Hond bijt.... waar ligt de grens?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Hond bijt.... waar ligt de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:42

Richtje schreef:
griebels schreef:
Grommen is een waarschuwing. Een hond kan je niet op een andere manier waarschuwen.
Waarom niet gewoon accepteren.

BTW kom ook niet aan mijn eten want dan wordt ik ook kwaad Knipoog

Wees blij dat hij waarschuwt inderdaad Lachen

En waarom wil je het eten afpakken? Wat is daar de meerwaarde van? Respect kan ook op een andere manier.

nee maar daar ging die reactie ook niet over. Het is een reactie op deze reactie

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 17:42

tantjeuh schreef:
Ik ben ook van mening dat je met je hond alles moet kunnen doen. Nekvel vastnemen, eten afnemen, borstelen, teken wegnemen,... Een hond die dat niet toelaat in (imo) gewoon slecht opgevoed en heeft vaak (niet altijd) een dominantieprobleem. Simpel als dat. (eten niet laten afnemen heeft inderdaad weinig met rangorde te maken, wel met opvoeding.)

Dat vind ik ook wat kort door de bocht. Een hond die met dit soort dingen slechte ervaringen heeft kan er ook fel op reageren. Hoe braaf en goed opgevoed hij verder ook is....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:23

Breitling schreef:
Bij een hond moet je met een gerust hart met je hand in zn voerbak kunnen gaan zonder hij daar op of om naar kijkt.

Nogmaals:
En waarom wil je het eten afpakken? Wat is daar de meerwaarde van? Respect kan ook op een andere manier...
Laat de hond gewoon met rust tijdens zijn eten en zijn eigen bezigheden. De hond is er niet voor jou, jij bent er voor de hond...
Als je een hond wil die nooit bijt, of in mijn ogen dan, hond kan zijn, moet je een pluche hondje nemen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:28

En als je je kind wil beschermen (of je hond dat hij niet wordt afgemaakt als hij wel een keer zou bijten) dan moet je je kind dusdanig opvoeden dat ze de hond met rust laat...
Een hond heeft ook een leven hoor, daar kan de mens ook rekening mee houden Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:08

griebels schreef:
En als je je kind wil beschermen (of je hond dat hij niet wordt afgemaakt als hij wel een keer zou bijten) dan moet je je kind dusdanig opvoeden dat ze de hond met rust laat...
Een hond heeft ook een leven hoor, daar kan de mens ook rekening mee houden Knipoog

Inderdaad. Een kind heeft al helemaal niets bij de voerbak van een hond te zoeken. En nu niet komen met dat kinderen zo zijn, dat ze dat in een onbewaakt moment kunnen doen. Ik heb 3 kinderen en ze wagen het niet om in de voerbakken van de honden te komen, dat heb ik ze wel bij gebracht. Bovendien ben jij als ouder verantwoordelijk als het dan toch gebeurt, niet de hond.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:43

ik vind dat je alles met een hond moet kunnen doen....
dit is omdat een hond je moet zien als "alfa hond" (de baas van de roedel)
alfa honden pakken ook eten af en grijpen een hond die te ver gaat ook in z'n nekvel..... een hond moet je erkennen als zijn meerdere ...hij moet luisteren....

voernijd is iets verkeerts naar mijn mening...
toen onze hond nog een pup was zijn we begonnen met haar laten liggen en blijven voor ze haar eten kreeg ... we doen dit nog steeds en ze mag pas eten als wij dat zeggen .....
als we zeggen ZIT terwijl ze eet laat ze ons het eten pakken en weg zetten... (dat doen we nooit hoor ) ,,,
maar dit geeft wel aan dat ze ons ziet als meerdere en dat vind ik belangenrijk
(het is trouwens een labrador en gek op eten) Duivel

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:22

Diablo schreef:
Skitter schreef:
Je moet in principe alles met je/een hond kunnen doen, van in het nekvel pakken tot de voerbak of bot afpakken. Zomaar. Dat is natuurlijk niet eerlijk tegenover je hond maar het moet kunnen, ik twijfel ook nooit als ik een keer streng bent voor mijn hond dat hij wat terug gaat doen. Zo moet het ook zijn. Maar helaas worden niet alle honden zo opgevoed dat mensen ALTIJD de baas zijn, en dit soort honden worden uiteindelijk ook afgemaakt....

jij vermenselijkt een hond teveel. Honden die voernijd hebben hoeven toch niet afgemaakt te worden? Weet je dat ranglageren hun voedsel mogen beschermen tegen ranghogeren? Dit heeft niets met respect te maken, maar met overleven. Als een hond niet eet, gaat hij dood. Dat hij zijn voerbak wel weer terugkrijgt van jou (of van de grijpgrage kindjes die zo nodig alles moeten mogen bij honden) weet hij niet.

