Poll: Hondeneigenaren: wat voer jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voer jij je hond?

brok gewoon
67 (39%)
brok lam en rijst
28 (16%)
brok en vlees
33 (19%)
kvv (kant en klaar vlees)
16 (9%)
nrv (natuurlijk rauw vlees)
6 (3%)
barf (vlees en groentes/fruit en alles zelf samenstellen)
5 (2%)
menseneten
2 (1%)
alles uit deze lijst
12 (7%)

Totaal aantal stemmen: 169

Sann_

Re: Poll: Hondeneigenaren: wat voer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:21

Onze Jack krijgt 2x per dag brok lam & rijst. Tussen de middag nog een broodje, en af en toe een hondenkoekje. Natuurlijk pikt hij ook wel eens wat van ons mee.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:23

Mijnes heeft de hele dag brok lam & rijst staan. tussen de middag krijgt ie brood, en net als Sann_ hondenkoekjes afentoe *LOL*

Heel afentoe krijgt ie iets van ons.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:39

KVV van Prins. Nooit geen brokken meer!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:34

Onze honden hebben ook n tijdje op Barca gestaan, en later op Cavom, maar daar deden ze het niet goed op.

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:44

onze hond krijgt ekanuba en als ze het egt niet op eet doen we er wel is kaas doorheen of soepstokjes ze krijg ook wel is een stukje appel of een beetje pasta

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:42

Smorgen's Cavom met 200 gram pens, en savond kvv Pens compleet
Ik had eerst mijn ene hond op compleet vers, maar probeer het nu weer even zo, want echt heel goed ging het niet, niet stevige onlasting en veel jeuk, maar dat kan ook ergens anders door komen, of door ontgiften

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:05

onze labs hebben altijd lam en rijst brokken gehad..

maar omdat we nu bezig zijn met t uitsluiten van wel of geen voedselallergie krijgt de een alleen maar rijst en vis.
(vers dus).

onze honden kregen ook eigenlijk nooit resten van ons eten.
heel af en toe sperzieboontjes die over zijn..
en dan gewoon de volgende maaltijd ipv een del van de brokken.

maar dat is nu ook over. (dieet wat we moeten aanhouden met de ene).

verder kregen ze overdag nog wel eens wortels/appels.
en '1 keer per dag mochten ze dan even op zo'n kauwbot knagen.

maar met alle extra's is t dus nu afgelopen.
( je kan natuurlijk niet de een wel wat lekekrs geven en de ander niet:P)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:06

die van ons krijgt rodi van die plakken vlees. hij vertikt het gewoon om brokken te eten...

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:09

Wel , onze hond is een heel moeilijke eter .
Vanalles hebben we geprobeerd RC (negeerde hij) , Eukanuba (ook al niet) , toen maar eens goedkoper en Frolic gekocht . Dat wou die wel .
Ook het blikvoer van de merken die wij eerst wouden(denk dus de duurdere en meestal betere) wou die niet , nu krijgt ie soms een kattenblik (whiskas of aldimerk) of een blik van pedigree . Dat vind ie heerlijk .
Hij is ook heel erg gezond en de DA blijft maar zeggen dat ie niet gezonder kan , nou dus dat zit wel goed . (hij krijgt soms ook een kluif ofdergelijke)

nu onze pup erbij , nou die eet alles (van sokken tot wc-papier)
Momenteel eet ze puppy voer van pedigree maar ik ga overschakelen naar RC , waarom ? eig geen idee vermits ze het heel goed doet op pedigree .

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:17

Lam & rijst van kenner, 2x per dag. Anders had onze hond altijd diarree.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:19

Diesel krijgt Fokker Adult L, met een halve rodi (soort honden hamburger) per keer er doorheen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 15:20

ken het hoor Ja
mijn jack is dus ook een slechte eter...[***] eet dus alles,de jack moet bijv. geen vers vlees...geen kipfile...enz..
ook zij eet liever supermarkt eten maar daar ben ik zelf niet zo happig op...elke keer is de samenstelling weer anders van supermarktbrok mede omdat het uit "afval" vlees wordt gemaakt...

