eet probleem hond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Re: eet probleem hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 12:39

Jen33 schreef:
Is er ook nog een soort farmfood zonder rundvlees?
op het moment word ze breder en valt het nog meer op dat ze een slechte eter is.. veel leo's zijn skinny op deze leeftijd maar iets meer mag wel vind ik.

Farmfood is er maar in 1 soort en ook maar in 1 smaak.
Ik heb mijn hond een tijd op farmfood gehad maar daar deed hij het ook niet zo goed op. hij at het echt met tegenzin op en hij was er vaak van aan de diarree. farmfood ligt voor sommige honden gewoon te zwaar op de maag. ik ben nu overgestapt op Cavom. is ook een natuurlijke brok zonder troep er in. weet alleen niet of die rund gebruiken.
zou zeggen, vraag het ze even.
http://www.cavom.nl/

voor de rest zijn dacht ik prins en bento kronen in ieder geval zo natuurlijk mogelijk.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 18:40

nu moet ze eerst de 5 resten van de zakken even opeten of weggeven en dan gaan we waarschijnlijk toch 7forseven proberen.. als het goed is kan ze er 6 weken mee doen dan is 74 euro nog wel veel maar als ze maar eet dat is het belangrijkste op het moment.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:22

Mijn hond had ook altijd problemen toen hij nog op brok stond.
Bak met brokken liet hij gerust staan en buiten de deur nam hij al helemaal niks aan, ook niet wat hij binnen wel at (met training bijv hoefde ik geen lekkers mee te nemen, dat pakte hij toch niet aan).
Met een andere hond er bij nam hij soms wat hapjes, maar ook vaak genoeg dat hij de ander zijn voer gewoon op liet eten.
Verschillende brok geprobeerd, op een gegeven moment zelfs Frolic als eten gegeven Bloos
Je moet toch wat he.

Op sommige plekken groeide het haar niet goed, zijn huid werd roder, hij kreeg bulten, moest vaak overgeven, die dingen.

Op een gegeven moment ben ik op vers over gestapt, kant en klaar en zelf samenstellen.
Tegenwoordig eet mijn hond niet, hij 'vreet' Haha!
Hij is er eindelijk achter dat eten leuk is, lekker is, geen problemen oplevert.
De dingen die ik hierboven opsomde, zijn dan ook verdwenen.
Hij linkte eten met pijn en wou daarom niet graag eten.
Nu hij er achter is dat eten geen pijn meer oplevert, wil hij heel graag eten Haha!
Er zit iets in brok waar hij niet tegen kon, wat ook niet vreemd is als je weet wat voor zooi allemaal in brok verwerkt zit.
Nu op vers de darmflora weer is opgebouwd, eet hij tegenwoordig ook af en toe wel eens iets 'fouts' zonder dat het problemen oplevert.

Ik kan iedereen dan ook aanraden die een hond of kat heeft met problemen, in het bijzonder voer gerelateerd, om op vers over te stappen!
Behalve dat het gezond(er) is, vinden de meeste honden (en katten) het om je vingers bij af te likken Cool

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:28

Chrystal-gek schreef:
Mijn hond had ook altijd problemen toen hij nog op brok stond.
Bak met brokken liet hij gerust staan en buiten de deur nam hij al helemaal niks aan, ook niet wat hij binnen wel at (met training bijv hoefde ik geen lekkers mee te nemen, dat pakte hij toch niet aan).
Met een andere hond er bij nam hij soms wat hapjes, maar ook vaak genoeg dat hij de ander zijn voer gewoon op liet eten.
Verschillende brok geprobeerd, op een gegeven moment zelfs Frolic als eten gegeven Bloos
Je moet toch wat he.

Op sommige plekken groeide het haar niet goed, zijn huid werd roder, hij kreeg bulten, moest vaak overgeven, die dingen.

Op een gegeven moment ben ik op vers over gestapt, kant en klaar en zelf samenstellen.
Tegenwoordig eet mijn hond niet, hij 'vreet' Haha!
Hij is er eindelijk achter dat eten leuk is, lekker is, geen problemen oplevert.
De dingen die ik hierboven opsomde, zijn dan ook verdwenen.
Hij linkte eten met pijn en wou daarom niet graag eten.
Nu hij er achter is dat eten geen pijn meer oplevert, wil hij heel graag eten Haha!
Er zit iets in brok waar hij niet tegen kon, wat ook niet vreemd is als je weet wat voor zooi allemaal in brok verwerkt zit.
Nu op vers de darmflora weer is opgebouwd, eet hij tegenwoordig ook af en toe wel eens iets 'fouts' zonder dat het problemen oplevert.

Ik kan iedereen dan ook aanraden die een hond of kat heeft met problemen, in het bijzonder voer gerelateerd, om op vers over te stappen!
Behalve dat het gezond(er) is, vinden de meeste honden (en katten) het om je vingers bij af te likken Cool

Hier ''vreten'''ze het onderhand ook Haha!
Mijn hond kan niet tegen de granen die in eigenlijk alle brokken zitten, maar ja, granen is ook geen hoofdvoer voor een vleeseter, hij is geen knaagdier Haha!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 16:54

we hebben als het goed is een proefpakket aangevraagd van 7forseven ben benieuwd