En de vergelijking met een 'echte' hand en een nephand vind ik al helemaal nergens op slaan.

En hond die voernijd heeft hoeft niet afgemaakt te worden nee, maar kan ook niet overal gehouden worden vind ik. Ik vermenselijk ze niet, maar honden leven niet meer in het wild. Je kan die 2 niet combineren, want jij moet gewoon de baas zijn over je hond. Als een hond voernijd heeft, en jij geeft hem elke keer zijn zin, (als hij gromt of hapt als je zijn voerbak pakt oid) gaat hij met andere dingen dit 'trucje' ook proberen.

Welke vergelijking met een echte en neppe hand? Dit was op Animal Planet, dit slaat heus wel ergens op. Dit zijn dus mishandeld honden, als die zo aggressief zijn, kan je ze moeilijk plaatsen. Natuurlijk was er vast iemand die deze hond 'aankon' maar zo aggressief als hij deed was de kans te hoog dat hij (wel 'per ongeluk') iemand zou grijpen. Sorry hoor, maar ik wil gewoon een bot of stok of voerbak van mijn hond kunnen pakken. Kun je dit niet, ben je in mijn ogen niet de baas.

Ik vind wel dat je jezelf tegen spreekt, want je liet de dobermann inslapen om hij je dochter aanviel, zomaar uit het niets, maar je vind wel dat een hond zijn voedsel mag beschermern, en daarbij ook mag happen en grommen. Als hij dan aanvalt is het zeker je eigen schuld...?

Ik wil gewoon niet dat mijn honden mensen aanvallen. Mijn honden moeten gewoon respect hebben voor mensen in het algemeen. Pas als iemand hen onterecht zou straffen of pijn zou doen, 'mogen' ze aanvallen. Anders echt niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:56

Skitter schreef:
En hond die voernijd heeft hoeft niet afgemaakt te worden nee, maar kan ook niet overal gehouden worden vind ik. Ik vermenselijk ze niet, maar honden leven niet meer in het wild. Je kan die 2 niet combineren, want jij moet gewoon de baas zijn over je hond. Als een hond voernijd heeft, en jij geeft hem elke keer zijn zin, (als hij gromt of hapt als je zijn voerbak pakt oid) gaat hij met andere dingen dit 'trucje' ook proberen.

Welke vergelijking met een echte en neppe hand? Dit was op Animal Planet, dit slaat heus wel ergens op. Dit zijn dus mishandeld honden, als die zo aggressief zijn, kan je ze moeilijk plaatsen. Natuurlijk was er vast iemand die deze hond 'aankon' maar zo aggressief als hij deed was de kans te hoog dat hij (wel 'per ongeluk') iemand zou grijpen. Sorry hoor, maar ik wil gewoon een bot of stok of voerbak van mijn hond kunnen pakken. Kun je dit niet, ben je in mijn ogen niet de baas.

Ik vind wel dat je jezelf tegen spreekt, want je liet de dobermann inslapen om hij je dochter aanviel, zomaar uit het niets, maar je vind wel dat een hond zijn voedsel mag beschermern, en daarbij ook mag happen en grommen. Als hij dan aanvalt is het zeker je eigen schuld...?

Ik wil gewoon niet dat mijn honden mensen aanvallen. Mijn honden moeten gewoon respect hebben voor mensen in het algemeen. Pas als iemand hen onterecht zou straffen of pijn zou doen, 'mogen' ze aanvallen. Anders echt niet.

Een hond zijn voerbak altijd moeten mogen pakken, alla, maar als een hond dit absoluut niet wil (doordat hij op een of andere reden dit heeft opgelopen), is hij nog niet vals en vind ik ook dat hij niet afgemaakt hoeft te worden.
En een kind is in de ogen van een hond altijd ranglager, dus die zal hij in zijn ogen altijd mogen corrigeren.

