Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smit_ilse schreef:Je hond zal dit waarschijnlijk nu blijven doen. Als ze eenmaal bloed geroken en geproefd hebben zal dit moeilijk zijn om het tegen te houden.
Ilzas schreef:Weg doen. Geen enkele twijfel over mogelijk. Dit dier is niet te vertrouwen. Standaard regel in bijtincidenten: in laten slapen. Ik snap uberhaupt niet dat hier nog discussie over gevoerd word.
Maakt niet eens uit wat voor ras (Herders, Golden Retriever, Engelse Bulldog) het is, onbetrouwbaar is onbetrouwbaar!
liesje1986 schreef:Zo wat een reacties! Allemaal bedankt voor het meedenken, het zal een lastige keus worden. Ik denk dat de nieuwe hond het gedaan heeft, omdat hij weleens vaker achter de kat aanzat. Deze kat rende inderdaad ook weg en gaf ook weleens een lel. Die andere kat is oud en die gaat voor niets en niemand aan de kant en daarom heeft ie die waarschijnlijk ook (nog) niets gedaan. Wij dachten dat het alleen spelen was, zoals onze eerste hond in het begin ook wel deed. De honden en kat apart houden lijkt me niet echt een optie, het kan al gebeuren als je zelf even naar boven bent.
De kat had trouwens geen beten in zijn lichaam, hij zat alleen onder het slijm en miste een oogje. De honden daarentegen hadden wonden bij hun oren (daar kan het bloed ook wegkomen).. misschien dat ze om die kat gevochten hebben ofzo. Of misschien heeft onze eerste hond wel geprobeerd om de kat te beschermen (hij probeerde er wel vaker tussen te komen) Ze hebben mij verteld dat de hond in huis is opgegroeid.
Zou het wel zonde vinden als ie weg moet, dan heb je en geen hond en geen kat meer....
Diablo schreef:Ik denk dat er 1 hond achter de kat aan is gegaan en dat daaruit ganging up is ontstaan, dit omdat je honden dus allebei bloed aan hun lichaam hadden. Dat kan. Ik heb zelf een Dobermann die gefixeerd is op katten en dus eens achter mijn kat aan is gegaan. Helaas kreeg ze hem te pakken en mijn bouvier deed meteen mee (terwijl normaal gesproken in huis diezelfde kat en diezelfde bouvier tegen elkaar aan liggen te slapen). De twee honden hadden de kat allebei aan een kant vast en probeerden hem uit elkaar te rukken.
Ze gingen hier zo in op, dat ze zich niets van mijn (hysterische) geschreeuw aantrokken. Pas toen Jan (mijn man) er aan kwam, lieten ze onmiddellijk los. Daar hebben ze wat meer ontzag voor.
Met de kat is het gelukkig goed afgelopen. Zijn borstbeen was gebroken en hij was in shock, maar nu is hij weer helemaal gezond en ligt weer tegen diezelfde 'gevaarlijke' bouvier aan te slapen.
Citaat:Ik doe mijn honden hier dus niet om weg. Op het moment zelf was ik natuurlijk woest, maar feit is dat de honden niet gevaarlijk of agressief zijn. Het is jachtinstinct en dat kunnen ze gewoon niet tegenhouden. Het is nu niet zo dat mijn bouvier de hele dag kwijlend naar de katten ligt te kijken, hij is zelfs vriendjes met ze. Totdat ze voor hem wegrennen, dan gaat hij er achteraan. En dat is normaal gedrag voor een hond. Niet wenselijk voor ons, maar wel normaal.
liesje1986 schreef:Dit is trouwens een foto van de hond
En dit zijn ze samen
marleen_usar schreef:Je weet natuurlijk niet wat er ECHT in het verleden is gebeurd.Hoeveel beesten worden er onder het mom van lief niet verkocht?
Ilzas schreef:Weg doen. Geen enkele twijfel over mogelijk. Dit dier is niet te vertrouwen. Standaard regel in bijtincidenten: in laten slapen. Ik snap uberhaupt niet dat hier nog discussie over gevoerd word.
Maakt niet eens uit wat voor ras (Herders, Golden Retriever, Engelse Bulldog) het is, onbetrouwbaar is onbetrouwbaar!
ietepiet schreef:ik denk niet eens dat er een dierenarts is die je hond in laat slapen omdat ie een kat heeft gepakt...
Rianneke schreef:en weet je wat het is... als jij je hond niet kan vertrouwen bij je kat die in dat huis hoort kan je em dan wel vertrouwens bij andere dieren of bijvoorbeeld kinderen?