heel soms krijgt ze dus een ander zakkie brok (proefzakjes enz) zodat ze weer met meer overtuiging eet...(anders gaat het zwaar langzaam)
wel krijg ik wel goed rijst en sperziebonen enzo bij haar naar binnen en ook zij is supergezond en in topconditie...dus ja al je hond het er al jaren goed op doet....waarom stoppen Knipoog

maar goed dat je je pup wel gelijk op ander voer zet,van supermarktbrok gaat ie echt niet goed groeien hoor
leer je pup gelijk kennismaken met van alles en nog wat zodat zijn darmen later niet van slag raken als je eens wat anders wil geven Knipoog

het gebeurd heel vaak dat de pup de eetgewoontes overneemt van de oudere hond...maar het is ook heel supermakkelijk om het heel anders te leren...een pup lust namelijk sneller iets dan een al volwassen hond die niks kent..

veel succes met je kleintje iig! Knipoog

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:29

mijn hond krijgt royal canin,
en ze heeft de hele dag brokken in haar bak, en kan dus eten wat ze wil.
ook krijgt ze veel dingentjes tussendoor.. zoals brie vind ze heerlijk, en ik vind die randjes toch niet zo lekker..
brood.. pasta e.d.

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:58

onze berner sennen pup van 6 en 1/2 maand oud krijgt eukanuba brok puppy & junior large, dit gaat erg goed.
En ze krijgt er koekjes bij en af en toe een denta stix.

Nou vraag ik me af wat nog wel goed is om aan je hond te geven volgens mij zit er in elk soort voer/koekje/kluifwerk wel iets wat niet goed voor ze?
Want bij dierenzaak en da advieseren ze tog vaak gewoon droogbrok.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:03

Zowiezo zal een goede dierenwinkel vaak geen eukanuba adviseren naar mijn ervaring ook al ligt het in de winkel. Brokken of vers vlees is naar de overtuiging van de eigenaar zelf. Wat ergens normaal is een fan van barf zal het sneller adviseren dan een fan van brokken. Niet in elk voer zit slechte dingen bv ik kijk altijd naar voor zonder houdbaarheids spul en eigelijk zonder extra kleurstoffen of iets.

Bv ik zou als ik later hopelijk dierenarts ben brok adviseren, maar een collega kan bv barf adviseren dus uiteindelijk is het een eigen mening. Maar uiteindelijk kijk je gewoon naar de individuele dier zelf

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:08

Mijn twee vrienden krijgen veels te veel als ik het zo lees!
Maar volgens de dierenarts zijn ze in een puike conditie, dus vreten ze de baas maar arm.
2 keer per dag brok ( wisselend van merk ) en s' middags blik, en s 'avonds pens er door heen. Dan div. malen per dag een stukje pensworst en pensstaafjes, een paard is bijna goedkoper!
Nou lopen ze wel de hele dag achter de paarden aan te rennen dus wat extra eten is niet overbodig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:14

Ik heb altijd gehoord dat je per merk moet voeren en niet wisselen, omdat het slecht is voor de darmen. Geen idee wat er van waar is.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:25

Zal wel mee vallen denk ik aangezien ik het altijd zo heb gedaan en al mijn honden zo rond de 14 jaar zijn geworden. Wij eten toch ook niet elke dag hetzelfde?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:26

Mensen en honden kun je niet vergelijken. Maar inderdaad daarom twijfelde ik ook aan dat verhaaltje omdat jou honden het wel prima kunnen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 17:27

ja kwa brok is het beter om op 1 merk te blijven...maar het is absoluut niet slecht om je brok af te wisselen met kvv of andere lekkere bijkomstige hapjes Knipoog

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 00:22

Olifant schreef:
Wij geven onze honden Barf. Wij zijn er aangekomen via een kennis van ons die daar al heel erg lang mee bezig is.
Zo zijn we erachter gekomen dat brokken gewoon afval is! Het zijn gewoon restjes van Restaurantjes, en vieze sappen en daar doen ze dan een laagje overheen.
De Denta-sticks van Pedigree gaven wij vroegen aan onze hond maar dat ging heel erg plakken in de maag, het heeft heel lang geduurt voordat het weer over was. Wij geven onze honden ook altijd op verschillende tijden eten omdat anders de spijsvertering van je hond al gaat lopen voordat ze eten krijgen omdat ze dat gewend zijn, zo kunnen de zure sappen van hun lichaam in de maag komen en zo ontstaat bijv. Kanker en andere enge ziektes.