Een hond weet donders goed het verschil tussen een nephand en een echte hand, ik vind dat echt nergens op slaan.

Een hond die hapt, is heel wat anders dan een hond die aanvalt en een kind wil verscheuren.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 14:17

Skitter schreef:

Gelukkig weet ik uit ervaring dat je bewering niet klopt Lachen

Onze hond was en is behoorlijk fel op haar eten. We kunnen het inmiddels wel neerzetten zonder dat ze blaffend en grommend er op af komt. Maar afpakken? Ik denk er niets eens over om dat te proberen En misschien kan het wel... maar ik neem het risico niet.
Maar dat maakt haar nog niet dominant en respectloos. Dat is ze absoluut niet en ook in andere situaties dit soort dingen proberen? Heeft ze in een jaar tijd nog nooit gedaan.

Zal wel meevallen dus Haha!
Deze hond heeft zoveel mee gemaakt, moet ik die hond dan ook daar nog mee gaan zitten pesten? Wij moeten langs kunnen lopen als zij aan het eten is en veilig het eten neer kunnen zetten. Dan ben ik tevreden Lachen
Er zijn dagen dat ze nog wat gromt met voeren. Meestal een teken dat ze zich niet lekker voelt, dan laten we haar dus even met rust als ze aan het eten is.
Gaat prima zo!

Wil je haar nu in laten slapen?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:29

het ligt er sterk aan waarom die bijt, en wie die bijt...

valse honden die zomaar iedereen uit het niets grijpen? sorry maar die mogen van mij direct naar de DA...

een bijtje omdat ie werd uitgelokt ofzo nou dat is gewoon een waarschuwing voor de persoon! de hond van mijn zus heeft mijn nichtje ook wel eens vast gehad in haar been... stomweg omdat hij het zat was dat ze telkens (stiekum) tegen em aanreed met een loopkarretje, en aan zen staart trok... puur uitlokgedrag vanuit haar kant, en nu doet ze het nooit meer Clown

maar volgens mij ga je pas echt nadenken als je zelf een keer gebeten bent door een hond Ach gut

wij hebben ook zoon vals kreng gehad, wat iedereen en alles maar greep vanuit niks! kan je vertellen dat het niet leuk is als er een uit de kluiten gewassen rottweiler aan je been hangt die niet los wil laten Boos! achteraf hadden we em meteen na de eerste bijt weg moeten doen, maar goed het was zoon mooie hond en hij was toen nog erg jong... maar als je achteraf hoort dat het hele nest gewoon vals was Boos! zo rot kunnen die beesten dus al ter wereld komen... puur een doorgefokt nest die je bij een goede fokker koopt die bij een rasvereniging zit Rolleyes

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:18

Even in het algemeen, zonder quotes.

Diablo: Dat een hond het verschil weet tussen een echte en neppe hand, kan. De reden waarom ze een neppe hand gebruiken, lijkt me inmiddels wel duidelijk, ze moeten zeker met hun eigen hand ff uitproberen hoe hij is met het eten.... Het ging erom als er IETS tussen hem en zijn voer komt, het hond het aanvalt. Zo'n hond kun je dus uiteraard niet in een huis houden met kinderen, vind ik.
Dat ik zeg dat je een hond zijn bak af moet kunnen pakken, betekent niet dat ik mijn hond hiermee elke dag pest. Absoluut niet. Maar als ik hem eten geef, en dan iets er bij in wil doen, ik noem maar iets, wil ik de bak gewoon kunnen pakken. Als hij bij zijn hondenvriendjes is en er is maar 1 bot en mijn hond pakt 'm, wil ik 'm gewoon kunnen af pakken om ruzie te voorkomen.
Als wij in het park lopen en hij pakt een vieze cola fles om mee te gaan gooien, wil ik die af kunnen pakken, omdat dat erg goor is en niet de bedoeling. Dit soort situaties kom ik in iedere geval dagelijks tegen. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat ik zijn bak, botjes, speeltjes, e.d KAN afpakken. Nogmaals dit wil niet zeggen dat ik het (onterecht) doe, en zeker niet om mijn hond te pesten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:35

Skitter, als jij dat zo vindt, vind ik het ook prima hoor. Maar om een hond als vals te bestempelen omdat je om een of andere reden niet bij zijn voerbak mag komen, klopt niet. Vaak gaat het dan om een hond met een verleden en ik vind dan absoluut niet dat een hond hiervoor afgemaakt hoeft te worden.

