Poes aangevallen door hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

Re: Poes aangevallen door hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 15:45

Wendy_Komen schreef:
Tja, dan kom je bij het volgende punt. Je moet eigenlijk NOOIT een kat alleen nemen. Ik heb er momenteel 7, die heel zielig niet los lopen, en enkel in de buitenren kunnen, maar denk niet dat ze sociale contacten tekort komen Haha!
Weet wel zeker dat er geen oog uitgekrabd wordt door een secreet van een kat die los kan lopen, en ik weet ook zeker dat ze niet ziek kunnen worden van andere loslopende katten. (zoals niesziekte, katten aids enz.)
Dus nee, ben het nog steeds niet met je eens!

Hé, mij hoor je niets slechts zeggen over een kattenren hoor. Zolang er meerdere katten in zitten, meerdere ruimtes, ook avontuur [denk aan bomen,muurtjes etc] lijkt het mij allemaal prima. Maar wij hebben maar 1 kat, maar 1 grote tuin die niet bedoeld is om een miezerig ren van te maken. Dus die mogelijkheid hebben wij niet. Een kat bij kopen gaat niet, dan vertrekt deze poes weer. (want dat was de reden dat wij haar hebben gekregen, ze zwierf rond op straat, want de buren hadden andere katten, en zij wou alleen zijn. Op z'n tijd een beetje contact is goed; dus ze beslist het zelf.)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:00

Onze kat is ook liever alleen. Vroeger hadden we nog een kat en een hond, die zijn aan oiderdom gestorevn, en met andere dieren wil mijn, inmiddels ook licht bejaarde kat, niks te maken hebben.

Tegen niesziekte en kattenaids kun je prima inenten.

Enne: ik kan mij echt niet drukmaken om een kat die op straat ligt te suffen...

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:35

Poes; ik denk dat wij dat gewoon zijn? Iig, toen ik in nederland was, zeg ik bijzonder weinig katten op straat Nagelbijten / Gniffelen

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:31

Wendy_Komen schreef:
Toch wel knap dat jij weet dat mijn ren overbevolkt is, zonder hem gezien te hebben Haha!

Citaat:
Genoeg dieren dus, en eigenlijk te veel katten... Maarja, wel gezellig allemaal!

Komt van je eigen profiel.

Misschien is het idd een gewoonte verschil. In België is het de gewoonte om je kat lekker buiten te laten. Misschien dat je katten het allemaal gewoon zijn. Maar onze kat was vroeger ook een binnenpoes, bij ons heeft hij altijd buiten gemogen. Wegens ziekte moest hij een eindje binnen blijven. Protest dat er kwam, niet te doen. Hij heeft ons meer dan eens duidelijk gemaakt dat hij niet bereid is om dit verworven recht weer in te leveren.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:42

Te veel katten naar onze zin Haha! We wilden het eigenlijk rond de 4 á 5 houden, maar dit niet vanwege de ruimte, maar voor ons zelf.

Maar zoals ik al zei, zal altijd een punt van discussie blijven ben ik bang...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:10

Ik denk het ook. Ik ben het er wel mee eens dat het in een grote stad niet zo voor de hand liggend is. In een kleine stad of wijk vind ik het prima kunnen. Hoewel je wel overlast hebt soms. In onze wijk heeft iedereen een kat of katten, en die komen bijna allemaal buiten. Het is eigenlijk van dezelfde 2 katten dat we last hebben (2 ongesneden katers, probleem kan dus ook snel opgelost worden).

Als ze een kat in mijn wijk kunnen overrijden, sorry, maar dan rijd je gewoon ontzettend onverantwoord, er spelen daar kids op straat.