Babyhamsters syrische hamster wat nu met de man?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Babyhamsters syrische hamster wat nu met de man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:00

Ik het slachtoffer? De enigen die het slachtoffer zijn, zijn jouw hamsters.

Citaat:
je kan beter probleem oorzaak gevolg oplossend bezig zijn

Hahaha sorry hoor maar hier moet ik toch om lachen.. Haha! Haha! Als je zo goed weet hoe je problemen moet voorkomen, waarom houd je ze dan samen? Clown

En dat ik zogenaamd agressief reageer? Tja, iedere dierenliefhebber zal het met mij eens zijn. Het verschil is dat ik mn mond open durt te trekken, en zij waarschijnlijk niet. Omdat ze denken toch niet tegen jou aan te kunnen.

Bovendien was mijn eerste antwoord alles behalve abnormaal.

En dat ik zo reageer, zegt meer over jou dan over mij. Knipoog Haha!

Waarom ga je nou toch gewoon door met je eigen zin doordrijven, tegen beter weten in? Lachen Dat vind ik echt onbegrijpelijk.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:04

Ik vind het echt te gek voor woorden dat Wuis' goedbedoelde advies verkeerd wordt opgevat. Lees eens op www.dehamster.nl of ga eens naar http://forum.dehamster.nl en je zult zien dat ze absoluut gelijk heeft.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:30

Weet je wuis, ik denk dat het weinig zin heeft, sommige mensen willen niet luisteren ( en nu heb ik het vooral over avanoort)
En helaas zijn de dieren daar de dupe van.

Maar als jullie het zo goed weten, dan ga je je gang toch lekker, maar kom daarna niet op bokt uithuilen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:45

Wuis schreef:
Ik het slachtoffer? De enigen die het slachtoffer zijn, zijn jouw hamsters.

Citaat:
je kan beter probleem oorzaak gevolg oplossend bezig zijn

Hahaha sorry hoor maar hier moet ik toch om lachen.. Haha! Haha! Als je zo goed weet hoe je problemen moet voorkomen, waarom houd je ze dan samen? Clown

En dat ik zogenaamd agressief reageer? Tja, iedere dierenliefhebber zal het met mij eens zijn. Het verschil is dat ik mn mond open durt te trekken, en zij waarschijnlijk niet. Omdat ze denken toch niet tegen jou aan te kunnen.

Bovendien was mijn eerste antwoord alles behalve abnormaal.

En dat ik zo reageer, zegt meer over jou dan over mij. Knipoog Haha!

Waarom ga je nou toch gewoon door met je eigen zin doordrijven, tegen beter weten in? Lachen Dat vind ik echt onbegrijpelijk.

Ik zit net dit hele topic door te lezen, en laat ik eerst stellen dat ik ook zeker vind dat de hamsters uit elkaar moeten, hoe leuk ze ook naar elkaar roepen, het risico dat het fout gaat is gewoonweg erg groot, en ik snap ook zeker dat dat moeilijk te bevatten is als ze al een hele tijd fijn samenleven en zo goed met elkaar overweg lijken te kunnen. Maar het probleem met syrische hamsters is dat áls er een keer een aanleiding is om te vechten dat ook gelijk op leven en dood gaat. Met alle dieren die bij elkaar leven is er weleens een gevecht omdat een van de dieren het ergens niet mee eens is, maar die dieren zullen elkaar dan niet (of zeer zelden) doden. Maar gaan syren vechten dan zullen ze er absoluut op uit zijn de ander om zeep te helpen, omdat dit gewoonweg in hun instinct zit.

Maar ik wil wel nog iets anders kwijt. Ik vind niet dat er in dit topic normaal gereageerd wordt op de beginpost van de TS. Vooral Wuis vind ik inderdaad erg agressief overkomen.
Ik ben zeker een dierenliefhebber, en ik ben het ook met je eens dat de dieren uit elkaar moeten, maar ik ben het niet eens met de manier waarop je dat duidelijk probeert te maken, het lijkt me toch echt onnodig om op zo'n manier je mening te geven en iemand af te blaffen. Daarmee schiet je je doel compleet voorbij, door op zo'n manier iets te zeggen roep je bij degene aan wie het gericht is gelijk irritatie op waardoor diegene je 'advies' (of moet ik bevel zeggen) niet echt snel zal aannemen.
Je eerste antwoord was IMO wél abnormaal, je zet gelijk een toon alsof de TS een enorme stommeling is die van niets weet. Dat kun je vinden, maar breng dat dan anders en leg ook uit waarom, dat komt een stuk beter over.
Iedereen moet leren, jij bent vast ook niet alwetend geboren en ik durf te wedden dat jij ook niet jarenlang onderzoek hebt gedaan voor je je eerste hamsters aanschafte.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:48

Noem het stom, maar inderdaad, ik vind het vreemd om dieren aan te schaffen voordat je je er volledig over hebt laten informeren door vakkundige fokkers/ mensen met ervaring, in je omgeving.