En kinderen bij een voerbak kan al helemaal niet. Ik weet het, kinderen zijn bij velen heilig. Maar ik heb er zelf ook 3 en no way dat zij aan de voerbak van de honden mogen komen. Van mij dus. Ze hebben daar nl. helemaal niets te zoeken.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 20:38

Skitter schreef:
Even in het algemeen, zonder quotes.

Diablo: Dat een hond het verschil weet tussen een echte en neppe hand, kan. De reden waarom ze een neppe hand gebruiken, lijkt me inmiddels wel duidelijk, ze moeten zeker met hun eigen hand ff uitproberen hoe hij is met het eten.... Het ging erom als er IETS tussen hem en zijn voer komt, het hond het aanvalt. Zo'n hond kun je dus uiteraard niet in een huis houden met kinderen, vind ik.
Dat ik zeg dat je een hond zijn bak af moet kunnen pakken, betekent niet dat ik mijn hond hiermee elke dag pest. Absoluut niet. Maar als ik hem eten geef, en dan iets er bij in wil doen, ik noem maar iets, wil ik de bak gewoon kunnen pakken. Als hij bij zijn hondenvriendjes is en er is maar 1 bot en mijn hond pakt 'm, wil ik 'm gewoon kunnen af pakken om ruzie te voorkomen.
Als wij in het park lopen en hij pakt een vieze cola fles om mee te gaan gooien, wil ik die af kunnen pakken, omdat dat erg goor is en niet de bedoeling. Dit soort situaties kom ik in iedere geval dagelijks tegen. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat ik zijn bak, botjes, speeltjes, e.d KAN afpakken. Nogmaals dit wil niet zeggen dat ik het (onterecht) doe, en zeker niet om mijn hond te pesten

Dergelijk situaties kom ik bij onze hond niet tegen. Dus heb ik ook geen last van verder Lachen

Maar nogmaals dit gaat om 'normale' honden? Een hond met een verleden is nou eenmaal een ander verhaal vaak.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:13

Diablo schreef:
Skitter, als jij dat zo vindt, vind ik het ook prima hoor. Maar om een hond als vals te bestempelen omdat je om een of andere reden niet bij zijn voerbak mag komen, klopt niet. Vaak gaat het dan om een hond met een verleden en ik vind dan absoluut niet dat een hond hiervoor afgemaakt hoeft te worden.

En kinderen bij een voerbak kan al helemaal niet. Ik weet het, kinderen zijn bij velen heilig. Maar ik heb er zelf ook 3 en no way dat zij aan de voerbak van de honden mogen komen. Van mij dus. Ze hebben daar nl. helemaal niets te zoeken.

*IK* bestempel die hond niet als vals. Verder was hij hartstikke lief en braaf. Maar zo keken hun ernaar. Je moet wel onthouden dat het een asiel is, en natuurlijk was er vast een huisje voor dit hond waar hij met rust werd gelaten, maar ze hebben daar geen plek en tijd om diegene te zoeken. Voor elke hond wat geadopteerd wordt, komen er 10 binnen. Eerlijk? Nee. Hoor je mij niet zeggen. Maar zo is het wel.

Ik ben er mee eens dat het te combineren is, maar veel gewoonweg niet. Ik ben het er NIET mee eens, maar je moet ook realistich blijven.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:14

Richtje schreef:
Dergelijk situaties kom ik bij onze hond niet tegen. Dus heb ik ook geen last van verder Lachen

Maar nogmaals dit gaat om 'normale' honden? Een hond met een verleden is nou eenmaal een ander verhaal vaak.

Als je een hond met een (onbekende?) verleden in huis neemt, moet je van te voren wel weten wat je aan het doen bent, en weten hoe je hiermee om moet gaan.
Dan is er niets aan de hand.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:19

Een hond heeft nu eenmaal een instinct, dat wij er dat uit willen hebben is niet de hond zijn schuld. Waarom moet de hond zich altijd maar aanpassen terwijl wij mensen dat beter kunnen??

