Vooroordelen over honden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

valine

Re: Vooroordelen over honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:34

nog een boxer eigenaar meld zich... die van mij kwijld ook en als ze zich uitschud dan kan je opnieuw behangen....nee hoor,ze heeft alleen een kwijlbek als ze heel moe is van het rennen achter de bal aan.
en dan beginnen er weer mensen ze piepen dat ik m'n "pit-bull"aan de riem moet doen omdat ze miss de hond van de buren opvreet (helaas is mijn hond een beetje bang voor kleine hondjes,dus kleine kans dat ze 'm opeet)

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:36

Lennox schreef:
Ik heb het van de week nog gehad met onze hond (Akita Inu). Ik liep op de hei en ik kwam mensen tegen die meteen hun hond aanlijnden. Nou doet onze hond geen vlieg kwaad...maar de man die erbij liep was van mening dat Akita's altijd andere honden doodbijten, dat deed die van een kennis van hem ook. Het scheen bij japanse honden te horen. Clown

wat heb jij een prachtbeest.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:39

ik heb wel een vooroordeel, over een donkerbruine labrador, op een hondenpension waar ik heb stage gelopen zeiden ze het ook, die zien er dus meer als het gemiddelde mens.
donkerbruine labradors zijn meestal uit de kluiten gewassen, omdat het een labrador is denken mensen dat ze makkelijk op te voeden zijn (wat dus per hond verschilt) en dan krijg je een grote uit de kluiten gewassen slecht opgevoede donkerbruine labrador! Tja, laat ik er nu ook 2 kennen die zo zijn.

van mijn eigen hond hoor je trouwens niks, behalve dat ze denken dat ze jong is (kleiner gefokt) het is een berner sennen

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:41

ik vind dat veel mensen vooroordelen hebben en als ze een labrador zien die vals is dan zijn alle labrador honden vals Verward ..

net zoals nu met die american stafford honden moeten allemaal (zonder paspoort) afgemaakt worden omdat ze stevig kunnen bijten en vals zijn de hond word gestraft door wat de baas zelf doet..
Ik vind dat mensen niet zo snel vooroordelen moeten trekken.
Mensen moeten niet zeuren over honden

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:47

geit schreef:
Lennox schreef:
Ik heb het van de week nog gehad met onze hond (Akita Inu). Ik liep op de hei en ik kwam mensen tegen die meteen hun hond aanlijnden. Nou doet onze hond geen vlieg kwaad...maar de man die erbij liep was van mening dat Akita's altijd andere honden doodbijten, dat deed die van een kennis van hem ook. Het scheen bij japanse honden te horen. Clown

wat heb jij een prachtbeest.

Dank je wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:43

ik weet nog wel toen ik mijn hondje net gekocht had als pup en ik dat vertelde op bokt. Het is dus een mechelaar teefje. gelijk heel veel mensen over me heen dat ik niet goed bezig was om zo'n hond te kopen want de meeste verdwijnen voor hun 1e jaar in een asiel. Ik zou niet concequent genoeg zijn om haar op te voeden ( ze kende me niet eens ) en vooral geen ervaring!
Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder en is Nikita een schat van een hond waar ik nog steeds heel blij mee ben! en die geen vlieg kwaad doet

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:52

tja vooroordelen....

ik ben in bezit van 2 rottweilers ,2 argentijnse doggen en 2 kruisingen van die rassen...

nu zitten ze eigenlijk alleen maar op mijn terrein,maar toen ik ze nog uitliet jaaa,altijd waren ze aggressief,mensen waren er panisch voor,voordeel was wel dat ik altijd vrij baan had Haha!

mensen vluchten naar de andere kant van de weg...

zo liet ik eens mijn honden uit,en een mevr voor mij had 2 keffertjes,en die hingen achterste voren in de riemen en keffen en blaafen naar mijn honden,die van mij liepen met losse riem naast mij,zegt dat mens,"ja,ik zal maar weggaan he,JOU honden zijn zo aggressief,voordat ze iets doen bij mij hondjes"

ik heballeen maar geantwoordt,dat ze toch maar eens hondetaal moest leren ,en kijken welke honden nu aggressief waren,en toen stamelde ze iets van,ja ja,die van mij gaan wel erg te keer,en weg was ze. Clown

en verder,zijn ze voor de buitenwereld altijd aggressief,makt niet uit of ze ooit wat gedaan hebben,of mensen vriendelijk benaderd worden,alsnog zijn ze aggressief...

ach,ik heb er mee leren leven inmiddels...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:15

Ik woon gelukkig vrij "buitenaf" en mijn honden lopen eigenlijk altijd los maar ik heb idd wel te maken gehad met vooroordelen, mensen die denken verstand van honden te hebben maar het absoluut niet hebben hebben de meeste vooroordelen.

Ik las net al weer een leuke; Honden die eenmaal bloed geproefd hebben worden gevaarlijk (ik heb jachthond en die vangen nog wel eens een haas Clown )

Honden die een ander dier (bijv.konijn/kat) hebben gegrepen moeten altijd afgemaakt worden want het is een bijtincident..dus ook de katten die vogels vangen dan maar afmaken lijkt mij Clown

Mensen hebben vooroordelen ja over de hond in het algemeen, ik geloof dat iedereen vergeten is dat een hond een jager is..