Je moet eens weten hoe vaak ik verhalen te horen krijg van mensen die vinden dat ze hun hamsters wel samen kunnen houden. En HOE aardig het advies ook is, mensen zijn koppig tot en met en houden voet bij stuk. En op een gegeven moment is de maat bij mij dan ook vol.

Zou jij nooit eens kwaad reageren, als er honderden mensen waren die hun paard 23 uur per dag in een kleine stal hielden, zonder soortgenoten, en het advies van anderen maar in de wind sloegen. Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 21:17

Wuis schreef:
Noem het stom, maar inderdaad, ik vind het vreemd om dieren aan te schaffen voordat je je er volledig over hebt laten informeren door vakkundige fokkers/ mensen met ervaring, in je omgeving.

Je moet eens weten hoe vaak ik verhalen te horen krijg van mensen die vinden dat ze hun hamsters wel samen kunnen houden. En HOE aardig het advies ook is, mensen zijn koppig tot en met en houden voet bij stuk. En op een gegeven moment is de maat bij mij dan ook vol.

Zou jij nooit eens kwaad reageren, als er honderden mensen waren die hun paard 23 uur per dag in een kleine stal hielden, zonder soortgenoten, en het advies van anderen maar in de wind sloegen. Knipoog

En dan worden mensen onproffecioneel en komt de ware aard naar boven....

Maar goed ik denk toch echt dat je een bril moet want de 2 zijn allang uit elkaar en nee niet dankzij jou berichtjes maar dankzij iemand die tenminste de moeite nam mij serieus te nemen....

straks een updatje over karel en erna want ze vertonen nogsteeds vreemd gedrag...

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:39

Woeps, sorry TS, ik had het tegen anovoort, dacht dat zei de ts was en zo tegen mij reageerden. Ik snap het even niet meer geloof ik...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 21:55

Oja wuis
Ik hoor net dat jij altijd super goed advies kan geven, jammer dat je dat nu niet hebt gedaan, had misschien 4 pagina's moeite voor iedereen gescheeld

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:09

Ze heeft je het avies meer dan eens gegeven!!! Haal ze uitelkaar.. Lezen is ook een vak..
Is zeker een HEEEL goed advies!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:49

lailapri schreef:
Oja wuis
Ik hoor net dat jij altijd super goed advies kan geven, jammer dat je dat nu niet hebt gedaan, had misschien 4 pagina's moeite voor iedereen gescheeld

Gut gut, is dit nou echt nodig.
Nog even een trap na?
Das een beetje jammer..

Goed van je dat je ze uit elkaar hebt gezet.
Heb hammies nog nooit naar elkaar horen roepen, dus ben wel benieuwd hoe dat klinkt.
Veel succes en hou de moeder in de gaten, want het kan goed dat ze alweer zwanger is.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 22:53

Wilde haar daar echt geen trap na mee geven
alleen maar zeggen dat ik het jammer vind dat als ze altijd zo goed advies geeft dat ik nu haar heel anders zie/lees.

Zal kijken of ik het geluid kan opnemen maar is best zacht en dan moet me ander hammie natuurlijk niet in zijn molentje rennen
Tong uitsteken

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:58

Woei, avanoort, wat ben jij egoistisch Nagelbijten / Gniffelen
Waarom wil je dieren heel bewust zoveel mogelijk tégen hun natuur in laten leven? Klopt, ik ga geen hond alleen houden want dat is inderdaad tegen hun natuur Ja

Ik ga geen hamsters bewust bij mekaar zetten omdat ík dat zo leuk vind, terwijl ik heel erg goed weet dat ik die hamsters er absoluut geen plezier mee doe.. Ik neem een dier niet alleen voor mijn eigen lol maar probeer er hun ook zoveel mogelijk lol aan te laten beleven. Lijkt me niet meer dan logisch eerlijk gezegd Scheve mond

Maar genoeg tegen jou Clown

Hoe is het nu met je hamsters Lailapri?
Ik heb ze wel naar mekaar horen roepen hoor Clown Klinkt erg vaag haha, bij mij zijn twee van de drie dames al op leeftijd en niet meer echt willig dat scheelt.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:13

Slotje voor overleg.