Hoe lok ik een ,erg brutale, muis uit mn huis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: Hoe lok ik een ,erg brutale, muis uit mn huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:41

hahahahaha jeetje wat een verhaal!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:01

Dit is zo'n diervriendelijke val,het is een Luna muizenval:
http://www.megades.nl/upload/1115014370.jpg

Ik woon in het Gooi Kimberly,dus ik zou je kunnen komen redden..
(maar ik mep hem wel met een bezem,dus dan leeft ie niet meer...) Clown
Muizenval is misschien een beter idee.. Pling

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:54

Och dat was gelachen geweest Tinkerloos Lachen mevrouw muis is inmiddels vrijgelaten in het Naarderbos, tussen de golfers, haha.
Bedankt voor je aanbod iig Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:07

hahah, kom maar kleintje! muis dacht, ja doeei! en rend mooi weer naar de auto ROFL

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:40

Whahahahahaha ROFL
Wat een verhaal Huilen van het lachen Ik zie jullie gaan, op muizenjacht ROFL
Gelukkig heeft miss muis een fijn plekje weer gekregen *LOL*

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:01

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 15:16

hihi, ook Tinkerloos, dat is een geweldig verhaal. Jammer dat je foto's het niet meer doen Tong uitsteken

Ennuh, nog jonkies gekregen nadien?

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:24

Ja idd jammer van de foto's ! Heb je ze nog ergens opgeslagen misschien Schijnheilig ?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:30

Geen jonkies gelukkig nee.
Wel 1 muis heeft schurft gekregen,en is uiteindelijk doodgegaan daaraan.
De andere leeft nog steeds..
De foto's heb ik heaas verwijderd,en ook niet meer op de pc staan.
Het was een lief klein bruin muisje,en ik heb hem toen in een pot gevangen en buiten weer losgelaten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:54

Ohohoh ik ken het, en mn 2 katten maar kijken hoe ik erachteraan ging met een doosje om hem te vangen. ook ik heb hem pas na 3 dagen te pakken gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:00

dat topic van tinkerloos kan ik me idd ook nog wel herrinderen!! Haha! hopen dat miss muis het naar haar zin heeft bij de golfclub, kan ze met de vrouwen daar over de relatieproblemen praten! Haha!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:07

Ik heb de afgelopen dagen geschaterd om jouw topic, maar vrees dat ik zelf nu net zo'n hoofdrol heb. Ik heb binnenkatten, maar op een oude boerderij zegt dat niet zoveel. Ik hoorde net een boel gepiep en gezien mijn eerdere ervaringen wist ik zeker dat dit een muis was. Aangezien wij rattenliefhebbers zijn, hebben we met onze katten duidelijke huisregels opgesteld over het feit dat knagers geen etenswaren zijn (ze hadden net nog hun buikje rond gegeten met vleesbrokjes!). Mijn katten kunnen via de kamer in de schuur komen en vanuit daar naar de buitenren. Ik zag nog net in een flits Dikke Til wegrennen in de schuur met iets in zijn bek. Verdorie, net de minst tamme (voormalige wilde kat) van het hele stel. Ik heb mijn vingers eraan gewaagd en wist Dikke Til met mijn ene hand (in de mouw van mijn trui gestopt) in zijn nekvel te grijpen. Dit allemaal onder luid gegrom en gesis. Met de andere hand (ook in de mouw, bang voor muizentandjes) heb ik de muis uit zijn bek getikt (niet geheel zonder gewond te raken, ik heb een mooie kras over mijn middelvinger). Vervolgens lag muis apatisch op de vensterbank met een hartslag waarbij ik zou hyperventileren. Aangezien er vier katten in de schuur aan het staren waren naar de muis, heb ik muis maar opgepakt en meegenomen naar de keuken (dom, dom, dom, maar op dat moment de enige katvrije omgeving in huis). Terwijl muis nog op apegapen lag in een voormalig ijsbakje, heb ik bij mijn schoonmama een schoenendoos opgehaald. Dat vond ik toch een wat muiswaardiger bestaan en bovendien kon ik daar een deksel op doen zonder dat muis zou stikken. Muis lag nog steeds stil, dus ik wilde haar oppakken en toen bleek ze opeens erg levendig. Muis is van het aanrecht naar beneden gevlogen en vervolgens onder het fornuis terecht gekomen. Tja, wat moeten we daar nou mee? Heb net vriendlief gebeld en volgens hem kon muis via het fornuis achter de keukenkastjes langslopen en zo weer onder de niet-bestaande fundering van ons huis kruipen als ze dat wilde. Toch fijn om te weten waarom we ook alweer moeten verbouwen. Waar kon je die muisvriendelijke vallen ook alweer kopen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:34

