buurman geeft mijn kat eten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: buurman geeft mijn kat eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:26

Perlina schreef:
Als je je kat buiten laat lopen, dan neem je toch het risico dat hij dingen eet buiten zijn voer om? Dat hoeft niet perse buiten gezet voer te zijn, maar kan ook een restant van een patatje met zijn dat naast de prullenbak gemikt is. Als je echt niet wilt dat je kat iets anders dan z'n eigen voer eet zou je hem eigenlijk binnen moeten houden.

Deze opmerking vind ik wel erg krap door de bocht.
De kans dat ie een patatje vreet is te verwaarlozen hier in de buurt
(Woon in een woonwijk met kliko's) daarnaast eet mijn kat alleen vlees, hij is kieskeurig.
Dat kan je niet vergelijken met die schotel met vlees wat mn buuf dagelijks buiten zet (Wat geen katten eten is maar restjes van haar zelf)

Gelukkig eet mijn kat dat ook niet meer, maar ik vrees wel voor de gezondheid van katten die op dieet zijn; die kan je als dierenliefhebster heus wel tegemoed komen.

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:03

Het is en blijft een lastig probleem. In principe hoort de buurman jouw kat gewoon niet te voeren. In iedergeval niet zonder overleg met jou. Onze overburen vonden het prima dat hun kat bij ons at, maar deze brak ook zelfs door deuren heen om binnen te komen en at al het eten op. Wat betreft buiten eten geven, wij doen het ook simpelweg omdat we niet binnen kunnen voeren. We hebben 1 binnen kat en 1 kat die ook buiten komt. Die laatste is aankomen lopen (eigenaar was niet meer te achterhalen) en die twee samen voeren gaat gewoon niet. Daarom krijgt de kat die ook buiten komt buiten eten. Je hoort rekening met elkaar te houden, maar 1 ding is zeker: katten doen waar ze zin in hebben.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:29

Als jij niet wil dat een ander jouw kat voert, moet je hem binnenhouden, simpel. Het is jouw kat en dus jouw verantwoording.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 21:33

als ik mijn buurman vertel over zijn dieet
en de buurman weet dat het geen zwerfkat is is er totaal geen reden om hem te voeren

eigen verantwoording weet ik maar ik heb hier over mijn buurman die ongevraagd ,terwijl ik hem gevraagd heb het niet te doen , gewoon blijft doen
nogmaals er is geen reden om hem te voeren de buurman weet dat hij gevoerd word weet van zijn dieet en weet dat ik het liever niet wil en dat het geen zwerfkat is
genoeg redenen om het niet te doen

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:34

Onze buren geven de kat ook melk!! Boos! Maar als we vragen te stoppen doen ze dat ook wel.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:35

Ok, dan zou jouw buurman het misschien niet meer doen, maar wie zegt dat hij niet ergens anders zijn kostje opscharrelt? Als het zo gevaarlijk is dat hij wat anders kijgt, zou je er juist voor moeten zorgen dat het ook niet meer kán gebeuren.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 21:42

het gaat niet zozeer om zijn dieet dat word in de gaten gehouden
het gaat erom dat mijn buurman mijn kat binnenhaalt en eten geeft
als ik mijn kat roep kan ik hem niet vinden terwijl mijn buurman op het balkon zit en de kat dus bij hem binnen
en nog kan hij niet even zeggen je kat zit hier
het gaat mij er ook om dat de drempel om even hier aan de deur te komen en mij te vertellen dat die kat daar wel eens binnenkomt ook niet hoog is
hij doet het achter mijn rug om
ik heb hem gevraagd hem geen eten meer te geven maar hij doet het doodleuk wel
omdat de kat de hele dag buiten loopt is zijn reden
sorry maar dan voel ik mij indirect toch wel aangevallen alsof ik mijn dieren niet verzorg
ik heb de buurman gevraagd hem geen eten meer te geven en hem de reden verteld ik heb hem zelfs wat van mijn eigen brokken gegeven mocht hij het wel doen dat hij die geeft
ik vind dat ik hem heel erg tegemoet kom hiermee
maar als hij mijn kat dan nog steeds vlees geeft ja daar kan ik met mijn hoofd niet bij

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 21:45

en ik weet nu 2 jaar van de nieren van mijn kat en hij heeft nog nooit wat gehad verder puur omdat meneer kieskeurig is
maar de buurman woont hier nu 2 maanden en sinds die tijd heeft mijn kat sowieso last van diarre en laten we nog niet spreken over de nierwaardes
dus ja 1+1=2
dus ik denk niet dat het komt omdat hij ergens anders zijn kostje bijeen scharrelt , maar het zou mogelijk kunnen zijn dat ontken ik niet mar het lijkt me sterk
maar het gaat mij er gewoon om dat het mijn kat is en dat er voor de buurman geen reden is om hem te voeren

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:05

Ik vind dit toch wel erg... dus omdat er mensen zijn die het niet kunnen laten om van andermans dieren af te blijven moet de TS haar kat maar binnen opsluiten ? Ok, het kan zijn dat je zo'n dier een keer iets geeft, maar als de TS toch netjes de situatie heeft uitgelegd dat er medisch iets aan de hand is, dan haal je het toch wel uit je hoofd om een dier dat NIET van jouzelf is [ziek] te gaan voeren ?
Als het aan mij lag had die meneer voor alle door hem veroorzaakte kosten mogen opdraaien. Hij wéét wat er aan de hand is, dus geen enkel excuus waarom hij dit zou doen..