Maar onwetendheid en gebrek aan kennis zijn toch wel de grootste oorzaak denk ik

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:47

Er zijn zoveel vooroordelen.
Ook over mijn hond(border collie).
Bc's zijn zenuwachtige honden zeggen ze dan, als ze hun werklust niet kunnen uiten, niet genoeg aandacht en beweging krijgen misschien maar die van mij is helemaal niet zenuwachtig.
Of ook dat Borders alles al zelf kunnen, dat ze niet opgevoed hoeven te worden. Nou ik denk dat veel mensen zich daar nog is flink in vergissen, tuurlijk ze zijn intelligent en ze denken goed mee, maar dat hoeft niet altijd een voordeel te zijn in de opvoeding. Het blijven honden, geen hond is hetzelfde, geen mens is hetzelfde, vooroordelen slaan dus sowieso nergens op! Maargoed er valt weinig aan te doen ben ik bang.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:35

Juist, Goldens en Labs zouden altijd kindervrienden zijn, Herders gaan altijd een keer de fout in en zo heb je idd nog veel meer vooroordelen...

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:52

Mijn nicht heeft een bull terrier en als ik met haar eens mee gaan wandelen , amai .
bv : - Pas op , een pitbull !
-kijk uit , hij gaat bijten !dat doen al die honden !
-enz

Verder mijn eigen hond (kruising labrador en amstaf) vindt iedereen erg lief (wat ie ook wel is) en beginnen ze zomaar te aaien :s (je weet toch nooit als je niet aan eigenaar vraagt)
ben benieuwd wat voor reacties ik op m'n 2e hond ga krijgen (amstaff x boxer )

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:57

Sannii schreef:
Verder mijn eigen hond (kruising labrador en amstaf) vindt iedereen erg lief (wat ie ook wel is) en beginnen ze zomaar te aaien :s (je weet toch nooit als je niet aan eigenaar vraagt)

Dat zouden mensen toch eens af moeten leren Lips are sealed

De ergste mensen zijn overigens de mensen die zelf ook een hond hebben.... Die denken er verstand van te hebben Clown

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:01

Sannii schreef:
Mijn nicht heeft een bull terrier en als ik met haar eens mee gaan wandelen , amai .
bv : - Pas op , een pitbull !
-kijk uit , hij gaat bijten !dat doen al die honden !
-enz

de vooroordelen dat de honden gevaarlijk zijn ,die zijn ook heel vervelend om te horen
maar ik ben toch wel nieuwsgierig wat jou beweegredenen zijn om een RAD hond aan te schaffen en het risico te lopen dat hij ingeslapen wordt aangezien hun niet naar het karakter van de hond kijken maar puur naar het uiterlijk

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 05:57

Ik heb zelf een engelse stafford, en krijg dan ook altijd reacties van kijk uit hij bijt,
en mensen die snel hun kinderen op de arm pakken, en mijn schoonouders hebben
een bullterrier en daar word ook altijd tegen gezegt van `kijk een pittbul`
Wordt er soms zo moe van,

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:21

naadje 24,omdat ze/hij een belg(ische) is,en daar is geen verbod op pittbuls.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:29

Zo veel 'amai's' hebben we niet in Nederland nee. Haha!

Wij hebben een leuk klein, harig mormeltje op de manege, kruising poedel x westie, zwart stug haar.
Word standaard vies gevonden, omdat zijn vachtje nou niet bepaald een hoog aaibaarheidsfactor heeft. Terwijl het beestje zo gek op knuffelen is.
Ik neem em altijd maar op schoot, vind dat zo sneu. Heerlijk knuffelhondje die door z'n uiterlijk niet mag knuffelen. Nagelbijten / Gniffelen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:04

kimmie261 schreef:
naadje 24,omdat ze/hij een belg(ische) is,en daar is geen verbod op pittbuls.

aha ,dat wist ik niet Knipoog staat ook niet bij haar naam namelijk...

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:29

Roane schreef:
Zo veel 'amai's' hebben we niet in Nederland nee. Haha!

Wij hebben een leuk klein, harig mormeltje op de manege, kruising poedel x westie, zwart stug haar.
Word standaard vies gevonden, omdat zijn vachtje nou niet bepaald een hoog aaibaarheidsfactor heeft. Terwijl het beestje zo gek op knuffelen is.
Ik neem em altijd maar op schoot, vind dat zo sneu. Heerlijk knuffelhondje die door z'n uiterlijk niet mag knuffelen. Nagelbijten / Gniffelen

wij hebben ook een hondje dat niet bepaald de factor "aaibaar en knuffelachtig" wordt gevonden, maar wat een schatje is het!
Zo'n aanhankelijk diertje heb ik nog NOOIT meegemaakt...
Wat lief van je dat jij het hondje wel op schoot neemt Lovers