorgsmaatregelen nemen.

En ja, weg laten spuiten brengt inderdaad gezondheidsrisico's met zich mee, maar dan is er nog altijd de mogelijkheid om over te gaan tot castratie. Waarom daar niet voor kiezen? Dat raszuivere nestje gaat er nu toch niet meer komen, toch?

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:59

Ik heb juist meerdere keren voor een kruising gekozen, zat het leuke van alletwee de rassen in superhonden. Dat het een kruising is zegt nog niet veel over het karakter, bij een hond met stamboom weet je alleen zeker dat je voor bepaalde problemen komt te staan omdat dat zo bij bepaalde rassen hoort of juist ingefokt is.

Heb ook een hondje waar wel het ras van bekend is, maar zit geen stamboom bij.... dus wie zegt mij dat zij wel helemaal aan het ideaalbeeld van dat ras voldoet..

Er zijn genoeg mensen die verstand van honden hebben, maar ook zoveel verstand dat ze het belachelijke bedrag wat voor sommige honden gevraagd wordt er niet voor neer willen tellen. Dit soort mensen zijn de ideale nieuwe eigenaren voor dit soort puppies.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:01

Puur geluk, je hebt ook kans dat het slechte van beide rassen doorfokt. Mooi klaar ben je dan.
Vind het een zwak argument om voor een kruising te kiezen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:03

shemar schreef:
Er zijn genoeg mensen die verstand van honden hebben, maar ook zoveel verstand dat ze het belachelijke bedrag wat voor sommige honden gevraagd wordt er niet voor neer willen tellen. Dit soort mensen zijn de ideale nieuwe eigenaren voor dit soort puppies.

Ben ik met je eens! Ja

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:03

naadje24 schreef:
BrittKitt schreef:

Goed lezen. Ik schreef dat ze zelf moet weten of ze een kruising fokt, daar heb ik dus geen verkeerd woord over gezegd. Ik heb alleen gezegd dat ze niet moet doen alsof ze geen nestje wil, want dan moet je gewoon zorgen dat je teef niet het risico loopt gedekt te worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:04

Bovendien hou ik het evt. veulen wat er uit mijn kwpn-er komt zelf, dus die zal niet verkeerd terecht komen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:05

shemar schreef:
Ik heb juist meerdere keren voor een kruising gekozen, zat het leuke van alletwee de rassen in superhonden. Dat het een kruising is zegt nog niet veel over het karakter, bij een hond met stamboom weet je alleen zeker dat je voor bepaalde problemen komt te staan omdat dat zo bij bepaalde rassen hoort of juist ingefokt is.

.

een hond met stamboom nemen om zo zeker te weten dat je voor problemen komt te staan Verward
sorry maar die is nieuw voor mij....
goede fokkers proberen juist de problemen eruit te fokken
en wie zegt dat je met een stamboosloze hond geen problemen kan krijgen,juist grote rassen zijn HD gevoelig,met of zonder stamboom

ben het met je eens dat er genoeg leuke kruisingen zijn hoor,of honden zonder stamboom Ja
maar ook wel afhankelijk van wat voor een kruising dit is...
een BB is nou eenmaal geen beginnershond...een BD ook niet...

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 22:06

Miun tuin is wel afsluitbaar kunnen geen andere honden in. De huurders zitten op hetzelfde terrein als wij het zijn 2 woonhuizen op een stuk grond ik zal wel foto plaatsen want jullie snappen denk niet geheel hoe t bij ons in elkaar zit. Mijn vader heeft alleen bij hun een eigen stuk gemaakt met een hek alleen de dames achter voornamelijk de dochters sluiten dat hek niet. Vandaar mijn vraag aan hun let daarop en daarom ligt mijn teef vast zodat ze dus niet naar hun tuin kan gaan . Aangezien mijn beide honden geen binnen honden zijn ga ik ze dus niet binnen leggen savonds gaan ze mee naar binnen overdags lekker buiten en aangezien mijn eigen reu gecastreerd is ga je hier niet vanuit nee. Iid ook mijn verantwoordelijkheid maar ja bedankt voor alle fijne reakties verder. Er word wel wat overdreven gereageerd een kruising is per defintie meteen een gevaarlijke hond Gestoord ik had nogmaals zelf ook niet voor kruizing gekozen maar ja volgens jullie sta ik schijnbaar ernstig te liegen en heb ik het expres gedaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:08

Diablo schreef:
Bovendien hou ik het evt. veulen wat er uit mijn kwpn-er komt zelf, dus die zal niet verkeerd terecht komen.

dan blijft het nog een feit dat je de TSer niet persoonlijk kent en niet zulke flauwe opmerkingen hoeft te maken

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:09

Chip2 schreef:
Er word wel wat overdreven gereageerd een kruising is per defintie meteen een gevaarlijke hond Gestoord

Selectief lezen is ook een vak.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:10

shemar schreef:

Mensen die ècht verstand van honden hebben begrijpen heel goed wat er bij komt kijken om op een verantwoorde wijze een nestje te fokken. En over het algemeen vinden die mensen dan ook dat de bedragen die worden gevraagd voor raszuiver gefokte pups die worden geboren uit op erfelijke afwijkingen gecontroleerde ouders helemaal niet zo belachelijk zijn.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 22:13

Met stamboom ben je er ook niet zeker van of je hond gezond is en blijft. Heb een hond met stamboom gehad die had tumor in ze hoofd en werd helemaal krankjorem met of zonder stamboom zegt niet heel veel. Vind de reaktie ook wel overdreven dat bordeauxdog zeer moeilijk is heb er 2 en ik vind deze makkelijker op te voeden dan mening jack russel. Maar goed ik stop deze discussie ik word aangevallen prima ben niet anders gewendt op bokt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:16

Mijn broer en schoonzus hebben een bruine labrador, tijd op wachtlijst gestaan, 2 jaar. Fokker wordt goed aangeschreven, niets mee aan de hand.

Dat dier heeft al zoveel gehad, echt niet te geloven. Dan dit weer, dan dat weer. Nee hoor, een kruising van iets kan net zo leuk zijn en goed gezond zijn of nog gezonder!

Tuurlijk zijn het absurde prijzen wat er af en toe gevraagd wordt!