Goh, knap van je dat je je hebt ingehouden, ik maak mezelf bijna boos hierover terwijl het nieteens mijn kat is.. Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:08

Ik begrijp dat je het niet leuk vindt dat je buurman dat doet. Maar ik vind echt dat je, als jij dit niet wilt hebben, jij je kat binnen moet houden. We laten onze honden toch ook niet bij de buren buurten?

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:18

Weet je hoe ongelukkig mijn katten worden als ik ze binnen hou? Een van de 2 is aangereden en een vorige is doodgereden, dat is allebei s'avonds gebeurd, mijn ma wilt ze daarom niet meer s'nachts buiten hebben, overdag mag nog wel. Als ik die van mij overdag niet buiten zou laten zouden ze gek worden en het huis slopen, als ze eenmaal gewend zijn naar buiten te mogen kan dat echt niet meer..
Die vergelijking met honden, die laat je uit, dus die komen buiten, die van mij gaat mee naar stal en die kan in het bos mee rennen achter het paard aan. Je kan moeilijk je katten aan een riempje uit gaan laten lijkt mij..
Buren moeten jou kat gewoon niet voeren, zeker niet als je gevraagd hebt of je ermee wilt stoppen omdat hij op speciaal voer is.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:30

Ik snap je helemaal, het is jouw beestje en een ander heeft zich daar niet ongevraagd mee te bemoeien. En dat de kat bij hem binnen komt lopen is zo opgelost. Een beker met water en hij komt er nooit weer binnen. Maar de buurman beslist in dit geval dat het goed is wat hem betreft. Dat is nog tot daar aan toe, maar ongevraagd voeren? Nee dat kan echt niet en ik zou hem dat maar eens goed duidelijk maken. En hem voer geven van jou is een optie maar zo kan je nooit controleren of je kat de goede hoeveelheid heeft gehad aangezien je dieetvoer afgepast moet voeren. Mocht hij daar hardnekkig mee door blijven gaan dan kan je een verklaring van je dierenarts krijgen en die aan hem geven, misschien dat het dan een beetje tot je buren doordringt. En om dit soort problemen te voorkomen (ik heb vier katten waaronder raskatten en dus diefstalgevoelig en ook allemaal op dieetvoer voor de blaas) heb ik mijn zeer ruime tuin omheind en met speciaal draad met een lichte tik erop bovenop de schutting geplaatst. Zo voorkom ik dat vreemden aan mijn beesten zitten, ook als ze geen goede bedoelingen hebben (wat helaas ook veel voorkomt) en dat mijn beesten tot last zijn bij anderen. Ook voorkom ik zo overrijdingen en andere ongelukken die kunnen voorkomen in een nieuwbouwwijk. Mijn katten kunnen dus de hele dag onbezorgd en veilig spelen en rennen zonder problemen. Wellicht is dat ook een oplossing voor jouw kat? Of anders misschien verhuizen? Hoewel dat wel erg drastisch is.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 01:11

Ik kan mijn katten dus ook écht niet binnenhouden....
Dan springen ze tegen de muren op, er gaat niets boven een heerlijk snurkende
voldane kat die heerlijk overdag buiten heeft mogen scharrelen en snuffelen.
En dat voeren, dat is hélemaal niet nodig, als je eens wist hoe ik me uitsloof om een goede maaltijd voor ze bereiden!
Goed over nagedacht, uitgedokterd en betaald er knap geld voor, dat maakt me geen barst uit maar de buren hoeven zich daar NIET mee te bemoeien.
Als ik een kindje met kleurstofallergie heb zou het ook asociaal zijn als mijn buren hem/haar
slecht snoep zouden geven.
Dat komt toch niet in je op!!??

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:49

Chiqa schreef:
Als ik een kindje met kleurstofallergie heb zou het ook asociaal zijn als mijn buren hem/haar
slecht snoep zouden geven.
Dat komt toch niet in je op!!??

Er werd eerder gezegd dat je een hond en kat niet vergelijken. Ik vind de vergelijking kind-kat helemaal niet opgaan! Een kind laat je toch niet de hele dag rondzwerven op straat? Zoja, wordt er snel ingegrepen denk ik.......
Ik ben het met je eens dat de buurman niet meer zou moeten voeren als jij het hem gezegd hebt, maar ik vrees dat je er weinig aan kunt doen. Het is jouw kat, dus als je het niet leuk vindt, zul je hem toch binnen moeten houden. Of, zoals eerder geopperd werd, een stuk afzetten, zodat de kat toch naar buiten kan. Niet teveel moeite toch als het zo gevaarlijk voor hem is?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:45

Irritant zulke mensen xS Ik zou toch nog even met je buurman gaan praten.. En anders politie erbij ofzo? Tong uitsteken Tja, hij moet toch gewoon van je kat afblijven..