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:25

griebels schreef:
Een hond heeft nu eenmaal een instinct, dat wij er dat uit willen hebben is niet de hond zijn schuld. Waarom moet de hond zich altijd maar aanpassen terwijl wij mensen dat beter kunnen??

Klopt. En weet je wat het is? Een instinct krijg je er niet uit. Dat kun je wel willen, maar kan niet. En het is dus niet de schuld van de hond als hij naar zijn instinct handelt. Hij moet, hij kan niet anders.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:26

dat bedoel ik dus...

Ik persoonlijk vind zitten, liggen, blijf, volg, pootje, luid etc etc ook onzin. Zorg gewoon dat je hond naar je luisterd zodat er niets kan gebeuren maar trucjes hoeven ze voor mij niet te kunnen hoor

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:39

[quote="Laat de hond gewoon met rust tijdens zijn eten en zijn eigen bezigheden. De hond is er niet voor jou, jij bent er voor de hond...
Als je een hond wil die nooit bijt, of in mijn ogen dan, hond kan zijn, moet je een pluche hondje nemen...[/quote]

Een hond die eet moet je met rust laten daar ben ik het mee eens. Als je zijn eten weghaalt terwijl hij aan het eten is dan is dat gewoon pure pesterij.

Maar de hond is er niet voor jou jij bent er voor de hond daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Als jij er bent voor de hond ipv andersom zou dat inhouden dat de hond de baas is in huis.
Jij hoort altijd boven de hond te staan in rangorde. Je schaft een hond aan om er plezier van te hebben en niet om de hond de baas over jou te laten zijn. Een hond hoort gewoon niet te bijten. Je accepteerd het toch ook niet van je paard dat hij bijt.

Dat je het instinct van de hond er nooit uitkrijgt dat klopt maar dat wil nog niet zeggen dat je maar moet accepteren dat hij achter hardlopende of fietsende mensen aangaat om die te bijten.
Een goede baas heeft zijn hond gewoon zo onder controle dat dit niet gebeurd.
Je hebt honden die van nature onderdanig zijn maar in veel honden zit ook gewoon het instinct dat ze proberen de baas van de roedel te worden. Zou je dus alle instincten tolereren dan is binnen de kortste keren de hond de baas en zou je je niet meer veilig kunnen bewegen in je eigen huis als de hond het toevallig niet aanstaat wat je doet zal hij je corrigeren.

Zover wil je het toch niet laten komen lijkt mij.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:50

Wij verwachten van de honden gedrag wat in hun ogen niet strookt met hun instinct....
Vreemde (roedel)genoten toelaten op het terrein, maar met alle honden leuk kunnen 'spelen' (honden spelen nooit, maar goed). Alles wat kleine 2-benige wezens je doen je laten welgevallen. Je voer niet verdedigen. Een heleboel van wat wij willen is tegennatuurlijk voor onze honden.

Dit betekent dat wij ze ander gedrag AAN MOETEN LEREN, zij zullen dit niet uit zichzelf vertonen. Het moeilijke met een hond met een verleden is dat je vaak niet weet wat de hond wel en wat de hond niet heeft mee gekregen. Een nieuwe start wil wel eens helpen.

Een hond die bijt hoeft niet altijd zonder pardon naar de hondenhemel gestuurd te worden. Een hond bijt nooit, maar dan ook nooit voor niets. Dat wij niet zien wat er is voorgevallen is ONS probleem.

Wanneer er sprake is van een verknipte hond (hetzij door mishandeling of onduidelijke opvoeding) is het tegenover de hond eerlijker hem zijn rust te geven denk ik... Daarnaast zitten er nog wel eens problemen in bepaalde rassen (doorfok), bijv de rode cocker en de Golden. Hebben deze dit probleem, zijn ze in de hondenhemel ook beter af.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 15:21

Skitter schreef:
Richtje schreef:

Als je een hond met een (onbekende?) verleden in huis neemt, moet je van te voren wel weten wat je aan het doen bent, en weten hoe je hiermee om moet gaan.
Dan is er niets aan de hand.

En dat kan je nooit weten door het onbekende verleden....

