Even in het algemeen, zonder quotes.
Diablo: Dat een hond het verschil weet tussen een echte en neppe hand, kan. De reden waarom ze een neppe hand gebruiken, lijkt me inmiddels wel duidelijk, ze moeten zeker met hun eigen hand ff uitproberen hoe hij is met het eten....

Het ging erom als er IETS tussen hem en zijn voer komt, het hond het aanvalt. Zo'n hond kun je dus uiteraard niet in een huis houden met kinderen, vind ik.
Dat ik zeg dat je een hond zijn bak af moet kunnen pakken, betekent niet dat ik mijn hond hiermee elke dag pest. Absoluut niet. Maar als ik hem eten geef, en dan iets er bij in wil doen, ik noem maar iets, wil ik de bak gewoon kunnen pakken. Als hij bij zijn hondenvriendjes is en er is maar 1 bot en mijn hond pakt 'm, wil ik 'm gewoon kunnen af pakken om ruzie te voorkomen.
Als wij in het park lopen en hij pakt een vieze cola fles om mee te gaan gooien, wil ik die af kunnen pakken, omdat dat erg goor is en niet de bedoeling. Dit soort situaties kom ik in iedere geval dagelijks tegen. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat ik zijn bak, botjes, speeltjes, e.d KAN afpakken. Nogmaals dit wil niet zeggen dat ik het (onterecht) doe, en zeker niet om mijn hond te pesten