Wil je meer informatie, dan mag je altijd PB-en Lachen

Niet via de PB, misschien hebben meer mensen hier iets aan. Zou je het een en ander toe kunnen/willen lichten?

Brokken zijn van afval (van restauranten): En hoe ben je daar achter gekomen? Ben je wel eens in een fabriek geweest? Ik vraag me dan toch af waar ze al die afval vandaan moeten halen. En hoe krijgen ze het dan toch voor elkaar om de samenstelling gelijk te houden? (er worden vaak wel verschillende ingrediënten gebruikt. m.u.v. de duurdere merken/dieetvoeders).

Denta-sticks: ik kan er in komen dat teveel geven niet goed is, maar dat geld voor alle bijvoeding. Ik kan er ook heel goed inkomen dat sommige dieren extra gevoelig kunnen zijn. Maar ik ben er nog nooit stukjes van tegengekomen in de ontlasting, iets meer info over de symptomen zou hier handig kunnen zijn.

Zure sappen van het lichaam in de maag: Ik neem aan dat je hier gewoon de maagsappen mee bedoeld?
Zo ontstaat kanker? Dus lichaamscellen gaan een eigen leven lijden van maagsappen?
Andere enge ziektes? Zoals?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 00:54

Wij geven onze honden altijd Bonzo diner en daar doen ze het super op!
We hebben nu nog 2 (grote) honden en die zijn al 15 jaar oud en ze zijn op hun castratie na nog nooit bij een dierenarts geweest. Ze zijn springlevend en zien er uitstekend uit voor hun leeftijd en rennen en spelen nog volop. Ze zijn wel altijd buiten en alleen maar snachts binnen.

Tot voor kort hadden wij 4 honden, er waren ook nog 2 kruisingen mechelse/duitse herders en die zijn ook 12 en 14 jaar oud geworden. Wij geven onze honden verder hondenkoekjes van alle merken, kauwstaafjes e.d en soms kook ik rijst voor ze en doe ik er een groot blik hondenvlees doorheen.
Ze krijgen ook wel eens een bruine boterham maar verder geven wij ze nooit eten van onszelf.
Onze honden lusten eigenlijk alles, maakt niet uit wat je ze voorzet, binnen een paar minuten hebben ze alles op Haha!

Ik weet natuurlijk niet of het voer mee speelt dat onze honden zo (gezond) oud worden, maar wij blijven toch maar bij ons vertrouwde voer. Ze worden er in iedergeval niet slechter van!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 01:10

Onze honden krijgen Royal Canin brokken, 2 maal daags.
Dit op aanraden van de DA.
Labrador heeft altijd al gevoelige darmen gehad. Hebben meerdere malen voedsel gehad.
Op dit voedsel reageerden ze het beste! Ook 't andere vuilnisbakken-mormel *LOL*.

Honden zijn beide niet de jongste meer [ 8 & 11 ] en zitten volop energie.
Gewicht van beide is prima in orde. Soms zelfs wat aan de lage kant Vork
Als ze extra beweging krijgen door 't warme weer bijvoorbeeld ..
Maar dan krijgen ze gewoon wat meer ..

Tussendoortjes krijgen ze vrijwel niet.
Twee keer in de maand een denta stick of ander botje voor de tanden // lekker-heid.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 01:11

katiavl schreef:
Ik heb altijd gehoord dat je per merk moet voeren en niet wisselen, omdat het slecht is voor de darmen. Geen idee wat er van waar is.

Van een abrupte overgang kunnen ze inderdaad darmklachten krijgen.
Maar als ze al wisselend gewend zijn, zal dit wel meevallen, toch?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 01:22

Wij geven onze teckel van 8 altijd pedigree brokken. S'morgens vullen wij de voerbak bij en hij bepaald zelf eigenlijk hoeveel hij eet.
Soms eet hij dagen weinig en dan ineens wat meer. Hij verspreid het eten ook over de dag.
Qua gewicht is hij perfect, de dierenarts is altijd erg tevreden.
Hij krijgt 3x een hondenkoekje en ook nog zo'n dun kluifstaafje op 1 dag.
Verder krijgt hij op feestdagen een deel van een blikje/kuipje Lachen

Heel soms geven wij wel eens ander merk voer maar dan mengen we dat altijd eerst om klachten aan de darmen te voorkomen.