Maar ik nodig je uit om hier eens een weekje te komen kijken. Dan mag je een dergelijke uitspraak opnieuw doen Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 15:22

griebels schreef:
dat bedoel ik dus...

Ik persoonlijk vind zitten, liggen, blijf, volg, pootje, luid etc etc ook onzin. Zorg gewoon dat je hond naar je luisterd zodat er niets kan gebeuren maar trucjes hoeven ze voor mij niet te kunnen hoor

Zitten en blijven, valt hier wel onder luisteren.... ook een stukje veiligheid inbouwen Lachen
Maar pootjes geven? Zie ik de meerwaarde niet van.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:46

lindsey schreef:
Dat je het instinct van de hond er nooit uitkrijgt dat klopt maar dat wil nog niet zeggen dat je maar moet accepteren dat hij achter hardlopende of fietsende mensen aangaat om die te bijten.
Een goede baas heeft zijn hond gewoon zo onder controle dat dit niet gebeurd.
Je hebt honden die van nature onderdanig zijn maar in veel honden zit ook gewoon het instinct dat ze proberen de baas van de roedel te worden. Zou je dus alle instincten tolereren dan is binnen de kortste keren de hond de baas en zou je je niet meer veilig kunnen bewegen in je eigen huis als de hond het toevallig niet aanstaat wat je doet zal hij je corrigeren.

Zover wil je het toch niet laten komen lijkt mij.

Een hond die achter fietsers of mensen aan rent, handelt niet uit instinct. Een hond die achter katten (of ander wild, in hun ogen) aangaat, weer wel. De vergelijking met mensen slaat gewoon nergens op. Het zit niet in het instinct van een hond om mensen te bijten.
Verder is het normaal om een hond te corrigeren als jij als mens ook daadwerkelijk hoger in rang staat. Dat moet je laten zien in je hele doen en laten. En inderdaad, als jij een goede baas bent, probeert je hond dat niet te worden. Handel jij niet als goede baas, is dat jouw schuld. De hond ziet jou dus niet als baas, doordat jij je niet zo gedraagt, en dus móet hij de leiding wel nemen. Iemand moet het toch doen?
Laatst bijgewerkt door Diablo op 23-04-07 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:47

somokkele schreef:
Wij verwachten van de honden gedrag wat in hun ogen niet strookt met hun instinct....
Vreemde (roedel)genoten toelaten op het terrein, maar met alle honden leuk kunnen 'spelen' (honden spelen nooit, maar goed). Alles wat kleine 2-benige wezens je doen je laten welgevallen. Je voer niet verdedigen. Een heleboel van wat wij willen is tegennatuurlijk voor onze honden.

Dit betekent dat wij ze ander gedrag AAN MOETEN LEREN, zij zullen dit niet uit zichzelf vertonen. Het moeilijke met een hond met een verleden is dat je vaak niet weet wat de hond wel en wat de hond niet heeft mee gekregen. Een nieuwe start wil wel eens helpen.

Een hond die bijt hoeft niet altijd zonder pardon naar de hondenhemel gestuurd te worden. Een hond bijt nooit, maar dan ook nooit voor niets. Dat wij niet zien wat er is voorgevallen is ONS probleem.

Wanneer er sprake is van een verknipte hond (hetzij door mishandeling of onduidelijke opvoeding) is het tegenover de hond eerlijker hem zijn rust te geven denk ik... Daarnaast zitten er nog wel eens problemen in bepaalde rassen (doorfok), bijv de rode cocker en de Golden. Hebben deze dit probleem, zijn ze in de hondenhemel ook beter af.

Helemaal eens.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:06

Richtje schreef:
En dat kan je nooit weten door het onbekende verleden....

Maar ik nodig je uit om hier eens een weekje te komen kijken. Dan mag je een dergelijke uitspraak opnieuw doen Lachen

Misschien weet je niet wat er in zijn verleden is gebeurt, maar je weet dat hij misschien een nare verleden heeft gehad.
Zo'n hond kan niet overal herplaatsen vind ik.

Het liefst iemand met in iedere geval al ervaring met honden, het liefst met die die inderdaad een nare verleden hebben gehad. En nee, niet all honden zijn hetzelfde maar dan weet je in iedere geval hoe je hiermee om moet gaan. Het is toch anders dan een 'gloednieuwe' puppy.