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 21:28

Ochjemig Hobby, ben je mooi klaar mee. Ik had de mazzel dat geen spin,muis of wat dan ook achter de keukenkastjes kan komen, dus voor mij was het niet ver zoeken.
Holly had de val bij de boerenbond meegenomen, maar moet eerlijk zeggen dat die niet goed werkte zoals het waarschijnlijk hoort te werken.
De deur werkt als een 'schietklem' die vastzit met een soort van veer. Als je het lekkers in de pin vastzet, hoort de veer los te schieten en zo het deurtje meteen te sluiten..nope, niet dus, vriendlief van Holly moest het deurtje handmatig dichtdoen..
Nu moet ik wel zeggen, we waren ontzettend lomp bezig, maar als je geduldig afwacht totdat het eten echt op is, klapt ie uiteidelijk wel dicht hoor..maarja dat duurt een poosje..ennuh, doe er niet teveel in, want als muis z buikje vol heeft loopt ie gewoon deurtje weer uit Tong uitsteken

Succes, ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen Lachen

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:47

Voor mij was het ook nieuw om te horen met wat voor een gemak de muizen uit, maar dus ook in de keuken konden komen! Ik heb muis vanacht niet meer gezien of gehoord en er is zo te zien niks aangevreten, dus ik denk (hoop) dat mijn vriend gelijk had. We hebben een erg oud en slecht onderhouden huis en wisten dat we meer beestjes in huis hadden dan onze eigen huisdieren. Onder de houten vloer zit geen fundering, maar een smalle tussenruimte en zand met puin. We konden aan de katten merken dat daar een muizenfamilie moest wonen. We hebben twee keer eerder muizen in de woonkamer gehad. De ene muis werd gevangen door een kat, maar konden we op tijd bevrijden. De andere muis hield zich op tussen de rattenkooien en hebben we na een paar dagen geprobeerd te vangen. Toen zagen we de muis nog net wegschieten in een klein gat in de vloer. Daar staat nu dus een grote luidspreker op.
Het is maar goed dat ik niet bang ben voor knagers, want dan kon ik mijn lol op in dit huis, maar ik weet wel weer waarom we ook alweer moeten verbouwen en kan niet wachten tot de betonnen fundering gestort kan worden Haha!.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:56

hihi, een goed excuus om zsm met de verbouwing te beginnen Tong uitsteken
Nou het scheelt een hoop idd dat je geen angst hebt voor muizen, heb ik ook niet, anders had ik her niet meer durven slapen, haha.

Succes dr mee Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:42

géweldig!! Haha! haha wat een lol heb ik gehad ROFL .. goh en nu ook hobby nog met een muis Tong uitsteken .. nou kan m'n lol wel op hier!! Clown hebben jullie ook nog een filmpje van de gevreeste achtervolging en vangst? en vindt je het gek dat die muis zo mager was je hebt die het hele huis doorgejaagt (zo ongeveer, als ik het goed begrepen heb) maar met al dat geren verbrand die z'n kalorietjes wel! Nagelbijten / Gniffelen nouja vind het echt géweldig dat je dat beest levend gevangen hebt en (hopelijk) levend hebt losgelaten! Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 09:44

Missmuis is zeker weten levend losgelaten, hihi, op pagia 3 staat het filmpje Lachen hij is wat wzig, maar je ziet op een gegeven moment een grijze vlek wegrennen Tong uitsteken
Het filmpje van de vangts is er ook, maar de vriend van Holly staat daar uitgebreid op in de meest vreemde posities en ik met 1 en al kont in beeld, haha, dus das niet zo heeeel geslaagd Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:20

Ik hoorde van 1 van mijn leraren dat je een papje moet maken van havermout, ketjap en pindakaas. daar schijn je alle soorten muizen mee te vangen. Wellicht voor in een diervriendelijke val Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 20:20

ieuwl. getjekkie wat een combinatie Liek, huhi

maarruh Hobbym je weet wat je te wachten staat, koken met een Hobby..Tong uitsteken

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:35

Liek_ schreef:
Ik hoorde van 1 van mijn leraren dat je een papje moet maken van havermout, ketjap en pindakaas. daar schijn je alle soorten muizen mee te vangen. Wellicht voor in een diervriendelijke val Knipoog

Haha da zal wel zijn Haha! : die beestjes zijn zo ziek van dat mengsel dat ze niet meer wegrennen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:51

katrienh schreef:
Liek_ schreef:

Haha da zal wel zijn Haha! : die beestjes zijn zo ziek van dat mengsel dat ze niet meer wegrennen Vork

Gok dat mijn leraar biologie die dat geeft op het HBO en dus sowieso eerstegraads bevoegd is vast wel weet waar ie over praat he Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:30

een vriend van mij was dezelfde dag aan het werk bij de welkoop, en ze hebben de vogel wel gevangen zei hij Tong uitsteken erg knap, aangezien het echt een hele grote winkel is!