Mijn hond had ook altijd problemen toen hij nog op brok stond.
Bak met brokken liet hij gerust staan en buiten de deur nam hij al helemaal niks aan, ook niet wat hij binnen wel at (met training bijv hoefde ik geen lekkers mee te nemen, dat pakte hij toch niet aan).
Met een andere hond er bij nam hij soms wat hapjes, maar ook vaak genoeg dat hij de ander zijn voer gewoon op liet eten.
Verschillende brok geprobeerd, op een gegeven moment zelfs Frolic als eten gegeven
Je moet toch wat he.
Op sommige plekken groeide het haar niet goed, zijn huid werd roder, hij kreeg bulten, moest vaak overgeven, die dingen.
Op een gegeven moment ben ik op vers over gestapt, kant en klaar en zelf samenstellen.
Tegenwoordig eet mijn hond niet, hij 'vreet'
Hij is er eindelijk achter dat eten leuk is, lekker is, geen problemen oplevert.
De dingen die ik hierboven opsomde, zijn dan ook verdwenen.
Hij linkte eten met pijn en wou daarom niet graag eten.
Nu hij er achter is dat eten geen pijn meer oplevert, wil hij heel graag eten
Er zit iets in brok waar hij niet tegen kon, wat ook niet vreemd is als je weet wat voor zooi allemaal in brok verwerkt zit.
Nu op vers de darmflora weer is opgebouwd, eet hij tegenwoordig ook af en toe wel eens iets 'fouts' zonder dat het problemen oplevert.
Ik kan iedereen dan ook aanraden die een hond of kat heeft met problemen, in het bijzonder voer gerelateerd, om op vers over te stappen!
Behalve dat het gezond(er) is, vinden de meeste honden (en katten) het om je vingers bij af te likken