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:48

Misschien moet je voor die buurman een kitten regelen, kannie zelf lekker verzorgen... Mijn kat (ex-kater) konden we echt niet binnenhouden hoor, dan werd ie helemaal gek, sprong gewoon van het balkon af of door het raam naar buiten (eerste verdieping, maar toch)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:36

MRIIIS schreef:
Irritant zulke mensen xS Ik zou toch nog even met je buurman gaan praten.. En anders politie erbij ofzo? Tong uitsteken Tja, hij moet toch gewoon van je kat afblijven..

Politie helpt echt niet hoor. Ik heb eens aan een politie-agent gevraagd hoe dat zat en die zei dat je ten alle tijde verantwoordelijk bent voor je eigen huisdier, dus ook als ze buiten lopen. Die zeggen ook dat je ze binnen moet houden als je dit niet wilt.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:30

kat is jou verantwoordelijkheid uiteindelijk hoe banketstaaf het ook klinkt
kosten kun je op hem niet verhalen

binnenhouden is uiteindelijk je enige optie
of je buurman de situatie uitleggen en hem wat geven wat de kat wel mag

heeft je kat er ook nog lol van toch???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:26

Diablo schreef:
Politie helpt echt niet hoor. Ik heb eens aan een politie-agent gevraagd hoe dat zat en die zei dat je ten alle tijde verantwoordelijk bent voor je eigen huisdier, dus ook als ze buiten lopen. Die zeggen ook dat je ze binnen moet houden als je dit niet wilt.

Hier in Nederland doen ze er wel degelijk wat aan!
Ik ben toen naar het bureau gegaan en zij hebben die mensen
opgezocht, bij verschillende adressen dan ze hebben een boete gekregen wegens
overlast, ik werd namelijk ongevraagt op kosten gejaagd,
zij hebben uiteindelijk ook zélf de DA kosten moeten betalen.

Diablo schreef:
Een kind laat je toch niet de hele dag rondzwerven op straat?

Mijn kat zwerft niet de hele dag op straat hoor Knipoog dat is allang al verleden tijd door dit bemoeierige gedrag.
Gelukkig heb ik één persje die niet verder dan de tuin wilt.

Wat me opvalt in dit topic; iets wíllen snappen of kúnnen snappen is erg moeilijk.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 14:04

boaz1 schreef:
kat is jou verantwoordelijkheid uiteindelijk hoe banketstaaf het ook klinkt
kosten kun je op hem niet verhalen

binnenhouden is uiteindelijk je enige optie
of je buurman de situatie uitleggen en hem wat geven wat de kat wel mag

heeft je kat er ook nog lol van toch???

als je goed leest had je deze reactie niet hoeven plaatsen
sorry dat ik het zo cru zeg maar 3 pagina s terug heb ik al neergezet dat ik dit gedaan heb

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:05

ik heb alleen je eerste bericht gelezen

en daar staat het niet in

jij vraagt wat te doen, ik geef antwoord

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 14:07

dat snap ik maar soms is het handig om even wat verder te lezen Knipoog
zodat ik niet de situatie hoe die nu is hoef te blijven uitleggen

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:08

zydeco schreef:
dat snap ik maar soms is het handig om even wat verder te lezen Knipoog
zodat ik niet de situatie hoe die nu is hoef te blijven uitleggen

wat jij wil..
veel succes

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:20

Chiqa schreef:
Als ik een kindje met kleurstofallergie heb zou het ook asociaal zijn als mijn buren hem/haar slecht snoep zouden geven.

Ik heb zelf pinda allergie en als mn ma zei dat ik geen pinda's mocht hebben zaten sommige mensen dr ook zo aan te kijken van okeee wat een aanstellerij..Waren gewoon mensen bij die het niet geloofde. Maar als ze het me dan toch gaven, dan merkte ze het snel genoeg als ik de boel onderkotste Misselijk Extreme duivel Maar ik wist zelf ook dat ik het niet mocht hebben en voordat ik iets aannam, dan vroeg ik altijd, zit er pinda in? Maar ja, hoor jij een kat al zeggen, is dat wel dieet voer anders mag ik het niet Clown
Als die buurman echt niet op zou houden zo ik er ook politie bij halen, desnoods een rechtzaak ofzo. MIJN kat en als ik zeg dat hij het niet moet doen dan moet hij het gewoon niet doen, klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:38

boaz1 schreef:
ik heb alleen je eerste bericht gelezen

Was wel zo netjes geweest als je dan even verder had gelezen, hoeveel emotie er
in het topic staat, als je oordeel toch al vast staat open dan een eigen topic over je frustratie ofzo.
Het leven van Zydeco's kat staat op het spel dus een beetje respect is wel op zn plaats!

Gabon schreef:
Ik heb zelf pinda allergie en als mn ma zei dat ik geen pinda's mocht hebben zaten sommige mensen dr ook zo aan te kijken van okeee wat een aanstellerij..

Zulke mensen moet je gewoon achter het behang plakken, is het nu zo moeilijk om je even in te leven in andermans verhaal?
Beetje menselijkheid?