kat wil niet ontwormd worden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dakie

Re: kat wil niet ontwormd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:45

whahah wij hebben een kat die wikkelen we altijd in een handdoek en drukken een paar pillen achter in de keel.. (het is een grote kat dus meer dan 1 pil hebben) en dan bekje dicht en wrijven en dan staan we er al gauw 10 minuten en dan slikt hij het door en we laten meneer los en laten hem express bij ons in de kamer want meneer spuugt hem binnen 5 minuten uit en niks werkt met hem omdat meneer het gewoon door heeft.. zelf niet pate bij zijn bekkie in doen..

laaste keer hebben we het eerst geprobeert op de lieve manier door het eten mengen, maar dat had hij direct door. toen op de iets kwadelijker manier door in een handdoek te wikkelen en de pil er in te drukken en dat werkte ook niet bij hem en toen werd ik echt flauw van toen heb ik gezegt dat ik een beetje water moest bekkie open beetje water erin en de pil was weg en bleeft gelukkig ook weg binnen in zijn lichaam.

met die kat is het altijd al zo geweest.. zelf dierenarts is het nog maar enkele keren gelukt om een een pil in te houden..

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:10

mijn kat wou eerst ook geen ontworming hebben. We hebben dan van die tabletten. Ookal deed ik vlees erbij geven, ze zat het niet op. Dus had ik naar tabletten gevraagt met een smaakje er aan. En die eet ze goed op.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 23:35

Bij onze kat moet je het pilletje gewoon voor hem op de grond leggen en dan at hij het zo op.

Verder was hij wel erg kieskeurig hoor... geen twee dagen achtereen blikvoer van hetzelfde merk... Scheve mond

Onze dierenarts deed het zo: kat aan zijn nekvel optillen naar achter kantelen), maar zodanig dat de achterste poten op de grond blijven (dus daar steun hij nog op). Dan gaat zijn bek vanzelf open en kan je het pilletje er in mikken.

Ik weet wel niet of deze methode erg diervriendelijk is bij een stevige/dikkere kat...
Laatst bijgewerkt door visje op 14-05-07 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 23:43

Er zijn druppels voor in de nek. Als je kat echt geen pil of pasta wil, waarom hem daarmee plagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 23:45

Je kan ook aan de DA vragen of hij de kat even een prik wil geven als je hem toch laat enten. dan ben je er een keer van af. Ik woonde buiten af en 20 km van mijn DA af dus heeft hij me zelf leren prikken en onze oude je weet wel kater kreeg vanaf dat moment zijn antiwormen "pil" in een prik.

Die antiwormpillen met smaak zijn bij de DA te koop en volgens mij ook bij goeie dierenwinkel.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 00:01

geit schreef:
Nee hoor, je moet er geen 5 minuten de tijd voor nemen. Gewoon pakken, spuit erin en klaar. As simple as that.

Citaat:
kat op de grond.
half op hem gaan zitten (tussen je benen klemmen zeg maar)
bekkie in de lucht en je vingers tussen zijn kaken. net als je een paard zijn mond open laat doen zeg maar.
pasta of pilletje erin met je andere hand en dan koppie goed omhoog houden en zijn keel masseren zodat ze automatisch gaan slikken.

Ik doe het ook zo hoor, kat klem tussen de benen (dus inderdaad niet erop gaan zitten) ik gebruik ook nog een handdoek dat die zijn klauwen niet kan uitslaan, pilletje erin, stukje vis er achteraan, 1x woest aangekeken worden door de kat en 2 minuten later ligt die weer naast me te knorren!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 00:03

Eh...wenig ervaring met katten, maar volgens de verhalen van kennissen kijkt de kat hen een maand niet aan na een dergelijk actie Haha!

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 00:08

Mijn katten zijn niet zo slim... ha ha. Ik mishandel ze niet hoor, dus het is gauw vergeten & vergeven. Als ik op vakantie ga en ze 2 weken alleen laat (lees, allerlei oppassen regel, rooster in elkaar draai, zodat ze nog een beetje aandacht krijgen) en ik kom terug van vakantie word ik inderdaad ook een poosje genegeerd door de dames en de heer!

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 00:16

Wij hadden ook een pasta die we er dus niet inkregen als we onze kat vasthielden. Toen hebben we de paste gewoon in 2 plakjes vlees gesmeerd en dubbel gedaan. Het was zo op Vork

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 00:19

Haha, ja die blik erna Haha! .
Ze zijn echt boos he, maar inderdaad ze vergeten ook snel.
Gelukkig maar Tong uitsteken